Intervju av Toniden

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Kan dere fortelle meg litt om dere selv, og deres TW-historie?

Fredrik:

Hei kjære forum!

Første gang jeg blir intervjua, woho!
Jeg heter da Fredrik, og er 21 år gammel. Født og vokst opp i Drammen. Jeg slapper mye av, slapp type, ikke doven, ikke treg, men slapp. Liker å ligge i senga, sofaen til langt på dag, men hvem gjør vel ikke det... Drevet med mye idrett opp igjennom årene, men kjærligheten var til bandy, før skadene avsluttet det kapittelet.

Så... Jeg kom borti en av disse tribalwars reklamene i en alder av 12 år. Jeg startet min første bruker på w.4 .net. Denne brukeren fikk jeg vel opp til rundt en million poeng før jeg forsvant fra kartet. Så fikk jeg med meg at det hadde åpnet en NORSK tribalwars, der måtte jeg jo bare starte! Siden det har jeg spilt på verden 1, 2, 3, 4, 5, 6, 21, 23, 24 og 25 på .no. Har vært innom verdener på .uk, .se, .dk, .pr og .net, og også spilt en god del speed. La speeden på hylla når vi kom videre i Scandinavian tournament, og den ble avlyst.
Jeg sluttet med TW etter verden 6, og kom ikke tilbake før verden 21. Jeg hadde enda ikke vunnet en verden, og det synes jeg var litt stusselig, mtp. hvor mye tid jeg har lagt ned i spillet. På verden 21 og 23 hadde jeg heller ikke hellet med meg, og det førte til nok 2 nederlag.

Jeg har faktisk spilt på verden 24 med mitt eget nick, Elimin@tor, som jeg solgte ressurser for å tjene PP med. Da søkte jeg meg inn til hva som nå er G-A men fikk ikke svar engang!

PG:

Per Gunnar, 1993-modell, Karmøy-bu, liker alt med fest, venner, spill, trening, sommer, vinter og senge aktiviteter! ;) Og ja, til dere som lurer, jeg har myye syke ting i nattbordsskuffen !

Tja, jeg starta vel på v5. Var Svein (varanior08) som fikk meg inn i spillet da jeg gikk på skole med han og blir raskt interessert i slike spill som TW. Alt jeg lærte var ifra han og han er hele grunnen til at jeg spiller den dag i dag. Etter han stoppa å spille på v5 grunnet jobb så stoppe jeg også. Hadde en laaang pause før jeg kom tilbake igjen. Starta da opp på v21, med en ganske late start. Gjorde det ganske så greit det vil jeg si mtp. jeg hadde vært vekke i flere år og late start. Ellers spilt på samtlige verdener etter det, men jobben min har som regel alltid kommet i veien og blitt rimmet på de 2 ukene jeg har vært vekke. :p


Har dere to spilt med hverandre før? Uansett, hva er det som gjør at dere spiller sammen nå? Og hvordan ser dere på dere selv som en udødelig duo i øst?


Ble vel kjent på v21 og tok det videre med på v23 og ble bedre kjent der. Jeg viste at Fredrik var en aktiv og dyktig spiller som ikke mister motet selv om han mister noen få byer og det var akk. det jeg var på jakt etter i en dual! :) Jeg kan som sagt være veldig lat til tider... Så tok derfor kontakt med han om han ville spille dual sammen med meg på Toniden, v24, noe han godtok (yay). Han oppdaget vel hvor dyktig jeg faktisk var så vi ble bare spillende duals på v25 også :3

Jeg er ikke en person som skryter noe særlig av meg selv. At vi har gjort det bra på øst fronten er litt av forskjellige grunner, men ser ikke på oss som en udødelig duo. Fredrik gjør det da !

Fredrik

Hadde det ikke vært for PG hadde verden 23 vært tapt raskere enn det ble til. PG har alle kvaliteter man kan ha i spillet, utenom å hjelpe til i fylla. (Når han drikker funker han best på skype, noe som fort blir veldig morsomt)


Dere er to spillere som har spilt på mange verdener på .no, hvertfall Fredrik. Kan dere beskrive hva dere føler forskjellen fra tidligere verdener på .no var og frem til nå? (v24) Både på godt og vondt:)


Fredrik


På de tidligste verdene hadde man ikke mulighet til å kjøpe seg noe fordel utenom premium konto. Når jeg kom tilbake på verden 21 følte jeg meg veldig fremmedgjort når man trengte flagg, FA, KA og bonus på ress for å holde tritt med teten. Det jeg (Fredrik) savner mest med de gamle serverne var at man ble mye mer belønnet for det harde arbeidet man gjorde, f.eks. ved farming. Det positivite ved det er at alt har blitt enklere, noe som kan føre til litt flere spillere på disse små verdene.

For hver verden som kommer nå, er det ikke tvil om at det blir høyere og høyere nivå, og nåløyet for å nå helt til topp blir mindre og mindre.
Savner tiden hvor man sendte 1 sekunders lange tog, men det er jo alltid morsomt å snipe ett 2 ms tog fra tid til annen.


PG:

Jeg spilte jo så og si kun v5 "før" i tiden og har ikke like mye erfaring med de gamle som dere andre har, men for min del så bryr jeg meg ikke noe særlig. Synes det bare er litt morsomt å se mur gå fra 0-20 på 20 sekund f.eks :p
Det eneste som irriterer meg nå kontra før er hovedsakelig 2 ting som går litt hand i hand. Det er reklameringen for spillet er absolutt helt vekke ettersom tw2 er. Dette gjør jo at mindre folk oppdager spillet og vi bare blir færre og færre. Som igjen fører til mindre verdener, som er den andre tingen jeg ikke liker. Verdene er alt for små i mine øyne.

Litt over til v24 nå da, G-A har en suveren ledelse på poeng, hva tror dere må til for å slå G-A, hva kan PPSS gjøre for å ta seieren?

PG:

Aktivitet og kommunikasjon er 2 essensielle ting som MÅ være der. Ellers er det å bruke taktikk og prøve å bruke troppene vi har tilgjengelig best mulig. Samt ikke miste motet!


Fredrik:

I mine øyne er det ikke så ujevnt! Mer blodhard kjemping, og suksessfulle aksjoner så blir dette bra. Luket vekk de kontoene som ikke burde vært her, så nå er det tungt å ta byer av oss!


Hvis dere skulle nevnt 3 kontoer fra begge sider av krigen dere mener er avgjørende for at den ene parten "vinner" hvilke skulle det vært, og hvorfor?


For G-A:

Preference, grunnet aktiviteten og pågangsviljen.

Chaosisalex, god posisjon med mye adlingsmuligheter, aktivitet og erfaring.

Siste er jeg litt usikker på, men går for Peligroso. Grunnen til at det er litt tvil er fordi dem ikke har noe front byer dem kan adle PPSS fra, noe som trekker en del ned, men de kan fortsatt bidra mye med støtte/nukes.

PPSS:
Themis, ODD sier vel mesteparten samt adlingene som er blitt gjort siste dagene :)

Toniden. Tar med oss selv også. Tok ansvar da Origin medlemmene trengte det som mest og fikk ting på stell igjen etter mye trøbbel og vas + stor front !

Hmm, siste må bli Jon Snow. da de har klart å adle en del viktige byer de siste dagene, men dette er jevnt!


Tror dere noen andre stammer enn topp 3 kan være med å påvirke verden på noen måte? Eller er dette her opp til de 2 sidene i krigen å avgjøre?


Jeg tror at H.F.O. og BLA kan ha en stor påvirkningskraft på hva som skjer på denne verdenen. Er også stammer som T2K16 og CV kan dytte krigen i ulike retninger. Nå handler det meste om momentum i fronten og da drar alle mann! Det blir spennende å følge med på utviklingen til flere av stammer på topp 10, og se om det blomstrer frem noen sterke krigere! Men kommer dem til å gjøre noe snart og hvilken side vil dem velge? Time will show :)

Dere har nylig fått utvidet fronten deres noe enormt, hvordan har motstanden vært, og hvordan tror dere den blir nå?

Tja, i starten var det voldsomt press (når jeg først ble med på v24) fra bl.a Erlando, HolyHell og Stor Løve. Mesteparten av de 2 første, men etter å ha slått fra oss noen aksjoner så dabbet presset mer og mer av. Innadlinger skjedde og vi satt bare å bygde oss opp. Etter vi tok aksjonen mot Erlando (ganske smertefritt) sammen med de andre i stammen, så var det nesten planke kjøring de resterende byene til han og Stor Løve.
KoD har hatt noen forsøk på å adle tilbake en del byer, men ikke noe særlig hell foruten om 2(?) byer. Skal sies han har vært nær på å adle flere :p
Graffyz var egentlig plankekjøring. Ikke noe form for motstand foruten om når Simen satt der og snipet litt/readlet. Ikke så mye mer å si der.
Har vært litt forsøk fra Skandyzz også, men ikke noe særlig mer. Skal nevne at den som har vært mest irriterende er faktisk RUAB. PP-boostet muren sin sikkert 10 ganger fra 0-20. Synes nesten det var mer artig i slutten når jeg så hvor mange ganger han har boostet den opp :D

Ellers, fremover så regner jeg med det blir mye tøffe kamper. Nå har vi for det meste kun store kontoer med erfarne folk på igjen så antar det ikke blir slik som med Graffyz ;)

V24 har spennende tider foran seg, og flere verdener på .no er avsluttet nå og v26 er vell rundt hjørne. Hvis du kunne tatt med deg 7 spillere fra HELE v24 du kan velge fritt. Hvem ville du hatt i en ny stamme på v26 og hvorfor?

PG:

Denne er vanskelig. Mange jeg ville tatt med videre, men får vel velge 7 da.

Fredrik - Mein dual! Trenger noen til å passe på meg så garantert at jeg hadde tatt han med videre! Dyktig, aktiv og alltid godt humør :) Gir heller aldri opp som sagt!

Themis/Pål - Han sier det han mener, og ikke alle som liker holdningene hans, men han beviser gang på gang at han virkelig er en av de bedre (kanskje beste?) spillerene vi har på .no

Peligroso/Marius - Sussebassen som alltid lager liv. Er oppe på alle slags tider på dagen så vet aldri når tid du kan få adels i mot deg. Ellers en dyktig spiller!

Peligroso/Simen - Enda en dyktig spiller (har ikke snakka stort med deg i det siste :( ). Gjorde en fantastisk jobb da vi spilte sammen på v23 og hadde tatt han lett (hoho) med videre på neste verden!

Chaosisalex/Håkon - Igjen, dyktig spiller som kjemper for stammen. Hjelper til med KV når han kan og bidrar stort sett hele tiden. Aktiviteten er også helt på topp!

FinalBarrage/Jørgen - Tror nok ikke mange som hadde tatt med FB videre pga. personligheten hans, men ingen skal ta fra han at han virkelig kjemper og bidrar for stammen sin. Sitter oppe på natta og tar KV for de som trenger det og bidrar over hele linja med nuke/deff. Hadde det ikke vært for han så hadde vi i PPSS hatt mange færre byer en det vi har pga. hans tilgjengelighet for å ta KV til en (nesten) hver tid!

Er mange jeg ville tatt med videre, men siden dette kun gjelder for de som faktisk spiller på v24 per dags dato, så ville nok siste valget mitt blitt Linoko. Mest pga. pågangsmotet hans. Her er vel han ganske lik Fredrik. Gir ikke opp! :)

Fredrik:

PG må jeg legge til i denne listen. Utrolig sterk spiller som er nøye på detaljene! Ofte der jeg kan ta en spansk og slurve litt. Veldig flink spiller som vet hvordan ting skal gjøres skikkelig. Kriger, meget god på å forsvare seg, og angriper med presisjon og detaljer.
Fredrik: (skal jeg skrive en liste blir det nesten bare gjennfortellng)

Noen siste ord du vil si før vi avslutter? :)

Vi ønsker å takke alle i stammen, for at de står på å kjemper, selv om vi er underdogs. En spesiell takk til Pål for å holde skuta i livet, så nå gjelder det bare å få fart på skipet, som per dags dato, er på vei i riktig retning. :)

Takk for intervjuet Håkon! :)

Mvh Fredrik og Per Gunnar
 
Topp