Kirke

DeletedUser

Guest
Har notert meg at det er delte meninger om kirken her.

Vil gjerne høre mest mulige meninger om kirken her, spesiellt hvis dere misliker kirken, hva mener dere kan gjøres bedre?

Må påpeke at dette er kun for at jeg ønsker å få tilbakemeldinger og kan ikke love noe ut av dette, men er for at jeg skal få litt mer info å henge på knagger!
 

DeletedUser

Guest
Jeg mener at kirken ødelegger.

Den tar altfor mye plass, og jeg synes den skaper en viss ubalanse i spillet.
Det hele blir mye enklere uten kirka.

Det samme kan i grunnen sies om bueskyttere også, men det er egentlig ikke noe særlig problem. :)
 

DeletedUser

Guest
Kirke is no good. Den ødelegger spillegleden, og vi må bygge forferdelig mange som stjeler enorm farmplass. Skal vi ta byer litt spredt må vi bygge kirker hele tiden og det gjør spillet bare dumt. Vekk med kirken på nye verdner.
 

chiltarc

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
6
I startren når jeg hørte om det. var jeg igrunn veldi skeptisk :S

Men nå etter endel byer og flere radiuser har eg igrunn ingenting å si om det, blir vandt til det, gjør ting litt mer taktisk komplisert og det liker vi :D
 

DeletedUser

Guest
går rimelig mye begge veier.. men vil gjerne ikke spille med det igjen. blir vanskelig i krig f.eks, er skjeldent man tar over byen innen for kirken da, og gjør ting veldig vanskelig og holde den byen. greit at det går ann og smekke den full av støtte. men man mister 50% mere (vis jeg ikke tar feil) og er nesten aldri verdt det...

for min del så har spillet blitt mere "knus heller byen til ingen ting"
 

DeletedUser

Guest
Kirken er nå i mine øyne enda en bygning mest for at TW skulle komme med "versjon 5.0 omfg lol!" fremfor en faktisk forbedring eller noe nytt gameplaymessig. Kirken er selvfølgelig noe helt nytt gameplaymessig, men legger den til noe positivt i spillet? TW er TW uansett hvilken versjon, men sånn som det er nå synes jeg ikke kirken legger til noen positiv eller "egen" gameplaymessig greie. Mitt synspunkt er selvfølgelig fra synspunktet til de som spiller for å vinne, og ikke bare kyllingene som adler litt i ny og ne og henger på tw.no kun for å chatte osv. Akkurat hvem som bryr seg om spillet o.l kan man ta en helt annen gang.

"Nei, ikke ta den byen, den ligger jo i kirkeradiusen min" er nok et sitat mange, selv "carebears"ene hører relativt ofte? Dette fremmer at folk skal spille "solo" i et lagspill, noe som er...totalt tilbakestående? Greit nok med disse "spillerclusterene" som vi har sett tidligere, men sånn som det er nå så blir det så utrolig mye mer enkeltspillerbasert enn hva det faktisk skal være.

En enkel løsning på dette ville ha vært stammekirker. Stammer er per dags dato mer en allianse blandt spillere enn en enhet, selv om dette egentlig er et lagspill. Jeg skjønner jo at spillet må passe for at man av og til bytter stamme, noen hyppigere enn andre. For å da gjøre stammekirken mer "brukervennlig" kunne man kanskje ha en alternativ stammekirke som koster cirka det samme eller det samme (opp til InnoGames) slik at man med andre ord kan bygge både stammekirke og spillerkirke. Denne stammekirken må kanskje "godkjennes" av de andre enn arkitekten i radiusen eller noe lignende, og kanskje blir værende når man bytter stamme for så og så lenge (dvs at det bare er en felles kirke?). Mye som kan finnes på akkurat der.

tl;dr
Kirken er dum nå og som løsning vil jeg heller ha en stammekirke som fronter teamworket som egentlig skal være her på TW :)
 
Reaksjonspoeng
3
At v3 har kirke er helt greit - som en prøveverden -, men for fremtidige verdener vil jeg gjerne ha uten kirke. Det blir for mange byer som mister altfor mye gårdsplass.
 
Reaksjonspoeng
1
Kirka er bare teit. Tar så mye gårdplass at hvis man mister kirkebyen er man screwed. Dessuten er det vanskelig med kriger når man må ta byer i kirkeradiusen sin, og.. nei og nei, kirka er død og fordervelse.
 
Reaksjonspoeng
3
Jeg er faktisk veldig enig med Zarazel når han sier at kirken er "stammeuvennlig".

Jeg merker selv at det blir vanskeligere å adle for stammen istedenfor å adle for seg selv. Man kan ikke lage stammeclusteret siden man må få utnytte sin kirke mest mulig. Man kan ikke bare adle byen ved siden av siden den ligger utenfor kirkeradiusen. Dermed kan det bli krangler invendig i stammen og, nei.... rett og slett. Jeg liker ikke kirken.
 

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Jeg er faktisk veldig enig med Zarazel når han sier at kirken er "stammeuvennlig".

Jeg merker selv at det blir vanskeligere å adle for stammen istedenfor å adle for seg selv. Man kan ikke lage stammeclusteret siden man må få utnytte sin kirke mest mulig. Man kan ikke bare adle byen ved siden av siden den ligger utenfor kirkeradiusen. Dermed kan det bli krangler invendig i stammen og, nei.... rett og slett. Jeg liker ikke kirken.
den er positiv for små spillere.
da kan ikkje store spillere få hjelp fra andre i stammen så det blir egentlig ingen vits med stammer.
 

DeletedUser

Guest
kirka bør ut av spillet synes nå jeg, tar for mye plass og fegt for min del, en av grunnene til at jeg ikke er aktiv på v3, kirka:mad:
 

DeletedUser

Guest
Synes det er greit med kirke for man får prøvd ut nye strategier og gjør at det er morro å spille igjen. Men har nok ingen ønsker om noen flere verdner med kirke. Da blir det for ensformig.

Og jeg er enig med zarazel angående at det blir mer ene og alene mot en verden og ikke innad i en allianse slik som dette er bygd opp på =)
 

DeletedUser

Guest
Jeg er faktisk veldig enig med Zarazel når han sier at kirken er "stammeuvennlig".

Jeg merker selv at det blir vanskeligere å adle for stammen istedenfor å adle for seg selv. Man kan ikke lage stammeclusteret siden man må få utnytte sin kirke mest mulig. Man kan ikke bare adle byen ved siden av siden den ligger utenfor kirkeradiusen. Dermed kan det bli krangler invendig i stammen og, nei.... rett og slett. Jeg liker ikke kirken.

Mulig jeg har sagt det før, men; jeg synes kirken burde gjelde for stammen, ikke bare for seg selv. Altså har en 1 by ved siden av en i stammen som har ett "kirke cluster", så vil de også gi deg "tro" .. Så kan du heller bruke noen byer på å støtte krike byene.

Men jeg spiller ikke lenger på noen verden med 5.0. Så skal egentlig ikke uttale meg her. :)
 
Topp