Intervju av Olvedn

MasterSplinter

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
251
Intervju av Olvedn

Etter et par trusler om at jeg ville bli adlet om jeg ikke ordnet et nytt intervju, ble jeg nødt til å finne et nytt intervjuobjekt. Denne gangen har jeg snakket med en av personene som spiller på Ardents. For de fleste er han bedre kjent som Olvedn.

Han har spilt på flere store kontoer på .no de siste årene, så han er et kjent navn for de fleste. Et intervju derimot hadde han aldri fått, så dette var en drøm som gikk i oppfyllelse for ham.

53ab.png


Hva fikk deg til å starte med tribalwars?

Jeg spilte League of Legends før jeg begynte med TW. Det var en venn av meg som het Jakob (TW: Jackspektra) som introduserte meg til det ut av det blå. Jeg startet idet v11 kom ut, og siden faren min var en av Norges beste Travian-spillere hadde jeg også lyst til å prøve et slikt spill.

Gode gener for strategispill altså, for i dag er du blandt de mest kjente profilene på tribalwars. Fortell litt om veien opp

Så søtt :3

Det har vært en lang vei opp. Ting har tatt fart på TW fronten først nu etter jeg kryssa 14 og et halvt. Veien opp var tøff med mye fiender. Jeg ble bl.a mobba ei stund der jeg mottok opp til 7 negative rykter og et titalls innlegg som snakka negativt om meg. Dette klarte heldigvis folk som Hophoolio, Heinze96 og flere å fikse, bl.a var dette en av grunnene til at det nå blir vist navn for hvem som gir rykter.

En stor takk til Cod-WaW for å la meg ta over Cod-WaW*Overdog på v10. Han lærte meg mye, noe som førte til at jeg spilte den over en lengre periode, men endte på tapende side av krigen som et medlem av Hinsides.

Jeg vil også takke Real Steel gutta og Sylphida som fikk meg inn som lærlig på Skolehaven. Mye kan sies her men for å være ærlig var jeg vrang. Jesper som var min lærer sluttet med TW tidlig på verdenen pga han ble far og da satt jeg alene mot en av de mest aktive kontoene på v12 (Varanior). Dette endte med at jeg konstant mista byer og at Robert fikk inn Heidi på Skolehaven. Hu var alt anna en tålmodig. Det første ho gjorde var å tima 12 angrep på 1 sek. Jeg hadde jo akkurat lært meg T-Train då.

Så var det v13, arrgh kor mye som skjedde her! Jeg får starte med at jeg kom inn ved å spille med Sindre (AS47). Jeg spilte der ei stund, men da tok HabboMagnus å lurte meg over til martyrio for så å snyte meg for 400pp. Etter dette var jeg så nede at jeg starta ifra scratch igjen på Jackspektra (vennen min) som jeg da spilte opp fra 4bya til litt over 40 til Majorpains fortvilelse. Senere tok jeg over Sindre sin konto men ga meg fort pga motivasjonen var tilnærmet 0.

Så kom v14. Her spilte jeg på kontoen "The Lich King" frem til 4-5k poeng før Kenneth sendte et nattog som traff i skoletiden og mente han eide meg, dæven han gned dette inn lenge. Deretter tok jeg en pause fra tw på over 4 måneder.

Så kom Simen (kvæna) og tilbudte meg plass, så jeg ble med sent på v14 på FylleSamen og satte en fart i kontoen på adlings- og farmefronten som hele RoEm ble sjalu over. Vi endte med en liten splittelse før eksamen, noe som endte i at kontoen ble gitt bort og slikt. Ble mye styr her men jeg holdt meg unna dette. Senere satt jeg på Lambnut i noen uker uten å finne motivasjonen til noe som helst.

Etterpå fikk jeg tilbud om å joine Simen på Bulls, men her ble jeg tidlig kicka ifra pga inaktivitet.

Jeg ble også fristet til å spille på v18. Jeg spilte oppstarten rolig og fint hele veien og lå utenfor top 100. Jeg spilte opp til 3 byer så fiksa simen til 7, så kom trøbbelet med jenter. Her ble følelsene mine utnyttet og da kom alt av motivasjon tilbake. Det førte til at kontoen eksploderte. Mye skjedde med intern kriging, og de som ødela for meg fikk sin egen karma slått tilbake, imens jeg nå står støtt på topp.

I samme periode spilte jeg også v1 på Folder ilage Spiralis - Espen i 2011-12, men ble kicka siden jeg ikke hørte etter. Senere det året tok jeg over Rustern94 og spilte den opp over 12millioner til seier, og jeg joinet v3 i endgame ilage Simen. Dette var første smaken på vårt sammarbeid, og han kom tilbake og spurte meg senere etter dette når han trengte meg.


Du har med andre ord spilt på ganske mange verdener og skaffet deg god erfaring. Hvordan er din spillestil?

Varierer ofte etter plassering, men skal jeg velge så er jeg off-hore til de grader. Jeg elsker nuke-byer og elsker å ha mange nukes. Jeg spiller taktikk jeg lærte på v1 der det handler om å adle byene, taper du dem kan du ta dem tilbake igjen senere

Basert på alle verdenene du har spilt i, hva er dine drømmeinnstillinger?

Drømmeinnstillingene mine må nu bli:
Speed 2: Hater vente på at angrep lander
Pakkesystem med konstant pris: Elsker adle masse lategame og liker ikke farme.
Masse gråbyer: ala v18, liker størrelse på verdenen (og kansje gråbyer og)
Vinnerkrav skatter: Alltid artig å kjempe over disse
Premiumfunksjoner: PK, KA og FA (sku ønsk detta ennu fantes då)
Bueskyttere: ja :) liker hvordan de ser ut
No Haul: mere ressfelt prod, elsker chilling og gjør ikke at de som orker farme og sitter 24/7 i oppstarten får en gigantisk ledelse.
Kirke: Nei den er kjedelig
Flagg: Ja, oppfordrer bruk av samme nick.
Gårdregel: Nei
Paladin: Ja, kan gi den så mange artige navn.
Stammemedlemmer 30: greit med flere stammer, eventuelt at store stammer kan ta inn litt mindre erfarne spillere.
Angrepsgap 100ms: Gir flere sjangsen til å snipe, og det er ikke kolossalt stort.
Valg av startposisjon: Nei, premades er kjedelig hvis de alle er oppstartsdyktige.
Nattbonus: nei
Fakegrense: nei
Stammeskifte: ja

Du var vel inne på det over her, men som alle andre ble vel du opplært av noen. Hvilke spillere ser du mest opp til (utenom meg selvfølgelig)?

Er mange jeg ser opp til, men skal jeg velge en faller det på Chris Hophoolio, en så talmodig og villig spiller har TW.no aldri hatt før eller etter ham, tar seg tid til å lære og spille med de dårligste nykommerne til at de havner der de er nu. En av de artigste og smarteste spillerne jeg har hatt æren av å møte. Ellers vil jeg se jeg ser opp til Sylphida, Redswan, Real Steel og Are.


Så er vi altså på v17. Kan du si litt om hvordan du havnet på Ardents?

Som nevnt tidligere tok jeg en lengre pause fra tw. Etter ei stund kom jeg igjen tilbake til starten av v17. Her spilte jeg top 15 hele veien til vinterbegivenheten men da forsvant alt av motivasjon. Spilte i Why So Serious? hele veien her. Det var en artig gjeng å være i, som jeg ennu er med i dag. Etter en periode med koseadling på casual ble det snakk rundt v17 på en skypechat. Der kom Espen fram og lurte om noen var interessert i å bli med som dual på en konto, og siden jeg elsker adle byer (fetish nesten) så sa jeg såklart ja.

Til slutt: Om du fikk frie tøyler til å forandre noe med tribalwars, hva ville du gjort?

Jeg ville fjernet PP funskjonene, og på magisk vis fått inn flere spillere slik at det blir 3-sidet krig :D

Da gjenstår det bare å si takk til Olvedn for intervjuet og til deg for at du tok deg tid til å lese det! På gjensyn!
 
Sist redigert:

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
⊂_ヽ You're
  \\ _
   \( •_•) f
    < ⌒ヽ a
   /   へ\ b
   /  / \\ u
   レ ノ   ヽ_つ l
  / / o
  / /| u
 ( (ヽ s
 | |、\
 | 丿 \ ⌒)
 | |  ) /
`ノ )  lノ
(_/
 
Sist redigert:
Topp