Intervju med Bongosteen

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Intervju med Bongosteen/Benjamin


Forord
Jeg er ingen intervjuer, men det har blitt spurt om å lage intervjuer, folk som tar på seg ansvaret, men du hører ikke fra dem. Jeg setter veldig stor pris på tilbakemeldinger, da jeg kanskje kunne tenkt meg å bli intervjuer. Dette er mitt første intervju, men håper selvsagt at det blir tatt godt imot.

Introduksjon
Dagens intervjuobjekt er Benja(min) fra Bongosteen. Han er kjent fra blant annet kontoen Benja81. Jeg ser på Bongo som et strålende intervjuobjekt da han har gjort det veldig bra på v14, samtidig som mange ikke vet så alt for mye om denne personen. Dette intervjuet forteller litt om v14, hvordan han startet sin tw karriere og 1 litt uventet spørsmål til slutt :)


Hvordan startet tw eventyret for deg?

Var vel en reklame som dukket opp mens jeg farmet for harde livet på travian var ikke lenge etter v1 hadde startet og måtte jo prøve dette ut mens troppene returnerte
Kan si at jeg droppet travian rimelig kjapt når jeg ble kjent med dette spillet i stedet :)

På verden 1 så startet jeg opp som medlem i en late start stamme, som snart fikk navn The Wolf Renegades, den gjorde det bra og før jeg tok et avbrekk hadde den fått en fin dominans, trivdes utrolig godt og tok igjen ikke lange tiden før jeg startet opp på ny, på en ny verden, og utenom et par små avbrekk har jeg vell spilt jevnt over helt siden da.


Hva gjorde at du ble fristet til å spille v14, til tross for at du spilte aktivt på andre verdener blant annet v13?


Spilte ikke aktivt på v13 da jeg joinet her, men spilte aktivt på noen.net verdener.
På v13 hadde jeg lagt inn årene, og gitt stafettpinnen videre til noen andre for å føre stammen og kontoen videre, flere måneder før v14 åpnet
skal ikke si så mye om v13 da jeg er litt skuffet over at jeg forlot stammen min der, og gav etter for presset, mens jeg satt og forbannet meg over at jeg hadde alt for mye deffbyer etter en late start.

Men da v14 åpnet hadde jeg fått fisket til meg et par nye triks, og frisket opp hukommelsen på hvordan man skulle spille spillet igjen, så var klar for en rematch og jeg var også veldig positiv til at det ikke gikk an å kjøpe adelsmenn på v14
Har ikke angret på det i ettertid :) ble med i en flott stamme, med mye bra folk.


Hvorfor valgte du T-H?

Akkurat den biten er litt spessiel Var Sondre som tok kontakt gjennom Tony Stark kontoen sin han startet med sitt uhøytidlige og kritiserte "yo" og vi fikk en god tone,
jeg ville tenke litt på tilbudet han kom med da stammen jeg først joinet var helt ok fra starten av, men nesten alle hadde blitt innaktive dessverre.

Så da ble det til at jeg sendte en søknad og fikk etter hvert et positivt svar på søknaden min.
Skal også sies at jeg synes det er litt morsomt at Sondre sa han hadde spilt på en konto jeg hadde god kontakt med på v13, som senere viste seg å ikke stemme
Hadde muligens litt betydning for hvorfor jeg valgte denne stammen,
men tror nok det hadde blitt -T-H- pga plassering uansett.


Hvordan ser du på deg selv som tw spiller?

Tror nok jeg behersker de fleste teknikkene med spillet selv om det er enkelte ting jeg er bedre til enn andre,
jeg liker å tenke langsiktig, og har nesten alltid en plan med ting jeg gjør, alikevell så gjør jeg til tider mye rart for å teste ut nye teknikker i spillet,
da jeg har lært at man aldri blir helt utlært her på tw så lenge man har et åpent sinn, og alle er så forskjellige som vi er.

Jeg er også en lagspiller, jeg liker å sloss sammen, og støtte opp der det trengs, av og til tror jeg at jeg blir like skuffet av at stammen mister byer, som om jeg skulle mistet egne byer.

Jeg ser på meg selv som en lojal spiller, og vil heller tape enn å nedverdige meg selv til skittent spill, med backstabbing eller å skulle lure meg inn som spion i andre stammers skype chatt.


TH har en liten ledelse i krigen, hvordan vil du se på mulighetene deres framover?

Tja, liten ledelsen, slik krigsstatestikken er nå så leder vi med ganske mange flere byer tatt enn våre motstandere, men for all del det står helt likt mellom stammene på andre måter, og skal ikke skryte for mye med tanke på aktivitetsnivået Rator hadde mens vi tok hans byer.

Alikevell så vil jeg påstå at fremtiden ser veldig lys ut akkurat nå, vi har stått imot et godt organisert angrep med minimalt tap av byer grunnet godt samhold i stammen, i tillegg er vi flinke til å angripe sammen, og har gode allierte venner som bidrar med det ekstra pushet i vår retning.

Kan bli morro å se hva SUP vil gjøre da de kan avgjøre dette for en av partene, men tror nok de er best stilt med å drive med sitt og heller la MyTh og -T-H- gyve løs på hverandre mens de sakte drar forbi, og hvem vet, kanskje bygger opp for å knuse begge stammene på sikt?
Mulighetene uten innblandinger eller backstabbinger vil jeg si er i vår favør.


Hva slags type spiller er du? Hvilken taktikk kjører du?

Jeg er den typen spiller som kreves av meg der og da, tilpasser meg situasjonen jeg er i og hva stammen trenger av meg.
Er morsomst å spille offansivt, men må ha en viss menge deff også, for å få en god vekst kreves også aktivitet og høy farming, så presser meg litt der når jeg har tid og lyst.


Slik jeg har forstått det, så har du 3 dualer. Kan du si litt om dem?

Stemmer det, vi er 4 stykker på kontoen. Mathias lærer seg spillet men har ikke hatt så mye tid til å spille i det siste.
Henrik også kjent som snipekongen :D kan nok det aller meste her på tw, Fabian Severin er også veldig erfaren men har vell ikke fått de store utfordringene her tror jeg, Ikke det at noen av oss har fått kjørt seg i forsvar på denne verdenen.

Styrken vår er at vi har en god tone mellom oss og kan holde en høy aktivitet uten å slite oss ut, vi tar mange beslutninger på skype og selv om vi ikke alltid har helt lik spillestil så er det bare små detaljer som vi er uenige på


Hvordan holder du motivasjonen oppe?

Må ta meg noen avbrekk nå og da, eller pauser i farmingen,
av og til er det viktig å bare lene seg tilbake og si man tar ei friuke eller helg.
Men med 4 personer på kontoen så er ikke det noe stress, og jeg stoler såpass på folka at om det skulle skje noe så vet jeg at jeg ikke kan gjøre det bedre selv enn hva de gjør der inne.

Ellers så spiller jeg i det daglige for gøy og lager litt konkurranse ut av spillet, hvor jeg også gjerne utfordrer meg selv, og folka på kontoen.
Tror vi alle er rimelig gira på at vi skal prøve å vinne denne verdenen, og med slike holdninger så går det ganske lekende lett :)


Hvilken spiller ser du på som den største motstander for deg? Hvorfor?

Akkurat nå er det vel Tom/Torquemada som er den store motstanderen,
han virker dyktig, og har lagt inn et par ekstra gir i det siste både med farming, vekst og agresivitet.
Men om han spiller alene så tror jeg ikke han kan holde oppe en slik aktivitet over tid, og mye mulig han rett og slett vil gå lei. Spesielt dersom han møter mye motstand, noe han garantert snart vil møte når han ligger slik i front mot stammen vår.

Om jeg tenker på sikt så tror jeg Melisandre og OrginalOne er de største utfordrerne til rank 1 plassen, men så lenge det er allierte som tar denne, så er det helt greit, men om fiendtlig spiller skulle komme i nærheten så øker jeg aktiviteten igjen, jeg er jo en dårlig taper mot mine fiender.


Kan du fortelle litt om bakgrunnen for navnet Bongosteen?

Tror jeg skal holde deler av det nicket skjult
La oss bare si at jeg Ble kalt Bongo av en grunn da jeg var ung,
Og selv om det er lenge siden så liker jeg nicket.
Husker også godt sangen Bongo Bong som også ble relatert til meg av mine venner i gamle dager.

http://www.youtube.com/watch?v=vJMLJVha5sw


Hva synes du skiller TH fra andre stammer på v14?

Nå har ikke jeg vært inne i de andre stammene og sett på denne verdenen, men føler at det som skiller oss ut er at vi er ekstra flinke til å jobbe sammen.

Ellers så har vell stammen vært preget av å ha hatt et par spioner tidligere, uten at vi har brukt samme metode mot andre.
Vi har hele tiden blitt spådd nedenom og hjem, og har gjentatte ganger vist oss verdige til å ha en av topp plasseringene her på verdenen.

I tillegg har vi en ganske fri spillestil, og det meste er akseptabelt så lenge det er til stammens beste.


Hva er dine framtidsplaner på v14?

Har vel en plan nå på å få byget meg opp en god front og igjen kunne kjempe der fremme for fult,
om noen synes at jeg har hatt en litt slapp spillestil siste ukene så kan det nok stemme, da jeg har tatt meg litt inn og heller tatt igjen litt skolearbeid, men de som måtte møte meg i front kommer snart nok til å oppdage hva som skjer når jeg satser på en verden. Og kommer nok til å ødelegge nattessøvnen til et par spillere :)


Hva kalte du ditt første kosedyr?

haha skal jeg bli sensitiv nå:)?
Vel, husker i hvertfall at det var ei stor mus jeg dro rundt over alt, men om den hadde navn husker jeg ikke.


Kort og Godt

Takk til bongosteen for å ta seg tiden til å bli intervjuet :)

Elsker feedback, Så kom gjerne med kommentarer.
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Kult intervju av en som har vist seg å være en verdig motstander. Salute.
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Kjempefint intervju! Kjenner deg igjen i alt du skriver, Benja. Kjempehyggelig lagspiller som alltid bidrar. :)

Dere får ha lykke til videre. Blir grønt rykte til intervjuer når jeg får muligheten til å gi, selv om det ble stemt frem 3 andre som skulle bli intervjuet først.
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Takk til alle som har kommet med fine tilbakemeldinger både her og på skype/pm. Betyr veldig mye:) Jeg vil også annonsere at jeg vil fortsette med å lage intervjuer :)

Dere er fine folk :)

- Stian
 
Topp