Intervju - Fr3ddy

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
7C49E079BA36516B512389464364B674.png


Poeng: 6.434.438
Rangering: 18
Beseirede motstandere: 37.264.205 (27.)
Stamme: UNI





~ Hva er din historie? Hvor lenge har du spilt Tribalwars?
Jeg har spilt siden juni 2010, så det blir vel 1.5 år nu. (red: feries?). Min første verden var faktisk v3 som jeg spiller hovedsakelig på nu. Kvæna som fikk meg til å spille til slutt etter mye om og men, og jeg angrer ikke på at jeg begynte. Så jeg begynte veldig seint på v3 her, og i flere uker var jeg veldig useriøs. Fikk ikke min andre by før jeg var vel opp i mot 9k på min første by. Etter det syns jeg det ble bare mer og mer artig og spille. Så opprettet jeg stammen ~FHM~ og fikk med meg et par stykker rundt meg.

Så kom –TLD- og yppet så der startet vi krigen mot dem som egentlig ble ganske så lett. Kvæna er jo min beste venn i IRL (red: nu for tiden xD), og som baron i UNI fikk jeg jo til slutt komme inn der på en betingelse at jeg skulle være def spillerne demmes og adle masse 9k barbarer innen UNI sine grenser og bare ha def til og kunne støtte de andre (red: den tiden da UNI enda hadde grei/god motstand). Etter jeg kom inn i UNI har det egentlig gått meget lett for meg. Har vel kanskje hatt 100 angrep på meg totalt i min v3 historie, resten har jeg forårsaket selv som er meste parten av min ODD. Jeg er vel kanskje blant dem som har vokst rasket ut av alle på v3, men som jeg sa, er det pga en meget lett vei opp til der jeg er nu, så jeg ser ikke på det som noe veldig stort akkurat. Jeg ser det større på dem som er lengre nede på lista som faktisk har vært her mye lenger enn meg og vært med i krigene og som jeg synes fortjener og være høyere oppe en meg, men det er nu som det er. Ellers har jeg spilt på de fleste verdener her på .no, overtatt eller startet en bruker og har lykkes med kun 1 som jeg startet som var v7. På V10 ble det noen problemer med dual osv så det gikk ikke helt. Spilt masse speed og liker det veldig godt!


~ Hva fikk deg til å starte med TribalWars, og hva er det du liker med spillet?
Som jeg sa tidligere fikk Kvæna meg til å begynne etter litt diskusjon og at han greide å skaffe seg fine damer der så tenkte æ skulle gjøre et forsøk på dette (red: loner på den tiden: :O).

Det jeg liker med spillet er jo samholdet i stammen og kunne få et større nettverk med venner rundt om i hele Norge. Også liker jeg konkurransen som er her. Jeg er jo litt av et konkurranse menneske selv. Jeg liker måten man knuser fienden sin med taktisk spill alene eller med stammen.


~ Jeg antar at du har opplevd en god del opp igjennom tiden på V3. Hva er dine beste minner?
Mitt beste minne må nok være helt i starten da jeg knuste –TLD- alene. Da var jeg ikke enda i UNI, etter UNI ble alt så lett.


~ UNI har en stor andel av spillerbyene nå. Hvordan går krigen? Ser dere lys i tunnelen? Når tror du v3 avsluttes?
Ja, jeg ser definitivt lyset i tunnelen. Alt som egentlig driver meg på TW nu er v3, og det tror jeg ikke jeg er eneste spilleren på verden 3 som synes det. Jeg og Kvæna har et veddemål om når v3 vil avsluttes. Han tror innen i løpet av April, mens jeg tror i løpet av Mai starten av Juni har vi 100% dominans. Etter det siste jeg hørte er det mye kv’er ute og går blant de store brukerne her på v3 og dem har ikke særlig mye til tropper igjen heller. Så det blir ikke så alt for stor motstand hos oss i UNI, men vi har jo dem i sør som “Luce og Torg13” og selvfølgelig Dr. Killer hovedsakelig igjen. Etter dem går det nok strake veien til 100%.


~ Fortell litt om din spillerstil. Har den endret seg i løpet av tiden, eller har du beholdt den samme stilen?
Min spillestil per i dag er definitivt aggressiv. Jeg har kanskje akkurat nok tropper til å forsvare meg mot de brukerne oppe hos meg, ellers går det kun i angrep. Beste forsvar er jo angrep bruker jeg og si ;). Siden jeg ble med i UNI har jo min spillestil blitt mer og mer aggressiv siden jeg får så å si null angrep på meg.


~ Noen spesielle spillere du ønsker å trekke fram som har påvirket deg?
Det er i alle fall en jeg ønsker å trekke fram her i mitt lille intervju:
Dommola/Kvæna: TUSEN HJERTLIG TAKK for all den hjelpen jeg har fått opp igjennom min TW karriere. Kunne ikke gjort dette uten deg. Du har vært min læremester og mentor, ville aldri kommet dit jeg er i dag uten deg <3 !
Det er vel stort sett han som for det meste har påvirket meg!


~ Har du noen tips til uerfarne spillere?
Joda. Skaff dere enn som er erfaren med spillet, en som har spilt lenge og kan det ut og inn. Du lærer sykt mye av det og av dem. Det er den beste måten og bli god på og den raskeste.

Før dere angriper noen og spesielt dem som er større - ikke bare kjør på, men vurder motstanderen med respekt før dere går inn, også må dere vente dere stor motstand når dere først går inn i krig mot den spilleren.

En ting til, ikke spør direkte spillere som angriper dere “Hvorfor angriper du meg? Bla bla bla”. Det er ingen måte og stoppe det på, det vil bare vise svakheter og angriperen vil gjøre det enda mer bare for morro skyld. Ta det som en mann og angrip tilbake når du føler deg sterk nok ;)


~ En kan lett si at TW er tidsfordriv, men tror du at det også kan være lærerikt? I såfall hvorfor?
Ja, TW er nok per i dag for det meste tidsfordriv, men absolutt lærerikt. Du lærer flere strategiske måter og tenke på og er du nu i den posisjon som baron/hertug eller evt. Og lede aksjoner mot fiender får du jo erfare følelsen av lederskap som jeg tror kan komme med senere i livet. Kan jo bli god i hoderegning når du regner ut når du skal angripe for og unngå evt. Nattbonus med gå distanse tiden til de forskjellige troppene du har.


~ Hvordan tror du at du har påvirket V3?
Vet ikke hvordan v3 har påvirket meg personlig direkte, men har jo fått flere venner og det får jo deg til og føle du hører til noe viss du er med i en aktiv stamme, og det er jo alltids fint det.


~ Har du hatt noen fiender som har vært ekstra morsomme å krige mot? I såfall hvem og hvorfor?
Jeg har hatt Elitewolf som fiende som var meget artig, selv hvor kort den varte :/ var den første hvor jeg fikk motstand og skulle gjerne likt ha eid ræva av han ;) grei kar og snakke med var han også.


~ Hvor mye tid bruker på daglig på tw og hvordan holder du motivasjonen oppe?
Jeg bruker mye av dagen på TW egentlig, alt for mye, uten om skoletid selvfølgelig, skolen først. Bor på en for stille plass så ikke så alt for mye og finne på.


~ Hvilke spillere er i dine øyne de mest profilerte på v3, og hva synes du om dem?
Dommola: så klart han, uten tvil en meget dyktig og veldig skilla spiller.. Han kan for være blant de 10 beste i Norge bare han gidder og setter av tid til det og er aktiv nok selvfølgelig.
Fjøsnissn: fortjener absolutt å være blant de profilerte spillerne på v3. Har snakket så vidt med han og ser ut til og være en hyggelig kar også.

Kjenner ikke til så mange i UNI da og deres spillestil siden jeg er relativt “ung” i denne verden, men jeg tipper det er masse flinke folk der bare de gidder. Ellers så vil jeg nå nevne Shred, darky, erndos, Mester HS og Hoan92 som jeg har snakket mest med som er kjerne karer/damer og meget skilla spillere!


~ Er det noe du ønsker å legge til helt til slutt?
Mhm…… tror jeg har fått sagt det meste egentlig. Jeg vil bare takke UNI for sjangsen til i det hele tatt komme inn i stammen og for det kjempe gode samholdet vi har. UNI i mitt <3
UNI der alt kan skje - har skjedd og vil skje!

Vil også takke for muligheten for dette intervjuet ;)
 
Sist redigert:

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Endelig interesant lesing, der intervjueren setter sitt preg på teksten :D

Flott intervju :) Fr3ddy er ,som han selv skrev, ikke den som har påvirket verdenen mest (selv om jeg har iritert meg over fyren noen ganger), men er som alltid gøy å få komme under huden på medspillere
 

EliteWolf

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
7
Meget artig intervju, likte å bli nevnt her, selvom du har alt for stor tro. Mener da å huske de fleste nuksa mine gikk rett igjennom, og fjerna endel små rusk hos deg? :p
Skulle gjerne lekt mer med deg Fr3ddy! Synd ting gikk som det gikk...
Bare fortsett å ha det morro!
 

DeletedUser

Guest
haha, d var ikke mange av dine nuks som gikk igjennom. d var svært få ! de som gikk igjennom var dem som ikke hadde tro og ikke stacket :p hadde jo hele fronten min mot deg og langt inn stacket ;)

hadde nok sku ha felt deg etterhvert ;)
 
Topp