Kåring av V14's beste spillere!

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
På tide å legge tøflene og vennskap til side, og mekke en topp 10 liste over de beste spillerne på V14! Avgjørelsene taes på grunnlag av prestasjoner kun på denne verden. Det er bare 14 dager igjen, og på disse dagene vil det neppe komme noen endringer på hvilke spillere som fortjener sin plass på deres lister. Gråbyhoring er ingen prestasjon uansett :)

På tide å få litt forumaktivitet, så kjør på! Gidder du ikke mekke topp 10, så mekker du topp 5 eller 3 eller noe slikt.

GOGOGOGOGOGO
 

Isbjoern

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
147
Da får jeg lage en selv, siden folk er for late til å skrive selv :)

1: Tom/Torquemada: Det er ingen tvil om at Tom fortjener førsteplassen her. Han har ledet MyTH i en lengre periode, og stått på som en gærning på krigsfronten. Han er også en god motivator for resten av puljen

2/3: Klarer ikke helt velge mellom Hakkespetten/Kenneth og Ram77/Ann og Christian: Begge har utmerket seg bra her, men på forskjellige måter. Kenneth har spilt en stor rolle som KV ved flere anledninger for flere spillere, men har dessverre ikke fått hevdet seg så alt for mye på krigsfronten (selv om han har gjort en hel del der!), annet enn det organisatoriske (der han har gjort en kjempejobb). Ram77 har spilt en stor rolle ved krigsfrontenm og adler som en helt om dagen. Det er veldig mye gråbyhoring på disse om dagen, men det er nok på grunn av intern konkurrering.

4: Bohic/Patrick: Enestående ved fronten, og har adlet ekstremt mye og bra.

5: Shred/Sondre eller NonStopelig/Stian (+?): Gode på hver sin måte. Sondre kom sent i gang, men har virkelig hevdet seg siden han kom. Litt omvendt er det med nonstop. Der var det full gass i starten, men litt mindre aktivitet nå.





Dere trenger ikke komme med kommentarer hvis dere lager egne lister, men kom gjerne med noen, for det er alt for stille på dette forumet. Diskuter gjerne listene også
 

dg44

Intervjuer V14
Reaksjonspoeng
308
1. Ram77 - må si jeg ikke visste mye om hvem Ram77 var før Ann kom inn, men etter det var jeg klar over hvilken konto som var best på v14. Det sammarbeidet som er mellom Ann og Christian ser strålende ut, de utfyller hverandre og har gjort en god jobb. På grunn av diverse grunner, så kunne de ikke spille i noen dager.

2. Kenn93x - Må si jeg ikke likte han spesielt godt på v1 og starten av v14, men når jeg først ble kjent med karen virket han som en veldig fin type.. Han har spillt mye rett, jeg har hørt diverse rykter om hvordan han ledet MyTH til tider, men legger meg ikke borti det. Har opplevd gode ting med han på denne verden, blant annet at han var den til å ta intiativet til "freding" når Simen/Kvæna var ute etter å ødelegge, desverre så klarte han det til slutt. Men kort fortalt, Super spiller, Gjort mye godt på v14 og Ønsker han lykke til videre, og håper han kommer tilbake en gang o.o

3 - Torquemada - Ingen tvil om at han er en god spiller, og har bidratt massivt på krigsfronten, men uten den vintereventen hadde nok både Hakkespetten og Ram vært foran han. Du mista min respekt under den vintereventen. Noe som egentlig var en total failure fra inno sin side etter min mening. Men som sagt, god spiller med gode kvaliteter, men du kunne spart deg for overdrivelsen på eventen.
 

DeletedUser

Guest
1. Fylle
2. Ezio
3. Torq
4. Bongo
5. Lambnut
6. Hakke
7. RaM77
8. Preference
9. Bohic
10. Tara
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
1. FylleSamen (ikke meg, men Simen)
2. Hakkespetten
3. Tarahumaren (Helt fantastisk hva de klarte å forsvare seg mot)
4. OriginalOne
5. Ram77
6. Bohic
7. Mr and Mrs Smith/Last Game
8. Hvalen
9. Melisandre
10. Luapix (Denne kontoen var en bærebjelke for TH fronten)
 

DeletedUser

Guest
1. Torquemada
2. Hakkespetten
3. Bongosteen (på sitt beste)
4. Tarahumaraen
5. Tvutt
6. Ram77
7. Bohic
8. NonStopelig
9. FylleSamen
10. Shred
 
Sist redigert av en moderator:

Gamla

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Blir egentlig litt feil å nummerera dei tre første, då dei i grunn stille likt hos meg.

1: Hvalen, lojal og dyktig.
2: Mrs and Mrs Smith (Last Game), kan sei da samma her. Kjekke folk ;) Lar seg ikkje plukka på.
3: gertpe, kul danske. Har virkelig sansen for han. Sjølv om han kunne vist seg på fiskebolla inni mellom då ;)
4: Creo, artig fyr.
5: Torq, Tom, hadde nokon djupe diskusjonar med deg. Satte pris på dei.
 

DeletedUser

Guest
Knakende bra,Gamla ;)
Fikk ikke gitt deg pos.rykte :(
Kan det være fordi du var den forrige som fikk det fra meg ? :p

Gert!!!!! Kom på "Fiskabollo" da vel ;)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
1. FylleSamen (ikke meg, men Simen)
2. Hakkespetten
3. Tarahumaren (Helt fantastisk hva de klarte å forsvare seg mot)
4. OriginalOne
5. Ram77
6. Bohic
7. Mr and Mrs Smith/Last Game
8. Hvalen
9. Melisandre
10. Luapix (Denne kontoen var en bærebjelke for TH fronten)

(rofl) @ Olvedn
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Hvorfor er utsletta spillere skribla opp? De burde i så fall bli satt under de som vant V14.
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
(rofl) @ Olvedn

Hva fant du artig? Det at jeg ikke nevnte deg sidene jeg ikke setter gråbyhoring og pengebruk og lategameadling som noe den beste spilleren gjorde. Ja jeg gjorde dette selv (ikke pengebruken da) og satt derfor kun opp Simen
 

zippymaster

Blomstevase
Reaksjonspoeng
566
At du nevnte hvalen er en vits, lojal spiller ja, men det er vel en kåring av de beste, ikke de mest lojale.
 

DeletedUser

Guest
Merkelig kommentar Zippy. Er det ikke en subjektiv oppfatning av hvem som hver enkelt har oppfattet som de beste spillerne? Hva vet du om hvilke kriterier Olve hadde for sin liste?

Jeg påstår ikke at jeg er enig med Olve i hans valg av spillere men derfra til å si at spillere på hans liste er en vits blir for dumt.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Hva fant du artig? Det at jeg ikke nevnte deg sidene jeg ikke setter gråbyhoring og pengebruk og lategameadling som noe den beste spilleren gjorde. Ja jeg gjorde dette selv (ikke pengebruken da) og satt derfor kun opp Simen

Det finnes ingenting Simen har gjort på v14 jeg ikke har gjort. Noen av de du nevnte har jeg faktisk personlig vært involvert i å adle ned frem til de slutta, derfor har lista di lite kredibilitet.

At jeg har brukt penger etter at krigen allerede var vunnet, er helt irrelevant for denne lista her. Ift. kriging har jeg vært en av de aller mest aktive her, og er en av de få som har vært aktive som enda har en aktiv konto på v14.

I motsetning til mange på den morsomme lista di, der. (giggle)

Ift. lategameadling forstår jeg ikke hvorfor dette er noe som nevnes, da jeg har vært en av de aller slappeste ift. lategameadlinga. Ledelsen min har kun blitt redusert som følge av at jeg ikke orker å bruke tid på gråbyadling når vi allerede har vunnet.

Rank 1 har jeg hatt siden før vi vant krigen. Du har dårlige begrunnelser.
 
Sist redigert:

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Rank 1 har jeg hatt siden før vi vant krigen. Du har dårlige begrunnelser.

*Psst* Du glemte og klemstre meg inn der, jeg var da og fappa på ranken jeg også i etpar dager.
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
*Psst* Du glemte og klemstre meg inn der, jeg var da og fappa på ranken jeg også i etpar dager.

Jaja, men det var jo nå heeeeelt i slutten. Og det var jo som sagt fordi jeg har vært meget slapp ift. adling etter at vi vant. :razz:
 

The Governator

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
363
Først av alt, gratulerer med sieren Myth og SUP. Dette var en verden som i startup og store deler av mid-game hadde høy kvalitet. Så dette er en seier dere kan være stolte av.

Å kåre de beste spillerne på V14 er subjektivt, og er spesielt vanskelig om man ikke deler rangeringen opp i start-up, mid-game og late-game. Jeg skal allikevel forsøke å lage en kort liste selv om jeg har begrenset historie på V14. Satt noen måneder på The Governator og en kort periode på Bongosteen før jeg trakk meg ut, og fokuserte på V15. Jeg har allikevel fulgt med på hva som har skjedd på V14 de siste månedene.

1 Torquemada
Tom har fått mye tyn på grunn av vintereventet og gråbyadlingen i late-game. Men jeg mener Tom står for den største prestasjonen på V14 da han ledet Myth med pondus i den tiden krigen stod og vippet. Det var et spennende kart, og vi forsøkte gang på gang å knekke han med relativt gode aksjoner. Den endte alltid med svært liten avkastning for vår del, og gjerne med en kontring rett etterpå med tap av byer og svekkede fronter som resultat. Tom var videre en sterk bidragsyter til å sable ned Melisandre kontoen, og det var vel den endelige spikeren i kisten, og krigen ble mer eller mindre avgjort der. Dette er av MYE større betydning en all mulig gråbyadling og vinter eventer som Inno slenger ut. Uten denne kontoen kunne fort situasjonen på V14 blitt helt annerledes. Jeg plukket også opp rykter om at Tom var en stor bidragsyter på KV siden i denne perioden, uten at jeg kan bekrefte dette.

Tom har rykte på seg for å være en meget god offensiv spiller, men han har bevist at han også innehar et flott defensivt repertoar som gjør han til en tilnærmet komplett spiller. Tom hadde også en ekstremt langstrakt front. Dette er selvfølgelig fint med tanke på vekst, men den skal også ha nok slagkraft og defensive egenskaper. Dette krever god planlegging og evne til å forutse utviklingen av kartet frem i tid. For meg er dette et bevis på en moden strategispiller der resultatene ikke kommer som en funksjon av flaks og tilfeldigheter, men heller erfaring, skills og aktivitet. Tom kapret rank 1 både på poeng, ODA og ODD. Jeg har ikke oversikt over krigsstatistikken, men er relativt sikker på at han tok rank 1 også der. I tillegg har han vært en av de største bidragsyterne i Myth sin ledelse. Hva mer kan man egentlig forlange? Alt i alt synes jeg Tom fortjener denne plassen!

2 Hakkespetten
Kenneth er den eneste spilleren som kunne truet plassen til Tom etter min mening. Hakkespetten kontoen startet opp en drøy måned etter oppstart av V14 (Jeg husker ikke hvilken konto han satt på før dette. Gutta krutt elns?). Han ender på rank 2 noen fattige 100K bak Tom og kjempet til siste slutt. Han var også oppe på rank 1 så sent som i slutten av Mars (?) Det er imponerende og viser hvilket sykt og effektivt aktivitetsnivå Kenneth kan legge ned i kontoen sin. Sen oppstart ga han en plassering langt ute på rimmen som gjør at det som regel tar tid før man kan etablere en slagkraftig front med masse action. Han endte allikevel på rank 4 ODA. Det vitner om en krigsvillig kontoeier som ikke er redd for å bruke troppene sine.


Når det gjelder PnP er Kenneth i en særklasse. Han kan være svært tøff i kjeften (Noe jeg liker), men han er fantastisk dyktig til å underbygge påstandene sine med god argumentasjon og "bevisføring". Dette er nok en person som hater å tape IG, men som sannsynligvis aldri vil gi seg når det kommer til å vinne eller tape en diskusjon. Jeg har virkelig kost meg med mange av innleggene til Kenneth, og jeg håper han vil fortsette å poste fra tid til annen, selv om han trekker seg ut av aktivt TW spill. Jeg er overbevist om at han kunne gjort en lynkarriere i politikken. Det hadde vært helt magisk å se Kenneth i et debattprogram hvor han argumenterte for noe han virkelig tror på :D En ting er sikkert, jeg ville vært svært ukomfortabel med å sitte på den andre siden! Gratulerer med rank 2 Kenneth, you’re a beast!

Andre spillere/kontoer
Jeg synes Tom og Kenneth skiller seg ut, og at det er utrolig vanskelig å rangere flere spillere. Delvis på grunn av at jeg kun satt 5-6 måneder på V14. Men det er mange andre som også fortjener cred. Jeg vil nevne noen jeg personlig hadde erfaring med i min tid på V14.


Ram77
Denne kontoen hadde ingen front mot oss når jeg var inne, men vi fulgte godt med på kontoen da vi var veldig klar over hvilke kvaliteter som satt på kontoen. Jeg vet ikke om det har vært noen endringer på kontoen, men jeg berømmer veksten kontoen har vist de siste månedene. Alt i alt en prestasjon som fortjener respekt! Gratulerer med rank 3 :D

Bongosteen
Benja i start up og tidlig mid-game. Gjorde en flott jobb for TH pg bygget opp en robust konto. Henrik tok over når Benja trakk seg ut. Også han gjorde en meget god jobb og var en sterk bidragsyter i stammen. Han tok på seg heftig mange KVer og snipet villig for en rekke kontoer i TH og 20 over en lengre periode. En flott spiller.

Luapix
Bjenmin er en fantastisk stammespiller, og bidro alltid på en positiv måte. Meget god deffer. Han var lenge et skjold for store deler av TH, hadde en strålende moral og er rett og slett en særdels likandes kar. Takk for mange gode minner!

Tarahumaraen
Vi kjørte i gang en ganske heftig aksjon mot denne kontoen som et ledd i å forsøke å snu vår negative trend. og det så lenge lyst ut, men effektiv deffing fra Tara satte en stopper for dette. Jobben som ble lagt ned her fortjener Cred og det førte til en skikkelig moral knekk for en rekke TH spillere, inkludert meg selv. Bra jobbet!

Bohic

En konstant pain in the ass når jeg satt på The Governator. Patrick var en stor bidragsyter for å knekke nordfronten til TH. Når vi i tillegg legger til grunn IRL problemene til Patrick, og at han gamer mye fra Iphone synes jeg det fortjener en stående applaus! Du er rå, Patrick!

Legenden
Ledet TH i deler av mid-game, og var en flott motivator og kraft i stammen.

FylleSamen
For jobben han la ned med RoEm


Til slutt takker jeg alle for en fin tid på V14, og lykke til videre!(yes)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Synes Olvedn kan lese innlegget over, og se hva jeg faktisk har gjort av betydning. Jeg mener, før han begynner å spy ut slike kommentarer. For hans egen del, selvsagt. :awesome:
 
Topp