Intervju - Alive35

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
AF670942171A2CF19F8D68DF3AD28FFE.png



Hei!
Avslutningen av v3 kommer nærmere og nærmere.
I den forbindelse tenkte vi i teamet at det kunne vært hyggelig å lage noen siste intervjuer.

Så fremst vi har tid, skal vi prøve å få ordna så mange intervju som mulig innen v3 avsluttes.

Den aller første spilleren ut er alive35. Han er en av de få spillerne som ikke er i UNI. Du finner han i Generalene!




~ Hva er din historie? Hvor lenge har du spilt Tribalwars?
Historien min.. Vel, får først si at jeg er EliteWolf (atm.) og skal ikke gi hele livshistorien min, så kan prøve å lage det så kort og konkret som mulig :) Jeg startet på V1 28. januar 2009, altså ikke lenge etter starten på v3. Jeg hadde egentlig ikke planlagt å spille mer TW, men Lofolam som var en god bekjent av meg fra v2 ville ha meg med på v3, så kunne bare ikke si nei til det.. :p
Når jeg først begynnte å spille v3, så ville jeg holde meg litt lavt i starten, se hvordan verden var, og hvordan ting arta seg til.
Unity var en av de første stammene jeg ble med i, og fikk tett kontakt med dems daværende leder/grunnlegger, DualFighter.
Jeg ble kjapt "populær" for min tidligere erfaring fra v1/v2, ble ofte spørt spørsmål og hjalp til det jeg kunne for folk. Jeg ble derfor satt som UNI sin diplomat og rådgiver.

Ikke lenge etterpå dannet jeg dems understamme, UNI-XP. En stamme jeg endre med å drite på veggen til, UNI lå vel på 20. plass (noe rundt der) når jeg farma en kar fra Ghetto, så gikk de til full krig imot UNI, noe som førte til ledelsen ble noe småsure på meg og reduserte rettighetene mine littegrann.

Dagene gikk og jeg fikk høre Yakuza og "Co" begynnte å slite veldig mot BoS familien, de trengte all den hjelp de kunne få, noe som jeg da bidro med av støtte. For lederne av UNI var en krig mot BoS meningsløs, mente UNI ikke hadde nok erfaring (noe jeg kunne vært enig med). Derfor snakket jeg med lederne i UNI, om overgang til Yakuza, noe de aksepterte.
Kriginga mot BoS er kanskje den mest lærerike kampen jeg har hatt i min TW historie. I starten trodde jeg at jeg var "best" av alle, men det skjønte jeg kjapp jeg ikke var og jeg ble nødt til å stokke om korta mine betraktelig! Etter mange timer med lesing av strategier, og snakk med mine stamme frender, så ente med jeg kjøpte PK - folk var helt i 100 og lurte på hvordan jeg hadde klart meg til rundt 200 000 -300 000p uten.
Måneder gikk, ting gikk lettere, tok byer i fleng og kom kjapp opp til topp 20.
BoS forsvart og nye stammer ble grunnlagt, men fleste var et stykke unna meg, så var stille i lang tid helt til krigen mot UNI brøt ut.
Jeg hadde på det tidspunket mange venner i UNI som ga meg støtte, info, etc. De så opp til meg og håpet på at ting bare skulle roe seg, og at det skulle bli fred, vil jeg tro. Er vel da jeg ble v3's heteste ODD spiller med mange mill ODD foran 2. plassen.
Vil nok si at UNI ble pissa godt på av Yakuza i starten, helt til lysta forsvart for oss fleste, et par på sykehuset, etc. Vi var til slutt 5 stk som satt KV på nesten 20 kontoer, noe som ikke var så interessant. Vi mista omeråder og falt i slaget. I november 2010, sluttet jeg v3 og startet opp igjen i januar 2011...

Lå lavt en stund, men måtte bare innse at UNI var nukeglade fortsatt... Hadde mange tøffe dager fra januar til desember ifjor, og det var kjempe morro. Ente med at kontoen jeg hadde forsvant, så fikk overta Alive35 sin konto. En konto som hadde hatt svært mye nedgang, og nok med adels kapasitet for å si det sånn.

Har foreløbig liggi lavt her, men ser ut som ting begynner å bli hett igjen.
Ellers har jeg ikke mye å si om min historie på v3, små spilt på Incore, Shaman, og Kingsala, men kun i små perioder for å sjekke dems områder (ellers lite spillelyst hos meg selv, kan det vel kalles...)

Jeg har nå spilt TW siden v1 ble grunnlagt, dvs. 2-3 år? Startet etter ca 1 måned inn i v1's start.

~ Hva fikk deg til å starte med TribalWars, og hva er det du liker med spillet?
Jeg så en reklame ett eller annet sted og syns det så spennende ut :p
Vet egentlig ikke helt hva jeg liker med spillet lengre, før var det det å kunne snakke med venner og ha en hyggelig samtale med folk uten å bli dømt for alt, men mine gode bekjente forsvant med Yakuza så er ikke mange av dem igjen. Samt er ikke akkurat V3 den mest hyggelige verden å spille på lengre. Har vel rett og slett bare blitt avhengig av TW, er ikke noe annet å si... (need rehab?)

~ Du er ikke originale eier på kontoen. Hva er historien bak ditt kontobytte?
Vel, tilbudet om å få ta over Alive35 kom før kontoen min forsvant og hadde lenge vurdert å gi bort min konto (mot den nye eieren ikke endret passord, samt et par andre villkår), men bestemte meg for å beholde EliteWolf kontoen og legge Alive på is. Så kom jula og jeg hadde ingen mulighet til å ha KV, så måtte bare skaffe meg en dual. Jeg ga ham ansvar for kontoen i julen, samt min bror som skulle passe på litt for meg. Når jeg kom hjem fra ferien hos min far, var plutselig kontoen borte så om jeg ville fortsette å spille på v3 så hadde jeg ikke så mange valg.

~ Du klarer deg ganske bra i krigen mot UNI. Hvordan synes du krigen går? Skjer det spesielle ting på den fronten, eller står det stille?
Ja, ligger foreløbig bra ann. Det har vært meget stille - kan vel skyldes inaktivitet hos UNI? Jeg ligger bare i ro så lenge jeg kan nå pga tidsmangel atm. Så står ganske stille, logga på idag og så 74 inc's og det er jo morro det, men er ikke akkurat en aksjon eller "adlingsfest".

~ Fortell litt om din spillerstil
Spillerstilen min jah... Den var en gang i tiden 80% off... Når jeg faktisk hadde folk rundt meg som kunne støtte meg... Nå er det vel mer 80% def? Kanskje også derfor jeg ikke går mot UNI atm.?

~ Hvor mye tid bruker du daglig på tw og hvordan holder du motivasjonen oppe?
Bruker nok ikke stort mye mer enn 1-2 timer MAX per dag nå og det skyldes jobb, nettopp fått bil lappen (A), skole og trening. Motivasjonen min forsvant hovedsaklig med kontoen min ved juletider, men grunnen til at jeg fortsatt spiller nå er vel pga at jeg bruker såpass "kort" tid på TW om dagen.

~ Noen spesielle spillere du ønsker å trekke fram som har påvirket deg?
Vel det er svært mange som har påvirket meg på utrolig mange måter. Freps påvirket meg i stor grad på slutten av Yakuza sin tid, men jeg vil tro at Nemesis kanskje er den personen jeg har sett absolutt mest opp til iløpet av min tid på v3. Hu hjalp meg med utrolig mye - mange sa hu var hissig, slem etc.. men jeg har aldri sett den siden, bare snille behjelpsomme Nemesis :p
Vi hadde god kontakt over skype når hu var aktiv. Og hu er en person jeg gjerne fortsatt skulle spilt med, helt fantastisk person!

~ Jeg antar at du har opplevd en god del opp igjennom tiden på V3. Hva er dine beste minner?
Beste minner må uten tvil være når jeg kom inn i UNI i starten av v3 og hvordan folk mottok meg - hvordan jeg oppfatta at folk så på meg. Ellers så er et annet godt minne jeg har når jeg kom inn i Yakuza, alle de "nye" spillerne der jeg ble kjent med og krigingen mot BoS - det er noe jeg gjerne skulle gjort igjen.

Det aller beste minne jeg har fra v3 er nok alle personene jeg har blitt kjent med, og hvordan kriginga har foregått. Folk har pleid å ta ting rolig, istedenfor å sende meldinger som "ikke angrip meg, ellers ...." ellers nevner en hel masse dritt, skriver ting på profilen dems etc. Utover det har min opplevelse vært at folk har skjønt at dette er et spill og ikke tar det så alvorlig, men mer som lek.

~ Hvilke spillere er i dine øyne de mest profilerte på v3 og hva synes du om dem?
Har ikke interessert meg så mye om "profilerte" spillere på lenge, men akkurat nå idag vil jeg si:

Dommola - En kar jeg mener har plenty med skillz, hyggelig og var ihvertfall engang til å stole på? Og regner med han enda er det.
Sirkillalot - For å være ærlig brukte jeg å se ned på ham tidligere. Vet ikke helt hvorfor, men jeg mener han har fortjent plassen sin godt på v3. Sjokkerer meg at han ikke er rangert høyere. Virker som en utrolig hyggelig person, og han er en man ikke bør tulle så alt for mye med har jeg fått inntrykk av. :p
Shred - Vi har jo lekt litt tidligere. Veldig hyggelig kar, viser forstårelse - nukeglad person... Vil nok si han har nok av erfaring å brife med...
Erndos - Jeg hadde ALDRI trodd han hadde nådd på langtnær så langt opp som han har gjort.. Han har vist seg utrolig bra, og virker utrolig flink i det han gjør! Ble omtalt tidligere som V3's største noob... Hvis han noob så er ihvertfall de fleste andre på v3 dårlige, for å si det sånn!
Fr3ddy - Ny eieren her (orginalen?) har vist utrolig motivasjon og lyst! Veldig hyggelig person som jeg gjerne skulle lekt mere med! Fikk dessverre aldri den sjansen.. kanskje en annen gang?

~ En kan lett si at TW er tidsfordriv, men tror du at det også kan være lærerikt? I såfall hvorfor?
Tja før ihvertfall når jeg var i en stamme med litt flere personer så var det mye utenom TW man kunne få plukka ut. Det har vært mye lærerikt å lese på forum, videoer som har blitt lagt ut osv. Samtaler med personer som fører til mange nye tanker om ting. Hva du lærer ligger helt i hva du vil lære vil nå jeg si.

~ Før vi avslutter her, er det noe du ønsker å legge til?
Er vel noen noen småting jeg kan si. Jeg vil gjerne starte med å takke UNI for tiden jeg hadde med dem, samt Yakuza for all erfaringa derifra og alle bekjente jeg har hatt på verden 3. Kunne jo også takka UNI for kampen, men den er jo ikke heeelt over enda... men takk!
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
(Y)

Gode spørsmål og gode svar :)
Interessant å lese litt historie fra forskjellige spillere :)
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Alle tiders intervju :) Håper på flere av dem..
Fint å høre om bakgrunnen din Elite og dine tanker rundt v3 konseptet.

Digg stamme også har du gitt :O
 

DeletedUser

Guest
Bra intervju :D
sku gjerne lekt mer med deg også ;) hadde vert gøy ^^ får komme meg ned til Alive da !

-Fr3ddy originale
PS: takk for og bli nevnt ;) (overraska)
 

DeletedUser

Guest
Savner v3 !!!!!

bra intervjuv, elitewolf fortjente et intervjuv :)
 

DeletedUser

Guest
Får vel slenge meg på lasset og kalle dette et fint intervju. Som det da også er :)
 

DeletedUser

Guest
Kjempe fint intervju, og takk for hyggelig kommentar i innlegget om meg :)

Jeg er altså ikke orginalen. Jeg "nye" har spilt siden kontoen var på 700k.


- Adrian / Erndos :)
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Fant nettop ut hvor dum eg var og ikke spurte om du ville ha plass på Skolehaven, hadde trengt de deffferdighetene, FLOTT INTERVJU!
 
Topp