Intervju Reisverket

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Tore - Abobil: RV, du er leder av nåværende 1.plass i v21, Aristo. Hvem er du egentlig?

Reisverket (Rv): Jeg er en godt voksen mann i min beste alder. med jobb, unger, stasjonsvogn, båt og katt. :)
Reisverket (Rv): Utover det synes jeg det er greit å være forholdsvis anonym på TW

Tore - Abobil: Flott svar. Du har tidligere erfaring? Kan du fortelle litt om dine tidligere erfaringer? :)

Reisverket (Rv): Startet mot slutten av v1, og skjønte fint lite. Tror jeg fikk bli med i en topp 5 stamme (mener den het hve, er usikker. Tror det var Balle Klorin den originale som vervet meg)
Reisverket (Rv): etterhvert begynte jeg å skjønne litt av spillet, og fant ut at politikkdelen var noe jeg digget med spillet
Reisverket (Rv): spionasje, kontraspionasje osv var gøy, og etter å ha studert Glitter en stund fikk jeg dreisen på det
Reisverket (Rv): Dermed bar det inn i Bol som spion, men det var første og siste gangen jeg var spion
Reisverket (Rv): etter det ble jeg mer opptatt av å få folk til å spionere for meg
Reisverket (Rv): jeg syntes det var gøy å lede stammer, og startet min egen stamme. Siden da har jeg ledet samtlige stammer jeg har spilt i på samtlige verdener.
Reisverket (Rv): Ikke alltid ønsket det, men det har alltid blitt slik

Tore - Abobil: Så til det store spørsmålet. Hvorfor begynte du på v21? Med de "teite" innstillingene?

Reisverket (Rv): Vel, for å svare på det må vi nok starte mye lengre bak i tid. Etter v1 startet jeg i v3 hvor jeg raskt ble en kontroversiell spiller. Vi spammet ned forum med tråder om hvor uovervinnelige vi var, vi fikk folk inn i ledelsen i store konkurrerende stammer og fikk dem til å få hertugtittel, for så å sette ledelsen opp mot hverandre. Noen ganger gikk vi så langt som å oppløse stammene osv. Rett og slett mye skittent spill. På det tidspunktet hadde jeg ingen skruppler med dette. Mange mente selvsagt at det var helt forkastelig å krige på den måten, men vi var altså ikke enig. Jeg og flere av de jeg spillte med var av den oppfatning at list, kløkt, spionasje og ren krig var både smart og morsomt.
Han legger til at det er viktig å huske at spionasje, kontraspionasje og ikke minst sabotasje er blant ingrediensene i den virkelige verdens krigføring. Likevel er jeg en helt annen spiller i dag, og har etterhvert satt mer pris på å spille realt og ha et rykte som en oppriktig og redelig spiller, som holder ord både til mine egne stammefrender og fiender.
Reisverket (Rv): Men tilbake til historien
Reisverket (Rv): jeg husker ikke helt rekkefølgen, men jeg startet vel Varg i v3, og BoS (Blades of Steel) i v4, hvor denne spillestilen ble dyrket og finpusset og vi kom alltid langt på denne måten. Og jeg var så hektet på spillet at det gikk utover både jobb og familieliv
Reisverket (Rv): det var så ille at jeg aldri klarte å tenke på annet enn spillet, og det var vel så vidt jeg beholdt både jobb og dame.
Reisverket (Rv): Da jeg så fikk tilbud om en ny krevende jobb, og måtte bruke mer tid på familien kjørte jeg cold turkey
Reisverket (Rv): jeg sluttet på dagen, mens stammen var i ferd med å vinne verden og jeg selv lå høyt på rankingen. Det viste seg dessverre at jeg var limet i den forøvrig glimrende stammen og ledelsen der, og jeg fikk senere vite at stammen gikk i oppløsning få uker etter at jeg ga meg der
Reisverket (Rv): så tok jeg mange års pause, men en dag så jeg tilfeldigvis at TW fantes som iphoneapp
Reisverket (Rv): jeg måtte bare teste litt, og vips var jeg igang i v15
Reisverket (Rv): Litt late start, men klatret raskt oppover rankingen, og med stammen Teemo vant vi verden, og jeg tok personlig en fin andreplass. Pelle aka Trevor Phillips, som forøvrig var en fortreffelig stammefrende tok 1. plassen.
Reisverket (Rv): Men denne gangen greide jeg å opprettholde et liv ved siden av TW.
Reisverket (Rv): Pelle hadde noen gode triks for hvordan man kunne gjøre det bra i spillet uten å nødvendigvis være online 24/7
Reisverket (Rv): det handler om å være effektiv når man først er pålogget
Reisverket (Rv): ikke bruke opp verdifull tw-tid på offtopic-chatter (eller for mye andre forum og chatter) og være målbevisst.
Reisverket (Rv): Likevel tok jeg en ny pause. Så da jeg tilfeldigvis tittet innom en dag så jeg at v21 hadde startet for noen få dager siden, og jeg fikk lyst til å ta en runde til.

Tore - Abobil: Jeg vet, som mange andre... Du har en veldig dyktig dual i Lillenes. Hva vil du si om Lillenes, er du takknemlig for hans hjelp?

Reisverket (Rv): Uten Lillenes hadde jeg neppe spillt her nå
Reisverket (Rv): Da jeg startet i v21 var det akkurat som i v15. Jeg skulle bare spille litt, hadde ingen ambisjoner og skulle ikke bruke tid på ledelse osv
Reisverket (Rv): men så gikk det som det alltid går
Reisverket (Rv): jeg havnet i en stamme hvor ledelsen var talentløs og lite engasjert
Reisverket (Rv): det fungerer ikke for meg
Reisverket (Rv): så jeg takket pent for meg, og laget min egen stamme. Jeg oppfordret ingen til å bli med, men nektet heller ingen å søke i den nye stammen.
Reisverket (Rv): Men da ble det mye bråk
Reisverket (Rv): det var vel det første store dramaet i off forum på v21
Reisverket (Rv): jeg ble anklaget for å ha ødelagt en stamme, for å ha lurt medlemmene over til meg osv
Reisverket (Rv): ingen i ledelsen tok selvkritikk på hvorfor folk forlot stammen
Reisverket (Rv): det var bare min skyld
Reisverket (Rv): jeg hadde så vidt kommet i prat med Espen på Kim Kardashian, og fortalte ham hvordan jeg opplevde det. Han overtalte meg til å lage en ny stamme hvor jeg og han selv skulle håndplukke folk i ledelsen
Reisverket (Rv): så skulle vi sørge for at gode folk kom inn i riktige possisjoner, og selv ikke styre så mye
Reisverket (Rv): men det gikk jo som det alltid går
Reisverket (Rv): klarer ikke holde meg unna, og tok like godt lederjobben selv
Reisverket (Rv): det tar som kjent mye tid, og plutselig sto jeg igjen ved et veiskille
Reisverket (Rv): enten slutte eller finne meg en dual
Reisverket (Rv): og når min nærmeste nabo (på tw-kartet) Lillenes takket ja til å komme inn som dual, så ble det veldig gøy igjen
Reisverket (Rv): ikke bare er han en voksen, smart og oppegående fyr, han er en utmerket strateg og en glimrende kriger
Reisverket (Rv): og vi har så vidt jeg husker aldri vært uenige
Reisverket (Rv): vi er ofte pålogget samtidig (en på app og en i nettleser), vi fordeler arbeidsoppgaver, legger strategier og jobber perfekt sammen
Reisverket (Rv): Nå har vi hatt en periode hvor begge har vært på ferie, og kontoen har stått nærmest brakk (bortsett fra at vi begge tittet innom noen ganger hver dag)
Reisverket (Rv): men nå er vi altså tilbake for fullt, noe jeg tror dere snart vil registere på rankinglista ;)
Reisverket (Rv): Var det svar på spørsmålet ditt?
Reisverket (Rv): har mye på hjertet jeg vettu :p

Tore - Abobil: Du er en leder type. Hvordan følte du ledelsen i v21 var før Kim gutta og Valkyrian Wolf valgte å slutte?
Tore - Abobil: Altså, mens de enda var der?


Reisverket (Rv): Valkyrian Wolf hadde jeg stor tro på, og han er en dyktig spiller. Men på samme tid som han ble invitert inn i ledelsen ble han veldig trave i militæret, og fikk dessverre ikke bidratt stort i ledelsen.
Reisverket (Rv): Men gutta på Kim K (det kom jo etterhvert inn to til der) var en god trio, som bidro sterkt til at vi fikk den possisjonen vi fortsatt her. Etterhvert ble jo som kjent alle de tre også opptatt irl, og mot slutten var de helt fraværende. Men heldigvis hadde vi mange dyktige spillere i stammen, og med den alltid stabile og flittige ThoBre, og han skruppelløse tw-journalisten og bobilelskeren på laget fortsatte vi å holde stand. ;)
Reisverket (Rv): jeg synes rett og slett at vi har hatt en glimrende ledelse
Reisverket (Rv): men det har slett ikke vært mye jobb med ledelsen, fordi vi har så mange flinke selvgående folk i stammen
Reisverket (Rv): vi samarbeider bra, er stort sett alltid enige om det meste
Reisverket (Rv): og ikke minst at vi aldri viker våre demokratiske prinsipper
Reisverket (Rv): vi vedtar aldri noen kontroversielle vedtak uten å gjøre undersøkelser og sikre at vi har flertallet med oss
Reisverket (Rv): det tror jeg har vært helt avgjørende
Reisverket (Rv): vi ha aldri tvunget noen til raskt å sette oss som kv
Reisverket (Rv): vi gir ikke strenge ordrer og truer med utkastelser
Reisverket (Rv): (mulig det har skjedd, men ikke som jeg husker og ihvertfall ikke fra min side)
Reisverket (Rv): Vi hadde jo også Jokke som var en sterk pådriver og som alltid holdt full gass
Reisverket (Rv): skulle nevne Jokke lenger opp her, men snakket meg litt bort en stund
Reisverket (Rv): Poenget var at vi var et suverent team, og hver gang vi trengte forsterkninger eller erstatte noen, så var det bare å velge fra øverste hylle
Reisverket (Rv): så vi har vært utrolig priveligerte

Tore - Abobil: Flott... Du sier du er fornøyd med ledelsen din i dag og før. I dag med ThoBre, og meg på din side samt Jokke til tider (også i dag).

Men så kommer vi tilbake på spionasjen du sier du VAR glad i... Det var en i ledelen din, med navnet Abobil som hadde en episode med stammen UW... Hvor var diplomaten i dette bildet, og syntes du det som ble gjort, var rett eller galt? Gjerne begrunn svaret ditt.


Reisverket (Rv): Jeg har vel ikke sagt at jeg ikke liker spionasje. Jeg sa at jeg aldri kommer til å spionere. Som tidligere nevnt er spionasje en helt normal aktivitet i enhver krig, derfor mener jeg som tidligere nevnt at det også hører hjemme i et krigsspill. Det betyr ikke dermed at jeg aktivt går ut og forsøker å verve spioner, ei heller oppmuntre eller true noen til å gi meg info. Men det som jeg har erfart (og som Glitter fortalte meg at også skjedde henne da hun var «dronningen» av v1 og Bol) er at når man ligger høyt på rankingen, kanskje også er leder eller i ledelsen i stammene på toppen, så er det ALLTID noen som uoppfordret sender intel. Og når jeg får informasjon, så har jeg altså heller ingen skruppler med å ta hensyn til den. Altså, jeg ignorerer aldri informasjon jeg har som gavner min stamme, med mindre det er spesielle forhold som gjør at jeg har gitt mitt ord på å holde infoen for meg selv.

Tore - Abobil: Det er vel og greit, men syntes du det var rett eller galt gjort av din Forsvarsminister?

Reisverket (Rv): Jeg husker vagt episoden, men husker ikke at jeg var innvollvert annet enn at jeg fikk nyttig info. Og all den tid jeg ikke husker hvordan denne episoden fant sted, blir det heller ikke riktig å kommentere det. Men la meg si det slik (fordi jeg kun vagt mener å huske hva som foregikk): Hvis en stamme forsøker å lure oss, og vi benytter anledningen til å snu fellen mot de som opprinnelig la den, så er jeg blodfan av dette. ;)

Tore - Abobil: Etter en stund i Aristo, fikk dere en smell fra 2 av dine største kontoer i stammen. NV og UC. Hvordan tok du dette, var du klar over dette, eller kom det som ett sjokk for deg, slik som mange andre?

Reisverket (Rv): Det kom som lyn fra klar himmel, og jeg ble veldig skuffet.
Reisverket (Rv): Jeg har hatt veldig mye kontakt med både Jostein og de andre på UC, men også begge på NV. De var jo også samtlige i ledelsen her, hvilket selvsagt betød at jeg hadde stor tillit til dem alle sammen.
Reisverket (Rv): Og når man «kjenner» spillere så godt, etter timevis med skyping osv, og de plutselig skifter side så er det nesten ikke til å tro.
Reisverket (Rv): Når så Robert skrev i hovedforumet at de hadde planlagt dette siden starten, så ble jeg ikke bare skuffet, men også forbannet. Nå fikk jeg imidlertid vite av alle i ettertid at det var løgn, og at Robert bare skrev det på eget initiativ. Sannheten får jeg aldri vite, men jeg velger å tro på de det gjaldt.
Reisverket (Rv): Sånn i ettertid er jeg selvsagt ikke lenger verken sint eller skuffet. I couldnt care less. Begge kontoen er jo snart historie i v21, og de fleste byene fra de to kontoen er snart tilbake der de hørte hjemme. Altså i Aristo.
Reisverket (Rv): På den annen side kommer jeg aldri til å stole verken Jostein eller de to på Nattevakten igjen, om vi møtes i en annen verden.

Tore - Abobil: Hvordan syntes du stammen jobbet sammen etter dette? Fikk dere mer glød?

Reisverket (Rv): Mange skrev jo i forum at vi fikk en ny glød etter dette, og at vi derfor hadde godt av det. Jeg er uenig. Aristokratene har alltid vært glimrende spillere. Dette skjedde midt i ferietiden da de fleste gikk på tomgang. At vi fikk giret opp på sensommeren var ikke ene og alene pga dette, det ville vi gjort uansett.
Reisverket (Rv): Mulig det fikk oss til å gire om litt tidlere enn vi ellers ville, det er godt mulig.

Tore - Abobil: Tror du det er flere i Aristo som kan være spioner/svikere?

Reisverket (Rv): Det er flere i 1814 som hevder vi har to spiioner. To av disse påstår at disse to har spionert lenge. Jeg tror imidlertid ikke noe på det. Det er alt for mye vesentlig info som deles på våre forumsider uten at fienden reagerer på dette. De ville vært latterlig dårlig på å reagere på intel dersom de hadde hatt den. Og jeg kjenner jo flere av spillerne der, og vet at mange ikke ville nølt med å bruke slik intel om de hadde hatt tilgang på den. Så svaret er nei, Aristokratene har ingen utro tjenere.
Reisverket (Rv): For det første; hvorfor skulle fienden være så dumme å fortelle oss at vi har lekkasjer uten å fortelle hvem det er? Det dummeste man kan gjøre hvis man ønsker intel er jo å røpe at man har den. Og hvis de ikke vil ha info, men likevel får den, så kunne de bare røpet hvor de fikk den fra og kvittet seg med to spillere.
Reisverket (Rv): For det andre: Hmm.. hvordan si dette uten å være arrogant..? Hmm.. nei det går ikke, da får det heller bli arrogant: Hvorfor skulle noen fra stammen som det er helt innlysende vinner v21 spionere på en stamme som ikke har nubbesjans til å slå oss? For alle vil jo helst vinne, det er jo det spill i første omgang handler om.

Tore - Abobil: Viss du fikk muligheten til å ta 2 spillere fra 1814 til å komme over på Aristo's side. Slik Robert gjorde med UC og NV... Ville du gjort det, selv når du vet hvor dårlig det føltes?

Reisverket (Rv): Det blir et veldig hypotetisk spørsmål. Før NV og UC gikk over ville jeg definitivt ikke det. Nå, ja - hvis de er gode nok og de umiddelbart viser at de er lojale mot oss. Jeg har alltid vært adaptiv. Så når fienden lager nye etiske rettningslinjer har jeg ingen problemer med å være med på leken.

Tore - Abobil: Hva syntes du selv er det største øyeblikket i v21 utenom det vi allerede har snakket om?

Reisverket (Rv): Vanskelig spørsmål. Har vært mye dramatikk, mange episoder og mye spill i kulissene. Tror faktisk ikke jeg klarer å rangere en spesiell hendelse. Det må i tilfelle være da det først gikk opp for meg at vi nok en gang hadde greid å hente en gjeng toppspillere - et A-lag - som jeg skjønte ville kunne vinne verden. Den følelsen sitter jeg med fortsatt.

Tore - Abobil: Er det noen spillere du vil gi en ekstra takk til?

Reisverket (Rv): Det er mange spillere som fortjener en takk. Men jeg skal avstå fristelsen å ramse dem opp her. Det er en ære å spille med så mange som er villige til å hjelpe folk som trenger det. Om det er ressurser, kv, støtte, preadle eller nukes - folka her sier bare «seff, klart det. Nå eller med en gang?»
Reisverket (Rv): Det samme når det gjelder å ta ansvar for planning, ledelsesting osv. Velvilligheten selv, det er Aristokratene.

Tore - Abobil: Er det siste gangen vi ser RV, eller kommer du til å fortsette med TW?

Reisverket (Rv): Jeg har sagt alt for mange ganger at jeg skal gi meg med TW, og har lært at man aldri skal si aldri når det kommer til akkurat dette. Skulle jeg likevel bli overtalt til å komme med et konkret svar ville det blitt «Nei. Det er ikke siste gang dere ser meg i Tribal Wars.»

Tore - Abobil: Hvordan vet vi at det er deg på en konto RV? Har du noen "hemmelige moves" som bare du legger igjen etter deg?

Reisverket (Rv): Hvis jeg har et gjennkjennelig avtrykk, så må det være at jeg er så priviligert at jeg alltid får med meg solide, dyktige, pålitelige og veldig aktive spillere på laget. Spillere som gjør en forskjell. Folk som spiller for å vinne, og som har i ryggmargen at det må et team til for å klare det. Spillere som stoler på hverandre, og som gjør hverandre bedre. At det er mitt fotspor er slett ikke min fortjeneste, men deres. Av den grunn er jeg både takknemelig og ydmyk, for det betyr selvsagt også at de har tillit til meg og min lederstil.

-A
 
Sist redigert:

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Bra intervju Tore! Savnet kun et par spørsmål ang det siste døgnets hendelser, ellers veldig gode spørsmål.
 

Reisverket

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
203
Takk for intervjuet, Tore. Vil bare legge til at dette intervjuet ble gjort i sommer, altså veldig lenge siden nå. Greit å ha i bakhodet når man leser dette, da det som kjent har skjedd utrolig mye siden da.
 

bobil

Moderator
Seniormoderator
Reaksjonspoeng
328
Stemmer det, venta på lillenes som skulle spytte inn noe i intervjuet, men det skjedde aldri, så tok en avgjørelse å bare poste nå..

Takk i like måte RV :)

-A
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju.

Må kommentere litt dog:
Sannheten får jeg aldri vite, men jeg velger å tro på de det gjaldt.
Det var ikke planlagt veldig lenge dette skiftet, men jeg hadde lekt med tanken sammen med Jostein under et par parti sjakk. Ingen seriøse, konkrete forslag på hvordan det skulle gjøres dog. Bare noe ala "Tenk om dere skifta side"-prat.
Var vel da Jostein tilfeldigvis sa at NV sannsynligvis ble med om noe slik skulle forekomme, at jeg fikk trua på at et siste krampetrekk kunne gjennomføres for å vippe Aristo av pinnen for min del.
Fra vi bestemte oss for å kjøre på, så tok det riktig nok et par uker før vi utførte planen. Dette var pga at Jostein hadde planer om en ferietur, hadde det ikke vært for den turen, ville det skjedd mye før.
Største motivasjonen min for å gjennomføre det dog, var å prøve å slå RV i sitt eget spill :D
Gikk ikke heeelt som planlagt dog.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Flott intervju.

Må kommentere litt dog:

Det var ikke planlagt veldig lenge dette skiftet, men jeg hadde lekt med tanken sammen med Jostein under et par parti sjakk. Ingen seriøse, konkrete forslag på hvordan det skulle gjøres dog. Bare noe ala "Tenk om dere skifta side"-prat.
Var vel da Jostein tilfeldigvis sa at NV sannsynligvis ble med om noe slik skulle forekomme, at jeg fikk trua på at et siste krampetrekk kunne gjennomføres for å vippe Aristo av pinnen for min del.
Fra vi bestemte oss for å kjøre på, så tok det riktig nok et par uker før vi utførte planen. Dette var pga at Jostein hadde planer om en ferietur, hadde det ikke vært for den turen, ville det skjedd mye før.
Største motivasjonen min for å gjennomføre det dog, var å prøve å slå RV i sitt eget spill :D
Gikk ikke heeelt som planlagt dog.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/helse-og-medisin/politiet-slaar-alarm-om-narkoturisme/a/23531203/
 
Topp