Jørn - limet bak Sir Jato von Sauelort

Jato Link

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
590
Hallo enormt aktive og superflittige forumbrukere her på verden 15! Det er på høy tid med et nytt intervju synes vi som leser de samme postene hver dag fordi vi ikke har noe bedre å gjøre på. Så for å variere fra sist intervju, som jo var av en Jato Link-spiller, med en Jato Link-spiller, vil vi denne gangen ha et intervju av en Jato Link-spiller, med en Jato Link-spiller! Men denne gangen heter Jatokontoen Sir Jato von Sauelort! Er det ikke flott? Det synes vi, og derfor fortjener det selvsagt et eget intervju. Så, mine damer, og herrer! Uten videre dikkedarer: JØRN!

Jørn er limet som holder Sir Jato von Sauelort sammen. Han er den som arrangerte blind-daten som førte de to kontoene sammen, og hjalp dem tilbake til rank 1. Kort sagt, Jørn er mannen bak Sir Jato von Sauelort. Så det er på tide å lære litt mer om denne noe stille og forsiktige spilleren, som på forumet går under navnet Bradolf Pitler.

Ålreit! Jørn! Du er en spiller som i nyere tid har vært en gjenganger på topprangeringen. Fortell litt om din vei mot toppen!


Hmm, min vei mot toppen? Ja den har både vært lang og hard.. Men jeg prøver å begrense historien så mye som mulig.

Det startet med min første verden på .net (W3). Her fikk jeg endel byer, før jeg plutselig ble adlet i løpet av en natt. Det var triste saker, og all jobbingen jeg hadde lagt ned i den kontoen var liksom til ingen nytte. Etter dette bestemte jeg meg for å lære mer, skjønne spillet slik at jeg ikke skulle gå på samme feil igjen... Men det var ikke til å unngå, de to/tre neste serverne jeg spilte på endte akkurat sånn som min første.

Et til to år senere hadde jeg sett masse, og fått mange nye erfaringer. Jeg hadde møtt på spioner, forrædere, stammehoppere, mergere, familier, osv. Det var nå jeg begynte for fult i Romania. (Nå stiller du deg kanskje spørsmålet: Hvorfor Romania? ) Ja, hovedårsaken til at jeg spilte akkurat her er at halve vennegjengen min er rumenske folk, og selv snakker jeg flytende rumensk. Og derfor var det litt kult å spille med dem. Jeg spilte på Lumea 5, der jeg endte opp topp 25 så hadde da gjort et stort framskritt. Og det var nå det bare gikk oppover:

Jeg kom på 3 plass Lumea 7 med brukeren som het Pejo307, også første plass på Lumea 14, 17 og 19. Jeg spilte også noen verdener innimellom i Norge i denne perioden, men ingen gjorde det så bra at det er verdt å nevne.

Så tok jeg en liten pause helt til Classic kom. Dette er en verden jeg har elsket fra første gang den kom ut.. Dette i bunn og grunn at det er så store forskjellig mellom hver runde og at den ikke varer i evigheter. Den første brukeren jeg gjorde det bra på her er Populus Unitas Hp 2, den endte opp på rank 5 eller noe sånt, men hvis spillemorale min ikke hadde blitt borte fordi stammen hadde vunnet så tidlig, hadde den sikkert vært litt høyere på rankingen.

Etter denne verden var jeg sliten, nå hadde jeg vunnet servere i Romania, på .net og masters, men aldri greid det store i Norge, noe man ofte skulle trodd var lettere.. Men det kan skyldes mange faktorer. Så jeg tok meg en ny pause, fant meg en kone, tok over jobb selskapet til faren min. Før jeg plutselig bestemte meg for å starte igjen. Dette på Hp 7.

Nå følte jeg at det var på sin plass å komme tilbake.. Og dette greide jeg med god hjelp av Sander/Honour og Chris. De lærte meg ting jeg ikke kunne tidligere, og sammen så vant vi hp 7 med kontoen Bradolf Pitler.. Fra den stund var vi gode venner, og de ble med på flere kontoer senere.

Så kom jeg til neste hp, altså hp 8.. Det var en ny lett seier, men var store diskusjoner om vi spilte moralsk riktig. Kontoen vår ble faktisk bannet 24 timer tidlig i gamet, så vi føler på en måte at vi fikk vår straff, selv om vi fulgte alt som sto i reglene.

Nå er vi tilbake til nåtiden, og akkurat nå [dette vil si for ca. 1 uke siden. Publikasjonsprosessen tar tid når man heter Joakim. Red. Adm.] sitter jeg og farmer på hp 9 ( brukeren Xpertim som også har sikret seg seieren) Så det har blitt en hattrick for meg på hp.

Jeg spilte også på v15 når den kom ut.. På en bruker som het punchinello. Her startet jeg bra, lå langt foran, helt til den ene tyske dualen gjorde ting som jeg fortsatt ikke er enig i. Dette endte med konto-slett og jeg gikk over til Jato Link. Moralen min var lav, og Joakim var sliten etter å spille på Jato så lenge alene, så kontoen ble på en måte inaktiv bare etter noen uker..

Nå de siste ukene kom vi på jato tilbake igjen! Vi merget med sauelort og nå er aktiviteten på topp og moralen tilbake. Vi kjemper om rank 1, og kommer til å gi full gass fremover.



Jeg har tidligere fått høre at du også har spilt aktivt på Travian, og gjort det bra der. Hva er etter din mening hovedforskjellene mellom Travian og Tribal Wars, og hva gjør eventuelt det ene spillet bedre enn det andre?

Travian var det første by-spillet jeg noen gang spilte, og pga travian så startet jeg også med tribalwars. Ja, travian var på en måte mitt spill fra start av, skjønte konseptet veldig fort og dette førte til at jeg over tid også vant endel der. Jeg ble også med i lukkede mesterskap der alle de beste av de beste spilte mot hverandre på private servere. (OG her var hovedpremien ofte store pengesummer). Vant et sånt mesterskap en gang, tror det var samtidig som jeg også vant en server på tribalwars i Romania. Men den pengepremien blir på en måte en liten tilbakebetaling på alt du har brukt. For å vinne så måtte du jo ofre litt penger uansett.

På samme tidspunkt som jeg tok en pause fra tribalwars, tok jeg også en pause fra travian. Og når jeg kom tilbake så var travian et helt annet spill en tidligere, de hadde tatt en kjempe oppdatering som for min del ødela hele spillet. Derfor gikk jeg over til å bare spille tribalwars, og seieren der bare økte grunnet mer tid. Nå kunne jeg forholde meg til bare et spill. Samtidig som jeg kunne leve et liv ved sidna...

Hovedforskjellen mellom travian og tribalwars er at du har flere muligheter på travian. Du kan være forskjellige typer raser, som igjen hadde forskjellige egenskaper, tropper og bygninger. Det som da er, er at du alltid er bedre med den ene rasen, så du må på en måte spille tre runder for å bare vite hvem du er best med.. Nå har også travian fått en type helt som kan finne gjenstander osv. (noe jeg ikke liker i det hele tatt)

Jeg vill si at for meg var travian det beste spillet helt til jeg begynte å gjøre det bra også på tribalwars. Da ble på en måte disse to spillene like viktig for meg og tiden jeg brukte på pc i uka økte drastisk. Men så etter pausen ble travian ifølge meg dårlig.. Og den dag i dag er Tribalwars mye bedre enn travian, men jeg anbefaler å prøve travian.. Har noen private travian servere som jeg styrer, dette var også endel av premien for å vinne mesterskap, så hvis du vill teste travian på en verden med 20- 30 folk så bare send meg en melding.. Da kan jeg også velge å ta hastigheten til 300 x mer enn vanlig osv.



Som du nevnte tidligere var Jato Link kontoen lenge inaktiv. Nå som den er merget inn i Sir Jato von Sauelort har aktiviteten tydelig tatt seg opp. Hvor fant du motivasjon til å igjen spille v15 aktivt, etter en så lang periode med innaktivitet?

Grunnen til at aktiviteten kom tilbake er nok mitt mål om å alltid vinne. Moralen min gikk i hovedsak bort grunnet at det ble til at enten bare var Joakim som spilte, eller bare jeg som spilte. OG dette gjorde at vi ikke fikk holdt aktivitet 24/7 og ikke kom noen vei.. En annen ting var nok punchinello sitt nederlag. Er kjipt å måtte gå innpå en ny konto, blir ikke det samme!!!

Men nå som vi merget, er det jo viktig at man viser at mergingen er verdt det og at alle kan gjøre noe hver dag.. Vi har startet å farme mye (tatt nesten alle ranere og plyndrere siden vi var ferdig merget) og har nok mest gullmynter på av alle på v15, så vi har godt utgangspunkt til å utvikle oss fort. Vi må bare ta de riktige valgene. Hva det er, er ikke alltid like lett å vite.. Men sånn er spillet, vi må ta et valg som er med på å avgjøre hva som skjer videre..



Du nevner valg her, og du er jo blitt kjent for å (sammen med dine duals) ta noen kontroversielle stammevalg på v15. Nylig valgte dere å forlate Teemo, hvorfor?

Det at vi forlot teemo er det mange årsaker til:

1. Grunnet Aktivitet
Som sagt tidligere var aktiviteten veldig dårlig, den var det på vår konto også, men vi valgte å bli aktive og derfor måtte vi da også gjøre noen forandringer.. Få en fresh start. Siden vi kanskje møtte på max 8 meldinger i teemo chatten per dag, så valgte vi å gå vår egen vei.

2. Grunnet Ledelse
Teemo sin ledelse prioriterer helt andre verdener enn v15 og det blir på en måte dualen til lederen som derfor måtte ta ansvaret. Det er da Stian, men hvis jeg husker rett så var Stian også leder i DOPE. Der forlot han stammen før skuta sank, noe som gjør meg usikker på om han da burde ha den rollen.. (men dette er selvfølgelig min mening, alle er nok ikke enige i det)

Grunnet Uw/Teemo
Ble også litt for dumt å være to stammer, man får da ikke kontakt med de i UW, på samme måte som man får kontakt med de i teemo.. Det gjør at eventuelle aksjoner da tar mye lengre tid å planlegge osv.

Grunnet Trivsel
I stammen teemo ble det også sagt masse stygge ting om en viss person på denne kontoen, dette kanskje for tull, men det er litt å gå over streken. Det ble brukt ord som ”Hore”, osv, men det gjør inntrykk på personer.. Dette tror jeg var de yngste spillerne i teemo, men man vet ikke.

Kan ramse opp enda flere grunner hvis det trengs :p

Men nå har jo teemo forstått dette, våknet de da vi leavet mon tro ? De har så vidt jeg vet fått en ny ledelse (i hvert fall noen nye i ledelsen), blitt mer aktive og merget med Uw.



Hva synes du om egen innsats så langt på v15?

Innsatsen min startet veldig bra på punchinello, men når den kontoen gikk i dass sank moralen veldig, så når jeg joinet Jato tok vi raneren 1-2 uker framover, også ble kontoen inaktiv. Så er jeg igjen tilbake på Sir Jato von Sauelort. Her har jeg spilt kjempemasse, farmer for raner hver dag og gir full gass for nå å vise hva vi er i stand til. Så pass på, vi vil vokse fort.



Noe du ville gjort annerledes?

Jeg vill først å fremst ikke ta inn dualer jeg ikke kjenner til tidligere igjen (punchinello), jeg kunne ha vært litt mer aktiv på Jato, og ikke mistet moralen så fort.. Jeg burde prøvd å holde ut. Ellers så er jeg fornøyd med alt som er gjort og tenker bare fremover



Hvem er de største utfordrerne til Sir Jato von Sauelort-kontoen?

Den største utfordreren på v15 er nok Don, han er en kul fyr som burde få skryt av at han spiller alene. Han har kommet langt til å være en fyr som ikke spiller dagtid pga jobb. Han lever livet ved sidna tw og gidder ikke å skaffe dualer av den grunn.. Han er en ordentlig bondeknøl som kjører gammel stil.. Hvis det hadde vært en verden der det er max en spiller per konto ville don gjort det kjempe bra!!! To andre store utfordrere er nok Dr.evil og Reiseverket, men vi får nesten se hva som skjer. Og hva vi på JvS gjør.



Hvordan ser du for deg at veien videre vil bli for deg, og for stammene på v15?

Veien videre er en meget usikker og jeg vet ikke helt hvor vi skal enda.. Vi prøver å ta alt som kommer på best mulig måte og bestemmer oss utfra det. Så da er det bare å vente å se.

Vi opplever at de to største stammene vill ha oss inn, men vi har valgt å ta valgene varsomt ettersom det kan endre veldig mye.. Så tid er noe vi trenger!!!



Hvem på v15 tror du har mest draget IRL?

Hmm, de som har mest draget på v15 vill jeg si er don og kristin. Don er en bondeknøll og elektriker som sikkert leter etter dame, og kristin er en sykepleier med en mann som aldri er hjemme. De hadde nok passet veldig godt sammen de, har jo hørt dem micce sammen også.

Okeidutarheltfeildetermeg. Takk for et flott intervju! Lykke til videre og nå er det din tur til å finne noen å intervju! Jippi! Jeg er fri!
 

DeletedUser

Guest
Gode svar fra Jørn og godt skrevet av Joakim :) Jørn er en rettferdig spiller og en god dual! :)
 

Kileren10

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
63
Interessant intervju med gode besvarelser. Rett og slett en fryd å lese, med Joakim sine innspill innimellom der (giggle)
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Flott intervju (clap)
på tide med intevju av noen andre enn JL/ JvS spillere nå :D
 
Sist redigert:

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Fantastisk intervju, takk for lesestoffet :p Lykke til videre og fantastisk jobba!
 

DeletedUser

Guest
[B



Hvem på v15 tror du har mest draget IRL?

Hmm, de som har mest draget på v15 vill jeg si er don og kristin. Don er en bondeknøll og elektriker som sikkert leter etter dame, og kristin er en sykepleier med en mann som aldri er hjemme. De hadde nok passet veldig godt sammen de, har jo hørt dem micce sammen også.

Okeidutarheltfeildetermeg. Takk for et flott intervju! Lykke til videre og nå er det din tur til å finne noen å intervju! Jippi! Jeg er fri!

GISP....
Sau får creeds for å være TW dama til Don liksom og thats it ? Blodig fornærmet !
 

DeletedUser

Guest
Nei, det gjorde jeg i alle fall ikke
blushing.png
 

Kileren10

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
63
Trenger. Mer. Lesestoff!

Jørn, du får skynde deg med å få til et intervju!
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Håper virkelig du ikke vet alt om meg:S. Dessuten har jeg kun blitt intervjuet av meg selv og vi er på samme konto, så kan jo kanskje være greit å få med hjernene bak samme konto? :)
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
Flott Intervju :)

Jeg stemmer for Heine beast som neste objekt :mehe:
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Grunnet egoisme er han blitt rammet av lammelser i begge armer såe..... You just have to wait (giggle)
 
Topp