Kirken er nå i mine øyne enda en bygning mest for at TW skulle komme med "versjon 5.0 omfg lol!" fremfor en faktisk forbedring eller noe nytt gameplaymessig. Kirken er selvfølgelig noe helt nytt gameplaymessig, men legger den til noe positivt i spillet? TW er TW uansett hvilken versjon, men sånn som det er nå synes jeg ikke kirken legger til noen positiv eller "egen" gameplaymessig greie. Mitt synspunkt er selvfølgelig fra synspunktet til de som spiller for å vinne, og ikke bare kyllingene som adler litt i ny og ne og henger på tw.no kun for å chatte osv. Akkurat hvem som bryr seg om spillet o.l kan man ta en helt annen gang.
"Nei, ikke ta den byen, den ligger jo i kirkeradiusen min" er nok et sitat mange, selv "carebears"ene hører relativt ofte? Dette fremmer at folk skal spille "solo" i et lagspill, noe som er...totalt tilbakestående? Greit nok med disse "spillerclusterene" som vi har sett tidligere, men sånn som det er nå så blir det så utrolig mye mer enkeltspillerbasert enn hva det faktisk skal være.
En enkel løsning på dette ville ha vært stammekirker. Stammer er per dags dato mer en allianse blandt spillere enn en enhet, selv om dette egentlig er et lagspill. Jeg skjønner jo at spillet må passe for at man av og til bytter stamme, noen hyppigere enn andre. For å da gjøre stammekirken mer "brukervennlig" kunne man kanskje ha en alternativ stammekirke som koster cirka det samme eller det samme (opp til InnoGames) slik at man med andre ord kan bygge både stammekirke og spillerkirke. Denne stammekirken må kanskje "godkjennes" av de andre enn arkitekten i radiusen eller noe lignende, og kanskje blir værende når man bytter stamme for så og så lenge (dvs at det bare er en felles kirke?). Mye som kan finnes på akkurat der.
tl;dr
Kirken er dum nå og som løsning vil jeg heller ha en stammekirke som fronter teamworket som egentlig skal være her på TW