Fikset Informasjonstråd i forumet for dualer og pre-mades

DeletedUser

Guest
Det er en del ting som går igjen i forumet for dualer og pre-mades. For eksempel dukker det stadig opp noen tråder hvor folk setter harde krav til hva dualene skal kunne, uten å oppgi noen informasjon om kontoen eller seg selv. Mange kommer også med utrolig vage og lite spesifikke beskrivelser ("erfaren", hva i all verden betyr egentlig det?) som gjør det veldig lite fristende å bli dual der.

Jeg tror alle parter ville vært tjent med en stickified informasjonstråd i det forumet, med generelle tips og råd. Ikke nødvendigvis noe man gjøre når man oppretter eller leser en tråd, men ting det kunne være en fordel å vite. Både hva man ser etter, kanskje informasjon om hvordan man eier en konto, risiko knyttet til å kjøpe premium til en konto man ikke selv eier, og lignende.
 
Sist redigert av en moderator:

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Om noen vil ta på seg å lage en slik oversikt kan jeg godt sette den som sticky på forumet.
Men ettersom folk ser etter helt forskjellige egenskaper i en dual, og flere spillere på samme konto på generelt grunnlag er en uting, vil nok neppe noen fra teamet bruke tid på å lage denne.
 

DeletedUser

Guest
For en fantastisk innstilling teamet har til dette da. Nå er forumet der, så hvorfor ikke gjøre det beste ut av det, og lettere for de som benytter seg at tjenestene her på forumet?

Nå er det ikke bare for å få dualer heller. Det er for å kunne gi bort en konto, eventuelt søke om en ny konto. For ikke å nevne pre-mades. Jeg antar du heller ikke mener at dualer alltid er en uting? For eksempel når alternativet er at man velger å slutte å spille. Åja, før jeg glemmer det, jeg antar at en slik tråd også kunne oppmuntre til å begrense bruken av dualer på et par forskjellige måter. Men for all del, la oss se på problemene heller enn mulighetene.

Jeg regnet egentlig med å lage en slik tråd selv, basert på tidligere erfaringer, bare så det er nevnt.
 

DeletedUser

Guest
Vel, siden du spør så fint. Her er et utkast som jeg gjerne vil ha kommentarer på fra folk og fe.

Informasjonstråd skrev:
Informasjon

Dette forumet skal hjelpe til med følgende:
  • Skifte eier på kontoer.
  • Søke om å bli eller få dual på kontoer.
  • Samle spillere eller søke etter pre-made stammer.

I denne tråden finner du informasjon om de forskjellige formålene, og noen tips for hvordan du kan gå fram.

Generelle tips

Oppgi en viss grunnleggende informasjon i tittelen på tråden. Som hva det gjelder (for eksempel ny konto? Trenger dual?), og hvilken verden/server.

Gjør en viss innsats for å unngå alt for mange skrivefeil og dårlig grammatikk. Ingen forventer perfekt skriving, men det er ofte en fordel å framstå som ryddig og velformulert.

Ha realistiske forventninger. Hvis du for eksempel aldri har vært inne på topp 100 spillere på en verden er det litt optimistisk å forvente at noen skal gi deg en konto på topp 20.

Sett deg inn i hvordan man bytter konto. Husk at det er den som eier e-postkontoen til en konto som eier kontoen, og at det tar noen uker før en e-postadresse er endret permanent.

Skifte eier på konto

Du kan opprette en ny tråd dersom du trenger en ny eier til en konto, eller du ønsker deg en ny konto. Men først kan det være en god idé å se over nye tråder om det er noen som passer for deg.

Når du ønsker en ny eier til en konto, enten din egen konto eller en stammefrende sin konto, bør du sørge for å oppgi en del informasjon om selve kontoen. For eksempel verden, stammetilhørighet, omtrentlig størrelse, beliggenhet og lignende. Dersom det er en konto ved frontlinjen kan det være greit å være vag på en del av detaljene, for å unngå å gi informasjon til fienden. Husk også å oppgi hvordan du ønsker å bli kontaktet.

Det er alltid en risiko ved å gi bort en konto. Det er derfor fornuftig å sette visse krav man ønsker at en ny eier skal oppfylle. Det kan være krav til ferdigheter, tidligere erfaringer, aktivitet og lignende. Å be om referanser, for eksempel fra tidligere stammeledere, kan også være en god idé. Allikevel er nok det viktigste at spilleren er lojal.

Dersom du ønsker deg en ny konto gjelder mye av det samme som ovenfor. Du burde beskrive hva slags konto du ønsker deg, men det er gjerne fornuftig å være åpen for mye forskjellig. Ikke minst, fortell om deg selv. Ikke bruk vage begrep som "erfaren, pålitelig og kjempesnill!". Hvis du mener du er erfaren, fortell om dine erfaringer. Hvis du mener du er pålitelig, fortell hvorfor man skal tro du er pålitelig (hvem vil vel si at de er upålitelige?). Vær konkret.

Mangler du erfaring? Ikke legg fokus på det. Legg fokus på dine gode egenskaper. Har du muligheten til å være pålogget veldig mange ganger i løpet av dagen fordi du nesten alltid er på nett? Fortell om det. Liker du å lære ting, og syns det er kjempegøy å utvikle deg som en spiller? Fantastisk! Ikke fortell om hvor bitter du er fordi den forrige stammelederen din var en idiot som aldri gjorde noe, ingen vil høre om det. Fortell heller hvordan du er full av initiativ, og ikke trenger noen til å fortelle deg hva du skal gjøre hele tiden.

Kort fortalt; Vær konkret og positiv om deg selv. Det er lov å skryte litt, så lenge du har et grunnlag for å gjøre det.

Dual

En dual er en ekstra person som spiller på en konto. En dual har ingen rettigheter til noen del av kontoen, som premiumpoeng eller selve kontoens byer. Det er eieren av kontoen som eier alt. Samtidig så blir kontoen straffet hvis dualen gjør noe ulovlig. Det er med andre ord en viss risiko forbundet med å være eller å ha en dual. Som dual risikerer man å gjøre mye arbeid på kontoen, for så å bli sparket ut. Mens som eier risikerer man at dualen gjør noe ulovlig, eller ødelegger for kontoen på annet vis.

Oppsummert, en dual er ikke alltid en god idé.

Det opprinnelige formålet med en dual er å gjøre det mindre belastende å spille alene, og er ment som et alternativ til å slutte. Samtidig er det verdt å merke seg at effekten man får av å ha flere spillere på en konto kan lett avlastes ved å bruke en kontovakt. Ved bruk av kontovakt er man også til en viss grad beskyttet fra at noen ødelegger for kontoen.

Dersom man virkelig ønsker en dual, eller ønsker å spille som dual, gjelder mye av det samme som når du ønsker deg en ny eier på en kont, eller en ny konto. Gi informasjon om kontoen du trenger dual på, eller vil spille på. Fortell om forventninger som settes til en ny dual eller den kontoen du vil ha dual på. Gi konkret informasjon om deg selv og dine tidligere erfaringer og ferdigheter. Fortell hvordan du kan kontaktes, og oppgi fjerne flere alternativ, slik som forum, skype og IG.

Pre-made stamme

En pre-made stamme er en stamme som stiftes før spillerne i stammen har startet på en verden. Som regel skjer dette før selve verdenen har startet. En pre-made stamme er en populær måte å skaffe seg en stamme man forventer at vil gjøre det bra. Som regel er pre-mades en samling av spillere som kjenner hverandre fra tidligere verdener, slik at man vet hva man går til.

Dersom man ønsker seg en pre-made, eller ønsker å stifte en pre-made, så burde man sørge for å være ute i god tid. I hvertfall et par uker før en verden starter, men ikke så lenge før at man man støver ned mens man venter på oppstarten.

Hvis du ønsker å starte en pre-made kan det være en fordel å snakke med spillere du kjenner på forhånd for å ha en gruppe spillere å starte med. Dersom du starter en tråd for å rekrutere spillere bør du fortelle hvorfor man vil ha lyst til å bli med i akkurat din pre-made. Har du ledet vellykkede stammer tidligere? Fortell. Vær konkret. De fleste liker også at lederne deres er flinke spillere, så hvis det er tilfellet, fortell om det. Vær entusiastisk.

For å søke deg i en pre-made gjelder stort sett det samme som dersom du ønsker å bli dual eller skaffe deg en ny konto. Fortell om deg selv, fokuser på de positive egenskapene dine. Unngå vage utsagn slik som "kjempeflink til å angripe", og fortell heller om hvorfor noen skal tro du er flinke til å angripe.

Dette er bare noe jeg slengte sammen nå, så jeg vil tro det er et stort potensial for forbedringer :razz:
 

DeletedUser

Guest
Hvis det ikke kommer noen kommentarer her i løpet av en dag eller to så slenger jeg opp tråden, muligens med noen små kosmetiske endringer.
 

DeletedUser

Guest
Så tråden, men kommenterte ikke fordi jeg syntes det så veldig bra ut. Bare sleng den ut for min del. (nod)
 

DeletedUser

Guest
Da er den lagt ut, og det hadde vært fint hvis en mod kunne klistre den opp.

Eneste endringene jeg gjorde fra utkastet ovenfor her var at jeg gjort øverste tittelen litt større, og la inn spoilere. Det siste for å bryte opp teksten litt, så det ikke virker avskrekkende, samt gjøre det det noe mer oversiktelig.
 
Topp