Tas til følge Innstillingsforslag: HP Gone Wild!

Ville du spilt en slik verden?


  • Totalt antall stemmer
    32

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Det finnes mange muligheter for å unngå dette, da. Kanskje kan Dakapo allerede før verdenen åpner ha bestemt alle endringer som vil skje underveis? Hun kan lage en liste med dato, klokkeslett og hva som skal skje. Slik vil ikke påvirkning utenfra være et problem.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Høres ut som en positiv instilling fra vår kjære Dakapo(happy). Da kan vi vell få til dette?:)(party)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Høres ut som en positiv instilling fra vår kjære Dakapo(happy). Da kan vi vell få til dette?:)(party)

Først må jeg prate med de som passer på serverne. Høre om hvor mye jeg kan forvente at HP dør om jeg endrer innstillinger midt i.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Etter å ha sett hp9 der det ikke engang var nok spillere til å utfylle vinnerkravet på 500byer, trur jeg det trengs litt artigheter.
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Aye! Dette er den beste ideen jeg har hatt siden jeg foreslo å skaffe HP på TW.no!

Eller kanskje Dragonfly Dodge var en bedre idé...
 

DeletedUser

Guest
Vet ikke hvordan jeg skal tolke svaret ditt, men jeg gjør et forsøk uansett!

Du mener du er vanskelig å påvirke, så jeg (og andre) er velkommen til å prøve å påvirke deg.

jeg har bodd sammen med Dakapo i 4 år, uten å ha klart å påvirke ho på noen som helst måte. hadde DU klart det, ville jeg virkelig ha begynt å lure..
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Okey, da har jeg snakket litt med de som har god peiling på hva serverne våre tåler og ikke.
Ut ifra det jeg fikk beskjed om vil drastiske endringer som høyere/lavere hastighet, mest sannsynlig forårsake at verden knekker og må bli fikset av de i Tyskland.

Mindre endringer (som de vi gjør ved endgame) er helt ok.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Okey, da har jeg snakket litt med de som har god peiling på hva serverne våre tåler og ikke.
Ut ifra det jeg fikk beskjed om vil drastiske endringer som høyere/lavere hastighet, mest sannsynlig forårsake at verden knekker og må bli fikset av de i Tyskland.

Mindre endringer (som de vi gjør ved endgame) er helt ok.

Vil dette si at man kan forhindre at gråbyer kan bli adlet i en periode for å gjøre det mulig igjen seinere? Eller blir det en for "stor" endring?
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
La meg omformulere Heinze sitt spørsmål: Hva er å regne som drastiske endringer? Og hvorfor kan noe endres, mens andre ting ikke kan? Fikk du ellers noen kommentarer på ideen fra Tyskerne (om du presenterte dem for ideen i det hele tatt, da).
 

PsychoInstant

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
11
La meg omformulere Heinze sitt spørsmål: Hva er å regne som drastiske endringer? Og hvorfor kan noe endres, mens andre ting ikke kan? Fikk du ellers noen kommentarer på ideen fra Tyskerne (om du presenterte dem for ideen i det hele tatt, da).

Det er slik, man kan endre antall elektroner ved sammenbindiger med andre stoff, men endrer du ting i atomkjernen, skjer det farlige ting! (les:tsjernobyl)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
La meg omformulere Heinze sitt spørsmål: Hva er å regne som drastiske endringer? Og hvorfor kan noe endres, mens andre ting ikke kan? Fikk du ellers noen kommentarer på ideen fra Tyskerne (om du presenterte dem for ideen i det hele tatt, da).

Det virker som om at hastigheten er den aller største som ikke skal endres. Ellers var det angrep/support gap da det kan "forvirre" serveren. Flagg/ikke flagg og det som hadde med koordinater å gjøre til nye spillere. Hvorfor? Nja, ut ifra hva jeg fikk beskjed om så er bare enkelte innstillinger større enn andre og endringer av disse vil påvirke verden på forskjellige måter - noen små, andre kan resultere i at verden knekker.

Utover det fikk jeg ikke så mange konkrete tilbakemeldinger på ideen, men likevel var det egentlig klart nok hva de tenkte.


Vil dette si at man kan forhindre at gråbyer kan bli adlet i en periode for å gjøre det mulig igjen seinere? Eller blir det en for "stor" endring?

Njaa, den er jeg litt usikker på.. men jeg tror den vil gå under en mindre endring, så fremst det ikke skjer endringer på den hele tiden.
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Vil dette si at man kan forhindre at gråbyer kan bli adlet i en periode for å gjøre det mulig igjen seinere? Eller blir det en for "stor" endring?

For meg høres det ut som en ganske liten endring, og bør være mulig å gjennomføre.
 

DeletedUser

Guest
Det slår meg at endringer som påvirker angrep som er i gang (blant annet da hastigheten på verdenen) vil være å be om trøbbel. Men det er jo mange andre alternativ. For eksempel...

  • Vekstraten til gråbyer (den vet jeg har blitt endret på V1). Her kan den både gå opp og ned, og hvor fort det skjer.
  • Haul/no haul?
  • Hvor langt adelsmenn kan gå.
  • Om man kan angripe stammefrender eller ikke.
  • Om man kan forlate stammen sin eller ikke.
  • Om man kan støtte utenfor stammen.
  • Om man kan ha KV?


Vel, du (og andre) er velkommen til å prøve. :) Jeg er ikke så enkel å ha med å gjøre "dessverre".

Helt enig. Du har en irrasjonell motvilje mot å endre oppfatning på ting, selv når det er åpenbart at du tar fullstendig feil. Dette er ikke en god egenskap, og jeg anbefaler at du jobber med å forbedre deg på det.
 
Topp