Intervjue av Mrzhalt - Cash

Tpexton

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
10
Mrzhalt posisjon : 3
http://no.twstats.com/no19/index.php?page=player&id=8471
http://no.twstats.com/no19/index.php?page=tribe&id=93


Intervjue av Ruben aka Mrzhalt




Meg: Fortell gjerne litt om når du starta og hvem som fikk deg til å starte evt hva fikk deg til å starte


Mrzhalt: Min Tw karrierer hadde helt klart en rolig start. Jeg var 9 år og startet vinteren, rett før jeg fylte 10, i 4. klasse. Jeg var ikke den i klassen som var særlig interessert i å spille et slikt spill. Jeg skjønte ingenting. En ting jeg husker var at en i klassen, som var en av de bedre, hadde skaffet seg speidere. Jeg syntes egentlig hele greia var teit. Tropper som ikke kunne drepe, og man måtte tenke for å prestere bra i selve spillet.

Til tross for at jeg ikke var særlig interessert i spillet, og strengt talt syntes det var piss kjedelig, ble jeg til å fortsette. Jeg har i senere tid konkludert med at dette må være fordi faren min var streng og ikke lot meg spille «kulere» spill som CoD etc. Jeg ble derfor sittende å spille Tw, som eneste i vennegjengen, og begynte etter hvert til å smake på å prestere, som gjorde at spillet ble mye gøyere.

Når jeg startet å prestere gikk også selvtilliten opp, som gjorde at jeg kom i kontakt med flere gode og ikke minst hyggelige spillere. Det er disse spillerne som skaper dette koselig miljøet og som gjør at jeg fortsatte da, og fortsetter den dag i dag.



Meg: Kan du fortelle om tw historien fra du startet til her du er nå ?


Mrzhalt: På tw.no er jeg stort sett kjent som speedspiller tror jeg. Dette av god grunn, for det er speedingen som har åpnet mine veier til å bli den spilleren jeg er i dag. Jeg møtte faktisk en av mine bestekompiser RL takket være speed. Etter at vi speedet noen runder sammen, og takket være en påskeferie med mange bortreiste venner, ble det til at jeg stakk på overnatting. Vi trivdes godt i lag og fortsatte å være sammen og vi fortsatte å speede. Dette er ca. 6 år siden

Dette var en tid der «Speed Teamet Ultimatum» (STU) og Dr. Mcqueen sitt «Honkie!» var de to store teamene i Norge. Begge teamene hadde falt i aktivitet, mens det fortsatt fantes aktive speedere. Dennis, som bestekompisen min heter, og jeg var med i STU, men irriterte oss hardt over gangene vi ble cleared fordi vi måtte kommunisere skriftlig over skype. Det er her WySoSe kommer inn i bildet. Dennis og jeg lagde et nytt team der vi hadde fokus på kommunikasjon.

Why So Serious er «hjertet» mitt. Vi har alltid vært en liten gjeng som har spilt bra sammen, vokst på hverandres lojalitet og tillit og hatt veldig god kommunikasjon både om spillrelaterte temaer og alt annet. Stort sett har den samme «kjernen» vært med siden dag en, som gjør det enda morsommere å se hva vi har prestert internasjonalt.

Alle disse i kjernen har jeg mange minner med på forskjellige verdener utenfor speed. Det er disse spillerne som skal ha æren for mine triumfer. Når det er snakk om mine triumfer på .no er det HP (classic) som står sentralt. Jeg har alltid likt servere som avgjøres etter ikke for lang tid og kan defineres som en stereotyp «oppstartspiller». Likevel har jeg prestert godt på runder som er lengre enn speed, med rank 3 på HP1 og 2, rank 2 på HP3. Nå har jeg en seiers-rekke på de tre siste rundene, der jeg spilte med Stian på Svensker på HP10 og 11, for så å spille med Jørn på HP12. For de som lurer, er planen å spille neste runde også.

På vanlige verdener har jeg også spilt her og der. Kontoene har blitt så mange opp gjennom årene, at jeg velger å ikke kommentere alle. Trekker derfor frem to kontroversielle kontoer. Den ene er Ekans, der jeg spilte sammen med Morten. Her ble det brukt ekstreme mengder PP, og vi hadde det veldig morsomt. På v17 spilte jeg som Ralph Lauren, der det selvfølgelig var jeg som lagde navnet. Jeg spilte med Sindre og Magnus i oppstarten og hadde egentlig ikke planer om å satse. Jeg tviler på at jeg er den første som har sagt at jeg kan «hjelpe til litt», og likevel bli sittende i flere dager i strekk for å farme de ressursene ikke de andre klarer og stige marginalt kjappere. Dette er kanskje den mest vellykkede start-upen jeg har vært med på, frem til vintereventen ødela sjarmen rundt kontoen, og jeg fort tapte motivasjon. Hadde også mye som skjedde utenfor TW, med rettsaker og venner som gikk bort, som resulterte i at jeg kollapset totalt psykisk. Den dag i dag, syns jeg fortsatt det er flaut å snakke med spillere som tok ut den kontoen, for jeg hadde lagt så mye arbeid i den, og følte jeg hadde mye mere å gi enn hva jeg klarte å strekke meg til der og da. Vil også beklage ovenfor medspillere i WySoSe for at jeg sviktet dere. Det ligger på min kappe.

Videre nå er det v19 som gjelder. Nok en gang takket jeg ja til å «farme», og jaggu så har jeg sittet å spilt i nærmere 42timer i strekk siste uken. Nå høres det ut som at jeg gjør alt på kontoen, men det skal jeg ikke ha på meg. Mor Helen og sønn Simen er de som styrer skuta, mens jeg og min gamlefar, Jørn, farmer og kommer med litt tips – for å ikke snakke om å spamme ned forum og skypesamtaler. Jeg er veldig takknemlig for denne komboen samlet på en konto!




Meg: Så dere altså en hel familie på tribalwars kontoen? hvordan skjedde det?


Mrzhalt Si det. Vi fire ledet stammen sammen på forrige HP. Der startet det strengt talt med at Jørn og jeg ble tatt ut av Simen og Helen, noe jeg såvidt refererte til i Pnp-posten "Tribalhugs og desperathet". Til tross for at de tok oss ut først, lot de oss bli med i stammen, ikke lenge før vi også ble med i ledelsen.

Helen og jeg holdt kontakten selv om ingen av oss spilte, og da hun startet opp igjen på v19, ønsket hun å dra meg med på en konto på v19. Simen og Helen har alltid spilt sammen, og dette var intet unntak. De syns det var helt greit at jeg spilte litt som jeg hadde lyst og farma når jeg ville. Det viste seg at jeg skulle gjøre noe mere enn å bare farme, selv om jeg er veldig glad i å presisere at dette er min rolle på kontoen når det er vanskelige valg som må bli tatt.

Jørn hoppa inn på kontoen for noen dager siden. Han var det jeg som dro med meg inn, mens både Helen og Simen gikk god for det. Han vil ikke spille aktivt før om en ukes tid, men da regner jeg med at dette kan bli skikkelig "farlig"



Meg: Med tanke på deres posisjon, hvordan har dere tenkt å utvikle dere?


Mrzhalt: Vi har ikke en posisjon til en rank 1 konto pdd. føler jeg, så målet vårt et å bygge oss stabilt opp bak her og stige jevnt og trutt. Ønsker ikke kommentere våres planer for mye, men Plan B skal ikke se bort fra at vi etterhvert kommer nærme nok til å bite dem i fingerne :)



Meg: Hvordan trur du plan b kommer til å takle press fra 2 stammer?


MrzHalt: Jeg var ikke fornøyd med Plan B, og mistet troen på dem som stamme. Det var også en av grunnene til at vi forlot, til Cash sin fordel. Likevel viser de at de så langt gjør det godt uten press. Tiden får vise hvordan de takler det når krigen skjerper seg, så blir det våres oppgave i Cash å se til at de ikke klarer det - der eneste utfordringen er at de sannsynligvis også har et mål om å slå oss. Jeg tror det kan bli spennende og håper de har endel å gå på!



Meg: Kan du fortelle hvem som har prestert best fra 2 stykker i Plan b og 2 stykker fra enten Teemo eller Cash (du kan velge å ta en fra teemo og 1 fra cash også :))


Jeg kjenner ikke mange i Plan B, da jeg spilte veldig anonymt i starten av mitt opphold på denne kontoen. Likevel har jeg to spillere der som har overasket meg positivt: Andrek og Ras al Ghul. Andrek har klart å snappe en by av Trym..
 
Sist redigert:

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
huh du glømte plan C i det enes spørsmålet dit er vel strengt tatt plan B og C?

Uansett er jeg skuffet bra intervju og alt det men hvorfor bare cash medlemmer? Jeg vil ha variasjon ikke bare folk fra Cash -_-

Kanskje en som holder seg mer nøytral til topp 3 stammene skulle tatt denne jobben? Eller kan variasjonen snart komme?

og btw en ting til du har vel ikke tenkt og intervju hele cash før du begynner på noen andre når du først er på en streak?
 
Sist redigert:

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Da det er stort sett dualkontoer som kommer til å bli intervjuet, er det fint om du bruker navn, og ikke bare brukernavn. Selv skjønte jeg fort at det var Ruben, men det er ikke alle som skjønner det. Ellers så var det ett flott intervju! (støttes)
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
huh du glømte plan C i det enes spørsmålet dit er vel strengt tatt plan B og C?

Uansett er jeg skuffet bra intervju og alt det men hvorfor bare cash medlemmer? Jeg vil ha variasjon ikke bare folk fra Cash -_-

Kanskje en som holder seg mer nøytral til topp 3 stammene skulle tatt denne jobben? Eller kan variasjonen snart komme?

Ver fornøyd at noen i det hele tatt tar på seg den jobben.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
en del av jobben er og få litt varisjon også tipper neppe jobben hans er og intervju kun 1 stamme?

Sett at v18 ikke har noen intervjuer så er det ikke det smarteste å klage etter så kort tid. At det er de to som ble tatt først har jeg forståelse for, da de har prestert meget bra hittil, noe rangen deres viser.
 

Tpexton

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
10
Dette intervjuet ble gjort for 4 dager siden, da jeg kommer stort sett med et nytt intervjue hver uke eller hver andre uke, da det kommer helt an på forespørsel. Og jeg sa, stem på den personen/kontoen du vil skal bli intervjuet og slutt å klag Nicehunter. Mrzhalt var den personen som jeg leste flest ganger etter xero på http://forum.tribalwars.no.com/showthread.php?18154-Heisann Tråden. Hvis du vil ha noen andre får du komme med potensiale personer/kontoer.
 
Sist redigert:

Ruby0444

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
193
Så morsomt at jeg ble valgt ut. Setter pris på det.

Som konstruktiv kritikk til videre, kan det være en ide at du skriver en kort innledning om hvem du intervjuer og hvorfor. Dette gjør at leserne får litt info om intervjuobjektet fra en annens synsvinkel og får bedre forståelse av intervjuet. Som Magnus sier, som jeg ikke merka meg når du sendte det på skype, kan det være smart å bruke navn eller forumnavn fremfor spillernavn, da vi er flere på Mrzhalt enn bare meg.

Igjen, morsomt at jeg er den som fikk intervjuet denne gangen, og jeg ser frem til neste intervju!
 

DeletedUser

Guest
Da det er stort sett dualkontoer som kommer til å bli intervjuet, er det fint om du bruker navn, og ikke bare brukernavn. Selv skjønte jeg fort at det var Ruben, men det er ikke alle som skjønner det. Ellers så var det ett flott intervju! (støttes)

Trodde det var Simen først, men skjønte etter hvert at det var Ruben :p Fint intervju!
 

Tpexton

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
10
Så morsomt at jeg ble valgt ut. Setter pris på det.

Som konstruktiv kritikk til videre, kan det være en ide at du skriver en kort innledning om hvem du intervjuer og hvorfor. Dette gjør at leserne får litt info om intervjuobjektet fra en annens synsvinkel og får bedre forståelse av intervjuet. Som Magnus sier, som jeg ikke merka meg når du sendte det på skype, kan det være smart å bruke navn eller forumnavn fremfor spillernavn, da vi er flere på Mrzhalt enn bare meg.

Igjen, morsomt at jeg er den som fikk intervjuet denne gangen, og jeg ser frem til neste intervju!



Skal vel det neste gang. Ble bare kritisert sist gang jeg intervjuet at jeg kom ut med navn på personene. Og derfor tenkte jeg skulle droppe det denne gangen.
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Et nytt og veldig spennende intervju! Artig å lese om Ruben sin TW karriere!
Når det gjelder Mrzhalt kontoen, er det ingen tvil om at den kan farge V19 hele veien til mål. Kvalitet!
 

DeletedUser

Guest
Selvom jeg ga Magnar negativt rykte her, så er jeg delvis enig. Det er mye av det samme.
Det sagt, så er det fantastisk at noen tar på seg slike jobber. (Peke på tittelen min...)
Jeg synes også at spørsmålene er fine og informative. Er enig med Ruben om å kjøre en bedre innledning, hadde ikke tenkt mye på det før han sa det dog.
Totalt sett er det godt jobba!
 
Topp