Kommentarer og/eller spørsmål ang runde 6

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
Blir jo umulig å vite hvor mange man skal sende i et tog...

nei blir en ny måte og fake på :)

vil foreslå at folk lager tog med 3-4 AM dette er den safeste måten og adle på

så må dere huske at dere må prege 3 GM før dere kan lage 1 AM. Da den første Gm går til og dekke inn for by nr 2 du fikk med i starten.
 

DeletedUser

Guest
du må huske på at når du begynner med 2 byer må du har 3 Gm før du kan lage 1 AM.

siden den første AM går til og dekke inn byen du fikk i starten ;)

så må dere huske at dere må prege 3 GM før dere kan lage 1 AM. Da den første Gm går til og dekke inn for by nr 2 du fikk med i starten.


Slutt å gjenta deg selv i et forsøk på å leke kunnskapsrik!
 

nicehunter

loyal and honor
Reaksjonspoeng
445
så ikke at det var skrevet 2 ganger btw beklager det fatal :)

og btw så var den til chris ikke deg :) så ikke bry deg du :)

men takk for at du sa det var skrevet to ganger :)

og prøver ikke har nok peiling på en ting eller to eg også du :)
 

DeletedUser

Guest
Jeg må si at jeg virkelig liker innstillingene.

Når det gjelder lojaliteten...

Jeg gjorde noen kjappe simuleringer. Skal gjøre det grundigere i morgen, men noen foreløpige tall på sannsynligheten for å ta byen med et spesifikt antall adelsmenn;

  • Andre adelsmann: 3.2 %
  • Tredje adelsmann: 43.3 %
  • Fjerde adelsmann: 40.4 %
  • Femte adelsmann: 11.5 %
  • Sjette adelsmann: 1.5 %
  • Syvende adelsmann: 0.1 %

Det vil si at man har for eksempel en 1.5 % sjanse for å ta en by med den sjette adelsmannen i et tog. Sannsynligheten for å ta en by med seks adelsmenn er sannsynligheten for med to adels pluss den med tre adelsmenn pluss den med fire adelsmenn osv., som blir rundt 99,9 %. Men da readler du muligens byen en gang eller nok.

Jeg skal lage en grundigere oversikt i morgen.

Edit: For å unngå å spore av denne tråden, ta eventuelle spørsmål/kommentarer til dette i denne tråden.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
er sikkert noe ala vinnerstamme må ha x antal % av byene i x antal kontinenter for å vinne :p?
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
kommer byene til å havne ved siden av hverandre eller langt unna?
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
de pleier å bli random plassert, men med mindre du starter helt inni midten kommer nok begge i samme kontinent;)
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
Kan vi få billige gm's siden det er så mange grå så vil nok man kunne adle mange gråe for å danne clustre og få byer nært fienden. Hvis man bare får adlet 50byer i hele greien blir det litt for lite.
 

DeletedUser

Guest
Nei, vi forlanger ting på gullfat ^^ så at gullmyntene hadde vert gratis hadde vert fint :D
 

Olve

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
407
de pleier å bli random plassert, men med mindre du starter helt inni midten kommer nok begge i samme kontinent;)

Ser ikke random ut etter min mening siden jeg ser hver person har sin by ca 10-20 felt ned og 1 til venstre unna sin øverste by.
 

DeletedUser

Guest
nei. Det er bare speiderforholdet som er forskjellig fra server til server :) forsvarer trenger 2 ganger så mye speidere som angriper for å skjule alt :) er bare å teste seg frem i simulatoren også for å finne ut hvordan det fungerer :)
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Er det noe nytt at man som angripende ikke trenger fler speidere enn forsvareren?

Som en god regel, trenger du ca. dobbelt så mange speidere i forsvar, som motstanderen angriper med. Slik er det på så og si alle verdener, tror jeg.
 

DeletedUser

Guest
Som en god regel, trenger du ca. dobbelt så mange speidere i forsvar, som motstanderen angriper med. Slik er det på så og si alle verdener, tror jeg.

Nesten alle ja, de hvor man trenger 4 for å speide holder det med å ha like mange. Som f.eks v10.no hadde.
 
Topp