Intervju - Hellion aka Erratum

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Erratum aka. Hellion

Poeng: 12.865.148
Rangering: 8
Beseirede motstandere: 109.829.683 (10.)
Stamme: UNI



Erratum, nå spillende på Hellion, er en av de gjenværende UNI Veteranene. Samme som meg, er han en natteravn, og dette er hva han hadde å fortelle mens vi nøt soloppgangen ;)


~¤ Hva er din historie fra verden 3?
Min verden 3 karriere startet når jeg opprettet Erratum kontoen den 23.02.2009, da som en helt fersking på TW, hadde litt tidligere erfaring med Travian, men ikke mye.
Så jeg var helt grønn. Men nå var jeg så heldig å ende opp ved siden av Pondus64 på kartet, og vi to kom ganske fort i snakk, og han ble fort min "tw-mentor" og inviterte meg til stammen KMH, og der var jeg i full opplæring av pondus, hvor han viste meg hva TW egentlig handlet om, og hvordan man skulle spille spillet på den beste måten.
Vi merget senere med Unity familien, hvor jeg var såpass heldig å komme direkte inn i UNI og ikke xp, grunnet høy OD. Etter mergen fikk jeg fort problemer med spilleren Death2mc som så og si adlet halve kontoen ned, men jeg rakk heldigvis å flytte meg litt nordover på kartet, og klarte derfor å overleve. Og så startet det jeg vil kalle for v3's første og største krig. UNIfam vs. TWK, og helt ærlig, også det jeg vil kalle noe av det gøyeste jeg har vært med på i hele min tw karriere.

Etter mye om og men, så bestemte jeg meg for å slutte, og kontoen gikk til internadling, den var på dette tidspunktet på 800k. Etter kontoen var adlet ned så den kun hadde 3 byer igjen, bestemte jeg meg for å starte igjen. Og nok en gang spilte jeg meg raskt opp via internadlinger og adling av TWK spillere :)
Jeg fikk denne gangen kontoen opp til 1,3 millioner poeng, og da hadde jeg plutselig ikke lengre tid til å spille så aktivt lengre, så jeg bestemte meg for nok en gang til å slutte. Og jada, nok en internadling var på gang. Kontoen ble adlet ned til 500k så startet jeg nok en gang (a) Denne gangen ganske mye mer aggressiv og lysten til å gjøre noe gøy. Så jeg fikk fort kontoen opp til 1,9 mio.

Nok en gang måtte jeg slutte grunnet ting IRL, men denne gangen gav jeg bort kontoen til en annen spiller i UNI-xp, som selvfølgelig senere ble tatt for multi, og kontoen ble utestengt og mistet masse byer.
Etter et par månders fravær fra verden 3, med aktiv spilling på verden 4, klarte Ann og overtale meg til å komme tilbake til verden 3, denne gang under nicket Hellion, som da tidligere var eid av min gode venn Kristoffer som nå ville slutte. Kontoen var på den tid på 4,3 millioner poeng.
Og ettersom jeg nå hadde lært en god del mer om TW og hadde mer erfaring etter mye spilling på verden 4, så startet jeg fort å vokse drastisk.
Og pondus fikk meg til å adle meg ned i k57, som da også førte til muligheten til å få såpass stor vekst som jeg har hatt siden jeg tok over kontoen.
Og på denne kontoen er jeg enda den dag idag.
Med mye gode minner og mange gode venner.


~¤ Hva fikk deg til å begynne med tribalwars, og hva er det du liker best med spillet?
Det som fikk meg til å begynne var vel egentlig det at jeg kjeda meg noe veldig en dag, og så en annonse på ei random nettside jeg var på. Og så hadde jeg allerede vært innom Travian, så visste sånn smått hva det innebar. Så det var vel egentlig ikke noe mer enn det.
Og det jeg liker best med spillet, må vel egentlig bare være samholdet man har i en stamme. Selve spillet er det jo ikke så mye som er veldig interessant med, det er liksom bare noe man gjør. Men samspillet man har i en stamme og muligheten man har til å bli kjent med nye folk. Og muligens få seg nye venner er vel det jeg må si er det jeg liker best med spillet.


~¤ Hvor mye tid bruker du på spillet, gjennomsnittlig per dag? Og hva er det som har gjort at du har spilt tw nå i over 3 år?
Jeg er online så og si 24/7, ettersom pc'en alltid står på.
Men kan vel ikke si jeg bruker så mye mer enn 45 minutter - 2 timer om dagen (knapt ofte det) med aktiv spilling. ettersom det ikke lengre er så mye som skjer.
Men det kommer jo selvfølgelig an på om det er noe spesielt jeg gjør. Hvis jeg er med på aksjoner så øker jo aktivitetsnivået adskillig, men jeg er innom og oppdaterer siden ganske så mange ganger iløpet av en dag.
Og grunnet til at jeg har spilt tw nå i 3 år har vel flere grunner, den første det utrolige samholdet og folka man har å snakke med. Og det andre, den utrolige vanedannede og avhengighetsskapende faktoren TW har. Som sagt tidligere, så har jeg jo "sluttet" flere ganger før. Men det er alltid en trekkfaktor som drar meg tilbake.


~¤ Hva er det/de beste minnene du sitter igjen med etter tiden på v3?
Spill messig så må det beste minnet være den tiden når vi i UNI begynte å få overtaket over TWK, og det at vi på dette tidspunktet fant ut at vi faktisk allerede da kunne være en av runner-upsa til å vinne verdenen.
Ellers så vil jeg også nevne noen av de flere aksjonene vi hadde og faktisk klarte å gjøre ting som vi på de tidspunkta trodde var umulig.
Ellers så har jeg sittet mange timer og ledd av all dritten vi har snakket om på skype-chatten vår.


~¤ Fortell litt om din spillerstil. Har den endret seg i løpet av tiden, eller har du beholdt den samme stilen?
Vil nesten påstå at jeg har en ganske variert spillestil. Men ja, den har forandret seg veldig. I begynnelsen var jeg veldig defansiv og hadde nesten kun deff byer. Men nå det siste året, så har jeg drastisk byttet til ultra offansiv, og har nesten ikke bygd en eneste deff by det siste halvåret. Men har nok samtidig beholdt deler av stilen jeg startet med.
Men spiller på en aggressiv måte, og prøver hele tiden å ikke holde den samme stilen, slik at ikke mine fiender vil klare å lese meg så veldig godt.


~¤ Vil vi få treffe deg på noen av de andre verdene når v3 er over?
Veldig lite sannsynlig, jeg vet godt med meg selv at jeg er dritt lei tw nå. Kommer kanskje til å komme inn på en konto som halvinaktiv dual, men da hvilken er uvisst atm. Men kan nok ikke regne med at det kommer til å skje.


~¤ Noen spillere du ønsker å nevne, som har hatt stor betydning for deg?
Pondus64 (orginalen): Har fra dag en av min tw karriere vært med meg, og veiledet meg, og vist meg hvordan ting skal gjøres. Tror nok det vil være på sin plass å kalle han min TW-mentor. Og det ble en spiller som virkelig fikk stor betydning for den spilleren jeg er idag.

Ahe43 (orginalen): Også en av de gamle revene som var med meg i begynnelsen og hjalpt til og viste meg småtriks. Også en utrolig hyggelig fyr å prate med.

Bambam: Spiller jeg lærte utrolig mye av, til tross hans ukontroversielle metoder å spille på.

Dommola/Kvæna: En fyr jeg virkelig har lært å respektere, både som person og spiller. Har ofte vært med som en stor hjelp, og har også hatt stor betydning i formingen av meg som spiller.

Jayz/John: Hvor skal man starte? John er vel egentlig den personen som lærte meg den offansive delen av spillet. Og han ble vel han som tok over mentor-rollen etter pondus. Også våre evige lange conguaq samtaler har ført til et godt forhold oss imellom som personer.

Ann/Hoan92: Har vel vært spilleren som har fått meg til å komme tilbake til TW hele tiden. Og hun har vært ei utrolig god venninne og stammefrend gjennom hele min tid.

Vil også takke Torg13 og Alive35 som har vært gode og harde fiender å knekke. Og har nok også vært noen av dem som har gitt meg den treningen jeg har trengt.


~¤ Føler du at du har fått noe tilbake av å spille tw?
Det eneste jeg tenker på når jeg får spørsmålet om hva jeg har fått tilbake, er vel egentlig kun 1 ord. Venner!


~¤ Noen tips eller erfaringer du ønsker å dele med andre tw-spillere?
Nja, vær aktive, og ikke gi opp. Hvis du kommer overfor en fiende som er litt vanskelig, ikke gi opp. Ta heller prøv litt hardere, og legg ekstra press på, så går det som regel alltid til slutt ; )

~¤ Noe du ønsker å tilføye før vi avslutter?
Ja, god natt ;)
Men nei, tror ikke det.
 
Topp