Hvordan sende adelstog

DeletedUser

Guest
Hei,

Denne gudien skrev jeg egentlig til min stamme på verden 17, men kanskje andre også kan få nytte av den. Jeg har lært mye av guideforumet, så dette er min måte å "takke".
I anledning det at jeg har lært at flere her i stammen ikke kan å sende adelstog, har jeg skrevet en kort guide til oppsett og hvordan en sender. Enjoy!

Steg 1: Korrekt nettleser
1.1 Har du nyeste versjon av opera? Den kan man ikke benytte denne metoden med da de har fjernet mange av funksjonalitetene i de nyeste versjonene. Jeg har en nedlastingslink til Opera 12.16 her.

1.2 Installer Opera 12.16

Steg 2: Oppsett av Opera
2.1 Åpne Opera (12.16) og trykk CTRL + F12.

2.2 Gå til fanen avansert, velg snarveier, velg ditt nåværende tastaturoppsett (ikke nødvendigvis det på bildet) og trykk på rediger
4e874e0d7fcff8062a6b1b14a62d194c.png


2.3 Da kommer vinduet «rediger tastaturoppsett» opp. Trykk på «Application» en gang, og velg nytt. Da kommer en tom linje opp nederst.
54dc308dff180592ee9265d08c9ce251.png


2.4 I feltet til venstre, skriv inn bokstaven "t". I feltet til høyre skriv inn (eller kopier og lim inn): Click button&Switch to next page
83edd4e092b6f5ba1456a064a873e8af.png


2.5 Trykk på tasten enter, før du trykker OK og OK.

2.6 Gratuler deg selv. Du har nå konfigurert nettleseren Opera slik at du kan sende tog.

Steg 3: Å sende toget
3.1 Det du nå har gjort er å konfigurere Opera slik at når du trykker på tasten T, vil Opera trykke på det som er markert (Click button), og så bytte til neste fane. Forstår du hvor jeg vil? Når du nå skal sende et tog, setter du opp de fire angrepene i adelstoget på rekke og rad i fire faner.

3.2 Med en tidligere versjon ble det gjort slik at OK-knappen automatisk blir markert i bekreftelsesvinduet til et angrep (vinduet du klikker på "OK"). Smart, ikke sant? Så da er det bare å holde inn T. Blir toget fortsatt litt treigt, kan det hjelpe å sette opp et par faner forran toget, da det fort kan ta et par faner for å "få opp farten". Om OK-knappen ikke blir markert (det merker du vet at angrepet ikke sendes), er det bare å høyreklikke på knappen for å markere den på nytt, eventuelt laste inn siden på nytt (CTRL+R), og håpe den markeres da (OBS: ikke trykk på noe i fanen etter at den er markert. Trykker du på noe, fjerner du markeringen).

464efa8f39797b62733c0c612407d705.png


Så lett er det. Gjør du de to første stegene, er det bare steg 3 som må gjentas når en skal sende flere adelstog.

Er det spørsmål, spør meg!

//G.
 
Topp