Intervju med General112

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
#Intervju2

Intervju av General112, god lesning!


Kan du ikke starte med å fortelle oss om deg selv og din historie innenfor TW?

Mitt navn er Kenneth, 31 år gammel og kommer fra et sted som heter Råholt (ikke så langt fra Gardermoen). Ved siden av jobben som selger har jeg samboer, 2 unger på 3 og 4 år. Schæfer hunden Rambo (6år). Jeg venter også mitt 3 barn i mai, så jeg begynner nå å skjønne hvordan disse produseres. Naturen er noe jeg verdsetter, om sommeren er det fiske som gjelder, mens høsten går med til jakt.
Jeg har tidligere vært en aktiv idrettsutøver innen sykkelsporten, og akkurat det utrolig sterke konkurranseinstinktet mitt er noe jeg har videreført inn i spillverdenen. Alt jeg konkurrerer i skal vinnes.

Min TW historie starter tilbake tidlig i 2008, og på V1. Det var nok mye lettere for nye spillere tilbake da. Alle var jo nye, og verdenen var også mye større enn i dag. Jeg har noe som nesten er sjeldent i dag ikke hatt noen læremester. Jeg gikk opp mine egne stier, og lærte av mine feil på veien.
Var jo få som hadde noe særlig kunnskaper utenom en håndfull Core medlemmer etc.
I gamle dager hadde vi ikke alle funksjonene som vi har i dag, og vi brukte en del tid på å gjøre ting manuelt. Det var heller ikke den pengemaskinen som TW nå har blitt. Jeg tjente nok mye på et veldig høyt aktivitetsnivå.
Etterhvert i verden 1 ble jeg også med i Renegades familien, der fikk jeg mange gode bekjentskaper som fulgte meg verdenene etterpå. Krigshistorien i V1 skal jeg ikke gå inn på. Jeg slettet kontoen min på v1 da jeg rett og slett gikk lei, samt at jeg holdt på med noen dameprosjekt som stjal en del tid.
Jeg sliter litt med å huske detaljene tilbake i gamle dager. Var i Elite i V2 fra starten, men ga meg vel der før v1. Ellers var min siste verden før jeg «la opp» V6 og Epecki som vant der.
Jeg la vel strengt tatt opp midt i V6, og det er vel få som har sittet så mye KV som Hansemann har gjort for meg.
Drøyt 4 år etterpå sitter jeg som vanlig og sløver på sofaen med paden da TW appen plutselig kommer til syne. Jeg laster ned og starter på v19.
Selvfølgelig altfor sent til å gjøre noe annet enn å få juling, men jeg fikk trent litt på gamle rustne kunnskaper. V20 startet med en del stammebytter før jeg endelig fant min plass. Jeg er nok ett krevende medlem å ha. Det jeg krever masse aktivitet hos dem rundt meg, god og hyppig kommunikasjon.



Som du sier, byttet du en del stammer i starten, og var blant annet i stammen DSP4WN, hovedfienden til UTOPIA. Hvorfor endte du til slutt opp i BBB/UTOPIA alliansen?

Jeg hadde allerede bemerket meg hvilke spillere som hadde hva som skulle til fra v19. Håkon var en av de få jeg kommuniserte mye med i v19. Kontaktnettverket jeg hadde fra v1-v6 hadde jeg mistet, og få spillere fra den tiden spiller i dag. Jeg visste jeg var nødt til å vise meg verdig og spille smart i starten for ikke ende opp som ulvemat i en småstamme. Jeg startet med en av de få jeg hadde pratet litt med i en stamme vi kalte BC, jeg skjønte fort at mitt aktivitetsnivå lå over resten av stammen. Jeg måtte derfor komme meg videre. På den tiden var det ledig plass i DSP4WN, dette var også en stamme som så ut til å holde høyt aktivitetsnivå, og lå høyt rangert.
Det tok dog ikke lang tid før jeg skjønte at heller ikke her var aktiviteten og spillerne på det nivået jeg ønsket. Særlig dagene før jeg forlot stammen var det helt stille på stammechatten, noe som er ett veldig dårlig tegn så tidlig i verdenen. Jeg hadde nå fått en enda bedre kommunikasjon med Håkon, og han var en av lederne jeg hadde mest tro på. Jeg rådførte meg her, og hans råd var FRO. Siden vi ønsket å samarbeide på veien videre. FRO hadde også en plass ledig. Dette varte kun i underkant av 2 dager. Det skjedde veldig mye på kort tid der, men IAP´n mellom UTOPIA og FRO ble avsluttet av UTOPIA. UTOPIA valgte samtidig å danne en «søsterstamme» BBB. Jeg kom dit jeg ønsket fra starten, selv om veien dit var litt kronglete.



Du har vært i BBB/UTOPIA i snart 3mnd, og så vidt jeg vet har du ikke spilt med så mange av de som spiller der. Hva er inntrykket av stammen og dens medlemmer så langt?

Utopia har mange gode håndplukkete spillere. Det er en enorm kunnskap som ligger samlet her, og jeg har hele tiden prøvd å suge ut det jeg kan lære av tips og triks. Min kunnskap stiger for hver dag, da det alltid er noe nytt å lære eller enkle ting som kan forbedre kontoen. Jeg vil spesielt trekke frem Odd, Håkon og Henrik. Dem har vært spesielt aktive på den sosiale biten.
Det er ingen av spillerne der jeg husker å ha spilt med i gamledager.
Stammen vil fortsette å være på toppen ut v20 såfremt motivasjonen holder seg. Jeg ser frem til fortsettelsen.




Fra tidligere verdener, er du kjent for at du spiller solo og helst ønsker å spille solo, men det gjør du ikke her? Fortell litt om hvorfor du ønsket en dual her og hvem han er.

Jeg har alltid spilt solo, noe jeg også ønsket å gjøre i v20. Jeg spilte solo her til langt ut i desember. Når krigen med Lemmy og BAM! brøt ut såpass nærme Jul og jeg også ligger slik plassert at jeg var nødt til å være online 24/7 måtte jeg til slutt kaste inn solo håndkle. Det er flere grunner til at jeg ikke ønsket en dual. Jeg er for det første veldig kravstor, så det er nok veldig få personer jeg hadde sluppet inn sammen med meg. Jeg var også litt redd for at jeg ikke ville få samme tilhørighet til kontoen ved å spille dual. Med tanke på fremtiden var valget relativt enkelt når Odd kom til meg og sa: Jeg har en dual til deg hvis du er interessert. Det er min læremester i TW, legenden Vegz.
Etter en kort samtale med Vegz skjønte jeg at dette var en fyr jeg kunne dele konto og tiden min med. Jeg er utrolig takknemlig for at Odd videreformidlet kontakten til Vegz.
Jeg ønsker ikke å utdele noe mer informasjon om min dual, utenom at vi utfyller hverandre ;)



Hva er dine tanker om denne krigen så langt?

Jeg skjønte ganske tidlig at dette ikke var en krig som kom til å bli vunnet over natta. Det var en ganske så hektisk start for meg da jeg dekket nesten 50% av fronten vår. Noe du også kan se på motstandere bekjempet. Nå har ting fått satt seg litt mer. Dette blir en utholdenhetskrig der den parten som greier å holde sine medlemmer motiverte og aktive på sikt vil komme seirene ut.

Om vi ser på de 4 største stammene per nå, UTOPIA, BAM!, DL og Lemmy. Hvordan syns du de 4 stammene har prestert så langt?

Alle 4 stammene har jevnt over prestert veldig bra. Det er gode avgjørelser og bra spill som har ført til at dem nå er med på å avgjøre utfallet av V20.
Jeg vil heller kommentere litt rundt nåtid og fremtiden til stammene.
UTOPIA er i mine innhabile øyne den stammen som står sterkest. Vi har gjennom gode diplomatiske og spillemessige avgjørelser skaffet oss ett overtak på BAM!/Lemmy siden.
Det er i dag ingenting som tyder på at UTOPIA sitt overtak skal stagnere.
DL som er på UTOPIA siden har lite fiender rundt seg, og er den stammen som sover best om natten. Deres største utfordring i tiden fremover er faktisk det å finne utfordringer som gjør spillet gøy å spille. Inaktivitet kan bli DL sin største utfordring.
Det er dog mulig å adle seg til fronten hvis man hadde ønsket det.
BAM! Har etter en rolig start på krigen virkelig fått smake litt på kjeppen. Det ser ut dem allerede er redusert med 1 spiller, samt at flere av spillerne virkelig nå sliter etter høyt press fra Chaosisalex og ZuperNova. Dem er nødt til å gjøre drastiske tiltak for og ikke rakne helt.
Lemmy holder bra stand selv om dem også har mistet en spiller i krigen. Dem har kun adlet 7 røde byer siden Jul. Det ser ut som dem tetter clusteret sitt med å adle gråbyene. Dette kan gjøre det tidkrevende for UTOPIA å bryte igjennom. Jeg tror dog at mangel på byer å plyndre på sikt vil få konsekvenser på sikt.
Ting har vist seg tidligere at kan snu fort. Det er som jeg har nevnt tidligere i intervjuet helt avgjørende for stammene at dem greier å beholde medlemmene sine og holde aktiviteten oppe.


Vi går litt tilbake til tidligere verdener, du har jo spilt noen av dem. Hvilken verden husker du best, og hvorfor?

Helt klart verden 1. Det er der jeg har brukt mest tid, lært meg spillet og hatt det største nettverket.
Jeg koste meg virkelig med mine nettvenner, og det var mer enn en gang vi satt hele natta med en god whiskey eller noen pils og snakket skit. Det sosiale er mye av grunnen til at jeg spiller tw.
Ellers var jo fighten vi hadde med Bol og IB ganske så intens i perioder, og forumet kokte på en helt annen måte enn hva det gjør i dag.
Jeg kunne ønske jeg kunne spilt verden 1 en gang til.

Hansemann er vel den jeg har hatt lengst og best kontakt med opp igjennom. Han lurte meg faktisk til å bli med å bli med på en annen type konkurranse, nemlig løpe maraton. Jeg kommer aldri til å glemme når jeg på slutten i intens smerte snegler meg fremover og blir tatt igjen av en gammel bestemor i rosa tights. Jeg prøvde å henge meg på, men beina ville ikke mer. Beklager avsporingen.



Du skal få en liten utfordring på tampen her. Du ville fått velge fritt å lage en stamme med 10 medlemmer. Hvem tar du ut og hvorfor?


Spennende spørsmål.

Her blir det nok en blanding av gamle og nye spillere der jeg følger hjerte. Jeg vil ha en stamme med folk jeg trives med, og som jeg kan ha det artig med. Selvfølgelig ville vi vunnet men.
Jeg har spilt med så mange ulike mennesker, så dette er en utrolig vanskelig oppgave. Listen kan også bære preg av at korttidsminnet er noe sterkere enn langtidsminnet.

1. Hansemann – Min gamle skalla TW makker. Jeg liker humoren, personen og spillestilen. Så utrolig gøy det hadde vært og fått spilt sammen med han igjen
2. Håkon – Du er lett å prate med, og er en åpen ærlig og voksen person man føler man kan dele alt med. Det skader heller ikke at han er en utrolig dyktig spiller og stammeleder. Hans diplomatiske evner hadde kommet godt med.
3. Odd – Du er hard, brutal og ærlig. Kaller en spade for en spade, og går aldri rundt i grøten. Du stiller opp når ingen andre kan, og er den viktigste støttespilleren min i dag utenom min dual. Farmekongen!
4. Vegz – Min dual. Du er systematisk, streng og nøyaktig. Du elsker detaljer og ser forbedringspotensialet de fleste steder. Du er omsorgsfull og en god samtalepartner. Etter samboeren min er du den jeg deler mest av tiden min med ^^
5. Are – Du er aktiv, lager alltid god stemning. Glad i en whisky eller 3 om kvelden, og en artig figur å snakke skit med :)

6. Henrik – Du er en uslepen diamant. Må ofte snakke deg til fornuft og fortelle deg hvordan verden ser ut. Du er en meget aktiv og dyktig spiller. Du blir stammens dramaqueen.
7. Glitter- Du er n god samtalepartner og flink spiller. Aktivitet som få, og med egenskaper som hadde kommet godt i hende når det kommer til diplomatiske forbindelser.
8. Sylphida – Du er en skikkelig kriger, må ha action. En stamme med så mange villmenn trenger en voksen dame for å roe testosteron nivået.
9. Minieirik – Min mann i krigen. Jeg kjente deg dessverre ikke så lenge, men tiden vi hadde sammen satt spor. Min sidekick i V1. En rå off spiller på den tiden. Savnet var stort når han forsvant.
10. Grimlock – En gammel legende må jeg ha med. Jeg fikk dessverre aldri snakket så mye med deg, men du har allikevel lært meg utrolig mye. Skulle likt å kjent deg enda bedre.


Du hadde fått full makt over .no en dag, hva ville du endret?

I hovedsak har TW blitt for stor pengemaskin. At man kan kjøpe en utvidet versjon sånn som premiumkonto er ok, men der stopper det for meg.
Farmeassistenten skulle fortsatt ha eksistert, men vært inkludert i premiumkontoen.
Produksjons utvidelse med 20% er en ren pengeinnsamler. Det har ingen hensikt i spillet utenom å skvise litt mer penger ut av spillerene. Tviler veldig at noen av topp spillerne ikke har denne aktivert.
Alt av penge greier hadde kort fortalt blitt innskrenket kraftig.
Jeg hadde laget en chatte funksjon ingame, der man både kunne hatt en stamme chat, samt en public chat tilgjengelig for alle. Dette hadde vært en fin måte for småstammene til å ha ett bedre kommunikasjonsmiddel enn stammeforumet dersom dem ikke har skype. Samt en måte å snakke med både fiender og venner på kryss av stammene når/dersom man skulle ønske det.
Ellers er jeg stort sett fornøyd med selv spillet. Det er jo en grunn for at jeg fortsatt spiller, snart 7 år etter jeg startet for første gang.


Noen siste ord til omverdenen?

Jeg vil takke alle som nedlegger tiden sin i spillet. Selv om antall spillere dessverre har gått noe ned har kvaliteten på spillerne som er igjen i dag aldri vært høyere.
Jeg får avslutte med et sitat.
«Enten finner vi en vei, eller så bygger vi en»
Allerede ved starten av den andre puniske krigen (218-202 f.Kr.) viste hærføreren fra Kartago, Hannibal, som en av tidens største taktiske genier, som alltid klarte å finne en ny og uventet vei for å angripe fienden.



Da sier jeg takk til Kenneth for en trivelig samtale og ikke minst mye spennende lesning!
 

Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
350
Produksjons utvidelse med 20% er en ren pengeinnsamler. Det har ingen hensikt i spillet utenom å skvise litt mer penger ut av spillerene. Tviler veldig at noen av topp spillerne ikke har denne aktivert.

Avkreftes.. :|

Nydelig intervju! Dekker det aller meste, både om tidligere verdener og denne, samt General som person. Får sneket inn en topp 4 stammeliste også. I samme slengen kunne du godt ha spurt om hva han tenker om spillerne på topp 25. ;)
 

Castell0

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
216
Produksjons utvidelse med 20% er en ren pengeinnsamler. Det har ingen hensikt i spillet utenom å skvise litt mer penger ut av spillerene. Tviler veldig at noen av topp spillerne ikke har denne aktivert.

Tror faktisk Henrik har rett her gitt!

Veldig bra intervju Odd, enda bedre enn det første! Hadde vært interessant med et intervju av en på den andre sia av krigen også :)
 

HolyMother

Kong Odd
Reaksjonspoeng
509
Planen var å intervjuet noen i Lemmy, men der får jeg avslag på avslag, men jeg leter videre ^^
 

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Flott intervju, gode spørsmål med en artig vri!

Alltid en fornøyelse å lese om Kenneth sine meninger også :)

Må bare redigere deg litt Kenneth, BAM! hadde nok mistet 1 spiller når dette ble skrevet, men nå er det 2 stk som er bortevekk :|
 

sylphida

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
128
Får ikke gitt det ryktepoeng... Men okke som er; Fint intervju :)

Kjekt å bli nevnt, det skal jeg gjerne innrømme :D Men jeg må bare presisere. Sylphida er ingen ting uten Donnes :)
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
Jeg kommer aldri til å glemme når jeg på slutten i intens smerte snegler meg fremover og blir tatt igjen av en gammel bestemor i rosa tights. Jeg prøvde å henge meg på, men beina ville ikke mer. Beklager avsporingen.

Hu var Grete Waitz undercover altså!!! Rosa leppestift, rosa tights, rosa sokker, rosa sko, 65+.....og hun grusa oss.......

Bra intervju :)
 
Topp