Kommentarer/spørsmål til runde 8

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Nja, man må likevel vente 16 timer før man kan aktivere sovemodus på nytt igjen da.
 

DeletedUser

Guest
Er jo også en mulighet at noen utnytter det faktum at man kan sende fakes + fake tog for å få en spiller til å aktivere sin sovemodus ;)
 

hadenmann

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Sovemodus, er det bare inc angrep som blir deaktivert, det jeg lurer på er, man kan logge inn å bygge/rekrutere i sovemodus?
 

janrune

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
118
Sovemodus, er det bare inc angrep som blir deaktivert, det jeg lurer på er, man kan logge inn å bygge/rekrutere i sovemodus?

Nei. Når den er aktivert mister du tilgang til kontoen til fristen går ut, men er usikker på om rekrutering som er satt i gang også stanser
 

DeletedUser

Guest
Ja vi har forholdt oss til den diskusjonen og brukt den som base, men som du sikkert har sett har vi ikke fulgt den slavisk - det har blitt gjort noen mindre endringer.

Du minte meg ikke på det. Jeg gjorde det bare dagen etter når jeg hadde litt mer tid, og at det ikke akkurat hastet da det fortsatt er en stund til runden faktisk starter.. men takk likevel!

Skeptisk, men la gå. Det ville vel i så fall være første gangen (av mange).

Alltid underholdene å se hva du ikke svarer på, men heller bevisst redigerer ut av siteringen.

Men når du først er inne på forumet vil jeg minne deg på denne tråden, hvor du skylder noen svar på legitim kritikk fra både her og der. Selv denne tråden legitimerer deler av kritikken.
 

super lol

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Vil verden bli startet på ny? Eller vil krigen forsette med de nåværende kontoene og byene...
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
En ting som får meg virkelig til å stusse over denne "alle mot alle" - "1vs1" - innstillingene er at dere ikke har lagt inn fakegrense!

Jeg vil tro hovedpoeng med denne hp'en er at det faktisk skal spille 1 mot 1. Og får at da alle skal få tid til dette, forslår jeg at fakegrensa blir aktivert. Hovedgrunnen for hele fakegrensa er at folk ikke skal ha mulighet til å sende over 1 000 0 inc konstant, og at én person skal klare å håndtere inc. Med å ikke sette på fakegrense kan det bli aaalt for mye jobb for én person, og derfor vil søken etter dualer bli hyppigere og større.

Men.. Vil da hele 1vs1 konseptet gå bort hvis det plutselig er 3,4,5,6-7 stk. pr. konto for å klare å tage alle angrepene (sett fra en middemådig spillers synspunkt)? Jeg syns at hele "no fakelimit" ødelegger hovedkonseptet denne hp'en er bygget på; nemlig 1 versus 1.

Er det mulig å forandre denne innstillingen?
 

DeletedUser

Guest
1 mot 1 konseptet ble vel allerede ødelagt i det de besluttet å droppe ka, så tror ikke det øker dual behovet så altfor mye, selv om jeg gjerne ser det endret.
 

Johnny Knoxville

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
320
Man klarer seg fint uten KA på hp8. Fordi det er en nohaul verden, så alt man skal gjøre er å bygge by og krige. Ingen farming som tar noe tid...
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Jeg syntes det burde bli en høyere ventetid på Sovemodus, for med to timer blr det satt en safesone rundt spilleren, så det blir lett å dodge adelsincs(siden adels er så trege, samme gjelder rams/kats) md å aktivere sovemodus, ser for meg at den blir misbrukt betraktelig... men pytt au.

Er det mulig og sende angrep på en spiller i sovemodus? dvs at jeg kan time det slik at det treffer etter feks 6 timer, hvis jeg et at spilleren har satt på sovemodus i så lenge?
stopper ress og troppe produksjon i sovemoduS?
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
Jeg syntes det burde bli en høyere ventetid på Sovemodus, for med to timer blr det satt en safesone rundt spilleren, så det blir lett å dodge adelsincs(siden adels er så trege, samme gjelder rams/kats) md å aktivere sovemodus, ser for meg at den blir misbrukt betraktelig... men pytt au.

Se på det som en slags bevegelig "nattbonus" som du selv bestemmer når skal være aktivert (innenfor visse rammer selvsagt). Når kontoen er under sovemodus kan den ikke bli angrepet, men den kan heller ikke bli deaktivert før det minimum har gått 6 timer og maks 10 timer. Ellers settes sovemodus i gang to timer før den aktiveres.

Men som du ser, hvis man først aktiverer sovemodus, kan man ikke skru det av igjen på en stund, og ressurser produserer ikke, tror ikke tropper produserers heller, men det vet jeg ikke sikkert.

Er det mulig og sende angrep på en spiller i sovemodus? dvs at jeg kan time det slik at det treffer etter feks 6 timer, hvis jeg et at spilleren har satt på sovemodus i så lenge?
stopper ress og troppe produksjon i sovemoduS?

Men du vet vell ikke om han velger og deaktivere den etter 6 timer eller 10 timer? Eller noe i mellom.
 

Fa Kua

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
372
Nei, men hvis man gjør det igjen og igjen så kommer man til å lykles til slutt(?)
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Jeg syntes det burde bli en høyere ventetid på Sovemodus, for med to timer blr det satt en safesone rundt spilleren, så det blir lett å dodge adelsincs(siden adels er så trege, samme gjelder rams/kats) md å aktivere sovemodus, ser for meg at den blir misbrukt betraktelig... men pytt au.

Er det mulig og sende angrep på en spiller i sovemodus? dvs at jeg kan time det slik at det treffer etter feks 6 timer, hvis jeg et at spilleren har satt på sovemodus i så lenge?
stopper ress og troppe produksjon i sovemoduS?

Vi kommer til å prøve ut med 2 timer, og dersom det viser seg å være for liten tid så får vi ta det til etterretning og heller sette den opp neste gang vi evt ønsker å bruke sovemodus. Vi har aldri brukt det før og er nødt til å teste ut hva som fungerer. Når det kommer til dette med misbruk: Som jeg allerede har nevnt så er en nødt til å vente minst 16 timer før man igjen kan aktivere sovemodus. Det er med andre ord ikke noe du kan bruke når det passer deg sånn uten videre.

Tror det skal godt gjøres å time inn angrep på en spiller da du ikke kan angripe noen som er i sovemodus, og ikke får noen informasjon om når den ble aktivert.

Alt stopper når sovemodus er aktivert så vidt jeg har forstått (som ble nevnt før meg).

Vil det være Hall of Fame medaljer på denne runden? Som Feltherre, Poengvinner osv.

Milepæler? Nei, kun vanlige medaljer på hp.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Dakapo skrev:
Tror det skal godt gjøres å time inn angrep på en spiller da du ikke kan angripe noen som er i sovemodus, og ikke får noen informasjon om når den ble aktivert.

Jeg tror byene som er i sovemodus blir svarte på kartet. Så man kan lett skaffe seg info om sånn ca når noen går i sovemodus.
 

DeletedUser

Guest
Jeg tror byene som er i sovemodus blir svarte på kartet. Så man kan lett skaffe seg info om sånn ca når noen går i sovemodus.

Byene blir svarte på kartet, som nevnt tidligere;

Du får ikke vite noe om andre før de er i sovemodus, da vil det bli en svart prikk istedenfor den vanlige over byene til spillerne som er i sovemodus

Det jeg tror Dakapo mener, er at man ikke vet hvor lenge den varer, siden det er fra 6-10 timer.
 

DeletedUser

Guest
Hvis man ikke aktivere siden selv blir sove modusen i 10t og hvis du selv velger når den skal aktiveres så velger du hvor lenge den varer, mellom 6-10t
 
Topp