Intervju - Hoan92

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
4FCF4AA9861274AA572C5AAC3EB01441.png


Poeng: 9.089.941
Rangering: 12
Beseirede motstandere: 113.111.310 (10.)
Stamme: UNI




~ Hva er din historie? Hvor lenge har du spilt Tribalwars?
Jeg startet den 18.03.09, og har siden den tid vært innom flere forskjellige verdener. V3 og V5 er de jeg har spilt seriøst på, mens resten har egentlig bare vært rent tidsfordriv. v3 var da den verdenen jeg startet min tw-karriere på, og er også den verden jeg kommer til å avslutte med.

Vet at mange påstår at v3 er en grusomt kjedelig verden, men for meg har det alltid vært den morsomste, da jeg liker både kirkene, spillerne og det å kunne ta ting i mitt eget tempo. Det at det ikke er noe å gjøre er bare tull, hvis man virkelig ønsker motstand og noe å gjøre, så er det alltids plasser å finne det. Er egentlig bare hvor mye man gidder å legge i det selv. Personlig har det gått veldig i rykk og napp for min del. Evige lange perioder hvor man bare logger inn, setter i gang noen oppgraderinger, bygger litt tropper, for så å logge ut igjen. Men så har plutselig lysten til å krige og gjøre noe mer ut av spillet dukket opp, og man setter i gang aksjoner mot enkelte spillere, adler masse nye byer, osv. Kommer det andre veien derimot, altså hvis fienden plutselig bestemmer seg for å kjøre litt press på meg, er det sjeldent det passer med spillelysten og tidsskjemaet, noe som påvirker både humør og spillelyst. Så sånn sett kan man vel si at jeg er en dårlig taper på en måte, alt skal liksom gå på mine prinsipper og i mitt tempo.


~ Hva fikk deg til å starte med TribalWars, og hva er det du liker med spillet?
Haha, jo den historien er jo litt morsom. Det hadde seg nemlig slik at 90 % av klassen min startet opp med tw andre halvåret på vg1. Så der satt en hel allmennklasse og spilte tribalwars. Jeg nektet egentlig å starte jeg da, til tross for mine venners forsøk på å overtale meg. Argumenterte med at jeg ikke orket å sette meg inn i ett nytt spill, og at jeg dessuten sikkert bare kom til å bli hekta.

Så gikk det ca en måned, så ga jeg etter... Bestevenninna mi lagde en konto til meg, og DA var det gjort. Et par måneder senere hadde omtrent alle i klassen slutta, og vi var bare en 4 stykker igjen. Den dag i dag er det bare en person fra den klassen som fortsatt sitter klistret foran pc-skjermen hver dag for å bygge opp byer, og hvem er det...jo meg! Kan jo også legge til at det gikk hele tre måneder før jeg oppdaget at en av mine største fiender (eskarse) var en av mine klassekamerater og venn irl.

Hmm...hva som egentlig fikk meg så hekta er egentlig ikke godt å si. Tror kanskje det hadde mye med stammen jeg havna i, og generelt sett prinsippet om å bygge opp ting, og følelsen av å skape noe. Jeg husker også at noe av det morsomste var jo disse "lekene" vi hadde på forumet vårt i starten. Det ble jo nesten som flere spill i ett! Den dag i dag handler det vel mye om det samme, men det er helt klart det "sosiale" som har holdt meg i spillet hele veien. Vi alle har vel perioder hvor vi bare ønsker å sette kontoen på slett, og bare slippe stresset med å holde kontoen grønn, osv. Og det er spesielt i disse down-periodene at den sosiale kontakten man har opprettet utenom spillet via skype, har vært veldig avgjørende og betydningsfull.


~ Jeg hører at du er jente. Hvordan har du som jente blitt tatt imot av flertallet av spillerne som er gutter? Føler du at det er vanskeligere å være jente? Fordeler/ulemper?
Vel, egentlig er ikke dette noe jeg har tenkt så mye over. Er vant til å omgås med gutter, da flere av mine bestevenner irl er gutter, og slik har det liksom alltid vært. Gutter er jo generelt enklere å omgås med enn jenter, og jeg trives godt i deres selskap, det være seg på online chatter eller irl. Må si jeg har trivdes som en av svært få jenter i dette spillet. Som jente får man jo gjerne litt ekstra oppmerksomhet av enkelte, og hvem liker vel ikke oppmerksomhet

Men når det er sagt har jeg egentlig ikke merket verken fordeler eller ulemper. Dessuten har jeg pratet med mange i spillet over lang tid før de skjønte at jeg var jente. Har også på et par verdener utgitt meg for å være gutt, noe som kan være litt morsomt til tider, men sikkert ikke like morsomt som det kvæna har opplevd når han har utgitt seg for å være jente


~ Jeg antar at du har opplevd en god del opp igjennom tiden på V3. Hva er dine beste minner?
Ja, det er klart at det er mange gode minner å dra opp her. Men for å trekke frem noen vil jeg nevne tiden min i H-KJ og H-Ks. Da var jeg enda temmelig ny som spiller, og det var småe ting som å telle til 500 og ned igjen som gjorde det lille ekstra i spillet. Den dag i dag må jeg le litt når jeg tenker på det, men jeg antar det var en god måte å "bli kjent" med stammen sin på.

Også tiden da vi i UNI kjempet mot TWK må trekkes frem. Det var en veldig engasjerende tid, og man følte at man virkelig fikk gjort noe ut av spillet, og samarbeidet i stammen føltes veldig godt. Ellers er det vel generelt samtaler på skype-felleschatten vår, en sånn randomchat (med Blood, Webbie and tha gang), og chatting med enkeltpersoner som huskes best og gleder meg mest. Det er helt utrulig hvor viktig denne delen har vært under min tw-karriere.

Og for å bare dra inn v5 ett lite øyeblikk, så må jeg si at tiden min i DKL er også ett av mine beste tw-minner. Vi hadde et godt samarbeid i ledelsen, og til tross for mye motgang ga vi ikke opp. Savner den gjengen der.


~ UNI har en stor andel av spillerbyene nå. Hvordan går krigen? Ser dere lys i tunnelen?
Å se lys i tunnelen er vel mildt sagt. Vi har jo egentlig vunnet *bank i bordet*, det hele handler egentlig bare om hvor lang tid vi vil bruke. Slik har det jo vært ganske lenge, så egentlig går man bare å "venter" på å bli ferdig.


~ Fortell litt om din spillerstil.
Da jeg startet kjørte jeg en svært defensiv stil. Hadde vel ca 75 % def, da jeg var veldig redd for å bli angrepet. Etter hvert fant jeg ut at dette var liten vits med tanke på min posisjon på kartet, og dessuten ganske kjedelig. Økte dermed prosenten på antall off-byer betraktelig. Den dag i dag er jeg er helt klart en mere offansiv en defansiv spiller, noe jeg forsåvidt har vært i ett par år nå. Likevel kjører jeg fortsatt mye def, muligens av ren vane, da jeg sannsynligvis ikke får så mye bruk for det resten av tiden på v3.

Ellers har jeg hele veien sett på meg selv som en ganske anonym spiller. Det er nok svært få, foruten om stammemedlemmene mine som vet hvem jeg er. Dette har vært en bevisst handling fra min side, og skyldes mye at jeg egentlig ikke har gjort noe stort ut av meg. Jeg har tatt det ganske rolig hele veien, og når jeg først har kjørt på, er det er enkeltspillere som har fått gjennomgå.


~ Noen spesielle spillere du ønsker å trekke fram som har påvirket deg?
Vel, den som kanskje har påvirket meg mest er nok Bambam! Han var en dyktig spiller jeg virkelig så opp til, og som jeg har "hentet" mye fra. Det var jo nesten så jeg ønsket å bli bedre, bare for å sikre meg ros fra han en liten periode. Rart det der hvor mye ens "idoler" kan påvirke en.

Så har du jo kvæna da. Må vel innrømme at jeg har sett mye opp til hans spillerskills og engasjement opp gjennom tiden. Dessuten er han virkelig flink til å få i gang noe, og få med seg hele stammen om han setter seg inn for det. Jeg har dessuten lært mye av alle guidene han har lagt ut på forumet vårt. Så til tross for alle vår uenigheter og diskusjoner opp gjennom tiden, har jeg hele tiden vært svært takknemlig over å stå på denne karen sin side.

Ellers er det to andre spillere som må trekkes frem i denne settingen, og det er Ahe43 og Pondus64. Dette er "gamlingene" (siste sjanse til å mobbe dem nå), som har vært med min side hele veien omtrent. De har hjulpet på mange ulike måter, både innenfor inspirasjon, humor, de har fått meg til å stole på meg selv i spillet, og de har motivert meg til å bli når jeg ønsket det som minst. De er vel også de spillerne jeg har stolt aller mest på gjennom alle disse tre årene.

Er mange spillere jeg kunne trukket frem, som har betydd mye for meg opp gjennom tw-tiden min, men for spillet sin del er det nok disse 4 karene som har påvirket mest og gjort meg til den spilleren jeg er.


~ Har du noen tips til helt nye spillere?
Om du virkelig har planer om å bruke masse herrens timer og år på dette spillet fremover; vær aktiv på forum, join eventuelle skypechatter, les guider, og ikke vær redd for å bruke troppene dine! Husker at det tok meg sikkert ett halvt år før jeg skjønte at troppene kunne bygges opp igjen i løpet av noen dager, og at de var til for å brukes, ikke for pynten sin del. Vær aktiv og sosial, det er da spillet blir gøy.


~ Før vi avslutter her, er det noe du ønsker å legge til?
Jeg vil egentlig bare takk UNI for alt av hjelp, opplevelser, minner og stunder vi har hatt sammen. Dere er en fantastisk gjeng, og det har vært kjempeflott å være en del av dere! Er også noen enkeltspillere jeg gjerne ville trukket frem her, men i fare for at hukommelsen min skal svikte meg i feil øyeblikk kjører vi "ingen nevnt, ingen glemt"! Men dere vet hvem dere er, da vi har hatt ganske mange timers lange samtaler opp gjennom tiden

Så vil jeg bare avslutte med å takke for meg !
-Ann-
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Hærlig intervju av en hærlig person og spiller :)

Var redd for at du hadde slutta med intervjuene og ikke hadde fått med en av store UNI-spillerne, Hoan92.
Takk for fin tid Ann, måtte du ha lykken med deg videre i livet.
 

DeletedUser

Guest
strålende ann, har savnet deg etter at du sluttet på v5, vi sku jo bli dual ;) ska ikkje joine oss på .ro da :D knuse noen romenere
 

DeletedUser

Guest
;)

Hehe, takk takk :)

Nei huff, Morten...tror nok jeg gir meg for godt nå når v3 er over :)
Men synd det aldri ble noe av den dual greia, tror vi kunne blitt ett bra team ;)
 

DeletedUser

Guest
Hehe, takk takk :)

Nei huff, Morten...tror nok jeg gir meg for godt nå når v3 er over :)
Men synd det aldri ble noe av den dual greia, tror vi kunne blitt ett bra team ;)

ja det tror eg. var kjipt den dagen du ga deg. men du har gjort det bra på v3 da. og det ska du ha all honør fra. du er en god spiller, og eg håper eg blir like god en dag :D
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Nydelig intervju ann :)

Jeg har desverre aldri møtt deg i en kamp, men va som bor i deg. Selv om du avfeide d ig, mener jeg helt klart at du alene har vert limet som holder uni sammen.

Selv om jeg aldri fikk bli med i uni, var ikke d din skyld :)
 

DeletedUser

Guest
ja hun nektet meg å joine uni og jan rune. mente eg ikkje var god nok
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Nydelig intervju ann :)

Jeg har desverre aldri møtt deg i en kamp, men va som bor i deg. Selv om du avfeide d ig, mener jeg helt klart at du alene har vert limet som holder uni sammen.

Selv om jeg aldri fikk bli med i uni, var ikke d din skyld :)

Hehe, hennes skyld :p Var dikatur på det høyeste ang. rekruttering ass :eek:
 

DeletedUser

Guest
Vi trengte ingen nye medlemmer, og slik var det bare! ;P
 

DeletedUser

Guest
Herlig intervjuv, virker som om jeg var en av de få som ikke søkte inn i uni :mad:
 

DeletedUser

Guest
kjempe intervju ann ;) lykke til videre i irl og det du måtte finne på av sprøe ting ;)

flott å hadd dæ med og takk for at du godtok mæ inn i stammen ^^
 
Topp