Kommentarer/spørsmål til runde 7

DeletedUser

Guest
Såklart ødela Sondre den forige, og kommer ikke til å få den kjangsen igjen.
 

DeletedUser

Guest
Skjønner ikke hvorfor det kom som et bombe, han prøver å starte med nytt nick og blanke ark hver verden, men måten han er på avslører han hver gang.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Da vi faktisk skal telle antall spilleradla byer denne runden, så kommer vi ikke til å gå etter den definisjonen vi har satt oss (readling så lenge lojalitet er under 100).

Readling vil på denne runden være byer stammen allerede eide i utgangspunktet, men mistet og deretter adlet tilbake igjen. Rett og slett for å gjøre det lettere å telle da vi ikke kan sjekke alle rapporter på alle byer som blir adlet.
 

DeletedUser

Guest
Da vi faktisk skal telle antall spilleradla byer denne runden, så kommer vi ikke til å gå etter den definisjonen vi har satt oss (readling så lenge lojalitet er under 100).

Readling vil på denne runden være byer stammen allerede eide i utgangspunktet, men mistet og deretter adlet tilbake igjen. Rett og slett for å gjøre det lettere å telle da vi ikke kan sjekke alle rapporter på alle byer som blir adlet.

Se for deg følgende scenario:
En utsatt by blir tatt fra meg av fienden. Den blir etterhvert en del av clusteret deres. 3 uker senere er min stamme på fremmarsj, og jeg adler byen som ble tatt fra meg for 3 uker siden. Byen er full av tropper, er ferdig utbygd og har 100 i lojalitet. Det er ikke en readling, men det vil telle som en readling forde?
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Se for deg følgende scenario:
En utsatt by blir tatt fra meg av fienden. Den blir etterhvert en del av clusteret deres. 3 uker senere er min stamme på fremmarsj, og jeg adler byen som ble tatt fra meg for 3 uker siden. Byen er full av tropper, er ferdig utbygd og har 100 i lojalitet. Det er ikke en readling, men det vil telle som en readling forde?

Kan godt sette et 24timers vindu?
 

DeletedUser

Guest
Er det bare ikke å telle antall byer en stamme har adlet, og trekke ifra antall gråbyer, gule og røde adlinger?

Også går jeg ut ifra at spillerbyene som adles følger samme logikk som stamme-OD. Det vil si at spillerbyer som adles før man skaffer seg en stamme/før man bytter stamme ikke vil telle. Hvis man kan ta med seg adlet-spillerbyer (slik som poeng), så burde dette kanskje spesifiseres?
 

DeletedUser

Guest
Må jo være slik at en ikke kan få poeng for å adle en by fra en som er i samme stamme (eller seg selv). For da kan jo stammene adle hverandre hele tiden og sanke poeng på den måten, om du forsto ;)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Er det bare ikke å telle antall byer en stamme har adlet, og trekke ifra antall gråbyer, gule og røde adlinger?

Også går jeg ut ifra at spillerbyene som adles følger samme logikk som stamme-OD. Det vil si at spillerbyer som adles før man skaffer seg en stamme/før man bytter stamme ikke vil telle. Hvis man kan ta med seg adlet-spillerbyer (slik som poeng), så burde dette kanskje spesifiseres?

Første delen: godt tenkt.
Det andre.. selvfølgelig ikke. Man kan ikke ta med seg antall spillerbyer adla fra stamme til stamme.


dakapo mulighet for og spamme gråbyer denna runda og ? men ikke så mye som det var på hp6 :p

Njaaa, vi får se hva jeg finner ut. Noen gråbyer blir det i alle fall. :)

Gråbyene, vil de starte på 26p, eller i samme størrelse som spillerbyene?

Samme størrelse som spillerbyene.

For å vinne verden, må stammen ha adla flest spillerbyer, men hvordan blir det for spillerene på rankinglisten? Vanlig med poeng, eller spillerne som adler flest spillere?

Litt usikker på hva du mener her nå. Mener du hvordan rangeringslista vises? Den går alltid etter poeng.
 

heinze96

Heineansvarlig
Reaksjonspoeng
375
Dakapo skrev:
Litt usikker på hva du mener her nå. Mener du hvordan rangeringslista vises? Den går alltid etter poeng.

For å vinne 600,400 eller 200pp (kanskje mindre siden denne runden bare varer 1 måned) hva skal man gjøre? Få flest poeng eller adle flest spillerbyer?
 
Topp