Kemp23 - SFF'er og OD-vinner

DeletedUser

Guest
- Hva er din tw-historie?
Jeg aldri har spilt på nett før (kun poker) er opprinnelig en ekte playstation gutt, men min gode venn payton fant plutseligt dette TW-spillet her på nettet. Tror han syntes det var litt morsomt siden han prøvde å starte en stamme med arbeidskollegaene og andre venner. Han sendte selvfølgelig meg en invitasjon også, jeg tok en titt på dette, men så ikke helt poenget med dette ”tre leire og jern” greiene. Syns faktisk det var så tåpelig at jeg sa at dette gidder jeg ikke. Så gikk det noen dager og fikk høre at folk ble hektet på dette, så jeg sa at jeg skulle gi det en mulighet til.

Da jeg prøvde igjen og syns jeg det var et greit tidsfordriv å sette litt hogst og jern i produksjon, det var ikke før etterhvert at jeg ble skikkeligt hekta da det virkelig tok av. Det var når vi startet vår krig med tidligere KH som liksom skulle være K54 herskere. Dette ville jo selvfølgelig vi i SFF ikke ha noe av, og resten av historien sier seg selv.

- Hvor mange timer bruker du på TW daglig?
Tja, vanskelig å svare ganske eksakt på, litt for mange kan jeg ihvertfall si. Det kommer jo litt an på om vi har kriging på gang eller om det er rolige tider. Har vært litt heldig med flere rolige turer på jobb i nordsjøen denne sommeren, og med ein arbeidsdag på 12 timer hvor svært lite skjer så har det vært helt fantastisk og bare kunne sitte og spille TW. Når jeg er hjemme blir det minst 2-3 effektive tw-timer om dagen, så dagene flyr, samtidig som jeg koser meg maks.


- Du kan til tider være ganske krass på forumet, er dette et spill, eller er du egentlig litt aggressiv?
Hrmf.. Kort fortalt, så er litt av det et spill, men må nok innrømme at jeg har blitt fortalt at jeg kan være en ganske så aggresiv person. Men ja, temperamentet kan til tider bli høyt. Har blitt ganske så irritert på ting som er blitt sagt eller gjort nå og da, men vil ikke gå så langt som å si at jeg har blitt skikkeligt sint på noen, er tross alt ikke 9 år. Fordi om jeg har et enormt konkurranseinstinkt så går jeg ikke over liv for å vinne en kamp. Må innrømme jeg blir skikkelig sint hvis ikke BOL snart kommer og tar rotta på meg så jeg kan gå tilbake til mitt "normale" avslappendes Playstation liv. Og ser kun Bol som har størrelsen og spillerene til å gjøre det, men selv de må nok slite litt!

- Hva synes du om dine motstandere i spillet?
Skulle ønske at det kanskje var litt flere og aggressive spillere som meg selv. Savner de gode "gamle dager" når vi kriga med KH. Da var orcofpain (som inntil nylig spilte under nicket atlejarl) liksom var hitler og vi alle hata ham. Blir ikke det samme med lederen for fiendestammen nå, Glitter, kan ikke ”hate” henne på samme måten. Da jeg kaldte henne hitler nylig, gikk mer på hva hun har klart å få til som spiller. Ikke dermed sagt hun ble hata. Eller, kanskje av noen, men ikke oss som kjenner henne. Skulle derfor likt og fått en nye orcofpain som herja litt!


- Hvor mye legger du deg opp i driften av SFF?
Tydeligvis for mye! Han gamle hertugen, bracat, i stammen gikk nettopp til angrep på meg med alle sine 40 byer. Han hadde nok irritert seg over at jeg bestemte for mye og han syntes heller at folk burde få spille slik de selv ville. Dette er nok ting som henger igjen ifra KH tiden. Da bosset jeg å styrte kanskje litt mye, men mener at det trengs folk som tar ansvar i stammene skal ting fungere. De siste månedene har jeg nok tatt det veldig cool og tror di fleste i stammen har et godt forhold til meg. Nå styrer hansemann skipet med en trygg jernhånd.

- Hva tror du skiller SFF og andre stammer i v1?
Før var SFF kanskje mer en sosialt sammlingsplass, med et morsomt og ikke særlig seriøst stammeforum. Fra den opprinnelige stammen så var det familiefolk og generelt "gamlinger." Tror knapt vi hadde noen tenåringer i stammen. Dette spillet var noe som mange av oss aldri hadde vært borti før. Det er kanskje litt av grunnen til at vi bare gjorde det vi følte for. Vi ante jo ikke konsekvenser av hva vi gjorde.

- Angrer du på hvordan du har ”spilt kortene dine” i spillet?
Tror ikke jeg angrer direkte noe som helst, kun småting i tilfelle. Det at såpass mange stammer ”hater SFF” liker jeg egentlig litt. Det var akkurat som med gamle KH, vi var underdogs og vi liker å være underdogs. Pluss, it’s only a game (and the bad boy gets the queen at the end, hehe).

- Hva skjedde egentlig i oppkjøring til RoEm's krig mot BOL? Var dere med på planleggingen?
Svaret er kort og godt, nei. Derfor har jeg ikke mer å si om akkurat det!

- Hvordan tror du at du har påvirket den norske serveren?
Min rolle oppi dette tror jeg er ganske så liten, i og med at de fleste erfarne gamerene ser på SFF-stammen som harmløs. Har jo prøvd å skape litt splid med diverse mishagsytringer på forum, men ser jo ikke ut som det har påvirket spillet i noen grad, prøver jo å få ting til å skje, men med mine utspill så har jeg også funnet ut at slagkraften kanskje ikke er så stor som forventet i de store stammene heller.


- Hvilke spillere synes du er mest profilerte på v1, og hva mener du om disse?
Hehe, på listen over de mest profilerte spillerne troner glitter så suverent på toppen at det trengs neppe å bli nevnt andre. Og all ære henne som har klart å få til; slagkraften i Bol er stor.

- Grimlock er jo også et kjent nick. Han har jeg snakket litt med over post, og han virker som en sympatisk fyr, selv om jeg er litt skeptisk til moderatorer og greier som selv er med i spillet.

- Brann hadde jeg endel og gjør med tidligt i spillet, han prøvde jo hardnakket å få SFF til og joine Core. Vil jo derfor si at Brann er en smart fyr, siden han kanskje allerede da så det store potensialet gamlingene i SFF hadde, men han ble litt for slu for seg selv, og da kastet jeg fint inn håndkleet og bestemte meg heller for å kjempe kampen mot de store. Men all ære til Espen, han er en slu rev!

- OD-rank ser ut til å være veldig viktig for deg, hvorfor?
Hvis en går tilbake i tid og ser på hvordan jeg har utvikla meg, så vil jeg heller si meg stolt over egne progressjon i spillet. Startet en stund bak de første, var langt bak både med poeng og OD-rank, men jeg har sakte men sikkert jobbet meg oppover på alle ranker som er her på dette spillet. Jeg er et konkurransemenneske, og man jo blir kun lagt merke til hvis man presterer. Så etter hvert hadde jeg en målsetting om å komme meg øverst på OD-ranken total, noe jeg nå har lykkes med.

- Er det slik at du har tenkt å gi deg nå da, mens du er på topp?
Vi får se, litt i tenkeboksen. Jordan gjorde jo også det, men så kom han tilbake. Så time will tell.

- Noen spillere du vil takke spesielt?
zcztig, cyberjoe, hansemann og lino har vært fantastisk gode støttespillere, og for ikke å glemme min maskot cham14!
 
Sist redigert av en moderator:

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Slu rev liksom.
Greit at jeg snakker med andre, men jeg har aldri lygd noen opp i tryne. Så en slu rev vil jeg ikke sammenlignes med. Det blir rett og slett feil.
Hmmm, Ja, jeg så vel at moroklumpene kunne gjøre det bra tidlig ;)
 

phenix

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
24
bra initiativ til å starte dette her + å følge det opp

Det er spennende å lese om personen bak bokstavene kemp23 :)
 

DeletedUser

Guest
Slu rev liksom.
Greit at jeg snakker med andre, men jeg har aldri lygd noen opp i tryne. Så en slu rev vil jeg ikke sammenlignes med. Det blir rett og slett feil.
Hmmm, Ja, jeg så vel at moroklumpene kunne gjøre det bra tidlig ;)

I rest my case....
 

DeletedUser

Guest
KH ble jo løyet opp i trynet den gangen de ble lovet en IAP eller allianse med Core om de angrep Mad Flock en vakker dag i April. Dette er det første tilfellet jeg personlig kommer på hvor brann2006 løy noen rett opp i trynet. Følte bare lyst til å kommentere noe, er så sjelden jeg gjør det.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
KH ble jo løyet opp i trynet den gangen de ble lovet en IAP eller allianse med Core om de angrep Mad Flock en vakker dag i April. Dette er det første tilfellet jeg personlig kommer på hvor brann2006 løy noen rett opp i trynet. Følte bare lyst til å kommentere noe, er så sjelden jeg gjør det.

Hmm, husker lite av den situasjonen der.
men enten så var det at vi ga dem det, men så forsvant de bare til SFF.
eller så var det at noen ifra dem angrep oss i stedet og derfor røk alt sammen.
 

DeletedUser

Guest
Håpte på litt mer sannis dialekt og arroganse i dette intervjuet, det hadde hatt større underholdningsverdi:D

Håper det kommer mer fra Kemp23...
 

DeletedUser

Guest
Om man husker så lite av en situasjon som brann2006 sier så bør han vel heller unngå å fabrikere potensielle versjoner. Mulig det ene, mulig det andre, tror det er bedre å bare si: "husker ikke". Uansett, kan jo bare spørre gamle ledelse i KH så får man bekreftet det meste førstehånds.

Kanskje KH angrep dere du liksom...
 

DeletedUser

Guest
-
- Hvordan tror du at du har påvirket den norske serveren?
Min rolle oppi dette tror jeg er ganske så liten, i og med at de fleste erfarne gamerene ser på SFF-stammen som harmløs. Har jo prøvd å skape litt splid med diverse mishagsytringer på forum, men ser jo ikke ut som det har påvirket spillet i noen grad, prøver jo å få ting til å skje, men med mine utspill så har jeg også funnet ut at slagkraften kanskje ikke er så stor som forventet i de store stammene heller.



Tror du har påvirket spillet mer enn du anner. Jeg tror de fleste respekterer deg som motstander også. Nesten 4 millioner foran neste på motstandere bekjempet(angrep) sier vel sitt. Er imponert uansett om det er først gangen din eller ikke. all respekt til deg.
 

brann2006

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
13
Om man husker så lite av en situasjon som brann2006 sier så bør han vel heller unngå å fabrikere potensielle versjoner. Mulig det ene, mulig det andre, tror det er bedre å bare si: "husker ikke". Uansett, kan jo bare spørre gamle ledelse i KH så får man bekreftet det meste førstehånds.

Kanskje KH angrep dere du liksom...

Jeg er rimelig sikker på at det var en av de to. Det var nemmelig to slike situasjoner på den tiden med to forskjellige stammer der de to utfallene kom. Og jeg husker ikke hvem som var hvem.
 

DeletedUser

Guest
Rimelig sikker altså... men nesten skyter ikke mannen av hesten :p

Nei, kall heller en spade for en spade, det er fort å fare med en løgn når man skal så splid...

Uansett, enig i at initiativ til intervju er en bra ting, så kan man heller vurdere om ikke spørsmål skulle vært stilt ifra en nøytral part.
 

DeletedUser

Guest
det hadde kanskje vært best med en nøytral person som tok seg av intervjuene, men iom at det tar såpass mye tid, så er det ikke så veldig lett å finne noen som er villig til å ta på seg jobben. :(

Forsøker nå iallefall etter beste evne å stille nøytrale spørsmål.
 

DeletedUser

Guest
Slu rev liksom.
Greit at jeg snakker med andre, men jeg har aldri lygd noen opp i tryne. Så en slu rev vil jeg ikke sammenlignes med. Det blir rett og slett feil.
Hmmm, Ja, jeg så vel at moroklumpene kunne gjøre det bra tidlig ;)

Du prøvde å få grim til å sende støtte til tross for at vi bare hadde en iap :p

Bra intervju, jeg trodde faktisk kemp23 var en sånn erfaren spiller.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tar av meg hatten For deg Kemp23.

En helt ny spiller, som jeg trodde hadde spilt på .net osv. :)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
det hadde kanskje vært best med en nøytral person som tok seg av intervjuene, men iom at det tar såpass mye tid, så er det ikke så veldig lett å finne noen som er villig til å ta på seg jobben. :(

Forsøker nå iallefall etter beste evne å stille nøytrale spørsmål.

Helt enig. Det mest utrolige er at de som kan banne, faktisk spiller selv, og plutselig kan de banne deg for livstid uten saklig grunn. Det burde absolutt vært "nøytrale" ledere her.
 

DeletedUser

Guest
Helt enig. Det mest utrolige er at de som kan banne, faktisk spiller selv, og plutselig kan de banne deg for livstid uten saklig grunn. Det burde absolutt vært "nøytrale" ledere her.

Ser poenget ditt, og selv om det egentlig skal diskuteres slike ting på forumet (les reglene) så burde det ikke være så vanskelig for folk å skjønne at det skal noe til å få noen som ikke har glede av å spille spillet til å gjøre denne jobben. Man bruker trossalt mye tid på en jobb man ikke får betalt for. Nå skal det også legges til at det er svært få som kan banne noen fra spillet. Tror det er snakk om to stk, dosX og waylander.

Det jeg mente med mitt innlegg hadde forsåvidt mer med det journalistiske rundt utførelsen av disse intervjuene å gjøre, though.
 
Sist redigert av en moderator:

Lino

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Enig med at det kan være et problem at de som banner og stenger ute spillere er aktive selv. Der kan det fort bli endel spekulasjon.

Når det er sagt er så disse intervjuene dine gode greier, glitter! Synes det er artig lesing.

Litt dumt at kemp`ern røper han ikke er en erfaren spiller though, da kan man jo begynne å lure ang oss andre i SFF;)
 

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Du gjør en god jobb, Glitter, og disse intervjuene har vært hyggelig lesning. Bra initiativ og idè :)
 

DeletedUser

Guest
Bare for å si det Kemp, jeg er kun moderator på V2 forumet. Har absolutt ingen moderator-ting in-game ;)
 
Topp