jeeeeeeright - En PMS stratèg

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Innledning

Da er v5's andre intervju, og mitt aller første, endelig ferdig. Dere er så priviligerte at dere skal få høre mer om den selværklærte fake kongen av v5 om hans tanker og meninger.

Til info er jeeeeeeright idag helt oppe på rank 15 og har vært i PMS siden 19 august. En selværklært feig spiller som har karret seg opp på topp 20 oda og har den siste tiden vært involvert i v5's største snu operasjon hvor hele verdens bildet ble snudd!

- Før hele kalaset begynner vil jeg takke Jeeeeeeeright for å være så sporty at han stilte opp på dette prosjektet. Så håper jeg dette er til glede, og missnøye for dere alle ! :) Enjoy





Hva er din Tw historie?



Den er i grunnen verken veldig lang eller veldig spennende.

Jeg startet opp med v5 på et infall mens jeg kjedet meg en dag jeg ventet på at noe annet skulle bli ferdig nedlastet på pc'en. Dette var vel i slutten av mai i fjord. Jeg dro på ferie i Juni samme år, så jeg hadde god tid den første måneden, og plutselig var jeg ganske hekta.
Jeg har i ettertid vært innom alle de nye verdnene som har startet, men aldri lagt noe innsats i det pga tidsmangel (med unntak av den siste speedrunden på .se som jeg lå ganske godt an i helt til det nye samarbeidet mellom PMS og NB torpederte for meg og dualen min).


Stammene jeg var innom var vel:
"Dreams" som plukket meg opp i starten. Her var det en seriøs og flink leder (Rozzy) som slet med altfor mange useriøse spillere.
"Fear/FearUS" Dyktig baron her (Viljardicus) som forsøkte å holde fasaden oppe etter at hele ledelsen bare ble borte over natta.
"CK" Ble hentet inn hit igjen av gamlesjefen i Dreams som nestleder - og her gjorde vi det ganske greit.
"PMS" Når CK gikk mot slutten sto valget mellom å be om å få joine PMS eller BERM. Jeg hadde egentlig best forhold til Leiv og gutta der, men pga lite tid til å spille spurte jeg Lowenan om å få komme hit til PMS ettersom de var størst og sterkest i nabolaget mitt. Kan vel ikke si at jeg har angret på dette!


Som du sier selv, er du ganske "Ny" i spillet, har du noen ide om hvorfor du har kommet så langt som du er kommet?


Jeg var heldig i starten, og fikk vokse på stammefrender rundt meg som sluttet (innadlinger). I tillegg startet jeg såpass sent at jeg fikk ligge ute på rimmen å vokse i fred og ro uten at noen brydde seg om meg i noen særlig grad.
Ellers har jeg hele tiden hatt flinke folk rundt meg som alltid har svart på spørsmålene mine.
Det at jeg er "voksen" tror jeg gir meg en annen fordel også, gjennom bedre spillforståelse og erfaring i å formulere meg riktig.

Ellers var jeg ekstremt aktiv i starten. Dette kompenserte nok i stor grad for manglende erfaring. Og så lenge jeg var den "skumleste bikkja i gata" fikk jeg stort sett gjøre som jeg ville.
Angrep jeg noen gikk de som regel grå før jeg rakk å adle dem.

Ellers har jeg kanskje en ganske "feig" spillestil, hvor jeg ofte inngår avtaler med dem rundt meg som kan være en trussel, og kjører knallhardt mot små og "ufarlige" spillere for å gjøre meg selv enda mer dominerende.
Ser du på krigsstatistikken min er vel Fugla den eneste "Farlige" spilleren jeg har tatt byer fra noensinne, og han lå med temmelig brukket rygg på det tidspunktet.


Hvilke spillere mener du har hatt størst invirkning på v5? Og på hvilken måte ?


På godt og vondt (uten at jeg utdyper nærmere enn her, og ikke i noen spesiell rekkefølge):
Meg selv - den siste tidens utvikling
BGM75 - den siste tidens utvikling
Lowenan - rollemodell
Viljardicus - personlig forbilde
Bananaphone - Noe så skjeldent som en beskjeden bergenser, og et personlig forbilde.
Leiv Eiriksson - V5 ville ikke vært det den er uten
Myh - Muligens den største profilen på v5 uten å ta kresds for det selv.
Granpa / Runinter / Cleo - omtaler disse felles ettersom jeg ikke kjenner noen av dem veldig godt ennå, men de har til sammen ledet en stamme som veldig få hadde tiltro til helt til topps på v5.


Du sier selv du har hatt stor invirking på v5, ønsker du å utdype dette og gi oss et klarer bilde av din side ?


For bare en drøy måned siden virket det som om alliansen mellom NB og BERM var hugget i stein. Urokkelig og uangripelig.
Jeg var leder for en stamme i stort mindretall.
Våre allierte var under stort press, og overmakten ble bare større og større for hver dag som gikk.

Jeg og resten av ledelsen i PMS diskuterte daglig situasjonen og alle var enige i at noe måtte gjøres, men ingen visste hva.
Alle som har vært innom publicforum den siste tiden har gjort seg opp meninger om hva som skjedde etter dette, og siden jeg sikkert ikke klarer å være upartisk skal jeg ikke utdype nærmere enn at (for meg i alle fall) ut av det blå kom det et alliansetilbud fra -NB- som gjorde at hele den politiske situasjonen på v5 ble snudd på hodet over natten!

Min rolle i dette er vel ikke så veldig mye mer enn en liten dose dobbeltspill mot BERM de siste par dagene før dette ble offentlig, og som frontfigur for PMS som helhet. Men fakta er at det som lå an til å bli en kjedelig(?) seigpining av PMS utover våren og sommeren har blitt en actionfyllt sak full av intriger, krig og ny spenning!


Med tanke på den siste tidens utvikling, hvorda tror du v5 ser ut om 5 måneder ?


Hehe. det måtte jo komme...
Det ærlige svaret er jo at jeg ikke aner.

Mulig at vi har klart å utslette all motstand, og lever videre som en slags nettleserbasert utgave av Sims, men jeg tviler.


Har du troen på at når støvet legger seg at din egen stamme står igjen som seierherre av v5? Og hva mener du skiller PMS fra de andre stammene på v5 ?


Det som skiller PMS fra resten er nok samholdet. Vi har vært en av mange, vi har vært underdogs, og vi har vært (er) i en ledende posisjon. Gjengen er stort sett den samme, og selv om noen slutter og andre kommer til er stemningen på skypechatten stort sett den samme gode uansett.
Om det er vi eller noen andre som står igjen til slutt avhenger av flere enn meg, og ikke minst kommer det vel også an på de andre stammene så her vil jeg ikke love annet enn at vi er i alle fall med på å kjempe om den seieren!




Dere hadde i en periode en del spillere som gikk over til BERM. Hva er dine synspunkter på dette og hvordan påvirket det samholdet?


Mine synspunkter på dette er jo nødvendigvis ganske fargede, og langtfra nøytrale...
Sånn som jeg ser det er "Erkefienden" vår her på v5 sinnsykt gode på propaganda. Når vi i tillegg var i ganske stort mindretall, klarte de så å overbevise noen unge og usikre spillere til å tro at gresset var veldig mye grønnere på den andre siden.
BERM hadde sikkert et håp om at dette skulle virke demotiverende på resten av gjengen, men det hadde motsatt virkning ettersom vi ble stadig mer innbitte og bestemte på at dette var noe vi skulle klare.
Samtidig fikk vi en moralboost innad i stammen pga at fiendene våre tydeligvis hadde gott opp å slå oss på slagmarken, og måtte ty til alternative metoder.


Dersom du hadde hatt ferdighetene og mulighetene til å gjøre noe lignende mot Berm. Ville du da gjort det og utnyttet situasjonen?



Nei.

Nå har vi kommet i en mer dominerende posisjon ovenfor fienden, og har allerede mottatt en hel del søknader om alt fra at spillere ønsker seg over, til at de vil gi oss passordene sine på skype sånn at vi skal kunne lese chatter...
Alt blir avvist på en høflig måte ettersom det ikke er sånn PMS (eller jeg) vil jobbe.
Vi har brukt spioner tidligere, men nå som vi har muligheten til å klare oss uten å bruke sånne ting velger vi å gjøre det.


Da velger jeg å avslutte dette intervjuet ved å gi deg muligheten til å si noen få ord om det du måtte ønske og takke de spillerne du mener har fortjent litt ekstra oppmerksomhet :)


Hvis jeg skal takke alle som har betydd noe for meg i TW-sammenheng holder det ikke med noen få ord...

Men jeg kan begynne med ledelsen i PMS. De er en helt fantastisk gjeng, som jeg etterhvert har begynt å se på mer som kompiser enn som bare folk jeg spiller med.

Myh som viste meg at selv om man er fiender kan man være gode venner samtidig.

Lowenan som viste meg den enorme tilliten ved å la meg overta styringen av den råeste stammen på v5 etter at han måtte prioritere annerledes (til tross for at jeg kom fra en fiendestamme).

Espen/Brann2006/Leiv Eiriksson som lærte meg at det er lov å ha en ond plan bak ting man sier og gjør (payback's a bitch).

HELE RESTEN AV V5, VENNER SOM FIENDER: Det er dere som gjør dette til et flott spill å være med på, og jeg ville ikke vært foruten en eneste av dere!
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
ett flott interjuv:)

satser på at det kommer flere og nå?:)
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Takk takk;)

Men ja, det vil komme flere intervju, men det vill selvsakt gå litt tid for å unngå å få 100 intervjuer slengt opp på kort tid :)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Meget bra intervju. :) Innholdsrikt og spennende! Credz for bra valg av intervjuobjekt også.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
no må du ikkje være så negativ espen. du som vanligvis er sånn en humørspreder :jhimle:
 
Topp