Intervju med Tarahumaraen

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Intervju med Tarahumaraen (Martin)

Forord

Dette er da mitt andre intervju. Jeg vil gjerne bli intervjuer her på forumet og jobber raskt og effektivt med å få til intervjuer:)


Introduksjon

Dagens intervjuobjekt er Martin fra Tarahumaraen. Han er blant annet kjent under navnet Überzetzung. Jeg ser på Martin som et fint intervjuobejekt, han har vært leder i Baron og har spillt med mange av oss tidligere.



Hvordan startet din tw karriere?

Jeg kom borti TW gjennom et reklamebanner på 1001spill, hvis jeg ikke husker feil. Jeg startet da på .no's første verden, altså v1, og spilte der under nicket marty66. Dette var vel allerede i februar 2008. Var helt uerfaren, men holdt på en god stund her og lærte mye. Fikk med meg flere kompiser, blant annet Vetle (nimbel/PB).


Hva mener du kunne ha vært bedre på v14?


Tja, i forhold til hvordan serverne på .no er nå, liker jeg v14 veldig godt egentlig. Men hvis jeg skal klage litt må det vel sies at jeg ikke er noen fan av pp-funksjoner. Likte den klassiske stilen med kun PK veldig godt, KA er vel forholdsvis greit, å kjøpe ressurser, halveringer og delvis også flagg er jeg ingen stor fan av. Jeg synes det ødelegger noe av spillet når noen halverer voldsomt og andre ingenting.

Gråbyboosten som er på v14 ser jeg på både med positive og negative sider. Verdenen blir større, noe som er morsomt, men adlingsdistansene blir gjerne litt store etter min smak. Ellers er spillernivået sånn passe, noe som passer meg bra.


Kan du fortelle litt om Baron?


Ja, Baron var en stamme jeg og Vetle i utgangspunktet lagde for moro skyld. Jeg startet jo opp med TW igjen etter nesten to år helt borte fra spillet, og det var kanskje litt symbolsk å få opp Baron, som jeg kalte den første stammen jeg var medlem av i februar 2008.

Etterhvert fikk vi jo med noen spillere jeg og Vetle kjente godt fra tidligere, og det var vel mest på grunn av Vetle, som enda var godt kjent i miljøet, at flere gode spillere var interessert i å være med.

Jeg hadde aldri trodd at vi skulle komme så høyt med noe jeg anså som for moro skyld. Vi hadde en bra gjeng inne, men etterhvert startet det med frafallet, og vi ble sittende igjen med få aktive spillere, og resten kjenner vel folk til.



Hva var du mest fornøyd med i Baron? Hva var du ikke fornøyd med?


Jeg var mest fornøyd med at vi var en gjeng med gode spillere, og at vi hadde folk det går ann å tulle med, det gjør TW så mye morsommere. Det å ha folk som Stian i en stamme skaper et morsomt miljø.

På den negative siden må jo selvsagt det at frafallet ble stort nevnes. Flere slutta eller ble adla. Skuffet både over hvordan vi takla situasjonen til nimbelwhite og Sleipnir. Ledelsen (med meg og Vetle) ble nok også litt for fraværende til tider. Men alt i alt er jeg godt fornøyd med det Baron fikk gjort.



Hva gikk galt i Baron?



Tja, det blir vel en kombinasjon av flere ting. Da sommerferien kom ble det jo som det ofte blir, laber aktivitet, enkelte slutter og andre er mindre aktive. En annen viktig grunn er jo hvordan vi lå posisjonert. Vi lå spredd med områder både i K45/K55/K46/K56, hvor vi hadde god kontroll, et cluster sør i K55 med nimbelwhite, dample og Sleipnir, og et mindre cluster i K55/K54 hvor Heinze og Dagfinn Lyngbø lå.

To av områdene ble som kjent tapt for vår del, grunnet det overnevnte med laber aktivitet og folk som slutta. Mot slutten av tiden satt vi vel med 4 ordentlig aktive kontoer, og vi kunne gjerne ha fortsatt i Baron med det samme gode allianseforholdet med MyTH, men valgte like gjerne å hoppe over.



Hva fikk deg til å begynne på v 14?



Jeg hadde ikke spilt TW på nesten to år og fikk i starten av april tilbud av Vetle (nimbel/PB, IRL venn) om å spille med han på Procrastinatory Bræpp på v13. Jeg var egentlig veldig usikker på om jeg skulle gidde dette igjen, men starta å spille så smått der, og etterhvert mer. Når det ble annonsert at v14 skulle starte var det vel egentlig en selvfølge at jeg startet der med en egen konto.



Hva kommer navnet Tarahumaraen fra?


Morsomt at du spørr om det. Jeg er en veldig aktiv fyr som trener mye, går langrenn aktivt, og løper en del. I fjor leste jeg klassikeren "Born to Run", eller "Født til å løpe" som den heter på norsk, av Christopher McDougall. Jeg ble veldig fascinert av tarahumaraene som altså er en urfolkgruppe i Mexico.

De lever i høyfjellene i staten Chihuahua, og det de er kjent for er å kunne løpe veldig store distanser. Altså et helt folkeslag som er en gjeng ultraløpere egentlig. Et maraton er en kort tur. Løper selv lange turer i marka, og skjønner hvor ekstreme disse egentlig er. Så, man kan si at navnet rett og slett ble brukt fordi jeg digger dette urfolket, og det de driver med.



Slik jeg har forstått det, så har du 3 dualer. Kan du fortelle litt om dem?


Ja, det stemmer det nå. Først fikk jeg jo inn Markus, som egentlig ikke har starta å spille ordentlig før nå den siste uka, når han endelig er hjemme og har tid. Han er absolutt en god spiller og en hyggelig type. Så har vi Roger som jeg fikk inn som dual en liten stund etter at Baccardi-kontoen gikk ned. Han er jo blitt veldig kjent på .no siden jeg slutta på tw i 2011.

Roger er full av skills og kan absolutt spillet. Han har spilt litt i rykk og napp på kontoen, og er delvis aktiv, men til tider litt fraværende, men det er egentlig greit det. Alle vet vel hvem han er vil jeg tro. Så har vi nylig fått Heine inn på kontoen. En veldig hyggelig type som har gjort mye siden han kom inn allerede. Liker driven i det han gjør.

Markus dukka opp igjen like etter at Heine kom inn og plutselig var vi fire, men det har fungert veldig bra hittil. Nå som skolen har startet igjen, har jeg mindre tid, og det passer bra å kunne fordele det litt tidsmessig. Vi har altså en strålende gjeng, og kommer nok til å klatre på listene sakte, men sikkert!




Hva mener du er den beste og dårligste egenskapen til din nye stamme?

Vanskelig spørsmål egentlig. MyTH er jo en knallstamme med mye gode spillere. Jeg har jo ikke vært der lange tiden enda, og synes det er vanskelig å trekke frem "den beste" egenskapen, men det må vel kanskje være at vi har en god evne til å samarbeide, i alle fall til tider.

Den dårligste egenskapen er vel kanskje det som ofte skjer i store stammer, folk lever på det at vi er nummer en, og er kanskje ikke alltid like sultne, altså at det kan bli noe laber aktivitet i fellesskapet.



Hvordan tror du krigen ender?


Det er faktisk vanskelig å si. Jeg tror det blir veldig jevnt, og at den stillingskrigen som foregår nå kan fortsette en stund til, men jeg har jo selvsagt troen på egen stamme. Tror stammen(e) som klarer å holde medlemmene mest aktive kommer til å stikke av med seieren uansett. Uansett vil jeg tro at denne verdenen kommer til å pågå en god stund.



Hva slags type spiller er du? Hvilken taktikk kjører du?


Jeg vil vel karakterisere meg som en type som legger ned en del tid i dette spillet. Hvis jeg først skal spille vil jeg være med i toppen, ellers er det ikke noe vits å spille. Jeg er lojal ovenfor de som er lojale mot meg. Jeg er glad i å ha orden i sakene IG, og har nok en del vaner som kanskje ikke alle andre har. Tenker forholdsvis mye taktisk i forhold til adlinger og off/deff.

Liker å ha kontroll og å kunne forsvare meg. Når det kommer til andre liker jeg å sette opp planlagte aksjoner. Jeg er ikke av typen som dunker ut nukesa vilt, men planlegger og bruker troppene fornuftig, og gjerne koordinert med adlinger. Når jeg har plukka meg ut et mål, liker jeg å fullføre. Spilleren skal ikke få overleve og bygge seg opp igjen i området.




Hvem ser du på som din største fiende på v14?


Det er flere spillere jeg tror kan bli utfordrende her på v14. Bongo adler mye grått, nærmere og nærmere og regner med at vi skal ut i flere runder med gutta der etterhvert. Tror også FylleSamen kan bli utfordrende da RoEm sitter på store mengder deff. Men går ting den veien vi håper kommer nok den største fienden til å bli bongosteen.


Hadde du noen kallenavn når du var liten? Hvilke?


Hehe, har egentlig ikke hatt for mye kallenavn, men mitt første nick på TW var jo ikke uten grunn, Marty og Martyparty hendte det vel til tider at jeg ble kalt. Husker også på en fotballskole når jeg var yngre at jeg gikk under navnet Ronaldo, fordi jeg putta hele tiden :D


Hvilken tv serie(r) likte du best når du var et barn ?


Tja, det gikk nok i perioder, men gjengangeren gjennom starten av barneskolen var vel helt klart pokemon. Var godt inne i det. Mummidalen og teletubbiene var vel også legendariske serier i enda yngre år.


Kort og Godt

Vil bare takke deg, Martin:) For at du tok deg tid til å bli intervjuet. Liker også at du svarte såpass langt og bra:) Like glad i å skrive som du er i og trene, haha.

Vil veldig gjerne ha feedback :)

-Stian
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Fantastisk intervju! Gleder meg til du kommer med flere, Stian! :)
 

gertpe

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
253
Nok et veldig bra intervju Stian. Gode spørgsmål og gode svar. Du stiller som en sterk kandidat, til å bli fast intervjuer her på forum.
 

benja81

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
299
Du har virkelig talent for å lage gode intervju,

og veldig gode svar her

Nå sitter jeg ventende og gleder meg til neste intervju kommer :D
 

legenden

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
130
Spennende. 4 bak kontoen forklarer tydeligvis hvordan dere gikk rana så iherdig mye her forleden! (happy)
Godt intervju!
 
Topp