Ja til pinneraketter på nyttårsaften

DeletedUser

Guest
Er dette et demokratisk land?
Det sies at "norge" er et demokratisk land og demokrati er vel noe som betyr at folket bestemmer.
Men før forbudet mot pinneraketter kom spurte politikerne først hva folket synes?
Var de fleste i norge enige i dette.
Det trur ikke jeg.
Så jeg synes ikke norge er mye demokratisk også er det bare en dag du kan kjøpe fyrverkeri i år til nyttårsaften.
Jeg skal ivertfall ikke bo i norge nåt jeg blir 18.
Nesten ingenting er lov i norge.
Norge er etter min mening det mest udemokratiske landet av alle landene som Sverige,Danmark,Finland,Tyskland,Frankrike,USA,England,Spania og alle de landene.
Det er 18 år på og ta førerkort, ulovlig med pinneraketter, ulovlig med slike lys greier under bilen og mye mer.
Og i f.eks USA så er aldergrensen på og ta førerkort 16 år ikke 18, det er ikke ulovlig med pinneraketter, og det er ikke ulovlig med slike lys under biler i USA.

Men så til poenget mitt.
Jeg vil få forbudet mot pinneraketter på nyttårsaften bort så jeg har oprettet en gruppe hos Facebook.
Så de som vil kan søke på gruppen: Ja til pinneraketter på nyttårsaften

Og meld dere inn så får vi håpe på at forbudet mot pinneraketter blir opphevet og melder 10,000 eller flere seg inn i gruppen så skal jeg sende en epost til stortinget eller en eller annen.

DeletedUser

Guest
Erdet ikke å bare smugle rakketer fra Sverige da???
Å skyte det på nyttårsaften....kommer purken,skyld på naboen :D

DeletedUser

Guest
Erdet ikke å bare smugle rakketer fra Sverige da???
Å skyte det på nyttårsaften....kommer purken,skyld på naboen :D

Hvordan kan jeg smugle raketter?
Er bare 15 år gammel.
hadde selvsagt smuglet inn fra sverige visst jeg hadde våre 18 og hadde hatt et kjøretøy.

Reaksjonspoeng
3
Den mest patetiske tråden jeg noengang har sett:eek:

Some facts:

I fjor ble 33 personer skadet som følge av nyttårsrakketer.

70 % av de skadene ble forårsaket av raketter med styrepinner.

Driter du kanskje i de 20 personene som ble skadet i fjor?

Jeg tror faktisk Norges regjering tenkte "Hei! Hvis vi kan redde 20 personer hvert år, med en enkel ordning som ikke fører til tap av noe som helst, hvorfor gjør vi ikke da det?"

Og at Norge er udemokratisk av den grunn? Ha. LOL:eek: Dummeste uttalelsen jeg har hørt.
Velger vi kanskje ikke statsminister og regjering hvert fjerde år? Jo. Det gjør vi.

Og når de menneskene Vi har bestemt at skal representere oss, tar opp et forslag og deretter stemmer over det, så kan vi ikke si annet enn at dette faktisk er mennesker som representerer oss, og derfor er det vår mening som kommer til syne.

Og er du kanskje klar over hvor mange nye ordninger som innføres hvert år?
Hvis vi skulle stemt over hver eneste filleordning som ble tatt opp på stortinget, så hadde ikke folk hatt noe fritid. Da hadde det ikke vært noe vits å velge et storting. Da kunne vi bare gått til valgurnene hver kveld for å si at vi ikke vil ha fisk som er mindre enn en mobil:confused:

Men hvis det er det du vil, så kan jeg væe enig i det du sier;)

Og jeg er klar over at man ikke har stemmerett før man blir 18. Det er dumt, men tenk over det:

Hvor mange av 15-åringene du kjenner har lest partiprogrammene til noen partier?
Ikke mange tenker jeg.

Og hvor mange 15-åringer har ikke nøyaktig det samme synet på politikk som foreldrene sine?
Ikke mange.:cool:

DeletedUser

Guest
Det er en liten forskjell på at Coca Cola begynner å selle Urge igjen, og at Stortinget skal omgjøre et vedtak som kan redde liv^^:p

Reaksjonspoeng
1
1.5l-Urge saken gjør meg syk! Ikke misforstå, jeg digger Urge, men nå tror alle at de skal få til det samme! Dere tror virkelig det kommer til å gå? Lykke til, sier bare jeg.

Reaksjonspoeng
3
Coca-cola er en kommersiell bedrift.
Det er ikke staten.

Jeg tror ikke de bryr seg så mye om den facebook gruppen din før det er minst 3 millioner personer som har joinet den.

Royal Flush

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Haha.. Må ofre en liten latter til denne tråden her. Men jeg må si meg enig med forskningsprosjekt'et og multiaccount'en..

DeletedUser

Guest
Vi får leve med batterier :)
Uansett så tror jeg ikke at det hjelper så veldig mye med denne "Ikke pinnerakett" regelen fordi da kjøper folk dobbelt så mange batterier og slikt..
Se for dere endel folk på nyttåraften løper rundt der fulle og slikt, tenner på et batteri i fylla, og bare står der me hue over batteriet.. Poof!

Topp