Intervju med Robin - Fakenickern

Lexington

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
106
Nå synnes jeg det er påtide med et nytt intervju, så tok på meg jobben selv, det er en spiller som har markert seg fra starten i variert grad, nå er han tilbake, og hvorfor da ikke starte opp igjen med et intervju?

Robin, hvem er du?

Jeg er Robin, 22 år gammel gutt som er født og oppvokst nord over trondheimsfjorden.
Jeg er utdannnet bilmekaniker og jobber også som bilmekaniker.
Min fritid har i mange år gått med på Jakt (småvilt), bil og MC prosjekter.
og for tiden drift og oppussing av både hus og ett solstudio jeg nylig har kjøpt.

Du ser ut til å være en person med mye å gjøre, føler du at du har nok tid til TW?

Jeg har hatt pause fra TW nå i ett par år netopp p.g.a tidsmangel.
jeg ble i år ferdig med millitær førstegangstjeneste. Jeg ble da arbeidsledig og følte jeg fikk litt ekstra tid til overs. Jeg ble da frista til å titte innom tribalwars, gikk inn og så V18 skulle starte om få dager.

Jeg har etter den tid fått meg arbeid, men dette er kun deltids. og med planlegging og tilrettelegging får man gjort mye fra mobilen i arbeidstiden også
mine resterende prosjekter er jo kun friitidsarbeid og bilprosjektet har pågått i 3 år allerede, så det er ikke noe stress

Hvordan ser du på degselv som TW-spiller?

Jeg ser på meg selv som en god oppstartsspiller. og jeg liker gode rutiner og grundig planlegging. jeg foretrekker ofte og gjøre ting "my way" dette er kanskje grunnen til at jeg alltid har foretrekket å spille solo.
jeg er vel hverken den mest offansive eller defansive spilleren, men noe midt i mellom. alikevel mener jeg at angrep er det beste forsvar.

Sånn midveis i spillet er jeg kanskje bare middels god. da jeg ofte blir latere til farming og poengvekst.
drivkraften min er motstand fra fiende og konkurrranse fra medspillere.
Jeg har aldri hatt som mål æ være nummer 1, men har alltid mål om å være på 1 siden av ranken, så nå må jeg virkelig ta meg sammen...

Fortell om din tribalwars historie:

Tja min TW historie er Lang.. den omfatter min bror ganske mye (som dro meg inn) og den omfatter også starten på triblwars.no
Det hele startet en gang i 2006/2007
På dette tidspunktet var alt jeg visste om tribalwars at det var ett spill som min bror spilte på tribalwars.net (eller var det die-stamme.de?)
Min bror(kjent som "DosX) ble etterhvert moderator og Innogames kontaktet han og spurte han om å hjelpe til med oversetting/drift og publisering av en norsk utgave.

Min bror synes også dette var en god ide. og starta arbeidet med oversetting til Tribalwars.no
Jeg fikk da høre om hans oppgave. ble anbefalt å teste tribalwars.net og hjalp til med enkelte ord i oversettingen.
Jeg var ikke noe stor fan av spillet, kanskje var jeg for ung til at dette interesserte meg.

Jeg hjalp til med betatesting og fikk litt mer interesse, men ikke nok til at jeg starta da lanseringsdatoen kom.

Min historie på Tribalwars starta etter noen måneder. jeg har glemt masse fra de første verdenene så jeg prøve å holde meg kort
V1:
Spillte mest i BaØ stammen, men ble tatt inn i lederstammen "Core", der jeg var nooben blandt toppspillerne den gangen.
Dette skyldtes nok mest at jeg hadde gode kontakter.
lærte det mest grunleggende om spillet på V1, men ikke stort mer.

V2:
Her var jeg igang fra dag 1. Moderator var jeg også på denne tiden.
Gjorde det godt i starten, og ble medlem av stammen Elite. Dette husker jeg som en utrolig god tid.
i starten var jeg med å konkurrerte om 1. plassen, men One Hit Ko dro vel fra alle ganske mye.
han ble bremset ganske kraftig da han prøvde å adle meg som da hadde 2. plassen. Takket være god hjelp fra stammens leder Glitter ble One Hit KO bremset kraftig da han prøvde seg.
Resten av V2 ga mye lærdom, mange gode minner fra ett utrolig morsomt stammeforum. og generellt stort tribalwars samfunn. tribalwars var oppe i 18.000 medlemmer
stammeforum har heller aldri vært så morsomt som det den gang var.

Har siden spillt på flere verdener og utviklet meg i takt med spillets utvikling med flere store pauser innimellom.
V1.dk - Lå på top 10. slutta tidlig.
V6.no - spillte i O:H/n00bs?/EPICKI, Rank 1 som beste plassering :) Jeg slutta før epicki vant.
V9.no - Divine/forte, Beste rank 5. ble en kort verden.
V12.no - UNI
Har også spillt som dual/solo på recovery,marigt og fjøsnissn :)

Nå er det V18 som gjelder, jeg har ofte vært flink i oppstart, kan vel sees på som en typisk oppstartspiller.
jeg har nesten alltid holdt meg til 1 verden, og har bare spillt solo på min egen bruker.
jeg har flere ganger slutta relativt tidlig(ihvertfall som solo spiller) ofte p.g.a redusert tid til spilling.
men får se om jeg holder ut til enden av V18 :)


Det var litt av en bakgrunn! Hva skal til for at du holder ut hele v18?

God stemning fra stammens chats, og forum.
interessant lesing fra tw-forum
Utfordringer IG (for det er dette som driver meg)
og også tid til alt dette :)

Hva ser du på som din største utfordring per dags dato?

Utfordringa nå er å snu krigen og vokse videre på Nice byer.
Jeg er svært positiv og motivasjonen er på topp etter en måneds tid med ferie. ODA haler jo kraftig innpå nice allerede.
Takk til Torkild (AKA Blackburn) som har stått på og avlasta kontoen min i sommer.
ut ifra forums, rapportarkiver og min konstant vibrerende mobil kan det virke som han har hatt mye å gjøre.

Ja, Torkild har hatt mye å gjøre spesielt med Pål Gunnar Mikkelsplass, mellom dere er det aldri stille, hvordan ser du på han som motspiller?

Jeg har sett PGM vokse seg innpå meg i stor grad siden før sommern. i godt og effektivt tempo. Det er naturlig at han nå blir bremsa ganske kraftig da han må krige langs flere fronter. ut ifra rapporter og samtaler med Torkild så må jeg bare si at PGM har stått på både for å holde Fakenickern og andre fiender opptatt. han har også kjempet for byene sine. Det jeg har sett de få siste dagene når jeg selv har spillt har ikke vært like imponerende, men når ting først skjer så er det effektivt og raskt. så PGM virker erfaren og rutinert. mulig det bare er litt midlertidig nedgang i aktiviteten.

Rutinerte spillere på v18 mangler iallefall ikke, det er hauger av kjente og ukjente, mange som har blitt mye større enn man skulle tro før v18 åpnet, så dette blir nok en veldig store verden, selvom krigen nå handler om ODA vs. Nice, tror du det er den krigen som bestemmer utfallet av v18 eller er det mulig at en tredje stamme kan komme opp å danne en tresidig krig?

Jeg tror dette blir den avgjørende krigen. en tresidig krig vil jeg nesten avfeie, da måtte nesten alle andre v18 spillere gått sammen om det skulle utgjort noe.
alikevel ville få spillere ha riktig lokasjon for å få utrettet noe.
OM noe annet skulle skje er det nok mest trolig at en utbryterstamme kunne utrettet noe, eller drastisk nedgang i aktivitet fra nice/ODA.

Og en utbryterstamme fikk vi da Power spillere fikk nok av Power, og startet ODA; hva var tankene dine når det skjedde?

Jeg hadde delte tanker om dette. det var positivt for å kanskje gi ny glød til alle spillere, og spesiellt scott. men igjen så følte jeg det satte creo i dårlig lys.
det kunne virke som creo ikke gjorde noe. men han var flittig til å ta opp saker, få ting gjort og inkludere hele ledelsen osv. "desverre" for creo var det få medlemmer utenom resten av ledelsen som la merke til dette.
jeg mener problemet ikke lå i ledelsen. stammen bestod av medlemer som forventa at ledelsen skulle gjøre alt. her var det mange medlemmer som ikke farmet. ikke bidro med støtte til stammen, og ikke engang varslet om at de trengte støtte.
Uansett, med ODA fikk vi luket ut noe av dette. og tiden har gjort våre medlemmer mer sammenspleiset, rutinerte. og det er det som fører en vinnerstamme til seier :)

Så ODA var kanskje bra for stammen. men ikke hovedsaklig p.g.a ledelsesbytte.

Nå har vi snakket mye om tidligere hendelser på v18, hvordan ser du på veien vidre?

Veien videre blir spennende. ingenting er avgjort eller mulig og forutse i denne nice/oda krigen. kanskje blir vi stående på stedet hvil og krige om de samme byene til rimmen tar oss?

For min egen del blir det bare å kjøre hardt på for at det ikke skal skje, og jeg oppfordrer alle mine medspillere i ODA å gjøre det samme.
... og blir det for mye av TW utover kveld og natterstimene så kan jeg alltids ta noen runder med "Curvefever" med Lex

Da har vi vel tatt det meste av "in-game" noe du vil legge til før vi snakker litt off-topic?

hmm, jeg kommer ikke på noe:

Hva med: magnusislovemagnusislife leverer mere deff til PGM's front enn det PGM selv har å bidra med :)


Snus eller Sigg?

Sigg

Favoritt drikke?

Blir nok Cola
Mest for at det er billig kanskje.

Hvordan slapper du best av?

Godstolen(bilsete fra 77 modell toyota corolla), med chips og cola. i handa og på bordet. med amerikansk krim serie på TVn

Favoritt by?

Stavanger muligens. her var det mye liv ute på byen hver helg i de 2 månedene jeg var på luftforsvarets rekruttskole

Hvis du skulle vært en person for en dag, hvem ville det vært og hvorfor?

luckiest_man_in_the_world_9279.jpg


bildet sier vel alt :) skulle vært en travel dag.

Noe mere du vil legge til?

Peace out, War in (hug)

Takk til Robin for å stille opp! Håper folk synnes mitt første intervju er overkommelig, setter pris på mulige forbedringer, gjerne også tips om hvem neste burde være.:mehe:


:) Axelz Lexington
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
flott at dere legger ut intervju :)

Kansje på tide med en nice spiller nu?
 

DeletedUser

Guest
En Nice spiller hadde vært kult, spørsmålet er hvem (hug)

Heartbreak om mulig hadde jo vært spennende. En relativt stille spiller som holder seg i bakgrunnen. Vil vite om han spiller tw eller bare "er med" bare for å være med :awesome:
 

Fakenickern

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Graffyz, kunne jeg tenkt meg å høre mer om.
flere ville adlinger langt borte fra "hjemme" og en spiller som helt sikkert har lang og interessant historie.
 

DeletedUser

Guest
En Nice spiller hadde vært kult, spørsmålet er hvem (hug)

Det ligger masse forslag inni en av trådene til Delusion :)


Heartbreak om mulig hadde jo vært spennende. En relativt stille spiller som holder seg i bakgrunnen. Vil vite om han spiller tw eller bare "er med" bare for å være med :awesome:

Det intervjuet tror jeg måtte blitt gjort over PM ingame isåfall :hmm:





Forøvrig, flott med intervjuer, men er vel kanskje litt kjedelig at dere intervjuer spillere dere kjenner ganske godt fra før av? Vil ikke intervjueren kanskje stille spørsmål til ett intervjuobjekt som de allerede ikke vet alt om? :forvirra:
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Supert intervju, artig å lese! Men som det blir nevnt her hadde det nå vært fint med noen på Nice-siden av krigen, for å få det litt mer balansert!

Og hvis dere trenger noen til å vise dere hvordan proffene spiller curvefever så invite meg til et game, du husker vel hvordan det gikk sist Lex?
 

Lexington

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
106
Supert intervju, artig å lese! Men som det blir nevnt her hadde det nå vært fint med noen på Nice-siden av krigen, for å få det litt mer balansert!

Og hvis dere trenger noen til å vise dere hvordan proffene spiller curvefever så invite meg til et game, du husker vel hvordan det gikk sist Lex?

:hjelp: Jeg vant alle runder untatt 1
 

Kicker

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
20
Hva med: magnusislovemagnusislife leverer mere deff til PGM's front enn det PGM selv har å bidra med :) Lexington

Hehe har ikke mottatt en eneste tropp fra noen andre i stammen min av det du adlet, alt ink stacks var kun mitt eget deff det RaM, Bifrost, Zara og deg da Fakenickern fjernet :) Det ble sendt noe støtte fra Magnus, men det var too late, my bad tho.

Ellers bra intervju!
 

THEnigga

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
33
Hehe har ikke mottatt en eneste tropp fra noen andre i stammen min av det du adlet, alt ink stacks var kun mitt eget deff det RaM, Bifrost, Zara og deg da Fakenickern fjernet :) Det ble sendt noe støtte fra Magnus, men det var too late, my bad tho.

Ellers bra intervju!

Du fikk jo litt støtte fra meg og da :)
 

Fakenickern

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
14
Hehe har ikke mottatt en eneste tropp fra noen andre i stammen min av det du adlet, alt ink stacks var kun mitt eget deff det RaM, Bifrost, Zara og deg da Fakenickern fjernet :) Det ble sendt noe støtte fra Magnus, men det var too late, my bad tho.

Ellers bra intervju!
Takk for det,.
Etter jeg skrøt sånn av deg "måtte" den kommentaren om magnus sine tropper bare komme :p
på de byene jeg adla i går var det i hvertfall mest av magnus sitt deff som ankom byene. men det er jo naturlig at det tar på og miste stacks langs en front der ODA er i overtall.


Du fikk jo litt støtte fra meg og da :)
Du gjør hva du kan for å hevne/spolere for ODA nå din sleipe jævel...:mad:
 
Topp