Kommentarer/spørsmål - Runde 1

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Dersom du har kommentarer til innstillingene, eller spørsmål generelt om Runde 1 kan det tas her!

Innstillingene finner du her!
 
Sist redigert:

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
26 poeng om du starter ved åpning. Dette øker i forhold til hvor mange som spiller
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Nei, hvor mange poeng man starter med vil være som på alle andre verdener. De første dagene vil man begynne med den klassiske 26-poengsbyen. Etter som tiden går vil man få bedre og bedre byer man starter med (ettersom andre spillere har hatt mer tid til å bygge opp sin by) men man starter aldri med en by som er større enn 116 poeng.
 

DeletedUser

Guest
Går det an å få den matematiske formelen for gårdregelen? For lat til å gå på .net og leite :eek:
 

DeletedUser

Guest
Hvem kommer til å moderere/administrere denne verdenen?
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Hvem kommer til å moderere/administrere denne verdenen?
Det er ikke bestemt enda.
Hvilken premie får vinneren/vinnerstammen?
Vi kommer til å komme tilbake med mer info så snart vi får godkjent premiepotten av Innogames.
Oi steike, nice settings azz.
Takk :cool:
Går det an å få den matematiske formelen for gårdregelen? For lat til å gå på .net og leite :eek:
Bra du sa. Litt viktig info, dette:

Gårdsregelen er satt til 1000 gårdsplass / lvl gård, noe som enkelt forklart gir formelen lvl gård*1000/tropper i byen. Dersom svaret blir over 1 er forsvarsstyrken 100%, blir svaret lavere enn 1 må den originale forsvarsstyrken ganges med tallet man har fått for å få den nye forsvarsstyrken. For eksempel:

En by har disse kvalifikasjonene:
Gård: 30
Spyd: 20 000 (spyd har 15 i generell forsvarsstyrke)
Sverd: 20 000 (sverd har 50 i generell forsvarsstyrke)

Dette gir oss følgende utregning;
(gårdsnivå*1000/gårdsplass troppene som er i byen bruker totalt)(15*antall spyd+50*antall sverd)
(30*1000/40 000)(15*20 000+50*20 000)
(30 000/40 000)(15*20 000+50*20 000)
0.75(300 000+1 000 000)
0.75(1 300 000)
975 000

Den originale forsvarsstyrken ville egentlig vært 1 300 000, men fordi landsbyen har 10 000 tropper mer enn maksimalt nivå vil forsvarsstyrken per enhet reduseres til 75%, og vi får at alle troppene totalt har 975 000 i forsvarsstyke.

Forsvarsstyrke er delt inn slik dere kan se her. Det finnes generell forsvarsstyrke, kavaleriforsvar og bueskytterforsvar. På denne verdenen vil kun de to førstnevnte være aktuelle.

Svarte det på spørsmålet ditt? Er litt småtrøtt nå, så ikke sikker på om jeg tenker riktig.
 

DeletedUser

Guest
lvl gård*1000/tropper i byen

Var vel berre det eg trengte ;)

Det vil i bunn og grunn sei at det er heilt waste å ha meir troppar i byen enn grensa det da. Dei blir ikkje berre litt svekka :p
Om du har 500k, 50k eller 30k i ein by vil gi akkurat same forsvarsstyrke, det einaste du oppnår er å miste meir :eek:

Tungt kav kjem vel ikkje akkurat til å rocke denne serveren. Kats på gård derimot :)
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Jaaaaa, men det høres mystisk galt ut...? Jaja, slik vil det altså være i følge den formelen, kanskje den er feil? Skal teste/undersøke mer når jeg får tid.

Forøvrig gjør katapultene så vidt jeg vet skade etter de andre troppene har gjort sin del av krigingen, så nedgradert gård vil ikke ha noe å si før neste angrep som treffer.
 

DeletedUser

Guest
Regner med det finnes grafer/tabeller fra .net som viser max antall enheter man kan ha stående i byen for hvert gårdsnivå? Noen som vet om noen slike?
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
De har aldri brukt gårdsregelen på .net, så det tviler jeg på at dere finner. Men det er jo bare å regne ut selv :)
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Når begynner den på Mandagen :)
Håper etter skole tid

"Vi vil legge inn en nedtellingsklokke på forsiden av tribalwars.no.com når tidspunkt for åpningen er klar."
Det er alt vi vet så langt. Om jeg skal drive med litt kvalifisert gjetting tipper jeg verdenen vil åpne mellom 15:00 og 17:00 en gang, da... Men det er bare det jeg tipper.
 
Topp