JPTG - en flopp?

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
isåfall om dette stemmer, er det ikke veldig rart BOL gå ned nå.
Om dere ikke ville gi seiern til WIC gratis så hadde dere ikke gjort det.
Gratulerer dere gjorde at wic vant..
 

DeletedUser

Guest
Spilte på Oyvfinn i Bol fra 2009 og var baron i lengre tid før jeg sluttet, jeg har ikke for vane å delta i krangling men når det sies at ingen i Bol visste hva som foregikk så lurer jeg litt.
Det jeg husker fra starten av denne prosessen var en temmelig steil holdning fra RNG på hva vi i Bol ikke kunne gjøre hverken ditt eller datt for da-----. Vi hadde avstemming i stammen som i flertall ønsket flere ganger samarbeid og fulgte disse slik jeg oppfatter det helt til noe nytt dukket opp. Hva som ble sagt på skype mellom enkelte uten at dette ble lagt ut på forumet vet jeg ikke, Cap og Glitter hadde nok sine diskusjoner tenker jeg. Riktignok var inaktiviteten i Bol ikke særlig motiverende men det å ta så strategisk dårlig valg som etterhvert ble gjort var prikken over I'en.

Ønsker Wic lykke til, dere sover jo aldri (MD), lurer litt på om hele denne gjengen sitter i fengsel som har hele nettene å bruke på TW(wasntme)
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Men du Scorborough, var BOL så mye bedre på dette? Var vell ganske mye drittslenging fra dere og til tider? Og PM'er som ble sendt til ledelsen i BOL angående forhandlinger, som aldri nådde medlemmene i stammen fordi lederne ikke vil det. Holdt ting skjult med andre ord. Var flere ganger HFO/RNG prøvde og redde alliansen med og tilby fred, men BOL nektet plent. Det viste seg jo i ettertid at flere medlemmer i BOL ikke viste om fredsforhandlingene som hadde blitt forsøkt i det hele tatt. Stemmer ikke det?

Hele skypesamtalen ble lagt ut på forumet hver gang en samtale ble avsluttet, og alle fikk sagt akkurat hva de selv ønsket, så nei, det du sier Clayzer stemmer dessverre ikke. Jeg skjønner at RNG/HFO ønsker at det skal være sannheten, men dette handler dessverre ikke om fredsavtaler. Dette handler om JPTG som tidenes flopp.

Og ang fredsavtalen når du først nevner den; Hvorfor skulle vi godta en fred med JPTG etter all den drittslengingen bgm75 og Windsy drev med på forumet? Hvorfor skulle vi inngå en fredsavtale med to stammer som har kjeftet på hverandre i en evighet? Tror du ikke hvertfall BOL, som hadde kjeften til C22 i nord og bgm75 i sør så seg drittlei all snakk om diplomati mellom stammene? Ja, det var mye drittslenging fra oss også, men om du ser på hvem trådstarteren er, så kan du si at det kommer fra HFO eller RNG, og at BOL har prøvd å forsvare seg, og da ender det i drittslenging.

Jeg vet ikke hvor du får din informasjon fra Clayzer, men den er hvertfall helt feil. Om du er usikker, ta deg en tur innom BOL-forumet så får du alt presentert.
 

white tiger

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
44
Ikke tro på md, han er ein løgner dagen rundt :-(

Lovet meg gull og grønner skoger, men hallo det ble jo sau og brune jorder :)

Men synest scar har vært flink jeg :)

Men jeg skal søke meg til jptg på v1 håper på ett ja (party)
 

DeletedUser

Guest
Ikke tro på md, han er ein løgner dagen rundt :-(

Lovet meg gull og grønner skoger, men hallo det ble jo sau og brune jorder :)

Men synest scar har vært flink jeg :)

Men jeg skal søke meg til jptg på v1 håper på ett ja (party)

Jasså? o_O
Får se hvor mange som støtter ditt utsagn der da. -.-
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
isåfall om dette stemmer, er det ikke veldig rart BOL gå ned nå.
Om dere ikke ville gi seiern til WIC gratis så hadde dere ikke gjort det.
Gratulerer dere gjorde at wic vant..

BOL slet med innaktvitet. Det er et faktum ingen kan bestride overhodet. Vi har ikke hatt noen problemer med WIC what so ever, bortsett fra at vi var fiender. Ja, vi har hatt noen opphetede diskusjoner med WIC på forumet, men dersom du ser samtalene til BOL/HFO/RNG er det bare tyttebær i forhold.

Den følelsen du sitter igjen med når HFO eller RNG ikke får frem sin vilje, og truer med å gå til WIC for hjelp er noe en husker svært, svært lenge. La oss bare være enige om én ting, BOL har aldri truet til gjennomslag av sine forslag på den måten jeg har vært i BOL.

Du høster som man sår - er det et ordtak som heter. Sår man dritt, så høster man dritt. HFO/RNG brukte tidlig å spre dritt, truet med å gå til WIC for å samarbeide for å ta oss ut hvis dem ikke fikk det som de ville. De sendte ut trusselmeldinger til BOL-spillere for å snu medlemmene til å gjøre "opprør" mot BOL-ledelsen, de drev med konspirasjoner for å fjerne glitter som leder. Jeg var den heldige som fikk lov å "være med på" å planlegge hvordan dette skulle utføres. Når du sitter i en stamme som blir sett ned på konstant, slik som BOL ble av HFO/RNG, så vil du ikke hjelpe dem til seier når de har tråkket på deg, for så å spille hyggelige når de blir totalt overkjørt av WIC.

Man høster som man sår.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har veldig mye jeg har lyst til å skrive om Just og en goood del om medlemmene, men av hensyn til at jeg vil at de skal skjerpe seg.. sparer jeg dem for det.

Hadde jeg vært leder i stammen hadde jeg virkelig sparket alle sammen gjentatte ganger bak og nærmest tvunget dem til å gjøre noe. Inspirert, satt et eksempel og kommet med planer.

Har hatt kontakt med folk i både ledelsen og andre medlemmer og det er nok potensiale der... Er bare viktig at folk blir satt pris på når de gjør noe bra.

Kommer nok senere til å skrive det som faktisk er positivt ved stammen :hmm:
 

failed abortion

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
73
BOL slet med innaktvitet. Det er et faktum ingen kan bestride overhodet. Vi har ikke hatt noen problemer med WIC what so ever, bortsett fra at vi var fiender. Ja, vi har hatt noen opphetede diskusjoner med WIC på forumet, men dersom du ser samtalene til BOL/HFO/RNG er det bare tyttebær i forhold.

Den følelsen du sitter igjen med når HFO eller RNG ikke får frem sin vilje, og truer med å gå til WIC for hjelp er noe en husker svært, svært lenge. La oss bare være enige om én ting, BOL har aldri truet til gjennomslag av sine forslag på den måten jeg har vært i BOL.

Du høster som man sår - er det et ordtak som heter. Sår man dritt, så høster man dritt. HFO/RNG brukte tidlig å spre dritt, truet med å gå til WIC for å samarbeide for å ta oss ut hvis dem ikke fikk det som de ville. De sendte ut trusselmeldinger til BOL-spillere for å snu medlemmene til å gjøre "opprør" mot BOL-ledelsen, de drev med konspirasjoner for å fjerne glitter som leder. Jeg var den heldige som fikk lov å "være med på" å planlegge hvordan dette skulle utføres. Når du sitter i en stamme som blir sett ned på konstant, slik som BOL ble av HFO/RNG, så vil du ikke hjelpe dem til seier når de har tråkket på deg, for så å spille hyggelige når de blir totalt overkjørt av WIC.

Man høster som man sår.

Da har jeg fått se på saken tosidet.
Usikker på hvem som startet hele krigen, men det spiller vel ingen rolle. (vi er ingen 5 åringer)
Isåfall BOL har vært 1 stamme - RNG - HFO var to.

Trusler misliker jeg veldig, men også usikker hva BOL gjorde for at de skulle bli så sure :hmm:

V1 er en verden full av drama og vi får håpe det fortsetter (rofl)

Utbryter stamme i WIC :eek:
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Da har jeg fått se på saken tosidet.
Usikker på hvem som startet hele krigen, men det spiller vel ingen rolle. (vi er ingen 5 åringer)
Isåfall BOL har vært 1 stamme - RNG - HFO var to.

Trusler misliker jeg veldig, men også usikker hva BOL gjorde for at de skulle bli så sure :hmm:

V1 er en verden full av drama og vi får håpe det fortsetter (rofl)

Utbryter stamme i WIC :eek:

Alle tre stammene er skyld i bruddet, det er det ingen tvil om. Men jeg bare kommenterer at JPTG er en flopp av mange grunner, og én av de grunnene kan være å støte BOL vekk fra seg såpass mye at BOL heller ønsker at WIC skal vinne.
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Hele skypesamtalen ble lagt ut på forumet hver gang en samtale ble avsluttet, og alle fikk sagt akkurat hva de selv ønsket, så nei, det du sier Clayzer stemmer dessverre ikke. Jeg skjønner at RNG/HFO ønsker at det skal være sannheten, men dette handler dessverre ikke om fredsavtaler. Dette handler om JPTG som tidenes flopp.

Og ang fredsavtalen når du først nevner den; Hvorfor skulle vi godta en fred med JPTG etter all den drittslengingen bgm75 og Windsy drev med på forumet? Hvorfor skulle vi inngå en fredsavtale med to stammer som har kjeftet på hverandre i en evighet? Tror du ikke hvertfall BOL, som hadde kjeften til C22 i nord og bgm75 i sør så seg drittlei all snakk om diplomati mellom stammene? Ja, det var mye drittslenging fra oss også, men om du ser på hvem trådstarteren er, så kan du si at det kommer fra HFO eller RNG, og at BOL har prøvd å forsvare seg, og da ender det i drittslenging.

Jeg vet ikke hvor du får din informasjon fra Clayzer, men den er hvertfall helt feil. Om du er usikker, ta deg en tur innom BOL-forumet så får du alt presentert.

Vell, jeg har ikke fått så mye BOL innsyn på denne saken, men det jeg har hørt og lest er jo det jeg har sett her på forumet og hørt fra denne siden av alliansen.

Men hva startet egentlig all denne striden mellom HFO, BOL og RNG? Var det dritslenging som var selve starten til dette? Forsto det slik på deg at dette var mer i ettertid da JPTG var laget?

Hva var grunnen til at alliansen med BOL tok slutt? Og at det ikke lot seg "repaere" i den forstand at de ikke la det bak seg og fortsatte alliansen? Kan jeg få høre ditt innsyn om dette? (nerd)
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Vell, jeg har ikke fått så mye BOL innsyn på denne saken, men det jeg har hørt og lest er jo det jeg har sett her på forumet og hørt fra denne siden av alliansen.

Men hva startet egentlig all denne striden mellom HFO, BOL og RNG? Var det dritslenging som var selve starten til dette? Forsto det slik på deg at dette var mer i ettertid da JPTG var laget?

Hva var grunnen til at alliansen med BOL tok slutt? Og at det ikke lot seg "repaere" i den forstand at de ikke la det bak seg og fortsatte alliansen? Kan jeg få høre ditt innsyn om dette? (nerd)

Dette har blitt forklart så ekstremt mange ganger før og fortalt fra begge sider. Så her får du heller ta deg 10 min å lese igjennom stoff. Føler det blir rart at du uttaler deg når du selv bare har hørt 1 side av saken.

Ta deg heller friheten til å utforske forumet du. Les litt.
 

DeletedUser

Guest
For en ensidig diskusjon! Booooooooooring!

Det har vært åpenbart at både RNG, H.F.O og BOL har slengt mye dritt mot hverandre på forumet, alle veier. Det er underholdene at Scar som starter tråden her var en foregangsmann på den fronten - selv om han heldigvis ikke ekskluderte WIC! :razz:

Nå har det vært slik at begge sider har følt seg overkjørt av den andre når det gjelder diplomati, avtaler og alt det tullet der. Så tenker man på at stammer gjerne assosieres sterkt med stammenavnet. Vi kan være enige om det, ikke sant? Hvis to stammer merger, hvem og en stamme beholder stammenavnet... Blir ikke det veldig likt som at en stamme merger inn i en annen? Så tatt det betente forholdet i betraktning, hvem kan vel ikke se for seg at det blir trøbbel hvis en stamme forventer å beholde navnet sitt? :LOL:

Besides, jeg hørte at BOL var en gjeng slappfisker. Hvorfor skulle noen ønske å merge med dem? :razz:

Jeg fikk dannemann- kontoen for 3 år siden, vil jeg tro. Og ja, jeg har aldri adlet mye - nettopp fordi BOL ikke akkurat har vært en motivasjonsfaktor til å faktisk gjøre det. Tendensen har vært at adler du én by - så mister en annen BOL-spiller ytterligere 10 byer. Finn motivasjonen i det samtidig som du har vanvittig med skolearbeid å gjøre. Ja, jeg skylder på skole nettopp fordi det er relevant og står i stor sammenligning til min aktivitet.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har forhørt meg med en god del spillere fra både JPTG og WIC opp gjennom tidene, og litt nå nylig om hva JPTG sine negative sider var.

Den kanskje største og avgjørende faktoren for mye misnøye og uenigheter, har oppstått pga bgm75. En spiller som både er elsket og hatet. Han gjorde det ganske greit i HFO, men i JPTG har han virkelig laget et salig rot. Attpåtil har han dratt fra sitt eget synkende skip. Nå aner jeg ikke hva grunnen er, men han har visst vært innaktiv lenge nå og ikke sagt noe. Kanskje hans avskjed representerer en ny start for JPTG eller er det et stort nederlag? Det får tiden vise.

Lykke til videre bgm. Bidro med mye artig kriging og intense samtaler i diplomati (eller var det omvendt? :awesome:). Kanskje ikke den beste i en lederposisjon, men som spiller har du gjort en fantastisk jobb! Får også si farvel til windsy som også har sluttet. En sterk duo nede i sør som kjempet og fikk oss over på defensiven. Synd jeg aldri personlig fikk krige med dere med egen konto, for det hadde blitt mye fyrverkeri! :cool:

Håper at JPTG tar seg opp etter en mildt sagt elendig start på ny stamme :)

Be good! :cool:
 

DeletedUser

Guest
enten har bgm slutta eller så har han dunket jptg i ryggen siden han nå er stammeløs, u see? bgm er en feiging :D
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
When shadow comes to claim our souls,
Some must rise - the light of old.

Names in stone, spirits of legend.
Deeds unknown, yet never forgotten.

These are the Duranin!

Of honor within and of fear without.
Remember them, when in hope you doubt.


Ser ut til at WIC vant gitt.. Jaja, sånn kan det jo gå :). GG
 

Scarborough

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
When shadow comes to claim our souls,
Some must rise - the light of old.

Names in stone, spirits of legend.
Deeds unknown, yet never forgotten.

These are the Duranin!

Of honor within and of fear without.
Remember them, when in hope you doubt.


Ser ut til at WIC vant gitt.. Jaja, sånn kan det jo gå :). GG

Yeah, slik kan det gå:) Merkelig det der!

Oh, jeg fikk nettopp et negativt rykte med kommentaren; "fortsetter din svartmaling av bgm.. Vel, la oss heller stille spørsmålet, hadde jeg svartmalt bgm75 dersom hans plan hadde fungert? Nei, ikke akkurat. Kanskje vedkommende som ga meg ryktepoenget kanskje kan gå litt inn i seg selv med å fjerne sitt tunellsyn å se på hvorfor jeg svartmaler bgm75? Er faktisk ikke så fryktelig vanskelig om man kan vie to sekunder ekstra med å lese eller å tenke selv.
 
Topp