Intervju med Chisum fra .de

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
2. Hei Chisum, tusen takk for at du går med på å gi oss dette intervjuet. Til å starte med kan du fortelle oss om din Tribal Wars karriere.
I forhold til andre spillere er ikke min karriere så veldig lang. Jeg startet en gang rundt slutten av 2004/begynnelsen av 2005 når jeg ble spurt av en bekjent om jeg ønsket å spille sammen med han. Ganske snart spilte jeg på verden 3 hvor jeg ble værende for 1,5 år inntil jeg var nødt til å slutte pga tidsproblemer. Men ”avhengigheten” var sterkere og snarturer innom DE6 og DE10 våren 2007, joinet jeg DE12.

Det må ha vært rundt slutten av 2009/begynnelsen av 2010 når flere og flere av mine stammevenner valgte å slutte pga skolearbeid og jobb at jeg sakte men sikkert sluttet selv også – rett og slett pga at uten dem var det ikke det spillet jeg ønsket å spille.

Jeg spilte sånn veldig smått på DE15 og DE16, og på et punkt også .ES for å prøve noe nytt. Det å spille på flere verdener var ikke mulig for meg pga tiden det begynte å forlange, selv om jobben min lot meg spille når som helst i løpet av dagen.

Så når Beta kom ut i fjor kom avhengigheten tilbake. Siden da kan jeg bli funnet der eller på en annen konto på DE dersom en gammel bekjent trenger barnevakt, eller at jeg trenger en større konto i en ordentlig setting for å teste eller reprodusere feil som vi finner på Beta.

Jeg er også involvert i et prosjekt utenfor normal Tribal Wars som jeg ble med på for to-tre år siden. Selv om den nye versjonen ikke går raskt nok framover pga tidsmangel.

3. Hvilken strategi synes du er mest hjelpsom i en tidlig verden?
Min strategi er rett og slett aktivitet. I mine øyne så er veien til suksess farming, bygging av offensive tropper, holde naboene dine nede, bygge opp akademi så raskt som mulig og adle en andre (befolket og verdt å ta) by i en grei avstand fra din første. Dette vil automatisk gjøre sånn at du kan vokse enda raskere da du har enda flere tropper å farme med ect. Poengene kommer av seg selv om du ikke oppgraderer dine miner ect.

4. Hva er den største fellen for nybegynnere?
Dessverre er det noen av dem. Det aller største problemet, i mine øyne, er mangelen på erfaring og lite aktivitet. TW er egentlig et spill som absolutt alle kan lære seg raskt.

Nye spillere blir ofte med på et spill og undervurderer aktiviteten, som jeg sa tidligere er avgjørende.

De fleste av dem bryr seg ikke om hjelp som er å finne på spillet, og opplæringsprogrammer osv. Dette resulterer i at dem oppgraderer byen sin på bekostning av tropper, er glad for at dem vokser i poeng, mikser byene sine og blir raskt en farm for andre spillere i nabolaget.

Mange gjør også den feilen med å vente til en ny verden starter, og tror at dersom dem er en av de første spillerne som starter så vil dem være mer suksessfull. I min mening vil det være mye mer nyttig å da starte på nytt ute på kanten hvor det går an å prøve ut nye ting til man får det inn i systemet. En burde i hvertfall ikke bli demotivert pga masse angrep da det alltids er måter å slåss tilbake på.

5. Vi pratet nettopp om tidlig I spillet, men hva med lengre ut? Hvilken strategi bruker du da og hvorfor?
Seinere i spillet vil jeg tro at utholdenhet og tålmodighet er de beste strategiene. Fronten blir som regel blokkert, noe som ofte gjør det lite verdt å slå igjennom direkte.

Derfor trenger en å slite på fienden med konstante og omfattende angrep. Ditt eget ego eller rangering er nødt til å komme i andre rekke dersom det vil være bedre for stammen din å gjøre det på den måten.

6. Hvor viktige er andre spillere/din stamme i denne strategien?
I begynnelsen kan du stå imot det meste som en solo spiller, men seinere blir det umulig uten stammevenner eller dual. Du kan risikere å bli sittende og se på mens kontoen din blir spist av fienden. Så kort oppsummert: uten en velfungerende stamme vil selv den beste strategien komme til kort.

7. Hva kan du fortelle oss om din favoritt enhet?
Alle enhetene har fordeler og ulemper så det å velge en favoritt er veldig vanskelig. Kombinasjonen av tropper er til slutt essensielt, så ikke bli opphengt i en spesifikk favoritt.

8. Det skal jeg prøve å unngå! Og hva betyr ditt brukernavn for deg?
For å være helt ærlig så har jeg ikke noe bånd til mitt brukernavn. Siden jeg har totalt mangel på kreativitet, valgte jeg bare tittelen på filmen som gikk på TV når jeg skulle registrere meg på DE12. Jeg bruker fortsatt det samme navnet så jeg trenger ikke huske på så mange forskjellige brukernavn og passord. Likevel kan jeg ikke påstå at jeg liker det så godt.^^

9. Bruker du premium?
Selvfølgelig! En premiumkonto gjør håndteringen av en konto lettere og hjelper til med å redusere tidsbruken. På den måten kan du bruke den på de andre essensielle delene av spillet. Du kan opp til en viss størrelse spille uten premium, men så snart første angrepsbølgen slår inn og store tall begynner å dukke opp, blir det raskt stressende.

10. Hva finner du mest utfordrende med Tribal Wars?
Den største utfordringen for meg var å finne måter og midler for å ødelegge fienden min sammen med mine stammevenner.

11. Hva er det med dette spillet du liker aller mest?
Om du ser på grunnen til at jeg først valgte å slutte så er svaret ganske åpenbart. Kommunikasjon og vennskapet i en stamme er veldig viktig for meg.

12. Og til slutt; kan du anbefale noe spesiell musikk som det kan være lurt å høre på mens man spiller Tribal Wars?
For min del er det avhengig av tiden på døgnet og hvilket humør jeg er i. Jeg bruker å foretrekke og høre på min favoritt rockestasjon, men noen ganger liker jeg å høre på noe mer avslappende som f.eks klassisk. Det er en veldig stor kontrast, men det er veldig deilig.^^
 

DeletedUser

Guest
Jeg startet en gang rundt slutten av 2004/begynnelsen av 2005 når jeg ble spurt av en bekjent om jeg ønsket å spille sammen med han

Den gang da, alltid når.
 
Topp