Intervju av Are

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Nå som verden 17 nærmer seg slutten får jeg vel legge ut verdenens siste intervju. Denne gangen er det Gunnar Gås som er intervjuobjektet. De fleste kjenner ham bedre som Are! :)

Kan du si litt om deg selv og din tw-karriere?

Startet på v2 hvor jeg ble adlet ned samme natten som jeg fikk akademi i min første by. Var så forbannet som fy da jeg følte det var to meningsløse uker å bruke på dette spillet. Men siden jeg hadde overtalt min samboer til å starte så var det fint lite annet å gjøre enn å starte opp igjen på en annen plass. Mer paranoid og bitter enn noen gang selvfølgelig.

Jeg fikk etter hvert ansvar for stammen jeg var med i der, (LAW) og fikk dratt den opp på andreplass på rankingen. Men fikk også kjørt meg såpass at jeg tapte både byer og herredømme tilslutt.

Etter dette var jeg innom som bøllespiller i mange verdener, yppet på meg alt av pro's og fikk solid med deng deretter.

Men dette førte jo og til at jeg lærte meg noen triks her og der som ikke står i de fleste guidebøker. Og senere så ble jeg å være med å vinne flere verdener, deriblant v6, v8 og nu endelig v17. Var litt involvert på v4 og, men skal ikke si jeg var med hele veien der for det ble for langdrygt for en hissigpropp som meg.

Etter dine 3 første verdener var du altså godt kjent allerede. I TW-champion (off topic forum) røk du dessverre mot Grimlock (som ble vinner av hele konkuransen) fordi du møtte ham tidlig, men flere av de som stemte mente at du burde havnet i finalen med ham.

Hvilke egenskaper tror du kan ha vært med på å få deg så populær allerede da?



Tw-champion er jo en artig konkurranse som ikke nødvendigvis er betinget på annet enn hvilken side i en krig folk holder med. Det var jo veldig tydelig når jeg vant over Grimlock på v2. Altså folket støttet meg i stor grad, av de som var aktive på forum med andre ord. Men ingame så må jeg nok innrømme at Grimlock rev oss i fillebiter.

Det som har gjort meg populær er vel mer at jeg alltid har tatt meg tid og kjeften går i ett i alle fora som jeg finner nødvendig... Enten liker folk det eller så finner de det i det minste underholdene og holder meg gående for å få noe mer å flire av.

Og ja, må jo innrømme at dem som tydelig påpekte sin misnøye med meg fikk jo ei bøtte eller to med kjeft :)

Så er vi altså på v17, ganske lenge etter at v8 ble ferdig. Hva fikk deg til å gjøre comeback?

Jeg var jo innom både v10 og v13, men det var i en mer turbulent tid av livet mitt og fint lite ble igrunn gjort.
Når jeg startet på v17 så var det jo eieren av Panzertank, spekterman som han kaller seg som fikk meg med på å kjøre en oppstart.

Jeg var jo fullstendig useriøs i oppstarten som alltid og kjørte ren off bare for å bli drept fortest mulig igrunn, erklærte krig mot TA som eneste fiende i området i tillegg til min stakkars bror som farmet som en helt for å få fotfeste langt oppi TA-land.

Krigen startet raskt og nådeløst og jeg fikk overtalt originale paintrain til å starte å sende adlene sine, men samtidig som dette så hadde jeg jo fått Mumle Gåsegg aka Pelleparafin12 til å starte opp. Det kom en melding fra ham en morgen hvor det sto "Sker du slutte? :(" Da hadde jeg rett og slett ikke samvittighet til å si ja og sa heller nei.

Og dermed gikk du inn på panzertank da kontoen hadde i underkant av 400k . Siden den gang har kontoen vokst raskt. I starten av krigen var jo ~TA~ på offensiven. Hvordan var stemningen i TTB på dette tidspunktet, og hva tror du fikk krigen til å snu?

Stemningen i TTB var jo mer enn laber på den tiden, Bohic som satt med alle innkommende var jo på randen til å slutte annenhver time og det satte ett enormt press på oss alle når det kom til aktivitet. Min unnskyldning for manglende aktivitet var jo at jeg ikke hadde en fungerende pc til det. Så jeg kjøpte meg en ny.

Når jeg kom hjem med en splitter ny samsung til 8k så var det jo å prøve ut togsending for alt det var verdt. De som ikke kjente meg i TTB trodde jo ikke jeg kunne sende tog engang. Så jeg startet likesågodt med å sende 100 faketog på King Hårek, og før jeg visste ordet av det så var hele kontoen sine offtropper ute og en total på litt over 4000 utgående kun fra panzertank på vei mot King Hårek. Og plutselig våknet TTB til liv, TA ynket seg allerede da.

Men når vi så at vi hadde krutt nok til en offansiv til så ble det litt mer orden i sysakene og stakkars Adelsmannen fikk juling så han ikke trodde sine egne øyne.
Det helet toppet vi med å ta den fæle Thyreophora, det var vel Odd som satt der da. Han kom på skype og forklarte meg at jeg hadde skjult togene mine for dårlig og timet som en full sjømann. Dette var jo ren taktikk for å psyke meg ut, men istedet ble jeg så forbannet at jeg slengte på ekstra nukes overalt som tok for seg av gårder, smier og samlingsplasser. Hvert eneste tog jeg sendte tok en by ifra Thyreophora.

Da var det ikke lenger tvil i TTB, vi kunne vinne dette her. Og vi skulle jammen ta ett tak!

Kort tid etterpå fikk jo Panzertank en voldsom vekst og adlet omtrent alt av ~TA~byer i nærheten. Det tok ikke lang tid før kontoen lå på en soleklar førsteplass. Hva synes du om motstanden i ~TA~ på dette tidspunktet?

Motstanden var ekstremt laber på dette tidspunktet, det foregikk jo forsøk på forsvar. Men det begrenset seg liksom til å snipe første pulje med tog som kom. Rent psykisk hadde vi ett voldsomt overtak, og det ville jeg jo utnytte så godt som mulig.

Det var jo klart noen spillere, som satte av tid til å snipe voldsomt. Men feilen lå vel i at de byene skulle vært stacket, for mengden offansive tropper vokste voldsomt for hver dag som gikk og hver by som ble tatt.

Førsteplassen fikk jeg vel fordi jeg hele tiden fortalte Pelleparafin12 at vi sku nuke først. Han hadde jo tre ganger så lang reisetid som meg stakkars og det gikk jo utover veksten hans :D

Denne veksten fortsatte jo helt frem til sommerferien. Hva skjedde da?

Altså når man kommer på førsteplass på tw, så er det ofte tydelig at en har altfor god tid til overs. Jeg gikk jo på NAV og hadde ingen jobb, noe jeg trengte sårt med gravid samboer her hjemme.

Så en sen kveld mens jeg satt å pratet med King Hårek, hertugen i ~TA~. Så sa han til meg: Du kan få jobb av meg, kom til Odda så skal du få male ett hus!
Jeg trodde jo at dette var pissprat i første omgang, men han var veldig klar på at han trengte en maler og forklarte meg hvordan jeg skulle gå frem. Etter noen dager med prat frem og tilbake så bestemte jeg meg for å dra til Odda for å sjekke ut dette her. Det hørtes jo ut som om det var for godt til å være sant.

Men riktignok så fikk jeg nu male ett hus midt i Odda sentrum, og ikke var det lite heller, det har tatt meg hele sommeren og jeg har enda endel finpuss igjen på det. Aberet var dog at han hadde leid ett hus til meg utenfor sentrum uten internett. Og ikke nok med det, alle rivningsarbeiderne og snekkerne som var der fikk klar beskjed om å ikke la meg få tilgang på internett.

Like greit tenkte nu jeg, hadde jo blitt sittende å male helt til jul om jeg hadde hatt internett i tillegg.

Dermed fikk altså Sjefen i ~TA~ brukt noen skitne knep for å få stoppet deg, men det hjalp jo lite når Pelleparafin og Bohic fortsatte offensiven. På dette tidspunktet var det kun et par spillere igjen i ~TA~, som holdt ut med kv for alle kontoene frem til slutten av August, da de fleste bestemte seg for å gi opp. TTB har vel oppnådd vinnerkravet i skrivende stund og blir vinner av verdenen. Hva kommer du til å savne mest med v17? Har den utmerket seg på noen måte i forhold til tidligere verdener du har spilt på?

Jeg har aldri vært like trist over å nærme meg slutten på en verden som her på v17. Det har jo heller vært stikk motsatt tidligere, man er drit lei og ønsker at det skal ende lenge før tiden.

Det aller meste har vært annerledes med denne verdenen. Det enorme presset vi holdt ut i starten, de mildt sagt forbløffende offansivene våre og ikke minst en helt vidunderlig gjeng med spillere som har hatt mye morro sammen.

For min egen del så er det jo første gang i min tw-karriere at jeg noengang lå på førsteplass. Jeg ledet vel med 2 millioner før jeg dro i sommer, når jeg kom tilbake så var pelleparafin12 16 millioner foran meg igjen.

Jeg vil også påpeke at spillernivået her i TTB er det virkelig beste av det beste som jeg selv noengang har sett på tribalwars. Det er ikke bare skillsa i seg selv, men at folk vet hva dem gjør, ser helheten i spillet. Til og med det psykologiske har vært tatt hensyn til på så mange plan at jeg vil påstå det er den beste stammen som noengang vil se dagens lys.

Du legger altså opp på topp. Hva er det som får deg til å slutte?

Jeg tror det er en god leveregel å gi seg mens leken er god. Før så skjønte jeg egentlig lite av hva som var meningen med det, men det har liksom noe med hva slags minner en har lyst til å sitte igjen med.
Tidligere forsøk på å slutte har jo falt i fisk, det har alltid vært noe mer å gjøre på dette spillet. Noe man skal prestere, noen man skal imponere.

Men til syvende og sist så vil man se tilbake på livet sitt og smile litt, og det vet jeg at jeg kommer til å gjøre nu.

Da vil jeg takke for intervjuet. Lykke til videre! :)

--

Vi avslutter med en noen over gjennomsnittet dype hilsener fra diverse folk:


HyIbUy.png


UA0h8c.png


HDxUsi.png


EIsQ6o.png


spA2av.png


ebVmdP.png


48Q59n.png


VCF9BS.png


Helt til slutt må jeg også få lov til å takke for tiden jeg fikk spille med deg på v17. Bedre nabo skal man lete lenge etter, selv om du var fiende. Kommer til å savne nattsamtalene på skype, selv om du sendte adels om jeg sovnet kl 04 :| Jeg var vel kanskje ikke bedre da jeg (med resten av ~TA~) planla aksjoner imens du var på vei til jobb :D

Lykke til videre, så håper jeg vi snakkes ved en senere anledning! :)


- Henrik
 
Sist redigert:

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Tusen takk for de flotte diktene!
Blir jo helt rørt her jeg sitter <3<3<3

Kjempeflott intervju Henrik. Ett av de beste innleggene på forum <3
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Flott intervju av MasterSplinter! Og artig å få vite mer om den beryktede Gåsa selv! Litt korrigering Gunnar: Odd var ikke heelt alene på Thyr når du satt ifra panzer fra morran til kveld og sendte fakes. Jeg var med der omtrent fra rundt serverstart, jeg satt også å tagget til jeg ble både gal og lei og litt til. Men skryte av jobben skal jeg ikke gjøre. Ingen av oss forsvarte vell kontoen i noen særlig grad, til Terje's store fortvilese.

Vi i TA var hovmodige og hovmod står for fall. Vi hadde en enkel likning for å knekke TTB: x = TBB faller. x = Bohic. Men Slumpi er jo sta som et esel og ga seg søren meg aldri. Og når du klarte å få snu panzer fra gråbyspising på høytnivå til knusende TA byspising, ja da gikk det galt! Så all credz til deg som tok skippertak på panzer! Så mye angrep som du sendte ut var jo helt utrolig, at du orket! :D

Og oppfordring til MasterSplinter: Et intervju av Slumpi aka Benjamin før verden's slutt bør komme plass! For hadde det ikke vært for hans innsats på Bohic og så lenge han holdt ut under TA's mektige offansiv, tørr jeg påstå at TTB aldri hadde vunnet. For hadde han gitt opp og Bohic hadde falt før Are steppet inn på panzer hadde nok løpet vært kjørt for TTB, om ikke hadde ihvertfall veien til seier vært mye vanskeligere! Benjamin må være en av de med best utholdenhet her i spillet. Og med de skillsa på siden blir det jo bare helt sykt! :awesome:

Og gratulerer til TTB med seier! :)
 
Sist redigert:

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Og når du klarte å få snu panzer fra gråbyspising på høytnivå til knusende TA byspising, ja da gikk det galt!

"klarte å snu"... vel, til min fortvilelse ble det aldri "klare å snu", men var mer en kontinuerlig sak, som også var en del av taktikken :)
Som ryddedame var det en mare... men en nødvendig mare...
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Skal se på saken! :)
Fremla det kanskje mer som en ordre enn en forespørsel, men du virket veldig dyktig til å intervjue, så mente jo selvfølgelig at det hadde vært flott om du hadde orket og ta deg tid til det! :)

"klarte å snu"... vel, til min fortvilelse ble det aldri "klare å snu", men var mer en kontinuerlig sak, som også var en del av taktikken :)
Som ryddedame var det en mare... men en nødvendig mare...
Poenget mitt var at det skjedde svært lite på panzer kontoen annet enn "Sim-city TW" som man som fint kaller det frem til Are kom til roret! :) Deres deltakelse i krigen var jo ikke eksisterende frem til det. Dere må jo ha hatt masse tropper og adels lenge, de kom vell ikke over natten da Are angrep Hårek? ;)
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Hahaha, selv "sim-city" er gjerne en overdrivelse for aktiviteten i en periode. Nå har alt sin årsak da. Skal ikke gå inn på det, men følte bare for å nevne det. Er ikke alltid ting er så selvsagte som det ser ut til på utsiden.

Men ja, var nok utelukkende vedlikehold som foregikk i denne perioden. Men det førte igjen til at jeg kunne invitere Are inn til en sunn, sterk og inntakt konto :) Det perfekte leketøy for en adlingssulten mann med ny pc :)
 

DeletedUser

Guest
Denne "sim-city" spillingen førte jo til at Panzer ble en ekkel sak å møte når de først startet, og Sylph tar alt for lite ære for at kontoen ble som den ble. Kommer jo forsåvidt fram i intervjuet også at Are vurderte å slutte, og i denne prosessen startet denne "oppgraderingen" av panzer, noe som førte til at når Are startet var det en stor og sunn konto som pælmet "alt" på TA...
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Dere får det til å virke som at kontoen ble bygd opp fra start av, til KUN det formålet at are skulle bruke den og ha en perfekt konto å komme inn på :gjeip:
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Allikevell er det ikke til å unngå at frem til Are kom inn på kontoen, var det lite aktivitet i krigen på den kontoen. Krigen hadde jo vart en stund før Are kom inn på panzer. Hvis dette var planlagt fra deres side spilte dere jo et vanvittig risikospill ved å ikke hjelpe Bohic som kjempet alene mot TA.

Var vell og flere inne i TTB som maste på syl (og spekter?) om å bidra mer i krigen? Dog, det skal jeg ikke spekulere for mye i, for det vet jeg ikke sikkert :)
 
Sist redigert:

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Bare for å rydde eventuelle misforståelser til side. Når jeg skrev :
Hahaha, selv "sim-city" er gjerne en overdrivelse for aktiviteten i en periode.
Jeg mente ikke å benekte det, men heller påpeke at det var ikke såpass engang :)

Dere får det til å virke som at kontoen ble bygd opp fra start av, til KUN det formålet at are skulle bruke den og ha en perfekt konto å komme inn på :gjeip:

Nei, på ingen måte. Faktisk ville jeg slette og forlate det hele når Spekter ble vekk. Det faktum at Are skulle komme var det som skulle til for at det ikke ble noe sletting. Og fra den besluttningen var tatt (før majoriteten visste det) var målet klart.

Var vell og flere inne i TTB som maste på syl (og spekter?) om å bidra mer i krigen? Dog, det skal jeg ikke spekulere for mye i, for det vet jeg ikke sikkert

Nei, det er nok mye du ikke vet sikkert :) Mange årsakssammenhenger som flesteparten ikke kjenner til og som skriver seg tilbake til starten.

Men jeg skal ikke sitte å unnskylde meg, bare påpeke at at ikke nødvendigvis er så enkelt som det ser ut, ytre sett. Men når det er sagt, så ville jeg slette. Liker slett ikke å sitte på en konto der intet skjer. Men jeg hadde aldri til hensikt å spille alene, det har jeg verken tid eller kapasitet til. Så der ble Are redninga. Og HVILKEN redning!!
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Dere får det til å virke som at kontoen ble bygd opp fra start av, til KUN det formålet at are skulle bruke den og ha en perfekt konto å komme inn på :gjeip:

Uten at jeg helt skjønner hvor du vil Benny, så var det aldri min intensjon, men siden jeg også har vært med fra begynnelsen så vet jeg vel brukbart hva som har skjedd og ikke skjedd.

Panzer var vel en av veldig få stridskontoer i TTB i starten, da ingen av oss andre var i nærheten av å ha hverken styrke eller "lyst" til å bidra med annet enn støtte. Dog "døde" Panzer litt når Spekter gav seg noe som igjen førte til "sim-city" spillingen nevnt tidligere....

Når Are så kom inn kjenner vel de fleste historien videre.... og resten må vel kunne kalles et lite eventyr i effektiv spilling.
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Endelig noen som sa det :) Og det kan ikke poengteres nok. "sim-city"-perioden var den perioden jeg var alene og ikke klarte å bestemme meg for slett eller ikke slett. Spekter-perioden var alt annet enn sim-city. Og heldigvis kom are og sørga for at den perioden ikke fikk vare for lenge :)
 

Slumpi

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
181
Uten at jeg helt skjønner hvor du vil Benny, så var det aldri min intensjon, men siden jeg også har vært med fra begynnelsen så vet jeg vel brukbart hva som har skjedd og ikke skjedd.

Hvor jeg vil? Nei, det kan jeg ikke si deg, for det vet jeg sant og si ikke. Jeg tolket det dere fortalte og kom med en kommentar. Jeg sa ikke at SLIK ER DET. Tror dere må lese hva jeg skrev, en gang til, for det ser ut til at begge har misforstått hva jeg skrev :)


MEN... nå er det ikke dette vi burde legge vekt på her. Det er intervjuet til Are som skal/bør diskuteres og etter min mening - roses!
 
Topp