Innogames, vinneren av V24

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Tiden var inne for et comeback til det spillet jeg kasta bort uendelig mange timer på tilbake i 2008-2010. Alt føltes riktig etter å ha fikset grafikken på landsbyen/kartet tilbake til det gamle. This is it, tenkte jeg, før jeg bega meg ut på nye eventyr, som ville bringe mange nye morsomme hendelser, både in-game og her på forumet. Nå, x antall dager etter startup, sitter jeg bare igjen med et veldig negativt blikk på et spill som ødelegger for seg selv. Det eneste positive med oppholdet på V24 til nå, er spillerene.

I de senere årene har jeg blitt veldig glad i startup, da jeg har null problem med å dedikere meg selv. 4-5 alarmer om natten, og aktivitet stort sett hele dagen, har aldri vært et problem. Skal man vinne må man ofre litt. Dessverre har ting endret seg. I stedet for og faktisk gjøre ting selv, kan man beholde sin gode nattesøvn bare man betaler ravnene i Tyskland godt nok. Halvering, og direkte byttehandel (1:1) med PP på markedet var en insane turnoff, da man mye heller vil se et samfunn som handler med hverandre. Selv om folk ofra mye til gudene før i tiden, så tror jeg neppe de høye herrer ga tilbake i samme antall.

Nå skal jeg ikke lage dette til en overdramatisk lang tekst, for det orker jeg rett og slett ikke. Det er ikke verdt det. V24 er en ødelagt verden. Man kan ikke klandre spillerene for at Innogames nå ødelegger sitt eget spill, med events man kan utnytte pga dårlig polishing, og alle de andre ekstra PP-funksjonene hvor man, kort fortalt, kan kjøpe seg til både rang 1 og seier. Jeg skal lage en liten liste over cons, så får de som er uenige være uenige.

Marked.

Marked er til for å handle med andre spillere. Hvorfor er det da sånn at man kan betale med et gitt antall PP poeng for å få tilbake 1:1? Det ødelegger hele prinsippet med å faktisk ha marked, er nesten like greit at det blir intergrert som en egen tab i PP-funksjonene deres. Man ønsker jo at folk skal handle med hverandre, og få følelsen av samarbeid. I starten var det særdeles få tilbud ute på markedet, selv om jeg justerte det opp til (gud vet så mye). Nå skal det sies at det er en funksjon jeg KAN leve med, men det ødelegger mye for både min egen spillglede, og helt sikkert nye spillere som kanskje ikke ønsker å sløse cash i alle retninger.

Halvering, og instant-bygging

Aff, hvorfor Innogames, hvorfor? Jeg vet at dere vil tjene peng, men er det da riktig å krympe spillerdatabasen? Dette er en håpløs PP funksjon, som også nevnt ovenfor, ødelegger veldig mye. I tillegg til at man kan handle til seg/balansere ressurser, så kan man gro i et vanvittig tempo takket være halvering og umiddelbar-fullfør(under 10 minutter) knappen. Hva med murbygging? Nivå 20 på et knips når vi kommer litt lenger ut i spillet? Er det kult? Nei.

Flagg, og 20% ressurs bonus fra PP

Dette er vel muligens en av de mindre tingene jeg faktisk er irritert på. Flagg er forsåvidt en grei funksjon. Veldig urealistisk, og garantrert demotiverende for nye spillere, men akseptabel. Samme kan sies om 20%, siden den er fast og kan ikke endres/kjøpes opp ekstra, selv om jeg ikke synes hverken det ene eller det andre er noen gode funksjoner. Pay to win, eller pay to get advantages funksjoner. Som over - lite kult.

Slottbeleiring(Event)

Så kommer vel det som er mest destruerendes, og det er events. Nok en gang tar Inno et skippertak for å ødelegge sitt eget spill. Er det fordi de mangler peng for å fremme det nye, dårlige spillet deres TW2? Ikke vet jeg, men det er tydelig at de er i pengenød når de gang på gang pusher ut eventer folk ikke synes noe om. Det ødelegger også balansegangen i spillet. For å ta et raskt eksempel fra vår nyeste verden, der man har alle overnevnte funksjoner, samt slottbeleiring;

1 -Coller 2.806
25 shybert 1.002
50 Masquerade 782


Det har også vist seg at slottbeleiringen ikke var skikkelig polisha før release, i og med at man kan stacke opp event. Folk samler seg i en full stamme, og kaster inn litt PP hver, for å få den første ressursbonusen. Når den er oppnådd, blir en ny stamme laget, og de når den på nytt. Og ja - 10% bonusen stacker, så det er flere som sitter med både 20 og 30% fra bare stamme-bonusen. Hvem kan klandres? Spillerene? Nei - selv om det for min del skrider mot alt av ære og lojalitet å hoppe fra stamme til stamme, så er det bare Innogames som kan/bør klandres, for å kaste ut en så upolisha event som fremmer stammehopping og PP sløseri for helt vanvittige bonuser som ødelegger spillet totalt.

I tillegg til alt det overnevnte, så har man også de andre basic-PP funksjonene man må ha for å i det hele tatt spille spillet om man har intensjoner om å nå et høyere nivå. PK, FA og KA(etterhvert). Jeg stiller da ett spørsmål - er det riktig at man må sløse så mye penger om man vil være med å knive i toppen av en verden?

For å hente meg inn igjen til tråd-tittelen, så vil jeg utnevne Innogames som den suverene vinneren av V24. Jeg har i hvertfall fått nok, og vil i løpet av dagen avslutte mitt opphold på V24. På den korte tiden jeg har vært her så har jeg møtt på mange folk, både nye og bekjente, så det har ikke vært helt sløst tid. Jeg vil heller ikke klandre spillerene, for de som har høye ambisjoner må jo nesten følge "spillet" til Innogames om de skal holde tritt med de andre som gjør det. Synd det raner spillet for både spill dynamikk og samspill.

Takk for meg folkens, selv om det ble veeeeldig kort denne gangen. Lykke til for de som gir gass :).

Felmyst out
 

MadCrox

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
56
Ser denne utviklingen selv og synes ikke noe om at hver eneste verden ender med samme utfall. For min del så vil ikke jeg slutte, men heller stå på og vise at det kan gjøres uten "PP abusing". Synd at du slutter pga dette, trodde du var en fighter som ville stå imot dette. Har man fått nok, så har man fått nok.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Du setter ord på akkurat det samme jeg mener. TW har gått og bært på en sykdom i flere år, og det blir bare værre og værre. Slottbeleiringseventet tar faktisk kaka.

For verden som kommer nå hviskes mer og mer det taktiske ut av spillet, og da er det villigheten til å bruke pp som er viktig. At noen faktisk ønsker å bruke så mye, det er for meg en gåte, men sånn er det vel.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Ser denne utviklingen selv og synes ikke noe om at hver eneste verden ender med samme utfall. For min del så vil ikke jeg slutte, men heller stå på og vise at det kan gjøres uten "PP abusing". Synd at du slutter pga dette, trodde du var en fighter som ville stå imot dette. Har man fått nok, så har man fått nok.

Det er en viss forskjell på å være en fighter og stå imot enkelte ting. For eksempel halvering av byggetid. Problemet kommer først nå folk har bikket 2k poeng før nybegynnerbeskyttelsen er borte. Da kjemper man ikke lenger på like vilkår, på langt nær, dersom man nekter å begi seg ut på denne voldsomme PP-trenden.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Du setter ord på akkurat det samme jeg mener. TW har gått og bært på en sykdom i flere år, og det blir bare værre og værre. Slottbeleiringseventet tar faktisk kaka.

For verden som kommer nå hviskes mer og mer det taktiske ut av spillet, og da er det villigheten til å bruke pp som er viktig. At noen faktisk ønsker å bruke så mye, det er for meg en gåte, men sånn er det vel.

For å ikke glemme vintereventen på v14. Den var kanskje hakket værre også. Tribal Wars har blitt til et pengemonopol, det har vært sånn veldig lenge uheldigvis. Jeg skrev vel i en tråd for over 1 år siden:? at jeg tror neppe at selvkosten til innogames er såpass stor at de ikke kan droppe noen pp funksjoner eller droppe noen eventer som ødelegger verdener. En ting er sikkert de driver god butikk på lettlurte folk som er desperate nok til å vinne eller prøve å vinne en verden ^^

Nei dette blir for dumt av Innogames. Griske folk hele gjengen, de prøver ikke å gjøre spillet bedre, de bare pøser på med nye pp funksjoner og nye eventer som skal gi en stor fordel og muligens seier til de som er villige til å betale "flesk" med penger for å vinne. Ikke missforstå meg, jeg har penger nok til å gjøre det samme, jeg klager ikke for at jeg ikke har penger til å gjøre det samme. Det handler om valg! Om vi fortsetter å fore innogames med penger på norske servere så tolker de signalet som: oh på tide med en ny kostbar og broken event for å få mer cash. De vil bare fortsette og fortsette til det ikke er igjen noe tribalwars.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Skal vel sant sies at spillere som bruker tusenvis as PP skal ha skylden også. Må dere VIRKELIG bruke så mye PP for å klare å vinne?

Å ja -Coller, det er et tilbud på PP nå. :)
c8300086db01f96ab1502d8af4f3593c.png
 
Sist redigert:

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Ser denne utviklingen selv og synes ikke noe om at hver eneste verden ender med samme utfall. For min del så vil ikke jeg slutte, men heller stå på og vise at det kan gjøres uten "PP abusing". Synd at du slutter pga dette, trodde du var en fighter som ville stå imot dette. Har man fått nok, så har man fått nok.

Jeg er en fighter, men jeg vil heller spille spillet enn å fekte med lommeboka.

Som et eksempel til slott-eventen;

afb0ce449ea65c9f94752e0ec77fbefd.png
 

Markus den feite

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
+1

Solid tekst, enig i alt. Visste ikke at 10% bonusen stacka, dette er gjør jo rett og slett hele eventen til en flopp.
 

phenix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
24
Dette har bare vært et økende problem helt siden starten av PP til annet enn PK.
Jeg har kritisert det helt siden de første verdenene (v3?) fikk muligheten til å kjøpe fordeler.
TW kommer aldri igjen til å bli som V1, og de vi har å takke er faktisk communityet som har valgt å betale.

Selvfølgelig går en del av skylda til tyskerne, men mest av alt vil jeg peke på dere som har punga ut gjentatte ganger.
Hadde det ikke vært noen som betalte hadde man ikke giddet å lage fler PP-funksjoner. Folk vil gjerne betale så de ikke får
grisedeng av de som kan dette spillet, og da kan man nesten ikke klandre Innogames for å tenke kapitalistisk.
Det er mye galt med de nye verdenene, i likhet med vår virkelige, og det er samme grunnen på alle.
Jævla folk generelt.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Er vel som regel ikke de mest taktisk begavede spillerne som må ty til slike midler ;)
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Er vel som regel ikke de mest taktisk begavede spillerne som må ty til slike midler ;)

Rart at mange av de spillerne som ligger høyt oppe her er blant de spillerne som har flest hp-seire på .no, og på hp er det faktisk ingen Premiumfunksjoner.
 

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Rart at mange av de spillerne som ligger høyt oppe her er blant de spillerne som har flest hp-seire på .no, og på hp er det faktisk ingen Premiumfunksjoner.

Hvor mange aktive spillere er det faktisk som starter og satser på de hp-serverne?
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Kvaliteten er ikke noe å klage på, desverre er det mangel av kvantitet på spillerene, da de fleste er optatt med å klage over hvor ubalansert pp-systemet er eller å slutte i protest, istedenfor å stille til start og vise at uten nevnte funksjoner så vinner de også.
 

mrzhalt

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
175
Kvaliteten er ikke noe å klage på, desverre er det mangel av kvantitet på spillerene, da de fleste er optatt med å klage over hvor ubalansert pp-systemet er eller å slutte i protest, istedenfor å stille til start og vise at uten nevnte funksjoner så vinner de også.

Ja, det er som å ta en cowboy duel med henda bundet på ryggen, kjempe gøy.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Jeg snakker nå om å starte på hp, hvor alle har henda bundet eller ikke bundet helt likt.
 
Topp