Intervju av -TK-

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
#Intervju3

Intervju av -TK-

Da er det klart for det første intervjuet fra min side på v24. "Offeret" er -TK- :) Håper dere liker lesningen :)

Kan du ikke starte med å fortelle oss om deg selv og din historie innenfor TW?

Hei, jeg heter da Simen og er 20 år. Bor i Valdres. Fritiden min går til fotball, kvelder ute, FIFA med kompiser og noen timer med TW. Ellers er jeg ferdig med vgs., og håper å komme inn på vernepleier til høsten etter 2 år med friår.

Jeg startet med TW sommeren 08 etter en annonse på 123spill.no. Folk hadde på den tiden ikke vokst seg veldig store, og jeg selv klarte fort å vokse på gråbyer og innadling til en ca. 500k poeng. Fikk da komme inn i AKDM ser jeg lærte det grunnleggende av Lady Ibex og Billy Yard. Samtidig så hadde verden 2 startet, og jeg var med ifra starten, denne gangen i Yamato sammen med Jin. Der var første gangen jeg hørte om sniping og fikk prøvd bitte litt av det i praksis.

På samme tid hadde jeg på Verden 1 blitt adlet ned og satt kontoen på slett, og overtatt en konto oppe i nord. Her var gråbyene på nesten 10K så jeg koste meg voldsomt, og ble veldig fort kjent med Zippymaster og King-Kong. Spesielt jeg og Zippy på den tiden fant på en god del "tull" og jeg selv var i en ny stamme nesten til dagen. Endte opp med at ene stammen vi startet opp merget med Renegades, dog varte det ikke lenge før jeg havnet i tottene på Capitan22 og ga meg.

Kort tid etterpå så jeg at noen i BOL trengte dual på Badsmiley. Da var kontoen rett i overkant av 3 millioner og stor front mot store spillere. Noe som var helt nytt men dog en veldig fin læringsperiode, og ble kjent med mange flotte folk. Eieren ble borte etter et par uker og jeg satt alene, og da tok det ikke lange tiden før jeg mistet viktige byer i front. Dog fortsatte jeg og ble på den tiden godt kjent med veldig mange i Bol, blant annet Hab på Gullungen95. Etter uenigheter innad i stammen forlot jeg og Gullungen Bol og gikk til ROTA, altså til fienden. Min egen konto overlevde ikke lenge og ble fort spist opp, så den ble satt på slett etter hvert. Gikk da inn på Gullungen og vi klarte å redde noen byer. Deretter tok det ikke lange tiden før vi vant V1 i WIC.

På V19 spilte jeg først under Gullungen95 sammen med Hab, før vi overtok Dual love. Dog gikk det ikke mange ukene etter at vi overtok Dual love før hele fronten kollapset og det var veldig få igjen.

V20 spilte jeg i Perfect Art ifra kontoen hadde omtrent 40K poeng. Var et par trivelige fyrer der også, som plutselig ble borte, dessverre. Det førte jo faktisk til at vi kastet inn nesten alt som har spilt TW før kun for å få litt aktivitet.

På V22 startet jeg selv opp, men ga meg veldig tidlig av en annen grunn, men kom fort tilbake på kontoen Vaffelmann sammen med Rune som var eier. En ikke veldig erfaring men veldig aktiv fyr som jeg fikk gleden av å gi noen tips og triks her og der. Vi startet opp i AA, en stamme laget av Benja, om jeg ikke husker helt feil. Det endte tidlig med diskusjoner og uenigheter, så vi valgte å forlate AA til fordel for TheLou sammen med Eru. TheLou hadde Magnar og DonSlask i ledelsen, noe vi visste vi var skeptiske til når vi gikk dit, men valgte å gi det en sjanse. Magnar overrasket oss positivt på mange måter. DonSlask begynte tidlig å være fiendtlig både til oss på Vaffel og de på Eru, og vi bestemte oss etter en liten stund å forlate.

23. August forlot vi TheLou og gikk til KoD. Dette første til at DonSlask slettet seg. V22 var nok spillemessig ikke min vanskeligste verden da vi lå stort sett ute på rimmen, men en av de morsomste taktisk sett.

På V23 startet jeg opp på Kamikaze sammen med Pelle, Hab og Kjetil. Vi tok fort en tidlig ledelse og fikk en veldig god start, MYE takket være Pelle som hadde mye større kunnskap i start-up enn noen av oss andre hadde. Etter enda en krangler, denne gangen med Zippy hadde jeg tenkt til å ta Kamikaze ut av Upside, men tenkte da på all den innsatsen Hab og Pelle hadde gjort. Kjetil var for øvrig enig i meg, og Johan hadde så vidt begynt på kontoen.
Dermed forlot jeg bare kontoen og ga den bort, før jeg hadde tenkt å slutte med TW, før Svein kom og dro meg inn på Varanior.


Ellers spiller jeg nå Verden 24 sammen med Hab på Kan vi ikke være venner

Det virker som du og HAB har spilt en del sammen. Hva er det med HAB som gjør at du ønsker å spille dual med han hver gang? Eller tvinger han det bare?

Uhm. Jeg og Hab har vel gjennom tidene funnet ut at vi passer godt sammen, der han gjør alt arbeidet og jeg sitter og skryter av det. Nei da, vi kom veldig godt overens i Bol og siden den gang har det bare gått som det har gått rett og slett. Har som regel ikke vært spørsmål om vi skal spille sammen, men hvilken konto vi har tenkt til å bruke.

Jeg tror noe av grunnen til at vi liker å spille sammen er fordi jeg er veldig glad i å både angripe og forsvare, og han er glad i å adle og andre småting som er viktig på kontoen. Samtidig så er det jo en utrolig artig kar!


Du har vært å se på veldig mange verdner på .no. Hvilken verden er din favoritt og hvorfor?

Verden 1.

Dette må være den verdenen jeg har lagt inn mest tid i, dog igjennom flere år. Nesten ifra start til slutt, med et års pause inni. Husker enda smått av tidene med Zippymaster og King-Kong97, der vi hadde konkurranse om å nå 1 mill. først. Zippy vant. Jeg husker tidene i Bol hvor jeg plutselig fikk en stor konto med daglige angrep å passe på, til overgangen til Rota også videre inn i Wic. Jeg var overalt på Verden 1, og det er jeg faktisk glad for.

Ble kjent med så utrolig mange flotte spillere på begge sidene, da spesielt i Bol og Wic. For å nevne noen ifra hver stamme så vil jeg dra frem Tormod på David93, Hab, Joakim på Hellbillies, og Vegard på Snømannen Kalle. Alle med unntak av Hab har vel gitt seg nå om jeg ikke tar helt feil. Av de i Wic må jeg dra frem Tommy på Grim Reaper, Paal Odin, Carneolt og Anders på Lowenan. Vil også trekke frem Lady Ibex som hjalp meg mye med hvordan spillet fungerte når jeg var noob.

Det jeg tror gjorde V1 så spesielt for min egen del var den spenningen ved å faktisk ha en stor konto, ha mange nukes å rutte med og store stacks i fronten, samtidig så var innstillingene midt i blinken og jeg vil gjerne ha en lignende verden igjen. Samtidig var det en stor verden, og jeg skjønte fort at denne kom tild å holde på en god stund. Ikke minst var det utrolig mye bra å lese på offentlig forumet med gode intervjuer ifra Glitter og diverse krigserklæringer. Det at jeg fikk lov til å være med helt til slutten og vinne var jo også et stort pluss.


Litt over til v24 nå. Der spiller du i stammen Destiny, som er søsterstammen til Fate. Er samholdet og moralen bra i stammen din? Trives du?

Samholdet i stammen kunne på mange måter vært bedre, da det er en del både i F og D som holder seg unna alt som heter Skype og forum, men på den andre siden er det stort sett hyggelige folk som er aktive på Skype. Det at vi har delt chat med Origin med Jostein og Joakim i spissen gjør ting vel, de begge byr godt på seg selv og bidrar som regel til godt humør.

Har Fate, Destiny og Origin det som skal til for å tukte LF i kampen om en seier?

Nei. Kvaliteten hos LF er mye bedre enn hos alliansen, dog med enkelte unntak. Det er dessverre veldig få som klarer å holde tritt med de beste i LF, og bare de siste ukene hvor hver sin side har hatt hver sin aksjon sier sitt. Alliansen klarte å ta 1 by, og LF klarte å ta det mangedoblete.

Så klart kan LF få interne problemer mtp krangler og utbrytere, men den ser jeg på som veldig usannsynlig da jeg vet medlemmene trives. De har jo en fantastisk stammechat! I tillegg har de en fantastisk ledelse og det beste medlemmet i Odd. Et annet problem LF kan få er jo at det er stort sett en useriøs gjeng med Herman, Abel og Marius i spissen. Dette kan jo føre til både undervurderinger og tulling slik at alliansen klarer å slå tilbake på fronten til LF.


Hva skal til for at Fate, Destiny og Origin eventuelt skulle klare å hamle opp med LF? Hva må forbedres?

For det første må Stian fjernes ifra alt ansvar. Umiddelbart. Skryte kan han, men det å lede og spille selve spillet er han ikke noe særlig god, etter mine øyne. Dessuten må folk lære seg hvordan kirker fungere, og folk må lære seg hvordan man bygger en by. Både hvordan selve byen skal bygges, men også hvilke typer tropper en burde bygge sammen.

Problemet med alliansen er at de har tatt inn litt for mye av folk som vet lite om hvordan spillet fungerer, og hvordan de skal vinne en krig. Det er kjempefint at de har inn mindre erfarne spillere, men da må de gjøre et forsøk på å lære de opp. Så langt av det jeg har sett er det kun Final som har prøvd å lære enkelte å snipe.

En annen ting jeg ser på som en svakhet i alliansen er lederskapet generelt. De kan i ene sekundet love den ene tingen, og et par dager senere mene totalt det motsatte. Dessuten er de generelt sett veldig treg til å ta avgjørelser.

Nå er jeg kun et vanlig medlem, og da kan det være veldig enkelt for meg å sitte og klage, men jeg vil også gjerne gi litt skryt til ledelsen. Carneolt har i det siste hatt en liten tøff tid Ingame, men står fortsatt på og gjør sitt beste for stammen. Dette er ei dame jeg virkelig har respekt for!

Jeg vil også gjerne gi Ruben på Robb Stark. litt ros. Det var han som sto for aksjonen vår, men jeg vil ikke skylde på han for at ting gikk dårlig. Aksjonen var ifra hans side godt planlagt, problemet var at medlemmene ikke gjorde jobben sin.
Generelt sett for at alliansen skal klare å slå LF må nivået på samtlige spillere opp flere hakk, og vi må alle være lærevillige og lære av hverandre, og ikke minst stole på hverandre.


Du ligger nå på rank 18 med 98k, hvor langt håper du å nå på v24?

Målet mitt på V24 må være en topp 5 plassering sammen med Hab og å vinne v24 så klart.

V24 var i utgangspunktet kun en server jeg startet på for å selge PP på, det samme gjorde Hab. Vi bestemte oss etter hvert for å merge kontoene våre sammen og satse litt. Vil tro folk kommer til å undervurdere oss et godt stykke fremover da vi til nå kun har adlet blått/brunt og intet rødt, men det vil komme nå som vi har fått front.


Igjennom din tid på .no så har du møtt utrolig mange folk. Jeg gir denne utfordringen til alle jeg intervjuer. Du skal lage din aller beste stamme, der du selv er med som en av dem. Hvem ville blitt med i din 10-manns store stamme og hvorfor?

Lista er ikke i noen spesiell rekke følge, jeg vil ha med alle mann like mye! Jeg har valgt å fokusere på et godt samhold, et godt samarbeid og spillere som er flinke til å samarbeide, men også har den lille x-faktoren. Motivatoren og folk som tar initiativ settes også stor pris på.

Svein/Varanior - Gledesspreder og motivator! Samtidig kjemper han kraftig for stammen. Dog hadde jeg sett for meg at Svein hadde fått sparken før han får lov til å spille solo. Han er også en av de som kan finne på å gjøre de rareste ting, og få store fordeler ut av noe smått. Dama til Svein er forresten hot.

Hab/Gullungen - Enda en fyr jeg trives godt i lag med. Virkelig lagspiller som gir alt for stammen. Har også det lille ekstra som kan snu en krig, om han har tid.

Marius/Peligroso - ALLE stammer har godt av en Marius, en som spriter opp skypechatten og er alltid useriøs, bortsett fra når han mister byer selv da. Fantastisk artig og livlig fyr som jeg selv synes er veldig morsom, noe jeg også vet flere gjør. InGame tror jeg ikke jeg har sett alt av det du har å by på, du ligger høyt oppe i startup men faller gjerne av litt utover. Etter hvert som du får enda mer erfaring vil du ha mulighet til å henge. I tillegg er photoshop-skillsa dine GLOBAL!

Odd/HolyMother - 1st! På en side liker jeg Odd, men på den andre siden kan han også være utrolig irriterende om han har bestemt seg for det. Har aldri fighta imot fyren, kun med og, men det er nok til å vite at dette er en spiller i toppklasse her på .No. Det at han fint kan ha en døgnrytme der han spiller på natta er også veldig kjekt å ha i enkelte tilfeller. En fin skulder å gråte på er han også når jeg innser hvor mye deff Bohic sitter med på 23...

Håkon/Chaosialex - Håkon drar garantert opp stemningen både i chatten og Ingame samtidig er han flink til å motivere. Ikke nok med det er det en utrolig god spiller som gjerne setter i gang aksjoner.

PG/Destructere - PG my man! Per, PG, Hvalfanger, kjært barn har mange navn. Nok en artig kar som sprer god stemning, spesielt midt på natta i helgene. Viser seg også til å være en fighter InGame. Overbevist meg stort under V23 og sitter stor respekt for det den fyren her klarer å utrette. Er heller ikke redd for å ta i et tak som KV.

Pelle/The Governator - Jeg har aldri påstått at jeg er god i startup, men under V23 fikk jeg æren av å spille startup sammen med Pelle. Utrolig mye jeg lærte som jeg aldri hadde tenkt over da. Er veldig godt forberedt og virker som en utrolig klok mann med gode strategier. Det han har vist meg på slagmarken taler heller ikke dårlig i hans sak.

Fredrik/Zombiefred - Fredrik får denne på grunn av utholdenheten sin. Har hatt en tøff tid på V23 men står fortsatt på og gir alt for stammen. DET står det stor respekt av!

PaalOdin - Glemte nesten denne fyren her, utrolig flink og profilert spiller som dessverre ikke har tiden til å hevde seg i toppen lengre. Du gjorde et stort positivt inntrykk på meg under V1 og det er utrolig koselig å se deg på de andre verdenene en liten stund også. Ikke minst er dette en kriger som ikke gir seg før siste by er tatt. En Paal som har tid vil jeg gjerne ha med på laget!

Utfordere; Pål/Zippymaster, Karoline/Tarantella, Jostein/HeLLoWeeN, Ruben/Redigo, Donau, Andy/Skandyzz, Johan/Jks

Noen siste ord du vil si?

Vil gjerne takke alle sammen som har gjort tiden på TW utrolig gøy gjennom alle åra. Både venner og fiender. Det har vært utrolig gøy å spille sammen med og mot dere, og ikke minst lære av dere. Håper også jeg får i fremtiden spille sammen med mange av dere, og ikke minst mot de som jeg enda ikke har spilt imot. Jeg lærer den dag i dag, og om det så er at jeg fortsetter etter V24 håper jeg at jeg vil lære enda mer da, for man blir aldri utlært i TW:

Ikke minst takk til deg Odd som tok det tiden til å intervjue meg. Håper folk nyter det, og jeg håper det kommer flere intervjuet ifra deg utover året.


Da takker jeg Simen for en trivelig samtale og håper folk likte lesningen! :)

- Odd
 
Sist redigert:

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221
Hyggelig å høre at du vil ha meg med i stammen din (love) Ekstra hyggelig at du ikke vil ha meg med fordi jeg har skills, men fordi jeg er en tulling (giggle)

Flott intervju, Odd!
 

HeLLoWeeN

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Utfordere; Pål/Zippymaster, Karoline/Tarantella, Jostein/Holyhell, Ruben/Redigo, Donau, Andy/Skandyzz, Johan/Jks

Oh, for the love of god!:eek:
Hvorfor tror alle at jeg spiller på HolyHeLL? Når skal folket skjønne at jeg ikke er en del av HolyHeLL lengre? :crybaby:
 

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Når HolyMother selv ikke retter opp feilen før det legges ut på forumet er det jo naturlig å anta at det faktisk ikke er en feil likevel. Du spiller på HolyHell, Jostein.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Please no! Du kan godt få tittelen som minst aktive på kontoen, i surrender 2 u <3
 
Topp