Tas til følge Innstillingsforslag: HP Gone Wild!

Ville du spilt en slik verden?


  • Totalt antall stemmer
    32

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Halla badboys! Jeg fikk den beste idéen nå. Vel, jeg og TransX fikk den beste idéen. Men mest meg. Uansett, vi synes det hadde vært helt batshit crazy awesome med en HP-verden hvor innstillingene randomly endres underveis. Ja, vi vil la TW-teamet få utløp for sine sykeste, våteste fantasier om utbredt maktmisbruk. Vi vil spille en verden med dynamiske innstillinger, der den ene dagen er helt ulik den neste. Plutselig er det nattbonus, så er det ikke. En dag er det kanskje høy enhetshastighet, en annen dag er den lav. Bueskyttere. Ikke bueskyttere. En religiøs bølge sprer seg gjennom verden fra tirsdag til fredag, så er den over. Tenk så fett.

På tide med noen fete små scenarioer for å illustrere hvor fantastisk og irriterende dette kunne blitt.

Det er mandag morgen. Ny uke, nye muligheter. Man våkner og skrur som vanlig med en gang på dataen for å sjekke Tribal Wars, sånn som alle friske og sunne mennesker har innebygget i sin faste morgenrutine. Kvelden før sendte man et nuke og et adelstog på naboen, som sist man sjekket hadde ca 3k spyd i byen. Merkelig type den naboen, alle vet jo at spyd alene er rimelig ubrukelige mot et nuke. Som den observante TW-spilleren man er legger man med en gang merke til noe litt rart. Poengene dine er de samme som i går, og plutselig er det mystisk mye ledig plass i gården. Hva har skjedd?

Noen må ha advart naboen om det kommende angrepet, for de var forberedt. Utenfor murene, som forresten tydelig har blitt stanget i av 214 rambukker og plutselig har blitt omgjort fra knallhard stein til middels hardt tre, finner man det første beviset på alle snikadleres største frykt. Blant falne øksemenn med flate neser ligger hundrevis - tusenvis - av tomme redbull-bokser. Det finnes ingen tvil. Nattbonusen har blitt aktivert.

Det er blitt tirsdag. Gårsdagens massakre er ikke glemt, og landsbyens borgere har i desperasjon vendt seg mot Gud for trøst og for å slukke sine sorger. I hovedkvarteret har man muligheten til å bygge en ny bygning - kirka. De falne troppene må begraves, og inntil byen har bygget sin kirke vil ingen finne fred. Også naboen har lidd store tap, og den religiøse bølgen sprer seg som religion i middelalderen ofte gjør: raskt og brutalt. Men har den spredd seg raskt nok?

Ganske snart har kirken kommet på plass, og ro og orden er igjen opprettet i landsbyen. Mange bruker sin nyfunnede religion til å forbanne nabobyen, hvor så mange gode menn falt i strid natten før. Speidere som ble sendt ut i de tidlige timer før solens oppgang kan rapportere om at nabobyen er i gang med å bygge sin egen kirke. Om bare to timer vil landsbyen deres være rustet med verdenens nyfunnede forsvarsmekanisme: troen på Gud.

Men det er ikke bare kristendommen som har gjort sitt inntog denne tirsdagen. Rambukkene, som før brukte 4 timer på å nå nabobyen, har blitt raskere. Alle troppene har faktisk blitt raskere. Troppehastigheten er satt opp. Med ett rustes det igjen til krig i landsbyen din, og en ny bølge tapre menn drar ut. Denne gangen vil de bare bruke 1 time på å nå hedningene i nabobyen, som uten sin religiøse tro vil falle som reinsdyr for dieseltog i nordnorge. Med ett er byen tom, og adelsmennene kan gjøre sitt inntog.


Ålreit. Jeg ble litt revet med, nå. Poenget mitt er egentlig bare at en HP-runde der innstillingene mer eller mindre konstant er i endring vil skape en enormt spennende verden. Hvilke taktikk skal man bruke? Når kan man egentlig føle seg trygg? Ved å endre på innstillingene underveis skapes en dynamikk og en uforutsigbarhet på HP-runden som vil få spillerne til å hoppe av glede, for så å rive seg i håret. Det vil opprettholde spenningen mye lenger. Ja, flaks vil få en større rolle enn vanlig i spillet, men evnen til å tilpasse seg vil virkelig bli den avgjørende faktoren. Det kunne vært fantastisk.

Mulighetene for å endre innstillinger underveis er også mange. Som vist i eksemplene kan man plutselig innføre nattbonus, kirke, endre troppehurtighet og lignende. Men man kan også være mer oppfinnsom. Hva med å la adelsmenn ta ned 100 i lojalitet en dag? Og hva med å en dag stoppe lojalitetsøkningen i nyadlede byer? Hva med å en dag innføre 50% angrepsbonus, og en annen dag sette på gårdsregelen? En dag kan man ha no-haul, slik at alle får fri fra farming, en annen kan ressursproduksjonen tidobles. Gråbyer kan vokse i ekstremt tempo, eller nedgraderes over natten. Kanskje kan de til og med bygge litt tropper? En dag er stammene låst, og man kan ikke angripe allierte. Neste dag er alle stammer oppløst. Det er (nesten) bare fantasien som setter grenser!

Så, TW-team. Gi utløp for deres indre diktator og lag en HP der dere får herje med oss som dere selv ønsker. Lek litt gud, og gjør som dere vil. Overrask oss. Irriter oss. Utfordre oss. Vi hadde digga det.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Hadde vært morsomt, men helst ha instillingene lengre enn 24 timer kanskje? :p f.eks kjørt nye instillinger per uke? og kanskje en ukes forvarsel på hva som forrandres :)

Likte ideen værtfall! Potensialet er stort her, hehe :)
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Hadde vært morsomt, men helst ha instillingene lengre enn 24 timer kanskje? :p f.eks kjørt nye instillinger per uke? og kanskje en ukes forvarsel på hva som forrandres :)

Likte ideen værtfall! Potensialet er stort her, hehe :)
Ah, dette var kanskje bra du sa. Jeg mente ikke at innstillingene fast skal endres en gang i døgnet, sånn sett var kanskje eksemplene mine litt misledende. Jeg vil helst at innstillingene skal endres så uregelmessig og så uforutsigbart som mulig. Kanskje endres ingenting på en uke, før plutselig masse endres en dag, og så noe nytt neste dag. Jeg vil ha fullstendig kaos.

Men kanskje er ikke det ideelt. Kanskje er det bedre å gjøre dette med måtehold.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
(støttes) Dette ville blitt en kanon runde! La dette skje!!! La det bli lys i twhverdagen
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Synes dette var en kul idé, men bueskyttere og paladin m/u våpen kan ikke endres på underveis, dessverre.
Det er en del andre innstillinger som kan endres underveis, men dersom disse endres for ofte vil det nok føre til ustabilitet på serveren.

Så er det jo det evinnelige spørsmålet om InnoGames vil tillate en verden med så mange serverendringer underveis, jeg vet at de er ganske strikte på dette feltet. Men personlig er jeg for dette forslaget så lenge det lar seg gjøre i et realistisk scenario!
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Dakapo er den eneste med rettigheter til å endre på ting underveis så det blir mer jobb på henne enn på en normal runde. På den andre siden vil hun jo få utløp for sine mer sadistiske sider også...
Jeg er med!
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Ideen er ganske artig, og jeg tror det kunne vært morsomt (og irriterende) med innstillinger som plutselig endres. Likevel må jeg påpeke at vi ikke får lov til å endre innstillinger på en verden som er startet. Endringer som kommer til endgame er egentlig greit nok da de er ganske små i forhold til om hastighet osv skulle blitt endret.

Jeg kan likevel høre med utviklerne om dette er noe som er mulig å gjennomføre uten å ødelegge altfor mye.
 

DeletedUser

Guest
Hvis dette skal skje bør alle endringer være basert på en Random Number Generator! Hvis ikke kan man påvirke de som skal bytte instillingene til å f.eks bytte instillingene til å være gunstig for seg selv/andre!
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Hvis dette skal skje bør alle endringer være basert på en Random Number Generator! Hvis ikke kan man påvirke de som skal bytte instillingene til å f.eks bytte instillingene til å være gunstig for seg selv/andre!

Vel, du (og andre) er velkommen til å prøve. :) Jeg er ikke så enkel å ha med å gjøre "dessverre".
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Vet ikke hvordan jeg skal tolke svaret ditt, men jeg gjør et forsøk uansett!

Du mener du er vanskelig å påvirke, så jeg (og andre) er velkommen til å prøve å påvirke deg.

Dette er veldig vanskelig å dokumentere hvis jeg kontakter deg og foreslår en innstilling som du faktisk bruker (uavhengig av om du fulgte min forespørsel eller ikke). Nesten samme problem får du om du konsekvent ikke bruker instillinger som blir forespurt, altså omvendt psykologi. La oss si jeg vet jeg treffer om natten og foreslår derfor til deg at du slår på nattbonus (fordi jeg tror du nekter å gjøre pga jeg spurte deg), da kan jeg være ekstra sikker på å ikke bli "sabortert" av nattbonus.

For å løse hele problemet om å la seg bli påvirket, så foreslår jeg at alt styres av tilfeldige verdier! Dette kan da dokumenteres i større grad enn at man ikke lot seg påvirke av alle forespørsler om instillinger man får.

Håper nå jeg ikke har feiltolket svaret ditt! Jeg har uansett fått belyst noen av grunnene til at jeg mener instillingene bør bli bestemt av RNG om dette blir et eget tema for en fremtidig runde :)
 
Topp