Jeg lurer litt..

DeletedUser

Guest
Hei hei.

Jeg har den siste tiden, etter at jeg startet å spille igjen, undret og spekulere litt på hva som får spillerne til å bli værende i de stammene de er i. Er det pga det sossiale? Er du i den stammen du er i pga at du ligger i et område sterkt representert av stammen din? Er du i stammen din fordi du liker spillestilen til stammen din? Er du i stammen din fordi at du har vært der siden starten, og vet ikke hva andre stammer har å tilby? Andre grunner?

For min del, er jeg fortida i bol, men har også i lengre perrioder vært i både IB og HFO. Under andre kontoer selvfølgelig. Som sagt er jeg i BOL for tida, og det etter mine erfaringer er BOL den stammen jeg føler jeg passer best inn i, og kommer til å forsette der til jeg blir rimmet (yeah right.. som at jeg blir rimmet.. ) I BOL har vi et utrolig godt felleskap. Jeg har ikke vært borti noe slikt i andre stammer jeg har vært i, også på andre verdener. Det er ganske kjent at vi er en sosial stamme, med et ganske aktivt offtopic forum. Tror i grunn offtopic forumet er like aktivt som resten tilsammen. ;) Vi har også flere ting utenfor tw som holder gjengen sosial, aktiv og samlet hele tida. Til tross for at Offtopic-forumet er det mest aktive, klarer vi oss ganske bra. Vi ligger på 2. plass på tabellen, og i krigen som er nå, er det vi som har de beste resultatene.

Jeg nevner også litt lenger oppe, at jeg også har vært i IB for ikke så lenge siden. Mine erfaringer der fra er at de byfar ikke er like aktive som BOL. Offtopic var ikke akkuratt det mest aktive :p Greit nok, IB gjør det ikke så dårlig.. De ligger på 1. plass på tabellen. Da lurer jeg litt på hva er det som gjør at de holder 1. plassen og medlemmene forsatt holder seg i stammen? Er eneste grunnen at de ligger på toppen og det er kult og være i den største stammen? Eller er det at de ligger midt i et ib-dominert område, og derfor ikke tørr å skifte stamme? Både Drawde, Balle klorin, david93 har ligget i områder med så og si bare ib-folk rundt seg, og overlevd. De er levende bevis på at det går an å skifte stamme og overleve. Skal ikke glemme at de har fått en del inc mot seg etter at de har byttet side, men ved god hjelp fra sine nye stammevenner, har de klart seg meget bra.

Jeg skal ikke legge skjul på at Ib har en god ledelse og gode spillere. Men uten det sosiale er ikke tw det samme.

Jeg har ikke vært i RNG, vil derfor ikke si noe på hvordan det er der. Men kjenner til flere spillere der som jeg regner med at holder det sosiale i gang.. ;)

De som følger litt med har også fått med seg at Hadenmann, Lord Beaverbrook har valgt å gå ut av IB. Og etter hva jeg har fått med meg skal de slutte. De sier selv at det ikke er pga at vi knuser dem med angrepene våre. Da har det nok noe med motivasjonen å gjøre.. Og det er ikke lett å holde motivasjonen oppe når det ikke skjer så mye spennende utenom incs..

Dere får kalle dette hva dere vil, men jeg prøver med dette å få folk til å våkne fra dvalen sin, og vurdere sin fremtid i IB, og kanskje finne ut hva andre stammer har å tilby.

Er vi desperate? Nei, overhode ikke... Vi leder jo krigen.

Vil tilslutt si at dette innlegget er i regi av meg selv og mine opplevelser, og ikke en post stammen og ledelsen har bedt meg om å skrive.

Xano
 
Sist redigert av en moderator:

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Vi gjør det kort og greit; kan jeg få joine BOL vær så snill??? Stor konto midt i IB-land.. :eek:
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Yeah, som om du vet alt om det. Dere har feilet stort på å prøve å felle de, og nå skylder dere på at det var dere som gjorde så de sluttet? Modig. Er temmelig kjedelig å forsvare seg mot dårlige angrep fra BOL dag ut og dag inn. De var uheldige ved at de lå langt unna hovedområdet til IB, men de har også et liv utenom TW som tar mer og mer tid.

Nå sier jeg faktisk ikke at det var angrepene våre som gjorde at de sluttet, men pga at stammen deres er dritt..

Og si meg? Hva har BOL å tilby? Et off topic forum der man kan snakke om hvor mye man drakk på sin forrige fest? :rolleyes:
Og RNG? En stamme der bare noen få er aktive og resten bare følger med? Neh.. Takker nei til det..

Bra du takker nei, ingen av oss som vil ha deg heller..

Selvsagt har BOL en del gode spillere, men det gjør ikke stammen ekstraordinær for det.
Balle, Drawde og david er bare backstabbere, og hvor lenge holder de ut i BOL da? Kanskje de bytter stamme senere og poker dere i øynene? hmm... Balle ga kontoen til brann også, så kan ikke si at han forlot IB. Han hadde tanker om å komme tilbake til IB, men man kan ikke tilgi noe som ødela ganske mye for IB.

Sa jeg at vi var ekstraordinære? Nei, jeg sa bare at vi er bedre.. ;) Du kaller dem backstabber ja.. Greit nok.. Men var det så rart? Jeg og ville backstabbet dere om jeg var i ib til fordel for en bedre stamme..

Dere har jo prøvd å knekke IB i laaaang tid nå, og det eneste dere har oppnådd er å ta noen byer, få 3 spillere over og lage et dårlig rykte mot IB.

Vel, vet ikke om du har fått det med deg, denne krigen kommer aldri til å ta slutt ved å ta fiendens byer... Det er snakk om så store mengder byer, at det er omtrent umulig å adle hver andre ut nå...Derfor må en ta i bruk andre metoder.

Wow! For en prestasjon! Vi er fortsatt på 1. plass, har flere av de beste spillerne og kjemper godt på 2 fronter. Hvis jeg husker riktig, så slet BOL da RNG og IB kjempet side om side mot dere...

De beste spillerne? Yesda.. at de topper listene gjør dem ikke best.. Se på terhals for eksempel.. Han adler omtrent ikke annet enn grått, og uhm.. du er ikke så verst til å adle gamle ib-spillere.. Skal ikke så mye til for å toppe listene.. Det gjelder bare å ha nok fritid. Sry liksom, vi har andre ting å gjøre enn å gro tw hele dagen :p

IB har også noen negative sider, samme har BOL og RNG... Alle har det... Så stammene tilbyr akkurat det samme egentlig. Eneste forskjellen er hvem man spiller mot.


Og Dakapoo, jeg ble igrunn skuffet over svaret ditt.. Forventet mer
 

DeletedUser

Guest
lol md du som vet allt
hvorfor sender ikke ib bare søppel tropper på fienden foristeden for andre ?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Du ble bare skuffa pga at jeg ikke orker å diskutere med deg altså.. Hehe! Synd :)
Men trodde det var et sånt svar du ville ha ut av posten din. Jeg orka bare ikke gå rundt grøten!
 

paalodin

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
159
Side 1:
Tribes: IB
Players:

Side 2:
Tribes: BOL
Players: Balle Klorin

Timeframe: For alltid

Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 3,528
Side 2: 2,449
Forskjell: 1,079

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 33,395,610
Side 2: 23,265,389
Forskjell: 10,130,221

image.php
 

DeletedUser

Guest
må si denne er mere riktig:

Side 1:
Tribes: BOL RNG
Players:

Side 2:
Tribes: IB HVIB
Players:

Timeframe: For alltid

total erobringer:

Side 1: 51,795
Side 2: 48,978
Forskjell: 2,817

image.php


Totalt erobret av motsatt side:

Side 1: 4,861
Side 2: 6,136
Forskjell: 1,275

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen:

Side 1: 460,342,712
Side 2: 436,812,697
Forskjell: 23,530,015

image.php


Poeng beregnet av den totale erobringen av motsatt side:

Side 1: 45,415,687
Side 2: 57,640,875
Forskjell: 12,225,188

image.php
 

DeletedUser

Guest
Flott med litt propanda :)

Anyways, jeg kjemper med mine venner. Det er det som gjør at jeg har det morsomt i dette spillet. Å faktisk kunne takle både oppturer og nedturer sammen med mine venner.

Mine venner er i hovedsak i IB-familien. Derfor har jeg den beste av alle grunner til å sammarbeide med dem, og gjøre TW til et morsomt spill sammen med mine venner. Dette gjør IB, på lik linje med BOL til en sossial plass, hvor vi kan sammarbeide. Dette sammarbeidet har jeg valgt å ta ekstra godt vare på ved å danne stammen OMG!. Kan kalle det en slags BG, hvor vi kriger og har det sossialt sammen i vår lille gjeng, samtidig som vi har god komunikasjon med LORDS (sørvesterlige gruppa i IB), og dette gjør oss til en veldig sammenkjørt gjeng :)


Dette samholdet er jeg sikker på at hverken BOL eller RNG kan få lokalt på samme måte som vi har det.


Vi har det tross alt morro med spillet^^ :D



MVH Cyber
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Du har nok rett herr MD;) pga MSN og Skype har stammeforumene blitt ganske sløve. Men det er jo mye lettere å snakke med hverandre på MSN og Skype ihvertfall:)
jeg synes selv det hadde blitt kjedelig hvis stammeforumene hadde gått ut på dato.
 

jonaks97

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
da må de jo gjøres mer spennende!
Hørt om Tell Til Tusen, Kongen På Haugen eller Gjett Hvem?
 

phenix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
24
Nå vet jeg hva grunnen til at mb alltid er en drittunge i alle tråder, han vet ikke hva seriøsitet er engang...
 
Topp