Intervju med Magnus/Contra

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Intervju med Contra

Innledning

Heisann! Da er endelig intervjuet med Contra på plass :) Håper dere liker intervjuet, samtidig kan dere gjerne komme med forslag til intervju obejekt pr pm på forum eller in game ;)


Hvorfor startet du med å spille tribalwars?

For tull, i starten. Mange av vennene mine på skolen hadde startet med det, og absolutt alle hadde tullenavn. Vi sugde alle mann. Etterhvert ble det til noe mer, og jeg begynte å sjekke tw oftere enn jeg burde. Jeg og Sindre (agentsicer47) ble mye mer ivrige enn noen av kameratene våre, og snart var vi hekta begge to.


Hva er din tw historie?

Startet opp for litt under et år siden på kontoen GEIREGILSUSPUNDU på v13. v13 var allerede godt igang, og jeg startet opp for kødd med mine venner. Fant snart ut at dette spillet var gøy, og vi dannet stammen Elite som nesten nådde 50k poeng, før en annen drittstamme erklærte krig mot oss og alle leavet. Så hoppa jeg over til Die Welle. En heelt ok stamme, med en leder jeg hadde fått litt kontakt med. Var jo noob, så hadde ingen tropper. Det hele endte med at benja81 adlet meg, og jeg startet på nytt med kontoen Contra. Nådde 60k før jeg ga meg her, hoppet deretter over til CptnAwzum som var en dritkjedelig konto.

Samtidig som disse kjedelige tingene fant sted på v13, spilte jeg også v12. Fatal postet en tråd på forumet om at han letet etter dual der, og jeg svarte at jeg var interessert. Lite visste han da om at jeg kunne absolutt ingenting. Jeg ble satt på kontoen Brainrot, som var på vei ned. Spilte her sammen med ilolkoko, til vi innså at kontoen var ødelagt, og ga oss. Da kom vi begge to inn på skolehaven, hvor vi spilte sammen med Heidi. Dette gikk ok en stund, helt til jeg skulle prøve meg litt på det offensive. Sendte nukes i hytt og pine, hvorav alle døde. I tillegg til dette tullet jeg og ilolkoke med at vi fikk incs, og dagen etter var vi kicket.

Min v12 karriere stopper ikke her. En stund etter dette ble jeg tatt inn på jonnernxD, hvor Johannes og Fatal spilte. Fatal som spilte mest i denne perioden. Han lærte meg hvordan man farmer med hurtigtaster, og litt om faking og slikt. Og som dere sikkert vet, ble PiP dannet, og jonnernxD vant v12 sammen med de andre kontoene i PiP.

Jeg spilte også på hp6 samtidig som jeg spilte på v12. Chris som tok meg inn, og han lærte meg opp i det defensive. Han lærte meg så og si alt jeg kan defensivt idag, en stor takk til han. Da Fruity og DS.de gikk sammen og angrep, holdt vi på kontoen stand i to dager, før vi ga opp grunnet at DS.de og Fruity var på 5 mio til sammen og vi hadde 800k.

v14 er den første verdenen jeg var med fra starten, og startet likt med alle andre. Jeg hadde på forhånd bestemt meg for å starte sammen med Magnus/Skurre, og vi fikk inn noen flere dualer også. Fabi var vel den av dualene som gjorde noe, selv om han aldri var så flink i tw. Jeg og Magnus for det meste bygde opp kontoen, og vi var i toppen nesten hele veien. Dette kom selvfølgelig av et ganske enormt pp-forbruk. Så kom toget fra Melisandre.Vi lo og godtet oss over hvor dårlig det var. Den karamellen har vært sur og svelge i etterkant.

Etter dette gikk jeg inn på guttakrutt sammen med Kenneth. Rett etter at jeg kom inn adlet vi Olvedn husker jeg, noe som var ganske så gøy. Vi bygde og hadde det fint, og var rank 2 en periode husker jeg. Etterhvert leavet Kenneth, noe som skapte en liten nedgang i motivasjon for min del. Fikk inn en rekke forskjellige duals, bla. Kvæna og solono, men ingen ble lenge. Etterhvert begynte jeg og snakke med Robert om en merge, og slik ble det. Har vel vært på Tvutt siden 200k poeng.

På Tvutt spilte jeg med Robert og Johan fra start. Vi adlet en del fiende, og hadde det gøy. Etterhvert kom tiden hvor Robert trakk seg tilbake, og bare var innom en gang i blant. Vi var vel helt oppe på topp 5 eller høyere om jeg husker rett. Så kom studiene til Johan og skolen min. Vi sank på rankingen, og jeg hadde lite motivasjon. Til slutt bestemte jeg meg for at dette ikke går lenger, og jeg startet et adlingskjør mot barbs. Så kom aksjonen, og etter det har jeg bare bygd videre, bla. med en aksjon mot Melis.

Spilte også v15 fra start sammen med Johan, med kontoen Tvutt. Ikke så mye og si her, ikke akkurat mye kriging iom. at vi var på rim. Ble noe kontoproblemer ift. v14, så ente med at v15 kontoen gikk på slett, og jeg gikk inn på Herr Granpa, der jeg sitter den dag idag.

Startet opp på v17 nå for litt siden også, der jeg er på topp 20. Ikke så mye å si om det enda heller.


Slik jeg har forstått det har du spilt ca 1 år på tribal wars, du har blitt ganske god på den tiden, hvem ser du på som din mentor?

Helt klart Chris, eller Hophoolio som han er kjent som. Han lærte meg det meste jeg kan defensivt, og en god del offensivt også, under tiden vi spilte sammen på Just For Fun på HP6. Ellers har jeg lært mye av Fatal også.

Du har jobbet veldig hardt på v14, men hvordan holder du motivasjonen oppe?

Det vet jeg ærlig talt ikke. En stund etter at jeg kom inn på Tvutt, hadde jeg et veldig fall i motivasjonen, og Johan måtte gjøre det meste. Fikk beskjed om dette, og deretter bestemte jeg meg for at denne verdenen skulle vinnes. Da begynte jeg å farme mye mer enn jeg hadde gjort, adle ofte osv. Motivasjonen går alltid i berg og dalbane etter hva som skjer IG, men jeg klarer å jobbe hardt uansett, da jeg er fast bestemt på å vinne denne verdenen.

Hva/Hvem gjorde til at du ville starte på v14?

Meg selv, sånn egentlig. Jeg hadde aldri egentlig lykkes på v13, både fordi jeg var uerfaren, og fordi når jeg startet var det allerede gått en tid av verdenen. Jeg ville spille fra start til slutt på en verden, og starte samtidig med alle andre.

Hva er det beste og det dårligste ved MyTH?

Det beste er helt klart samholdet i stammen, og at vi klarer å presse på i tykt og tynt. Vi er en sammensveiset gjeng og har det mye gøy sammen. MyTH er helt klart den beste stammen jeg har vært i (ikke at jeg har vært i så mange), og det er jeg takknemlig for. Det er egentlig ingen sterke negative sider med MyTH. Må jeg nevne noe, vil jeg si at alle i stammen ikke alltid er like motivert, men sånn er det nok i alle stammer.

Hvem ser du på som din sterkeste motstander? Hvorfor?

Det er nok OriginalOne. Det er mange andre som har vist gode offensive egenskaper mot meg som jeg har sett, men når disse (Melisandre) har prøvd seg defensivt har det ikke gått så bra. OriginalOne derimot, har gjort det bra defensivt, og jeg synes han fortjener skryt for det han har gjort og gjør. En annen spiller jeg setter pris på å spille mot er Legenden. Sammen med OriginalOne gjorde de en bra jobb mot meg offensivt, og de fortjener også skryt. Fra stammesynspunkt er det jo åpenbart at vår sterkeste motstander er ORH, men det sier vel seg selv.


Hvem er det du ikke ville ha møtt på slagmarken av spillerne i MyTH? Hvorfor akkurat denne spilleren?

Hehe, dette spørsmålet står mellom to spillere; Kenneth og Tom (Hakkespetten og Torquemada). Selv om jeg ville tapt solid mot begge to velger jeg Tom, siden han på v14 har fremstått som en sterkere spiller enn Kenneth. Tom er en gjennomført komplett spiller. Han er v14s beste offensivt, solid defensivt (eller hva ORH?), og attpåtil en skikkelig hyggelig person. Dessuten har han spilt lenge, og har mer erfaring enn jeg har hår på hodet. En fight mellom oss ville vært gøy, men Tom ville nok tatt meg nokså lett.


Hva skjede med deg under aksjonen mot Tvutt?

Vel, jeg hadde nettopp kommet tilbake etter en periode med dårlig motivasjon, og hadde satt i et gråbyadlingskjør uten like. Husker det var en lørdag da jeg begynte å få incs, på søndagen var vel alt sendt, sånn ca. Adler i tillegg. Snipet selvfølgelig som kom. Hadde vel 100 adelsincs den første runden de sendte, og jeg mener å huske jeg snipet alt sammen. Allikevel tok de 1 eller 2 byer, noe som var greit for min del ift. omfanget av angrepet. Så begynte de å sende flere tog. På nytt var jeg oppe i rundt 100 adelsincs, og nå hadde fienden funnet ut at jeg kunne snipe :D

Derfor gikk jo alt til helvete. Snipet alle togene, uten at det gjorde nytten når det kom litt tropper i alle angrepene. Begynte å miste en del byer, og her kom den manglende erfaringen min fram. Jeg var på langt nær forberedt på aksjonen. Jeg hadde INGEN stackede readelsbyer, noe som gjorde det hele svært tungt. Var også ganske opptatt på skolen i denne perioden, så det var svært vanskelig for meg å gjøre det jeg skulle. Nonstopelig (Stian) hjalp mye i denne perioden, og snipet det jeg ikke rakk å snipe. På den 3. runden med adels hadde jeg ikke sjangs. Traff om formiddagen en fredag husker jeg, og jeg hadde ikke mulighet til å være på. Det hadde heller ikke kv. Mistet fatalt mye byer denne dagen, noe som brakte meg under 1 mio poeng. Etter dette readlet jeg det meste som kom (hadde fått opp readelsbyer).

Hadde en dual før aksjonen, men han var veldig opptatt før og under aksjonen, og jeg gjorde det meste da. Etter den første eller andre adelsrunden fikk jeg meldinga om at han sluttet.


RaM77 vs NonStopelig, hvorfor velger du den kontoen, begrunn?

En superjevn kamp, som ville vart superlenge, og vært superunderholdene å se på. RaM77 har to kvalitetsspillere som styrer, og de vil garantert kjøre på med alt de har mot Stian. Stian er en fantastisk spiller, og sniper alt som kommer mot seg. Han vil aldri gi seg, og kommer til å kjempe til siste slutt. Alle som spiller på disse to kontoene er hyggelige personer, og jeg vet ærlig talt ikke hvem som ville vunnet. MÅ jeg velge sier jeg RaM77, siden de har en spiller mer og derfor har mulighet til å holde et høyere aktivitetsnivå enn NonStopelig.


Hva slags type spiller er du? Hvilken taktikk kjører du?

Jeg kjører det jeg føler for. Neida, hehe. Jeg ser på meg selv som en bedre defensiv enn offensiv spiller, og derfor trenger jeg ikke en shitload med deff som andre trenger for å deffe seg. Liker dog å ha litt deff å rutte med, noe alle burde ha. Offensivt elsker jeg å bare kjøre på med alt jeg har helt til jeg ikke har nukes igjen, eller til motstanderen er beseiret, men kan selvsagt andre taktikkvarianter offensivt.


Hva er bakgrunnen for navnet Contra?

Hahaha, ånei. Vel, som sagt tidligere var mitt første nick GEIREGILSUSPUNDU. Helt idiotisk, men jeg startet jo egentlig bare for tull, så det ble hva det ble. Etterhvert som jeg ble mer seriøs, begynte jeg å se meg om etter et nytt nick å bruke, siden ingen tok meg seriøst osv. Brukte google translate omgjøring til latin, og fant Contra, som jeg synes høres bra ut. Contra betyr forøvrig mot på latin (ifølge google translate).


Hva synes du kunne vært bedre med v14?

Helt ærlig er det lite jeg ikke liker ved v14. Det er en fantastisk verden, som jeg elsker å spille på. Alle gråbyene har også gjort det til en verden som er større enn normale .no verdener, noe som er positivt. Dog er jeg ikke så stor fan av SÅ mange gråbyer som det er, så litt færre kunne det vært. Bue hadde også gjort verdenen litt bedre, synes jeg.

Ribbe vs Pinnekjøtt

Ribbe helt klart. Pinnekjøtt er ok, men ribbe er det beste av det beste.

Jul/Vinter vs Sommer?

Åh, vanskelig spørsmål. Det diggeste hadde vært Jul om sommeren, hehe. Må nok si sommer fordi jeg elsker å spille fotball, og det funker jo ikke når det er snø ute.


Etterord

Vil gjerne få takket deg for intervjuet Magnus :) vært spennende og har selv lært en del nye ting om deg:)
Du får ha lykke til videre på v14 ;)
 
Sist redigert:

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Tusen takk for et flott intervju :). Veldig artig å få bli bedre kjent med deg Magnus :).
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Takk for gode tilbakemeldinger:)

@Habbomannen: Tjaa synes begge deler er godt jeg:)
 
Topp