Innstillinger til HP/Classic

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Jeg liker tanken, men jeg fikk ikke lov til å leke med innstillingene på den måten :p
Jeg hadde egentlig en mistanke om det. Kult at du tok deg tid til å høre med tyskerne! Vi får finne på noe annet gøy i stedet.


EDIT
Til de som reposter forslaget mitt om fastsatte stammer, så har det allerede blitt gjort (på HP10), men da med 5 stammer som hver fikk rundt 100 medlemmer. Kanskje ville det vært kult å prøvd samme opplegg, men med flere, mindre stammer?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg hadde egentlig en mistanke om det. Kult at du tok deg tid til å høre med tyskerne! Vi får finne på noe annet gøy i stedet.


EDIT
Til de som reposter forslaget mitt om fastsatte stammer, så har det allerede blitt gjort (på HP10), men da med 5 stammer som hver fikk rundt 100 medlemmer. Kanskje ville det vært kult å prøvd samme opplegg, men med flere, mindre stammer?

Njaa, jeg er litt skeptisk for å være ærlig. Det endte jo med at alle bare byttet konto til en der "vennene" var i stedet for å krige mot hverandre i hver sin stamme. :/
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Med flere og mindre stammer + kortere tid før verdenen stenges for nye medlemmer vil i det minste sannsynligheten for at folk klarer å bytte seg inn i "rett" stamme synke drastisk.
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Med flere og mindre stammer + kortere tid før verdenen stenges for nye medlemmer vil i det minste sannsynligheten for at folk klarer å bytte seg inn i "rett" stamme synke drastisk.

Med flere og mindre stammer øker man også sannsynligheten for å havne alene sammen med helt innaktive og udugelige spillere, noe som ikke er så morsomt for de det skjer med.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Det er sant. Man kan jo argumentere for at diplomati blir desto viktigere, da. Kanskje ville det også være en mulighet å åpne for at allierte stammer (med en maksgrense på for eksempel 3 allierte stammer) kan vinne verdenen sammen?
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Her er et par andre ideer til forskjellige innstillinger som kanskje kunne være kule:
  1. Alle forsvarstropper deaktivert
  2. Kirke aktiv, men kun mulig å bygge (og flytte rundt på) første kirken
  3. Skatter på en HP-verden
  4. Hemmelige stammer (ikke mulig å se om folk er i en stamme eller ei)
  5. Alle begynner med fullt utvokst by. Å bygge nye bygninger er deaktivert. Stammen med høyest bysnitt på slutten av runden vinner

Usikker på om forslagene egentlig lar seg gjøre.

EDIT
Tanken er å ha en av disse innstillingene aktivert, ikke alle!
 

Moatheblackman.

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
304
Hastighet:4
Enhetshastighet:4
Paladin:Ja, nye våpen
Bueskytter:Nei
Kirke:Nei
Akademi:Mynter
Moral:Nei
Bonus landsbyer:Ja, nye
Barbarlandsbyer:Ja, vokser fort til 6000 poeng
Forskningssystem:Enkelt
Nybegynnerbeskyttelse:2 dager
Stammemedlemmer:10
Medaljer:Ja
Milits:Nei
Stammekrig:Ja
Lojalitet25-30
Rekkevidde for adelsmenn150 felt.
PremiumfunksjonerPK, FA, KA
StammeskiftNei
FlaggNei
Valg av startposisjonJa
Angrep/support gap20ms
FakegrenseNei
NattbonusNei
HaulVanlig
VinnerkravBeste gjennomsnitt i stammen per spiller ved serverslutt.
AnnetMange gråbyer og bonus byer.

Startlandsby:
Hoverdkvarter: 15
Brakker: 10
Stall: 10
Verksted: 2
Smie: 12
Samlingsplass: 1
Marked: 5
Hogsfelt: 15
Leiregrav: 15
Jerngruve: 20
Gård: 19
Varehus: 23
Mur: 7

støttesssssssss
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Legg merke til endret adelsrekkevidde. Denne er bare noe jeg mener kunne gjort det mer spennende(Jørn og Co ville ikke kunnet adle alle med en gang), men er ingen nødvendighet.

Hastighet:3
Enhetshastighet:3
Paladin:Ja, nye våpen
Bueskytter:Nei
Kirke:Nei
Akademi:Mynter
Moral:Nei
Bonus landsbyer:Ja, gamle
Barbarlandsbyer:Ja, vokser fort til 2000 poeng
Forskningssystem:Enkelt
Nybegynnerbeskyttelse:2 dager
Stammemedlemmer:10
Medaljer:Ja
Milits:Nei
Stammekrig:Ja
Lojalitet25-30
Rekkevidde for adelsmenn10 felt
PremiumfunksjonerPK, FA, KA
StammeskiftNei
FlaggNei
Valg av startposisjonNei
Angrep/support gap20ms
FakegrenseNei
NattbonusNei
HaulVanlig
VinnerkravBeste Byratio Som Stamme I Krigsstats Vinner
AnnetMange gråbyer og bonus byer.

Startlandsby:
Hoverdkvarter: 1
Samlingsplass: 1
Hogsfelt: 10
Leiregrav: 10
Jerngruve: 10
Gård: Høyt nok til å romme mineupgradesene.
Varehus: Høyt nok til å romme mineupgradesene.
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Kortere adelsdistanse vil i alle fall drastisk redusere sjansen for å bli utsatt for kollektive angrep.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Okay folkens, jeg trenger litt hjelp. Hodet mitt begynner å bli litt tomt for ideer til HP.

Det jeg har lyst til å prøve (som det har blitt nevnt i tråden her tidligere), er en ny runde med forhåndsbestemte stammer - bare litt flere stammer enn sist gang sånn at ikke stammene blir så ekstremt store. I tillegg var det en fin tanke (som nevnt av Jato Link) å stenge av verden for nye spillere etter en viss tid. Vi kan også se på mulighetene for at flere stammer kan vinne sammen, men da vil det også bli mindre i 'premiepotten'.
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Det er ikke mulig med en King of the Hill runde med random småstammer?
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Om det er no-haul krever jeg det ikke nei. Men vil ikke ha remake av forrige verden
 
Topp