Knallis - Rekrutør i -NB-

Villarreal

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
429
Introduksjon

Da er det første intervjuet ferdig. Den første som har blitt intervjuet er da rekrutøren ti -NB-, Knallis. Knallis har vært -NB- siden mai 2010, og har hatt ansvaret for rekrutteringen i stammen i store deler av denne perioden. Ingame er han ranket som nummer 37, og nummer 16 på ODA-lista.

Intervju

Hva er din TW-historie? Når begynte eventyret, og hvilke servere har du spilt på?
Jeg har altid vært interissert i spill og spilling. så da en kumpis (Beruang) forslo dette spillet for meg, var jeg relativt rask til å prøve det.
jeg startet opp i V1 og ble med i rekruteringsstammen til til Beruang. (jeg husker ikke hva den het)
der lærte jeg de første små tingene om dette spillet. og ble kjent med en del andre spillere som lærte meg en masse.
men da V2 startet opp begynte jeg der også. der kom jeg fort inn i en stamme som het LAW. og ble av en eller annen merkelig grunn satt opp som Diplomat sammen med et heidundrende flott damemenneske som jeg enda mener er en av de beste personlighetene på TW.
og jeg vet jo at guds veier er uransakelig, men dette må vel være noe av det råeste han har gjort. overgår helt klart det meste han har kommet med de siste 1000 årene.
vi fikk også inn en liten klabb som het Are inn i stammen etter en liten stund. og etter kyndig veiledning ble han jo litt over middels god i dette spillet.
uansett. LAW havnet, ikke overraskende med meg som Dilomat, i en mengde kriger med alle stammer som var større en dem selv.
det som var mer overraskende var jo at vi faktisk vant opp til flere slag.
etter en lang stund med kriging gikk jeg lei av hele greia så avsluttet jeg spillingen.
jeg startet opp i gjen i V2 men det ble liksom ikke det samme og sluttet etter en stund der igjen.

men nå åpnet jo V5.
jeg ventet med vilje en stund før jeg startet opp. grunnen er jo åpenbar. siden jeg er feig av natur så ville jeg ikke være inne i det rotteracet som utvikler seg i midten av verden. men heller ligge å "slue" ute på rimmen.
jeg ble invitert inn i en bra stamme til å begynne med. men jeg ble etterhvert headhuntet av Granpa og Runinter. jeg tror enda det er p.g.a at jeg er så høy og flott, samt at jeg kler meg pent.
jeg ble etter en stund Rekrutør i stammen.
men det tok jaggu ikke lang tid før jeg skjønte hva de falske jæ**** hadde gjort med meg.
jeg burde jo ha luktet lunta da de ble så overstrømmende snill med meg og skrev at "neida, rekrutør er ingen problem. du får en to-tre søknader i uka. bare ta det du".
og der er jeg enda. for noen dr***sekker!!

Du forteller at du anser deg selv som en feig spiller, men når jeg tar en titt på ODA-ranken får jeg et litt annet inntrykk. Hva er din spillfilosofi?
eeeeeh. slå til der de minst venter det??
uansett, jeg har vel egentlig ingen spesiell filosofi over det som jeg gjør.
eller, jeg har vel egentlig det da. men en eventuell leser av dette, som sikkert venter spent på fasiten i TW nå, må jo huske på at dette er noe som funker for meg og min spillestil.
så kjære venner ta frem blokk og penn og gjør klar for notater for nå kommer det.
jeg hopper elegant over de første byene for det er ingen hexekunst å klare. men når jeg skal vokse meg stor og mektig så bruker jeg TW-Stats aktivt. meget aktivt faktisk.
det meste er faktisk å finne der om man leter godt nok.
når jeg da har funnet meg et offer så vurderer jeg hvordan h*n er som spiller og stammemedlem.
her kunne jeg sikkert skrevet en hel avhandling om hvordan jeg gjør det, men velger å la vær. noe skal dere jo finne ut av selv.
uansett, så angriper jeg med en litt blandet styrke og tidspunkt bare for og se hva svaret blir.
ut i fra dette planlegger jeg hva jeg skal gjøre videre med spilleren.
det har faktisk hent at jeg i denne perioden avbryter angrepet på spilleren p.g.a svarene jeg får i disse angrepene.
men hvilke svar jeg venter på er min egen lille hemlighet.
og så har jeg en forkjærlighet for offensive spillere. selv om jeg helt klart ser fordelene med en deffensiv spillestil. det er jo bare å se på Ganondorf i V2 og hva han fikk til.

På denne serveren spiller du med en del spillere du spilte mot store deler av tiden din på V2. Hvordan synes du det er?
det meste av tiden spilte jeg faktisk mot dem i V2. Granpa og Runinter var ledere i -ROME- som vi lå i krig med siden tidenes morgen.
men da ting ble som de ble, var det faktisk helt riktig for meg å bli med i -ROME-. og ikke noe som jeg har angret på.

fordelen med og spille sammen med spillere som man "kjenner", er jo nettop dét. man kjenner dem.
bakdelen er jo at det blir gående i det samme gammle sporet.
men nå er jo rekrutøren vår en snill mann som fyller på med ukjente spillere i stammen. og det gir oss muligheten til å bli kjent med andre typer spillere.

Ja, over til rekrutteringa. -NB- har blitt kritisert for masserekruttering siden stammens oppstart, men det har likevel vist seg som en suksess. Hvorfor tror du -NB- har gjort det så godt?
skal jeg være helt ærlig så har det faktisk overrasket meg litt også slik som det utviklet seg.
dette med at vi skulle slå oss opp som en massrecruit-stamme var vel egentlig aldri meningen.
det begynte jo med det uttalte visjonen vår.
og utfra den er jo et av de naturlige målene å "eie" rimmen. grunnen til det er jo å ha ryggen fri. enkelt og greit.
til og begynne med så letet jeg mer aktivt etter nye medlemmer. og jeg liker jo å tro at det la et greit grunnlag for det som måtte komme videre.
selvfølgelig er det ikke bare gull som vi har rekrutert, men alt i alt er jeg rimelig greit fornøyd med hva vi har oppnådd så langt.

og jeg er heller ikke større en at jeg fryder meg litt over alle som dømte oss nord og ned p.g.a rekruteringspolitikken vår.
og det er jo unektelig litt morsomt at en strategi som ingen tenker på, utifra noen merkelige fordommer, faktisk fungerer.

men igjen, dette funker for vår stamme. mye p.g.a våre to i ledelsen som har en stor arbeidskapasitet når det gjelder å styre stammer.
og de andre medlemmene våre som er aktivt med å hjelper opp våre nye medlemmer. uten slike spillere hadde dette ikke fungert.

Hvilke av dine fiender her på V5 har du mest respekt for? Både de som er her enda, og de som er borte.
Det er mange fiender som jeg har respekt for. Men noen utmerker seg jo.
Jeg vet jo at noen er uenig med meg når jeg trekker frem Bluewolf1818. Men når jeg nå bedømmer en spiller så tenker jeg kun på hvordan spilleren er som kriger. Og ikke alt annet for det er vel ikke relevant her?
Uansett., jeg likte måten som Bluewolf forsvarte seg på. Og samtalene som vi hadde oss i mellom. Hva som skjedde utenom selve krigingen legger jeg ikke så mye vekt på. Enhver får spille dette slik som de selv liker det.
Og jeg hadde veldig sansen for stammen JUPA. Si hva du vil om dem, men de la seg ikke på ryggen å ga opp. De ga full gass helt til de møtte veggen.
Samt at jeg liker ledelsen i NIGHT. Rett nok er de relativt små men de kjører et rent løp som jeg har all mulig respekt for.
Mange medlemmer i PMS har jeg også all mulig respekt for og jeg håper faktisk at de finner en strategi som funker for dem. Det kan nemlig lett bli litt kjedelig om det blir bare to store stammer igjen her.

Hvordan ser du på dagens situasjon på V5? Hvor lenge vil denne krigen vare, og hvem går seirende ut?
Dagens situasjon er faktisk litt fastlåst. Det er ingen av partene som tar byer av betydning fra hverandre.
Vi var godt i gang med å snu krigen, men måtte avbryte for å vise Attyla at man ikke angriper våre stammemedlemmer uten å bli straffet for det.
Men vi hadde tatt ut et par spillere i PMS før det skjedde. Så for PMS var det et lykke-treff at Attyla brøt ut fra -NB- og angrep et av våre medlemmer.
Dette gir PMS et lite pusterom og mulighet til å samle sine styrker og rette opp i sin strategi.
Noe som gjør at krigen kommer til å vare lengre en nødvedig. Men jeg mener helt oppriktig at alliansen vår kommer til å vinne denne krigen.
Det største problemet vårt er faktisk at vi ikke kjører 100% siden vi er så sikker på å vinne. Så der har vi en jobb å gjøre.
Men ta ikke feil. Vi kommer til å vinne til slutt. Det er bare spørsmål om når det skjer.

Hvilke spillere ser du mest frem til V5, og hvem er de mest profilerte som enda spiller her på denne serveren?
hmmm. det er mange spillere som jeg ser opp til. hver på grunn av, om ikke unike så iallefall, spesielle egenskaper.
Av spillere som har sluttet så vil jeg nevne Are p.g.a alt han kan og sitt unike kontaktnett og måten som han bruker det på. At han «bare» er en snekker IRL, fatter jeg ikke.
Han er en av få som faktisk klarer å diskutere byene ifra deg. Og det er mens han angriper deg.
En makeløs person...heldigvis.

Reisverket er jo også en, skal vi si, snodig spiller. Kan virkelig det med å bygge opp stammer, men klarer av en eller annen merkelig grunn å bli «forhatt» av resten av verden.
Hva, eller hvordan, han gjør det, aner jeg ikke. Men det er vanskelig å ta fra ham hans lederegenskaper.

Poke Me er også en spiller som kan så ufattelig mye mer en det han viser her. Hadde bare han giddet å legge to fingre på tastaturet over en kort periode så hadde han plutselig vært alene i V5.
Bare så synd at han ikke har tid til det.

(Brann2006)Leiv Erikson er jo en av de mest vanvittige spillerne i denne verden. Hadde også den udelte glede av å spille sammen med ham en kort periode på V2.
En mer angrepsfokusert spiller skal du lete lenge etter...uten å finne det. Og han er utrolig flink til å få med andre på sine planer. Gjorde en genuin genistrek da han kontoen sin med lille myh. De to utfyller hverandre på en utrolig god måte.
Og selv om hans fiender ikke vil innrømme det så avtvinger respekt bare med sitt blotte nærvær.

Granpa og Runinter har jo en høy stjerne hos meg. Måten som de leder stammen på, og fører krig på, imponerer meg på daglig basis.

Jeg kunne enda ha nevnt flere spillere som Glitter, Beruang, Aimeffect, Varianor08, Villareal, Bluewolf, Kingwolfen, Ajina Linnit, jeeeeeright m.fl. Men lar det bli med det.

Til slutt tar gir jeg deg en liten utfordring. Hvis det er en ting du ville gjort annerledes her på V5, hva ville det vært?
Det vet jeg faktisk ikke. Starten hadde jeg ikke ville gjort noe annet med. Muligens at jeg skulle ha gått sørover litt tidligere? For og komme mot den fronten der.
Men jeg ble jo bremset av Bluewolf da jeg skulle den veien. Og når han var borte så var de andre dreid forbi på flankene hans og mye lengre sør en det jeg mulighet til å nå.
Attyla?? kanskje angrepet han tidligere når vi skjønte hvilken vei dette kom til å gå. Det hadde nok gått mye fortere på en slik måte.
Kanskje vært litt mer egoistisk? Ikke satt stammen så langt fremfor mine egne planer.
Rekrutert på en annen måte? Bare tatt inn bare profilerte og/eller store spillere, og latt de mindre seile sin egen sjø. Eller bli spist av våre medlemmer.

Nei, jeg har faktisk gjort de valgene som min samvittighet gir meg rom for. Jeg er fornøyd med de valgene jeg har tatt og ville nok gjort det på samme måten om muligheten hadde tilbydd seg.
Og jeg er sånn cirka der som jeg vil være, både stamme- og poeng-messig.
Så jeg er faktisk fornøyd med spillet, og min egen fremdrift, så langt. Så får vi heller se hvor langt dette går.

Da ville jeg takke Knallis for at han tok seg tid til dette, også får vi håpe at dette faller i smak for de fleste.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Nydelig! Ett intervju jeg har ventet med stor spenning på :)

Og btw så er han den desidert beste diplomaten ever!
 

DeletedUser

Guest
Flott intervju, Villarreal. Og knallis, jeg er helt enig med deg ang Anita og Are. :D
 

DeletedUser

Guest
Jeg savner å spille med deg Knallis :) Så gøy å lese om hvordan du har hatt det i v5!
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Intervju

Må si jeg likte dette intervjuet:) Endelig var første intervju ute (Lengtet etter dette aaaltfor lenge nå)

Ble i tilleg meget rørt over å se mitt navn her, noe flere spillere rundt meg får merke nå :) Ettersom det ga meg den lille inspirasjonen til å kjøre hardt på igjen! :)

Skulle ikke så mye til, så nå er områdene rundt meg nokk engang utrygge :D
 

jeeeeeeright

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
109
Flott lesning!

Dette har hele v5 ventet på ens stund nå. Håper det ikke blir like lenge å vente på at neste intervju kommer opp...
 

knallis

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
18
av spillere som jeg liker veldig godt glemte jeg, av en eller annen merkelig grunn, å nevne Ebbern. en kjempespiller i medgang og motgang og envær stammeleders drøm og ha med. er med på alt som er gøy, og noe av det er til og med lovlig.
han er dessuten en av få menn som faktisk kler en toigt spandextonga. grrrrrr.
 

DeletedUser

Guest
av spillere som jeg liker veldig godt glemte jeg, av en eller annen merkelig grunn, å nevne Ebbern. en kjempespiller i medgang og motgang og envær stammeleders drøm og ha med. er med på alt som er gøy, og noe av det er til og med lovlig.
han er dessuten en av få menn som faktisk kler en toigt spandextonga. grrrrrr.

Du er tilgitt, jeg skal ta på meg en sånn tight spandextanga bare for deg og sende et bilde <3

Men jeg driver da ikke med ulovelige ting...... :rolleyes:
 

DeletedUser

Guest
av spillere som jeg liker veldig godt glemte jeg, av en eller annen merkelig grunn, å nevne Ebbern. en kjempespiller i medgang og motgang og envær stammeleders drøm og ha med. er med på alt som er gøy, og noe av det er til og med lovlig.
han er dessuten en av få menn som faktisk kler en toigt spandextonga. grrrrrr.

Herregud hvor jeg begybte å flire når jeg leste det, haha xD
 
Topp