Hvordan sende fakes - fakeguide av YNI

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Fake guide!

English part here!

1.) Hva er poenget med faking, og hva er det?
2.) Forberedelser til fakingen
3.) Faking ]:)
4.)Tips og kommenterer - Viktig å lese


1.) Hva er poenget med faking, og hva er det?
Faking kommer fra engelsk og betyr falsk. Det er nettopp det du gjør, sender falske angrep på fienden for å lure dem til å tro at det er nukes!
1 fake er som regel bestående av 1 katapult eller 1 rambukk. Når man sender fakes er det lett for fienden og miste kontroll, og det er veldig moralsk deprimerende å ha 5000 angrep imot seg, og ikke vite når nukene kommer og hvor!
Så ved hjelp av fakes klarer man å lure fienden, og lettere klarer å adle byer av dem.

Rekorden på antall fakes på .no er 13337!
Premie til den som klarer å slå den (clapping)

2.) Forberedelser til fakingen.

Når man forbreder seg er det 4 steg for å være klar!
  • Lagre script
  • Sette opp byer
  • Lagre
  • Kontroll

2.1.) Lagre scripts(premiumkonto er et must!)

Instillinger --> Rediger hurtigmeny --> Legg til ny lenke --> Legg scriptet i Mål-URL og navnet i Navn! --> OK

Legg til scriptet:
[SPOIL]
Kode:
javascript:coords='[color=#00ff00]Lim inn Kordinater HER![/color]';var doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=doc.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This script needs to be run from the rally point');coords=coords.split(' ');index=Math.round(Math.random()*(coords.length-1));coords=coords[index];coords=coords.split('|');doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(document.forms[0].catapult, 0);insertUnit(document.forms[0].catapult, 1);void(0)
[/SPOIL]
Det er scriptet som limer inn 1 katapult og et tilfeldig kordinat til den du skal fake!

Også skal du lage slik at man kan bytte faner i opera med bare ett klikk!

Åpne Opera --> CTRL + F12 --> Avansert --> Snarveier --> Rediger --> applications --> Nytt... --> Fyll inn 2 i vestre rute og Switch to next page i høyre rute!

Viss du da kan åpne 2 faner og bytte imellom de, ved å bare trykke 2 har du gjordt det rett!


2.2.) Sette opp byene du skal fake ifra

Gå til Oversikt --> Tropper --> Dine egne.
Utifra her skal du velge de byene du skal fake ifra!
Hold inn Ctrl og Venstre klikk på kommando.
90vd4m.png


Gjør det på alle byene du skal angripe ifra! Men husk at det må være katapulter i byen du skal fake ifra!

Slik skal de Ca se ut:
[SPOIL]
iy1mhh.png
[/SPOIL]

Bare sette opp mange flere enn det der!

Ikke kryss ut det du har gjordt nå!

2.3.) Lagre byene!
Når du har fått byene satt opp er det viktig å lagre byene slik at du får faket effektivt!

Med alle fanene åpne skal du Lagre de i økter i Opera!

Trykk på Opera i øvre vestre hjørne --> Faner og vinduer --> Økter --> lagre denne økten! Velg navn selv!

[SPOIL]
2jbtl48.png
[/SPOIL]

2.4.) kontroll
Nå kan du krysse ut opera, og sjekk at du har gjort det korrekt!
Åpne opera igjen og åpne den økten du nettopp lagret. Når du har den kan du holde inne "2" og se om opera bytter faner eller ikke. itillegg må du skjekke om du ser scriptet du lagret i hurtigmenyen! Viss ikke har du gjordt noe galt!
Du kan bare utforske nå :)

3.) Fakingen :D

Nå skal du sende fakene!
Åpne økten du lagret, og viss alt fungerer skal det da være mulig å kunne Trykke annenhver venstre museklikk og "2"! det du da gjør er å lime inn i katapoult og et tilfeldig kordinat i alle fanene! men husk å klikke annenhver og ikke dobbel klikk! Det har ikke så mye å si, men det blir et mindre angrep i den runden.
Du lærer deg for å få en rytme på klikkingen din! og får fort opp tempoet!
Altså;
Klikk på script, "2",Klikk på script, "2",Klikk på script, "2",Klikk på script, "2",Klikk på script, "2", Osv. gjør det til du har klikket på scriptet i hver av fanene!

Neste steg er å Trykke "Angrip" i hver av fanene! det er samme prosedyre som sist, men du skal trykke på angrip!
Annenhver klikk angrip og "2"!

Også når det er gjordt i alle fanene er det bare å trykke OK i alle fanene. Det er også samme prosedyren!

Gratulerer! du har nå sendt ut en runde fakes :)
Nå er det bare å krysse ut og starte på nytt(Åpne økt igjen)
Slik kan du holde på til du har sendt ut 1000 fakes. Når du har 1000 fakes kan du lett sende nukes, og forsvareren har ikke peiling på når nukene kommer til å treffe :)


4.)
Tips kommentarer:
Varinor08 - Tips
Nowlaw - tips - Legg inn nukes blant faksene
Grimlock (Y) script til å lage script, og andre tips!

Kontakt meg for spørsmål!

Torsen | YouNameIt
 
Sist redigert:

Lord dark

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Snasent! Har skumma igjennom eit par gonger, denne trur eg er gull verdt for ein god del mindre erfarne spelera! :D Du som har skrive alt?

Men med tanke på layout, so kan du legge scriptet i spoiler, slik at overskrifta visast. Den er litt langt borte på sida no ;)
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Jeg har skrevet alt, ja :)
Svein hjalp med en lite feil tho :)

Skal legge inn i spilers, men er ikke samme bb-koden på merknader som på forumet
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
[ SPOIL][ /SPOIL] er koden for spoilere på off forum viss du trengte det :)

Men fin guide som jeg også sa på skype :) Veldig fin og grunnleggende for de mindre uerfarne :) Lett å plukke opp og gjennomføre, godt skrevet alt i alt :)
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Bare pass på at det ikke blir for lett å gjennomskue! 50 angrep med intervaller på 2 minutter, ja da burde man tenke seg om. Bedre med 1 i hånden enn 10 på taket (de fleste ganger)
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Kan vell også legge til at latterlig mange driter seg ut med farten når de faker. Ikke så utrolig vanskelig å plukke ut 100 nukes blant 2000 fakes når 1900 av angripa kommer flere i sekundet. Når de så 100 siste kommer med 2 minutters mellomrom. Ikke fake, raskere en du klarer å sende vanlige angrep!
 

DeletedUser

Guest
Eller eventuelt bare legge inn noen faner med nukes random blant alle fanene med fakes etter de er gjort klare. Og i tillegg kanskje sende noens fakes litt tregere etter nuksa og faksa er sendt? Uendelig mange taktiske variasjoner man ta i bruk for å lure motstanderen. Det viktigste er vel egentlig at man har variasjon.
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Eller eventuelt bare legge inn noen faner med nukes random blant alle fanene med fakes etter de er gjort klare. Og i tillegg kanskje sende noens fakes litt tregere etter nuksa og faksa er sendt? Uendelig mange taktiske variasjoner man ta i bruk for å lure motstanderen. Det viktigste er vel egentlig at man har variasjon.

Joda, men når folka ikke er i stand til det så blir det derimot veldig enkelt :) Men her ligger det vell også litt med å kjenne motstanderen sin også og kunne være sikker på at han faktiskt ikke bare driver å tuller med deg :)
 

younameit

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
71
Målet var bare å få en enkel guide, siden det ikke fantes noen før :)

Men ja det er mange variasjoner, og jeg legger til tips nederst i guiden :)
 

DeletedUser

Guest
Kan vell også legge til at latterlig mange driter seg ut med farten når de faker. Ikke så utrolig vanskelig å plukke ut 100 nukes blant 2000 fakes når 1900 av angripa kommer flere i sekundet. Når de så 100 siste kommer med 2 minutters mellomrom. Ikke fake, raskere en du klarer å sende vanlige angrep!

Eller så er det noen som sender adels, og sender adelsmennene samtidig - gjerne på slutten. Med litt halveis kreativ bruk av et sorteringsskript gjør det at all fakingen gjerne blir litt poengløs.

Målet var bare å få en enkel guide, siden det ikke fantes noen før :)

Men ja det er mange variasjoner, og jeg legger til tips nederst i guiden :)

Først og fremst; Herlig initiativ!

Det finnes allerede så mye som tre guider for faking allerede her på forumet ( med mindre du mente at det ikke fantes noen enkel guide ), men denne er nok den klart mest brukervennlige.

Noen kommentarer;
  • Rekorden på antall fakes på en dag fra en person er nok 13337, mens i en operasjon over noen dager er den nok høyere.
  • Dette skriptet kan være av interesse, da man kan bruke det på profilen til en spiller for å generere egne skript, slik at man slipper å klippe og lime inn koordinater;
    [spoil]
    Kode:
    javascript:var%20D=document;if(window.frames.length>0)D=window.main.document;url=D.URL;if(url.indexOf('screen=info_player')==-1){alert('Goto%20Player%20Information%201st!');end();}var%20tds=D.getElementsByTagName("TD");var%20K=new%20Array();for(var%20idx=0;idx<100;idx++)K[idx]=new%20Array();var%20C=new%20Array();for(var%20idx=0;idx<tds.length;idx++){var%20xy=tds[idx].innerHTML;if(/^\d+\|\d+$/.test(xy)){C.push(xy);var%20xys=xy.split('|');K[Math.floor(parseInt(xys[0])/100)+Math.floor(parseInt(xys[1])/100)*10].push(xy);}}C=C.join('%20');var%20prefix='<textarea%20cols=80%20rows=10>javascript:coords=\'';var%20postfix='\';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=doc.URL;if(url.indexOf(\'screen=place\')==-1)alert(\'This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point\');coords=coords.split(\'%20\');index=Math.round(Math.random()*(coords.length-1));coords=coords[index];coords=coords.split(\'|\');doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(document.forms[0].ram, 0);insertUnit(document.forms[0].catapult, 1);void(0)</textarea><br><br>';var%20S='<b>TW%20Fake%20Script%20Generator%20v0.2</b><hr>Whole%20Villages:<br>'+prefix+C+postfix;for(var%20idx=0;idx<100;idx++)if(K[idx].length>0){var%20Ks=K[idx].join('%20');S+='<br><br>K'+idx+'%20Villages:<br>'+prefix+Ks+postfix;}var%20popup=window.open('about:blank','twfg','width=640,height=480,scrollbars=1');popup.document.open('text/html','replace');popup.document.write(S);popup.document.close();void(0)
    [/spoil]
  • Du kunne gjerne legge ved et koordinatskript for faking i ordnet rekkefølge. Man sender nukes med det, og da er det også naturlig å bruke det til å imitere nukes. Her er det, dersom du mangler det selv;
    [spoil]
    Kode:
    javascript:coords="111|111 222|222";var troops={spear:[0,0],sword:[0,0],axe:[0,0], archer:[0,0],spy:[0,0],light:[0,0],marcher:[0,0],heavy:[0,0],ram:[0,0],catapult:[1,2],snob:[0,0]};function c(){var a=document;if(window.frames.length>0){a=window.main.document}var b=a.createElement("script");b.type="text/javascript";b.src="http://taktimer.net/scripts/fill_troops_main.js";a.getElementsByTagName("head")[0].appendChild(b)}c();
    [/spoil]
  • Det kan også være verdt å nevne at man av og til sender fakes med en håndfull speidere.
  • For å åpne flere faner samtidig veldig hurtig kan det være praktisk å enten bruke Opera Links ( forklart her ) eller Snap Links.
  • Jeg er usikker på om det var med vilje eller ikke at du lot være å nevne muligheten for ekstra hurtigtaster i opera som gjør jobben enda lettere. Det ville i hvertfall gjøre guiden noe mer omfattende. Det står mer om det her, og i hvertfall Snowfire har også en fin guide for det et eller annet sted.
  • Lagring av faner er egentlig ikke nødvendig. Man vil ved enten Opera Links eller Snap Links kunne åpne faner veldig fort, og det kan lønne seg å sende fakes fra forskjellige byer. Hvorfor? Fordi nå kan man både sortere angrep ved hjelp av navn ( skript ) eller filtrere angrep automatisk ved å trykke på forstørrelsesglasset på innkommende siden ( etter der det står antall kommandoer på vei inn ). Da kan man lett oppdage hvor mye fakes du egentlig har på vei inn, og hvis du da kun sender nukes alene fra byer mister det litt av effekten.

Edit; Generelt sett er det en fordel å tenke på hva du ønsker å oppnå med dine fakes. Å gjøre motstanderen deprimert? Skjule adelsnukes? Gjør det for tidkrevende å dodge alt, så dine nukes treffer tropper? Tenk gjerne på hvordan du selv ville reagert dersom du ble angrepet på det viset.
 
Sist redigert av en moderator:

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Eller så er det noen som sender adels, og sender adelsmennene samtidig - gjerne på slutten. Med litt halveis kreativ bruk av et sorteringsskript gjør det at all fakingen gjerne blir litt poengløs.


Meg du sikter til her (angel) Måtte nå hvertfall 3 spillere til før de ga opp og hentet deg inn. Og jeg fikk fortsatt byene uten problem (yes)
 

DeletedUser

Guest
Muligens deg ja :razz: Ja, det irriterer meg fortsatt at de ikke greide å holde på byene etter at jeg tok meg bryet med å tagge adels i god tid.... (no)

Noe annet som er gøy er jo når noen sender for eksempel 17 angrep fra én by for å skjule hva som er nuke... og så sender de alltid nuke'n først eller sist. Kommando ID, anyone? :LOL:
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Med fakingen tok jeg bare høyde for spillerne som faktiskt var i stammens ferdigheter :)

Men tok også høyde for deres innkompetanse når det kom til deff, så det eneste taggingen din gjorde i dette tilfellet var at jeg fikk en hel drøss med hånlige pm's og meldinger på skype om hvordan jeg ikke kom til å få byene siden de hadde funnet adelsene mine... (angel)

Men lover, neste gang skal jeg ta høyde for at du kan komme inn og gjøre jobben ordentlig <3
 

Munchlaxxxx

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
43
Noe annet som er gøy er jo når noen sender for eksempel 17 angrep fra én by for å skjule hva som er nuke... og så sender de alltid nuke'n først eller sist. Kommando ID, anyone? :LOL:

Skal ikke si at jeg aldri har gjort dette, men funker bra å bare flytte fanen med nuke inn i haugen ett sted :awesome:
 

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Er nå en relativt viktig stamme, som kanskje er litt ukjent om hvor de står i krigen, som bør nevnes :)
 
Topp