Kirka: Litt Info

DeletedUser

Guest
Du finner mer informasjon på våre helpesider/Wiki -->


Siden Kirka er nytt for de fleste, legger jeg ut litt info. :)

Kirke Info

Kirke Radius(Tro):
Level 1: 4 felt hver vei
Level 2: 6 felt hver vei
Level 3: 8 felt hver vei


Kirke Kostnader:
Level 1: 16.000 Ved - 20.000 Leire - 5.000 Jern - 5.000 Befolkning
Level 2: 20.160 Ved - 25.600 Leire - 6.300 Jern - 2.750 Befolkning(ekstra)
Level 3: 25.402 Ved - 32.768 Leire - 7.938 Jern - 4.263 Befolkning(ekstra)

Så kirke level 3 tar totalt 12.013 Befolkning.

Byggetid Kirke:
Level 1 = 5:40:00
Level 2 = 6:48:00
Level 3 = 8:09:36

The actual build time is calculated by the following formula:
([build time factor] * 1.05^(-[level of the village headquarters])) / [world speed]


Poeng:
Level 1: 10 Poeng
Level 2: 2 Poeng
Level 3: 2 Poeng


Bygningskrav Kirke:
Level 5 HK og en gård som klarer å holde befolkningen (21+++).


Ødeleggelse av Kirka:
Kirkene kan bli ødelagt av katapulter, men du trenger flere katapulter til det enn å ødelegge normale bygninger:

Det tar 400 katapulter for å ødelegge en lvl 1 kirke.
167 for å ta lvl 2 til lvl 1
og 125 for å ta lvl 3 til lvl 2
Eller 600 for å ta lvl 3 helt ned.
Dette er med en tom, mur løs landsby med 0% lykke, ingen moral straff og ett religiøs angrep.

Effekt av Kirken:
Alle landsbyer som ikke er innen kirke radiusen kommer til å ha angrep- og forsvars styrken sin redusert til 50%
Dette betyr at du kan angripe ut av radiusen din, så lenge ladsbyen du angriper fra er innen radiusen.

Unntak:
Det finnen unntak til hva som står over. Første kirka som du begynner med har en 6 felts radius og gir 10 poeng. Denne kirka kan ikke bli oppgradert noensinne.
Men denne kirka kan ikke bli ødelagt av katapulter.

EDIT(s):
Når du adler en landsby forsvinner kirka i den byen du adler.
-Du kan ødelegge din første kirke selv, men dette er jo ganske meningsløst, hvis du ikke vil flytte den da.
-Du kan flytte kirka di til en annen landsby, Hvis du ikke har andre kirker. - Hvis du mister din første kirke, kan du bygge den opp igjen så lenge du ikke har andre kirker.
-Kirke effekten gjelder bare for deg, ikke allies, ingen andre. Men hvis du sender støtte til noen tar de effekt fra forsvarerens kirke.
-Barbs/Bonus får ingen effekt fra kirken.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Fint å få denne på norsk ja :)

Btw, med HQ lvl 20 som de fleste har så tar det 2 timer, 8 minutter og 9 sekunder å bygge kirke lvl 1. Sånn for de som ikke gidder å regne.
 

DeletedUser

Guest
Flott oversettelse!

Regner med at dette sparer oss for endel spørsmål i fremtiden :p
 

DeletedUser

Guest
Takker for dette, fikk oppklart ihvertfall et viktig spørsmål for min del. :)
 

DeletedUser

Guest
Takk for oversetting, forklarte ganske mye... Godt å vite til v4;)

Hanse, sticky please? Info er viktig vettu.
 

Hansemann

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
9
moh

Hum, er jo ikke politikk og propaganda. Men burde vitterlig ligge under sticky på spørsmål.

Flytter den over dit i morgen da mange har fått med seg at den blir flyttet.

Flott initiativ Herregud.
 

Vegarado

Banned
Reaksjonspoeng
2
Om du tenker deg den blå kirkeradiusen rundt byen din...

Jeg har tenkt å ta en by som er sånn 50/50 innafor og utenfor. Vil da troppene bli religiøs eller ikke?
 

DeletedUser

Guest
Om du tenker deg den blå kirkeradiusen rundt byen din...

Jeg har tenkt å ta en by som er sånn 50/50 innafor og utenfor. Vil da troppene bli religiøs eller ikke?

Hvis du trykker innpå den byen står det enten:

A - Påvirket av kirken
B - Ikke påvirket av kirken
 

Vegarado

Banned
Reaksjonspoeng
2
Hvis du trykker innpå den byen står det enten:

A - Påvirket av kirken
B - Ikke påvirket av kirken

D som er greia er at jeg må uansett ta over en ny by, og jeg vurderte å flytte førstekirken dit. Dermed kan jeg ta 2 flotte byer, om det går med halve ! :)
 

DeletedUser

Guest
Hum, er jo ikke politikk og propaganda. Men burde vitterlig ligge under sticky på spørsmål.

Flytter den over dit i morgen da mange har fått med seg at den blir flyttet.

Flott initiativ Herregud.

Prøv å gjør sånn der shit at det står her i forumet at den er flyttet. Sånn der "Flyttet: Kirka: Info" :)
 

DeletedUser

Guest
Hva er forskjellen på tro 2 og tro 1? Gir det større forsvarsbonus eller gir den ingenting?
 

DeletedUser

Guest
Det gir nada...
Eneste som betyr noe er hvorvidt dine tropper tror, ikke hvor mye de tror på det...

Det hjelper altså ikke å ha tropper som har så mye tro at de går fra dør til dør for å selge denne troen, det holder med tropper som holder troen for seg selv, og ikke plager andre med den :p
 

Rennebu

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Hei!
Jeg har et spørmål! :)
Hvis jeg skal ta kirka til en i nabolaget, og i angreps byen har jeg 100 katapulter.
Siden det trengs 400 katapulter for å ta ned kirke på nivå 1, kan jeg angripe med 100 katapulter 4 ganger:confused: Eller jeg ha 400?

Mvh Rennebu:cool:
 

DeletedUser

Guest
jepp du trenger å ha 400 i en runde, ellers blir den bare stående :/
 

DeletedUser

Guest
Lurte på en ting, Hvis man velger å flytte kirken til by nr 2. får å få radiusen over både 1 og 3... Hvor mye vil det koste .... er det billigere siden det er første kirke?:)
 

DeletedUser

Guest
Hvor mange landsbyer kan man ha og fortsatt rive/flytte førstekirken sin?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Du kan kun "flytte" den første kirken dersom du mister byen som kirken opprinnelig sto i.
 

DeletedUser

Guest
Ok, da har det blitt ennå strengere enn hva da var tidligere da med andre ord.. .det var da som bare .....
 
Topp