kenn93x
Forumstjerne
- Reaksjonspoeng
- 508
Tiden var inne for et comeback til det spillet jeg kasta bort uendelig mange timer på tilbake i 2008-2010. Alt føltes riktig etter å ha fikset grafikken på landsbyen/kartet tilbake til det gamle. This is it, tenkte jeg, før jeg bega meg ut på nye eventyr, som ville bringe mange nye morsomme hendelser, både in-game og her på forumet. Nå, x antall dager etter startup, sitter jeg bare igjen med et veldig negativt blikk på et spill som ødelegger for seg selv. Det eneste positive med oppholdet på V24 til nå, er spillerene.
I de senere årene har jeg blitt veldig glad i startup, da jeg har null problem med å dedikere meg selv. 4-5 alarmer om natten, og aktivitet stort sett hele dagen, har aldri vært et problem. Skal man vinne må man ofre litt. Dessverre har ting endret seg. I stedet for og faktisk gjøre ting selv, kan man beholde sin gode nattesøvn bare man betaler ravnene i Tyskland godt nok. Halvering, og direkte byttehandel (1:1) med PP på markedet var en insane turnoff, da man mye heller vil se et samfunn som handler med hverandre. Selv om folk ofra mye til gudene før i tiden, så tror jeg neppe de høye herrer ga tilbake i samme antall.
Nå skal jeg ikke lage dette til en overdramatisk lang tekst, for det orker jeg rett og slett ikke. Det er ikke verdt det. V24 er en ødelagt verden. Man kan ikke klandre spillerene for at Innogames nå ødelegger sitt eget spill, med events man kan utnytte pga dårlig polishing, og alle de andre ekstra PP-funksjonene hvor man, kort fortalt, kan kjøpe seg til både rang 1 og seier. Jeg skal lage en liten liste over cons, så får de som er uenige være uenige.
Marked.
Marked er til for å handle med andre spillere. Hvorfor er det da sånn at man kan betale med et gitt antall PP poeng for å få tilbake 1:1? Det ødelegger hele prinsippet med å faktisk ha marked, er nesten like greit at det blir intergrert som en egen tab i PP-funksjonene deres. Man ønsker jo at folk skal handle med hverandre, og få følelsen av samarbeid. I starten var det særdeles få tilbud ute på markedet, selv om jeg justerte det opp til (gud vet så mye). Nå skal det sies at det er en funksjon jeg KAN leve med, men det ødelegger mye for både min egen spillglede, og helt sikkert nye spillere som kanskje ikke ønsker å sløse cash i alle retninger.
Halvering, og instant-bygging
Aff, hvorfor Innogames, hvorfor? Jeg vet at dere vil tjene peng, men er det da riktig å krympe spillerdatabasen? Dette er en håpløs PP funksjon, som også nevnt ovenfor, ødelegger veldig mye. I tillegg til at man kan handle til seg/balansere ressurser, så kan man gro i et vanvittig tempo takket være halvering og umiddelbar-fullfør(under 10 minutter) knappen. Hva med murbygging? Nivå 20 på et knips når vi kommer litt lenger ut i spillet? Er det kult? Nei.
Flagg, og 20% ressurs bonus fra PP
Dette er vel muligens en av de mindre tingene jeg faktisk er irritert på. Flagg er forsåvidt en grei funksjon. Veldig urealistisk, og garantrert demotiverende for nye spillere, men akseptabel. Samme kan sies om 20%, siden den er fast og kan ikke endres/kjøpes opp ekstra, selv om jeg ikke synes hverken det ene eller det andre er noen gode funksjoner. Pay to win, eller pay to get advantages funksjoner. Som over - lite kult.
Slottbeleiring(Event)
Så kommer vel det som er mest destruerendes, og det er events. Nok en gang tar Inno et skippertak for å ødelegge sitt eget spill. Er det fordi de mangler peng for å fremme det nye, dårlige spillet deres TW2? Ikke vet jeg, men det er tydelig at de er i pengenød når de gang på gang pusher ut eventer folk ikke synes noe om. Det ødelegger også balansegangen i spillet. For å ta et raskt eksempel fra vår nyeste verden, der man har alle overnevnte funksjoner, samt slottbeleiring;
1 -Coller 2.806
25 shybert 1.002
50 Masquerade 782
Det har også vist seg at slottbeleiringen ikke var skikkelig polisha før release, i og med at man kan stacke opp event. Folk samler seg i en full stamme, og kaster inn litt PP hver, for å få den første ressursbonusen. Når den er oppnådd, blir en ny stamme laget, og de når den på nytt. Og ja - 10% bonusen stacker, så det er flere som sitter med både 20 og 30% fra bare stamme-bonusen. Hvem kan klandres? Spillerene? Nei - selv om det for min del skrider mot alt av ære og lojalitet å hoppe fra stamme til stamme, så er det bare Innogames som kan/bør klandres, for å kaste ut en så upolisha event som fremmer stammehopping og PP sløseri for helt vanvittige bonuser som ødelegger spillet totalt.
I tillegg til alt det overnevnte, så har man også de andre basic-PP funksjonene man må ha for å i det hele tatt spille spillet om man har intensjoner om å nå et høyere nivå. PK, FA og KA(etterhvert). Jeg stiller da ett spørsmål - er det riktig at man må sløse så mye penger om man vil være med å knive i toppen av en verden?
For å hente meg inn igjen til tråd-tittelen, så vil jeg utnevne Innogames som den suverene vinneren av V24. Jeg har i hvertfall fått nok, og vil i løpet av dagen avslutte mitt opphold på V24. På den korte tiden jeg har vært her så har jeg møtt på mange folk, både nye og bekjente, så det har ikke vært helt sløst tid. Jeg vil heller ikke klandre spillerene, for de som har høye ambisjoner må jo nesten følge "spillet" til Innogames om de skal holde tritt med de andre som gjør det. Synd det raner spillet for både spill dynamikk og samspill.
Takk for meg folkens, selv om det ble veeeeldig kort denne gangen. Lykke til for de som gir gass .
Felmyst out
I de senere årene har jeg blitt veldig glad i startup, da jeg har null problem med å dedikere meg selv. 4-5 alarmer om natten, og aktivitet stort sett hele dagen, har aldri vært et problem. Skal man vinne må man ofre litt. Dessverre har ting endret seg. I stedet for og faktisk gjøre ting selv, kan man beholde sin gode nattesøvn bare man betaler ravnene i Tyskland godt nok. Halvering, og direkte byttehandel (1:1) med PP på markedet var en insane turnoff, da man mye heller vil se et samfunn som handler med hverandre. Selv om folk ofra mye til gudene før i tiden, så tror jeg neppe de høye herrer ga tilbake i samme antall.
Nå skal jeg ikke lage dette til en overdramatisk lang tekst, for det orker jeg rett og slett ikke. Det er ikke verdt det. V24 er en ødelagt verden. Man kan ikke klandre spillerene for at Innogames nå ødelegger sitt eget spill, med events man kan utnytte pga dårlig polishing, og alle de andre ekstra PP-funksjonene hvor man, kort fortalt, kan kjøpe seg til både rang 1 og seier. Jeg skal lage en liten liste over cons, så får de som er uenige være uenige.
Marked.
Marked er til for å handle med andre spillere. Hvorfor er det da sånn at man kan betale med et gitt antall PP poeng for å få tilbake 1:1? Det ødelegger hele prinsippet med å faktisk ha marked, er nesten like greit at det blir intergrert som en egen tab i PP-funksjonene deres. Man ønsker jo at folk skal handle med hverandre, og få følelsen av samarbeid. I starten var det særdeles få tilbud ute på markedet, selv om jeg justerte det opp til (gud vet så mye). Nå skal det sies at det er en funksjon jeg KAN leve med, men det ødelegger mye for både min egen spillglede, og helt sikkert nye spillere som kanskje ikke ønsker å sløse cash i alle retninger.
Halvering, og instant-bygging
Aff, hvorfor Innogames, hvorfor? Jeg vet at dere vil tjene peng, men er det da riktig å krympe spillerdatabasen? Dette er en håpløs PP funksjon, som også nevnt ovenfor, ødelegger veldig mye. I tillegg til at man kan handle til seg/balansere ressurser, så kan man gro i et vanvittig tempo takket være halvering og umiddelbar-fullfør(under 10 minutter) knappen. Hva med murbygging? Nivå 20 på et knips når vi kommer litt lenger ut i spillet? Er det kult? Nei.
Flagg, og 20% ressurs bonus fra PP
Dette er vel muligens en av de mindre tingene jeg faktisk er irritert på. Flagg er forsåvidt en grei funksjon. Veldig urealistisk, og garantrert demotiverende for nye spillere, men akseptabel. Samme kan sies om 20%, siden den er fast og kan ikke endres/kjøpes opp ekstra, selv om jeg ikke synes hverken det ene eller det andre er noen gode funksjoner. Pay to win, eller pay to get advantages funksjoner. Som over - lite kult.
Slottbeleiring(Event)
Så kommer vel det som er mest destruerendes, og det er events. Nok en gang tar Inno et skippertak for å ødelegge sitt eget spill. Er det fordi de mangler peng for å fremme det nye, dårlige spillet deres TW2? Ikke vet jeg, men det er tydelig at de er i pengenød når de gang på gang pusher ut eventer folk ikke synes noe om. Det ødelegger også balansegangen i spillet. For å ta et raskt eksempel fra vår nyeste verden, der man har alle overnevnte funksjoner, samt slottbeleiring;
1 -Coller 2.806
25 shybert 1.002
50 Masquerade 782
Det har også vist seg at slottbeleiringen ikke var skikkelig polisha før release, i og med at man kan stacke opp event. Folk samler seg i en full stamme, og kaster inn litt PP hver, for å få den første ressursbonusen. Når den er oppnådd, blir en ny stamme laget, og de når den på nytt. Og ja - 10% bonusen stacker, så det er flere som sitter med både 20 og 30% fra bare stamme-bonusen. Hvem kan klandres? Spillerene? Nei - selv om det for min del skrider mot alt av ære og lojalitet å hoppe fra stamme til stamme, så er det bare Innogames som kan/bør klandres, for å kaste ut en så upolisha event som fremmer stammehopping og PP sløseri for helt vanvittige bonuser som ødelegger spillet totalt.
I tillegg til alt det overnevnte, så har man også de andre basic-PP funksjonene man må ha for å i det hele tatt spille spillet om man har intensjoner om å nå et høyere nivå. PK, FA og KA(etterhvert). Jeg stiller da ett spørsmål - er det riktig at man må sløse så mye penger om man vil være med å knive i toppen av en verden?
For å hente meg inn igjen til tråd-tittelen, så vil jeg utnevne Innogames som den suverene vinneren av V24. Jeg har i hvertfall fått nok, og vil i løpet av dagen avslutte mitt opphold på V24. På den korte tiden jeg har vært her så har jeg møtt på mange folk, både nye og bekjente, så det har ikke vært helt sløst tid. Jeg vil heller ikke klandre spillerene, for de som har høye ambisjoner må jo nesten følge "spillet" til Innogames om de skal holde tritt med de andre som gjør det. Synd det raner spillet for både spill dynamikk og samspill.
Takk for meg folkens, selv om det ble veeeeldig kort denne gangen. Lykke til for de som gir gass .
Felmyst out