Intervju: Newsted

MariusN

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
221

Verden etter verden ser vi det samme gjentar seg, 2 sider kjemper om seieren. V25 er ikke et unntak, her er det TROLL-familien mot O:H-alliansen. Som en av de store kontoene i TROLL har Newsted fått vist seg frem på slagmarken som en offensiv og aggressiv spiller, men for mange er nicket ukjent og mange lurte på hvem som satt her og plaget konto etter konto med nukes og adlingsforsøk. Dette måtte jeg prøve å komme til bunns i og tok kontakt og hørte om det var muligheter for et intervju


Hvem er det som gjemmer seg bak nicket Newsted?

Jeg heter William, og er en gutt på 20 år som er født og oppvokst i Stavanger, flytter nå til Trondheim for å studere.


Kunne du gitt en kort oppsumering av din TW-karriere?

En venn IRL (Silverspoon/SambaUlf) hadde snakket om spillet, og jeg bestemte meg for å prøve det ut. Begynte på flere verdener samtidig, men det var på v4 det gikk veien. Begynte vel gode 3 måneder etter serverstart, så jeg fikk en trygg plassering utpå rimmen. Ble siden med i EASY, og fikk etter hvert en ledelsesstilling der. Senere i verdenen merget vi med BNP. Ble litt kaos mot slutten, etter at grimlock valgte å forlate stammen og dro med seg noen spillere inn i sin nye stamme, GNI, like før serveren skulle avsluttes. Det endte med masseslett i BNP-leiren, og de kontoene som står som vinnere er de få som valgte å gå over til GNI.

Midt inni dette et sted fikk jeg gompen1 av Gard som også spilte i EASY på den tiden. Gompen1 var medlem av -Rome- på v2, men jeg utretta stort sett ingenting der.

Husker ikke hvor langt inn i V4 vi var kommet da jeg begynte på V7. Spilte på SoulVenom i Snipe med en gjeng flinke spillere, og stammen endte opp med å vinne verdenen sammen med HG. Før det skjedde hadde jeg imidlertid valgt å slutte, så også her ble jeg "snytt" for en seier.

Når det gjelder prestasjoner har jeg ikke så veldig mye å trekke frem. Vært på god vei til å vinne to verdener, men var ikke med helt til slutten på noen av de.

Har sittet i ledelsen i både EASY/BNP på v4 og TROLL på v25, men i liten grad styrt stammer selv (hadde en liten periode hertug-rolle sammen med WalkerT i EASY).

Glad i ODA, og knivet en god stund om 1. plassen på v4 og gjør det samme her på v25.


Nå har du altså valgt å gjøre comeback her på v25, hva eller hvem har klart å lure deg tilbake?

Vet ikke nøyaktig hva som fikk meg til å begynne igjen. TW er jo til tider sinnsykt artig, og det er veldig mange hyggelige og spennende mennesker som spiller her. Ser jo tilbake på tidene for 4-5 år siden som veldig bra, og hadde lyst til å se hvordan det gikk. At jeg ønsket å teste ut hvordan jeg lå an "ferdighetsmessig" var vel også en ting som fikk meg til å satse på v25. Var jo mange år siden jeg hadde spilt før dette, og var derfor spent på hvordan ting hadde utviklet seg. Tog på 10 ms er jo nytt for meg - på de gamle verdenene var det jo en grense på 50 ms mellom hver adels, så det er jo en av tingene som har endret seg siden jeg spilte. Så det var jo en liten utfordring å "komme inn i det" igjen, men syns det har gått overraske bra. Ting satt vel ganske bra fra før av, så måtte stort sett bare friske opp


Du ser for øyeblikket ut som et av flaggskipene til TROLL, hva er ditt mål for v25?


Å vinne verdenen er jo selvfølgelig et mål. Alle gode ting er jo tre, som det sies.

Å være med å påvirke verdenen er også et mål. Ja, det er et spill, men man får vel en slags tilfredshet av å vite at ikke alt var forjeves, at nicket kanskje blir gjenkjent neste gang jeg gjør et comeback ^^


Kommer du til å kjempe for rank 1 som spiller?

Er vel bedre å være rank 10 i vinnerstammen enn å ha vært rank 1 totalt sett over en viss tidsperiode. Selvfølgelig hadde jo rank 1 vært fint. Det er ikke uoppnåelig, men det er langt ifra det viktigste. Litt klisje å si at stammen er det viktigste da de aller fleste er litt egoistiske i bånn, men jeg syns som sagt at det er viktigere å vinne verdenen enn å ha vært på 1. plass.


Hva tenker du om krigen mellom TROLL og O:H så langt?


Det har bølget frem og tilbake nærmest hele tiden. O:H har tatt mye i sør og i øst, mens TROLL har gjort det bra i vest. Den siste uken har O:H gjort det klart best, og jeg skal ikke prøve å bortforklare det. Stort sett har det skyldtes en solid jobb fra O:H sin side. Men ting snur, og vi kommer nok til å oppleve et nytt slikt skifte snart.

Jeg har stor respekt for mange i O:H, og de har gjort solide valg strategisk når det gjelder adlinger og hvor de skal legge press. Men jeg syns deres siste fremstøt på diplomatifronten ganske passelig kan beskrives som patetisk. At en såpass profilert gjeng må ty til å samle hele verdenen mot TROLL imponerer meg ikke sånn nevneverdig, og jeg forventet langt færre diplomatiske forbindelser fra det holdet. Da refererer jeg altså til stammene Create, BB, BB-a og tidligere WP.

For all del, spillet handler om å vinne, og strategisk sett er det jo viktig å sikre rimmen samt skape problemer for TROLL i sør-vest. Men hadde ikke trodd at O:H kom til å velge å gjøre det på den måten.


Så du mener at O:H sitt diplomati har vært «patetisk», hva er da dine tanker rundt at mange hevder TROLL er en masserekruteringstamme?

Ja, det er et godt poeng, og det har vi vel fått "svi" for på forumet. Er selv ikke enig i at vi er en masserekrutteringsstamme - det var det Bobil som kalte oss, og kenn som gjentok til det kjedsommelige. Ja, vi har til tider vært veldig mange medlemmer, og det kan ha sine ulemper. Men ordet masserekrutteringsstamme har noen veldig negative konnotasjoner, og de fleste forbinder det med at man har veldig lav terskel for å ta inn nye medlemmer. Jeg vil hevde at vi endte opp med såpass mange fordi vi fikk mange søknader fra personer som var kvalifiserte, og jo høyere vi var på rankingen, jo flere søknader fikk vi. Kan jo også nevnes at vi har vært demokratiske når det gjelder å ta inn nye medlemmer, og ledelsen har sjeldent overstyrt noen avgjørelser så lenge det har vært et flertall for det.

Slik jeg har forstått det var dette med overlegg fra Rv sin side, og han har hele tiden hatt en plan for hva vi skal gjøre videre. Følte ikke at vi bare havnet i en slik situasjon uten videre. Både TROLL og O:H har vel opplevd at spillere slutter, og da er det nyttig å ha mange spillere.

Jeg tror ikke vi har tapt noe på rekrutteringen. Eneste unntaket er vel stats. Den kunne ha sett bedre ut hvis vi hadde vært med tilbakeholdne når det gjelder å ta inn spillere, men så er jo spørsmålet om det å ha gode stats veier opp for å være i en svakere posisjon. Selv om jeg er glad i fine stats, aldri miste byer, ha fulle nukes o.s.v. så må jeg jo innse at det i de fleste situasjoner ikke er mulig. Av og til mister man en by som rett og slett er umulig å ta tilbake, og da er det ikke lurt å hive 20 nukes inn i en stacka by kun for å "rette" på stats.


Hvis du kunne velge en av kontoene i O:H som hadde byttet side, hvilken konto og hvorfor?

Er sikkert et kjedelig svar, men det står mellom ur boy tony og Unlimited. Begge to har jo gjort det utmerket i øst, og jeg tror krigen hadde sett VELDIG annerledes ut dersom en av dem hadde vært i TROLL. Hvis jeg må velge mellom de to, så hadde det vel blitt Unlimited. Tony ligger gjerne bedre til sånn rent clustermessig, men de påstår jo fremdeles at de er ukjente engelske lads. Unlimited har jeg derimot hørt mye bra om, og da spesifikt om Pelle (no offense til dere to andre).

Vurderte jo også et knippe andre spillere. Hvis ikke hadde jo dette kun vært et kjedelig svar.

Linoko har kjempet bra i sør, og ser ut til å være veldig aktiv. Men hvis vi ser for oss at kontoen er der den er nå og bare endrer stamme, så er det gjerne ikke den gunstigste plasseringen?

Martinsen har jo blitt en av de store gutta veldig fort, men aner ikke hvor flink den/de som spiller her er. Forøvrig null peil på hvem dette er.

ZombieFred hadde jo vært spennende, og ting hadde blitt kaotiske i vest dersom kontoen ble flyttet til TROLL. Vet ikke spesielt mye om spillerne her, men virker som et par av de andre her i TROLL har kjennskap til dem, spesifikt fredrik (?) og destructere (?).


Du har vel møtt mange forskjellige folk gjennom tiden din på TW, hvilke 5 liker du best?

5 stk? Den er vanskelig å svare på, du…

I tilfeldig rekkefølge:

Myh (dual på Reisverket), v25 - Aldri lagt spesielt merke til navnet før vi havnet i samme stamme her på v25. En meget hyggelig person, en meget god spiller, og en ekstremt stor ressurs for stammen. Glad vi er i samme stamme.

WalkerT, v4 - Samarbeidet godt, og endte derfor opp med sammenhengende clustre i alle de tre hovedområdene våre. Som igjen gjorde det lettere å samarbeide. Vet ikke hva som er høna eller egget her altså. Var også en god støttespiller å ha da vi havnet i ledelsen av EASY sammen. Har ikke hørt fra siden v4.

Maria (dual på Casey), v4 - En meget hyggelig dame. Hadde gode forbindelser med toppspillerne fra de andre verdenene, og fikk derfor hentet inn mange gode spillere til våre inaktive kontoer, slik som Wynja, Are (ex-con), Torquemada, Mikkel (Grimlock) osv. Lærte veldig mye av å være i samme stamme som disse, og har altså mye å takke Maria for.

Gard (Villarreal), v2, v4, v7, v25 - En god mentor som lærte meg mye da jeg var ny til spillet. Hyggelig å prate med, og har erfaring fra de fleste verdener. Absolutt en man har lyst til å ha i stammen sin. Vet ikke hva som skjedde på v25, ettersom han plutselig forsvant uten å ha forsvart seg i særlig grad. Vet Gard kan bedre enn dette.

SambaUlf, v4 - Fyren som fikk meg til å begynne med tw. Hadde neppe overlevd uten ham ved min side. Også en god mentor å ha da jeg var ny, ettersom han hadde mye erfaring fra v1. Lite aktivitet mot slutten førte til internadling. Ser forøvrig han var med å vinne v14. Det fikk ikke jeg høre noe om, hrmf.

Vil også nevne -Sondre-, ZaniX og The Bird som en fin gjeng som gjorde v4 til et utrolig morsomt sted å være.


Hva med dine minst likte spillere her?

Tja, det er ikke spesielt mange jeg misliker så sterkt at jeg tror det er interessant for andre å lese om... men kan jo nevne et par stykk som jeg mener det er logisk at jeg misliker.

KA88, v4 - Må innrømme at jeg ikke husker denne situasjonen like godt som for 4-5 år siden. Men i grove trekk: kontoen var i EASY fra den hadde 1 mill til den hadde 5 mill poeng. Og så plutselig stakk den over til fienden. Uvisst hvor lenge fyren hadde foret dem med info i forkant av dette. Vet at Dagi spilte her en stund, men mener han kom inn etter stammebyttet skjedde. Så det er nok originale KA88 som sto for den litt tvilsomme beslutningen her.

Grimlock (overtok GeirS78), v4 - Grimlock fikk en av våre største kontoer mot slutten av verdenen. Dette var på en tid da mange kontoer var preget av inaktivitet ettersom verdenen stort sett var vunnet, og det meste gikk i å adle inaktive fiender eller gråbyer - og i blant noen som ga litt mostand.

Da det ble bestemt at verdenen skulle stenges og BNP erklæres som vinnere, bestemte plutselig Grim seg for å forlate stammen, dro med seg blant annet noen han kjente IRL, og Dakapo valgte derfor å IKKE stenge verdenen slik den egentlig skulle. De fleste i BNP var ikke særlig interessert å gi inn i en ny langvarig krig etter gode 2-3 år på verdenen, spesielt siden det gjaldt tidligere stammefrender, og valgte derfor å sette kontoene på slett. De som ikke gjorde det gikk over i den nye stammen, GNI.

Prikken over I-en kom da Grim gikk ut på offentlig forum og hevdet at BNP ikke var verdige vinnere pga laber aktivitet, og at det var derfor han gjorde det. Spillerne som hadde vunnet verdenen "for ham" ble altså kalt for dårlige spillere. Tror dette troner høyt over de fleste andre drittsekkmoves jeg har sett på tw.


Om du kunne valgt 10 spillere og tatt med deg til en stamme på en senere verden av de som spiller v25, hvem ville du valgt?

Villarreal - Har vel nevnt opptil flere ganger hvorfor jeg liker Gard, hehe.

Reisverket - Gjort det solid på denne verdenen, og har samtidig greid å lede TROLL på en meget fornuftig og god måte. Har også veldig sansen for både Rv og Myh.

Balle klorin1 - Jeg er helt enig i hva The Governator skrev i topp 25-tråden. For en stå-på-vilje! Denne karen biter seg god fast og gir aldri slipp før verdenen er vunnet.

Heskey - Har hatt bra driv nesten hele tiden, og er en viktig brikke for Troll. Alle tre som er/har vært her er meget flinke og bidrar med mye til stammen.

Unlimited - Har ikke allverdens erfaring med gutta her, men vet at de har gjort det ekstremt bra på v25. Virker som meget oppegående mennesker som i aller høyeste grad har påvirket verdenen.

Ur boy tony - En del av det samme som Unlimited. Nest største kontoen på verdenen, og har hatt mange veldig fine adlinger. Virker som solide spillere.

ZombieFred - Hyggelige karer. Virker som de kan sakene sine. Eneste problemet er jo at jeg nå har samlet mange sterke personligheter i en stamme, inkludert hertugene av både TROLL og O:H.

FinalBarrage - Da mener jeg altså Final og Legend. Tok diverse kv'er og snipet tog som bare det i starten av verdenen. Ingen tvil om at disse gutta kunne ha nådd langt hvis Final ikke hadde valgt å slutte, og de lå i en litt mindre utsatt posisjon.

Newsted - Sinnsykt god spiller. Heftige saker. Neida. Joda. Mener jeg har gjort det bra på verdenen, og tror jeg har litt å tilføre en slik "superstamme". Selvfølgelig vil jeg også være med å vinne, som jeg tror denne gjengen kunne gjort - selv mot en mye større fiende.

Det var vel 9 stk.? Føler det er mange som kunne ha tatt den siste plassen. Bergenspesten, Ponton, svada og de (hvis han hadde satset mer på verdenen), Mr.Martin, -Coller... mange fler som kunne ha bidratt mye til stammen, men greier ikke å bestemme meg for en av de.


Noe du vil legge til helt på tampen av intervjuet?


Kan takke deg for at du ville ta deg bryet med å intervjue meg, flott med litt action på offentlig forum
En liten oppfordring til enda mer action og snacks til forumet der altså!


Selv får jeg takke Newsted for at han lot seg intervjue, og kom med meget gode og utfyllende svar. Oppfordrer alle til å slenge noen grønne rykter hans vei!


Marius, out.
 
Sist redigert:

Andreas55

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
215
Flott intervju !

Grimlock (overtok GeirS78), v4 - Grimlock fikk en av våre største kontoer mot slutten av verdenen. Dette var på en tid da mange kontoer var preget av inaktivitet ettersom verdenen stort sett var vunnet, og det meste gikk i å adle inaktive fiender eller gråbyer - og i blant noen som ga litt mostand.

Da det ble bestemt at verdenen skulle stenges og BNP erklæres som vinnere, bestemte plutselig Grim seg for å forlate stammen, dro med seg blant annet noen han kjente IRL, og Dakapo valgte derfor å IKKE stenge verdenen slik den egentlig skulle. De fleste i BNP var ikke særlig interessert å gi inn i en ny langvarig krig etter gode 2-3 år på verdenen, spesielt siden det gjaldt tidligere stammefrender, og valgte derfor å sette kontoene på slett. De som ikke gjorde det gikk over i den nye stammen, GNI.

Prikken over I-en kom da Grim gikk ut på offentlig forum og hevdet at BNP ikke var verdige vinnere pga laber aktivitet, og at det var derfor han gjorde det. Spillerne som hadde vunnet verdenen "for ham" ble altså kalt for dårlige spillere. Tror dette troner høyt over de fleste andre drittsekkmoves jeg har sett på tw.

Det var tider det ! Aldri opplevd så mye drama som da. Spesielt når jeg var innblandet i det hele også (clapping)
 

myh85

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
25
Du må gi andre brukere rykte før du kan gi det til MariusN igjen.
Gir snart opp å gi rykter til andre :cry:

Kjempebra intervju Marius (kyss) Kjekt med litt liv på forum igjen!

William: Glad vi e i samme stamme og (whew) Vil helst ikke møte nukene dine (giggle)
 
Topp