Kåring av V14's beste spillere!

Gamla

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
16
Hvorfor er utsletta spillere skribla opp? De burde i så fall bli satt under de som vant V14.



Spele ingen rolle om dei ikkje var med til slutt vel.. Det er snakk om spelarar som satte sitt preg på V14 og som var flinke.
 

kenn93x

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
508
Spele ingen rolle om dei ikkje var med til slutt vel.. Det er snakk om spelarar som satte sitt preg på V14 og som var flinke.

Avgjørelsene taes på grunnlag av prestasjoner kun på denne verden

Vel, deg om det. Utholdenhet og aktivitet er en av de viktigste tingene man kan ha som TW spiller. Derfor synes jeg det er litt rart at folk som slettet seg (uavhengig av årsak) står over andre som holdt ting gående til den siste slutt. Det blir jo så klart veldig individuelt hvem man vil føre opp, og ut fra hvilke kvalifikasjoner man skal måle etter, siden trådstarter ikke gikk så veldig spesifikt inn på det.

Kan sikkert lage en liste selv.

1. Magnus
Magnus, dual og hovedspilleren på Tvutt. Nå skal det sies at aktiviteten på slutten ikke var særlig imponerendes, men det tar ikke fra han bidragene han gjorde i starten - og under krigstiden på V14. Uten Magnus ved front og på de diverse kontoene som KV, så vet jeg ikke helt hvordan ting hadde endt.

Magnus kom fra en skadeskutt konto til Guttakrutt i starten, som min dual. Jeg hadde planlagt og avslutte i en god stund, men ville ikke la en konto med så stor verdi gå tapt. Etter at Magnus hadde satt seg litt inn i GK, så overlot jeg kontoen til han. Etter en stund ble GK kontoen merget inn i Tvutt på grunn av manglende tid, hvor Magnus til slutt tok over roret som den ledende spilleren der både Robert og Roger var dualene hans.

Som jeg nevnte i det første avsnittet, så har Tvutt ligget i krigssonen fra dag 1. Først mot TSM, så -T-H-, deretter ORH. Selv med svært begrenset tid hver dag, så fikk Magnus forsvart sin egen konto med nebb og klør, samt KV for andre når de var i nøden. Vi var en liten gjeng på 3 som rullerte litt på KV'er i en periode, og det er ganske klart at det ga avkastning. Uten Magnus i MyTH, så tror jeg at "midten" vår hadde vært totalt skadeskutt og nedadlet.

2. Stian
Mye samme som personen over. En kriger som tørster etter blod. Veldig aktiv innen KV i krigstiden, men ble smått litt mindre aktiv når fienden forsvant. Viktig brikke, både med egen konto og som KV for andre fronter. Var også involvert i organisering av enkelte aksjoner, b.la mot Luapix og naboene hans. Som sikkert alle vet, så ble fienden presset bort og adlet ned, takket være gode aksjoner på tvers av stammene SUP og MyTH.

Stian holdt seg på kontoen Nonstopelig, bosett ved Bohic, Tarahumaraen, Luapix(-T-H-) og The Governator(-T-H-). Selv om det aldri var noe insaneyo press mot kontoen hans, så fikk han veldig mye motstand i form av stackede byer når han angrep. Han fikk alikevel tatt "hevn" mot -T-H- når han satt KV for kontoer under press, som f.eks Torquemada, Polarbear, Tvutt, Tarahumaraen og Real Steel. Meget god og verdifull spiller som har en meget rar humor.

3. Tom
Hvor skal man begynne? Det er så mye man kan si om Tom. God spiller, diplomatisk, hyggelig person og en god leder. En viktig konto og spiller, spesielt i løpet av mid-game når det var havari i ledelsen hos MyTH. Et knytepunkt som holdt stammen sammen. Kontoen hans hadde en veldig utsatt posisjon, men takket være mye aktivitet både på eget initiativ, og via KV, så holdt det hele løpet ut.

Folk har lenge sagt at Tom var ultradefensiv gjennom krigstiden, siden han hadde så mye deff rundt i byene sine.. Sannheten bak det var at Tom sin konto var superoffensiv, med i hvertfall 80% off i en periode. Tom sitt aktivitetsnivå i perioder var ganske heftig, så han fikk flyttet mye tropper rundt etterhvert som angrepene landet. Han hadde også fått inn en god del deff fra andre deler i stammen som hjalp på. Takket være gode ferdigheter og skills, både Tom selv og KV'er, godt samarbeid med SUP og koordinering med egen stamme, så holdt fronten seg.

Tom var også den som satt spikern i kista for -T-H- sin motivasjon når han(og Magnus på Tvutt) totalvraket Melisandre kontoen. Dette var også første gangen -T-H- ble slengt skikkelig på defensiven etter at de hadde opprettholdt et press mot MyTH over en lengre periode. Tom samkjørte meget godt med Tvutt, resultatet av det kan man jo se IG og via stats.

Det er dog noen negative ting som trekker ned. Nå tenker jeg ikke spesifikt på vintereventen og PP kjøpet, men aktiviteten og lysten til å bidra med KV hos andre i stammen. Også et veldig varierende humør, noe som drepte skype-chatten opptil flere ganger. Alle kan ha dårlige dager, men det var ikke heldig at skypechatten ble avlivet på grunn av èn persons humør.

4. Vegard og Casper
Vegardbassen! Også en viktig lederskikkelse gjennom tiden på V14. Satt i en kort periode etter Tom tok "ferien" sin på 3 mnder. Diplomatisk og hyggelig fyr. Aktiviteten varierte veldig, men var effektiv når han først fant ut at han skulle gjøre noe lurt. Fikk en del bank i starten, men bygde seg opp igjen. Vegard holdt til på kontoen Polarbear, men avsluttet etterhvert oppholdet sitt på V14 siden han måtte fokusere på studier og jobb/mer skole. Etter en stund med fisking så fikk jeg henta han inn igjen, og plassert han på Kyca, hvor han tok helt av mot stakkars barbie.

Casper, på Phenix, fortjener også og nevnes. En del av ledelsen etter Tom forsvant til SUP etter hans utblåsning mot meg. Hyggelig, lojal, drikkeglad, og en merkelig skapning sånn ellers. Selv lenge før han ble med i ledelsen så ble han benyttet som en kontaktperson (da jeg var alene i ledelsen under Tom sin "pause").

5. Tarahumaraen

Heinus, Markus the runkeball og Andreas. Den stackegale, nukegale og deffgale. En salig kombinasjon av folk som tror de har peiling, men gjør ting helt omvendt. De stacker med off. De lager 90% deff. De har 300-400 ubrukte adelsmenn. For ei røre! Jeg skjønner godt at -T-H- ga opp når de såg hvor få byer de fikk fatt i, selv om Tarahumaraen kontoen stacket med off. For en taktikk! Omvendt psykologi.

Veldig varierende aktivitet, men holdt seg flytende stort sett gjennom hele V14. Den dualtrio'en med mest splitta personlighet, men som alikevel holdt det gående, i riktig retning. Selv om de var under et heftig press, så skapte de mye motivasjon og hygge i chatten. Nå er det ikke ofte jeg gliser godt av egne tap, men herregud så bra det var når de stacka med over 20k LK i èn by for så og tape den litt senere.

Bortsett fra det så har Tara vært en stor konto siden starten av, og viktig for sitt område.

6. MyTH
Ja, jeg vet at denne ikke samstemmer helt med hva trådstarter etterspør, men det strider meg i mot og ikke nevne MyTH som helhet. Det hjelper ikke hvor god èn spiller er, for alene uten en stamme i ryggen kommer man ingen vei. Det såg vi flere eksempel på, b.la LuckyZero (i starten), TSM (opp/ned newbs) og diverse andre soloaktivister. MyTH var en salig blanding av bekjente folk, mesteparten var plukket ut på forhånd (aka friends). Det har blitt tilført nytt blod underveis, men de fleste har hatt noe slags kjennskap til hverandre fra før av (bortsett fra noen nye, som Heskey og Anne. Oppturer, nedturer, motgang, medgang. Stammen har vært gjennom de fleste scenario, fra og ligge helt på defensiven, til å dure igjennom slagmarken i ren blitzkrieg taktikk.

Det har for meg vært veldig viktig og tilrettelagt ting for medlemmene i stammen, og vår/deres allierte. Som grunnlegger, hertug og leder i en fantastisk stamme, så kan jeg ikke gjøre annet enn og si meg meget fornøyd med resultatet. Vi sitter igjen med den sterkeste stammen på V14. Utfordringene som ble kastet mot murene har blitt knust. Takket være medlemmene i stammen, som utgjør MyTH, så nådde vi målet som ble satt helt i starten. Seier.

7. SUP

Som over, så kommer man ikke fra og nevne SUP. SUP har stått ved MyTH sin side fra dag 1, og avslutter også i samme stil. Rett før slutten så fikk X antall medlemmer komme over (utvalgt av den gjenværende SUP ledelsen) siden enkelte ønsket HoF og PP.

SUP er vel den stammen med enklest oppvekst på V14. Etter en soleklar seier mot TR i starten av verdenen, så var resten plankekjøring. Tror ikke jeg bommer mye om jeg sier at SUP var vesentlig bedre til å time inn fellesaksjoner enn hva MyTH var, men det var også nødvendig mtp posisjonen de hadde. Når SUP kjørte på, så var det få som stod i mot presset. Bortsett fra aktiv krigføring ned slusen deres i midten, så var de også med på oppstøtting av fronten, både sin egen og MyTH sin. Troppene kom godt med når folk fikk incs, ja byer hos både Villa, Tara, Tvutt og Polar ble reddet takket være godt samarbeid og rask besvarelse fra SUP.

Nå kan mye sies om begge stammene, både negativt og positivt, men alt i alt så er jeg ganske fornøyd med hvordan ting utartet seg. Det var så klart litt kjedelig, og ikke minst unødvendig, når folk gikk for alternativet med masseslett og adlinger bare for å provosere, men sånn er det dessverre på hver verden. Alltid noen som tar steget litt lenger for og nå sine "mål" :).
 
Topp