Importering & eksportering av sessions/økter

DeletedUser

Guest
IMPORTER & EKSPORTER SESSIONS

God dag alle forumbrukere! Lenge har jeg hørt om duals som vil bytte sessions med hverandre og folk som vil bytte sessions fra en bruker til en annen på hjemmepc'en sin. Nå føler jeg det er på tide å dele mine erfaringer om dette, med dere som ikke allerede vet hvordan.


Steg 1, lag en økt:

Om du ikke allerede har laget en økt (mest brukt i ØktFarming, guide av MaM finnes her.) Når du har laget økten må du passe på å lagre den med et navn du kommer til å kjenne igjen, hvorfor finner du ut i neste steg.


Steg 2, finn øktfilen i systemet:

Finn filen i systemet ditt, vanligvis finner du den her;
XP = C:\Documents and Settings\"brukeren din"\Programdata\Opera\Opera\sessions
VISTA = C:\Users\"brukeren din"\appdata\Roaming\Opera\Opera\sessions

Øktfilen heter "navnet du gav den".win

MERK: Om du ikke finner filen i denne mappen gjør du følgende: I mappen, trykker du på Verktøy, Mappealternativer, Vis og så checker du "Vis skjulte mapper og filer" Nå skal alle filene i mappen vises.
Kopier nå filen.


Steg 3, exporter filen:
(om du skal sende filen via mail eller lignende går du til neste steg)

Om du vil flytte filen til en annen bruker på datamaskinen, bytter du ut "brukeren din" i C:\Documents and Settings\"brukeren din"\Programdata\Opera\Opera\sessions med navnet på brukeren du vil flytte/kopiere økten til. Flytt filen til mappen og restart Opera. Gå til "Menu -> Faner og vinduer -> Økter -> <Navnet på økten din>" for å se at det fungerer.


Steg 4, send filen til en annen spiller, f.eks. dual:

Her kan du sende hvordan du vil, med mail eller laste opp på nettet. Om jeg skal anbefale en nettside som lett hjelper deg med denne delen, finner du den her. Gratis og lett å bruke, støtter det meste.





Om det er noe som burde endres, kommentarer, spørsmål eller tilbakemeldinger skriv som svar, så skal jeg lese så ofte jeg kan.
Kos deg med dine sessions, håper jeg har gjort ting lettere for deg!
:)

Denne guiden ble skrevet av McBitch.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
nei, du måtte jo ikke dele denne :rolleyes:

har vist det en god stund.. (hadde planer om å skrive den også.. ) men gadd ikkje :p

Men fint å få den opp for de uvitne :)
 

DeletedUser

Guest
for oss middelmådige som må overleve med Vista: C:\Users\BRUKERNAVN\appdata\Roaming\Opera\Opera\sessions
 

DeletedUser

Guest
Takk, la den til nå. Om noen prøver dette på Win7 si ifra.
 
Topp