Koordinatskript

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Dette begynner å bli litt lettere latterlig. En liten tidstabell over hvordan denne tråden har gått;

  • Det er over fem uker siden tråden ble laget.
  • Det er fire uker siden tråden ble stengt, og avslått med syltynne og irrasjonelle begrunnelser. Dette var da første saklige svaret fra noen i teamet.
  • Det er fire uker siden tråden ble åpnet igjen etter en del masing, og de syltynne og irrasjonelle begrunnelsene ble revet til fillebiter.
  • Det er tre uker siden vi fikk beskjed om at disse skriptene skulle bli tatt opp til ny vurdering. Det var andre besøket fra en mod i denne tråden.
  • Det er 12 dager siden Scar forklarte at de har mye å gjøre med skript delen, så ting går sakte. Det hadde vært kult hvis vi spillere merket noe særlig til alt det arbeidet.
  • Det er en uke siden Scar fortalte at de hadde kontaktet InnoGames for å få synspunkter. Noe som i dette tilfellet antakeligvis betyr at de håper på å få grunner for å ikke godkjenne denne typen skript.

Mens her er hvordan jeg kunne ønske at det hadde gått;

  • Tråden ble opprettet for fem uker siden.
  • I løpet av en dag svarer en mod på at skriptene har blitt registrert, og vil bli tatt opp på neste måte.
  • Samtlige moderatorer setter seg inn i argumentene som har kommet fram i tråden med et åpent sinn.
  • På deres ukentlige møte blir skriptene diskutert av moderatorene. Ingen kommer på noen grunner til å ikke godkjenne slike skript, sammenlignet med grunnene for å godkjenne dem, så blir de enige om å godkjenne skriptene.
  • Samme dag som møtet er blir det besvart i tråden på forumet om at skriptene vil bli godkjent, og tilføyd godkjenningslista så fort det er noen utgaver som fungerer på .no, og de etterlyser hjelp med å få dem til å funke på .no. Noe som jeg ikke tror er nødvendig for minst ett av alternativene.
  • I løpet av et par dager er det fungerende utgaver på forumet. Maks tid brukt, 9 dager.

...Ja, jeg er en evig optimist. Det første punktet stemmer i det minste ganske bra :)
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Etter flere gode argumenter og en del diskusjon innad har vi bestemt oss for å godkjenne dette scriptet. Takk til dere som har hjulpet med konstruktive tilbakemeldinger :)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Takk, herlig!

[spoil]
victory.jpg
[/spoil]

Det første funker, men det andre krever vel litt tilpasning.

Edit: Denne utgaven av det andre burde funke. Litt usikker på hvordan man kan få det til å sette inn samtlige tropper i samlingsplassen, for støtte/nuking, men sikkert noen lyse hoder som kan finne ut av det. Eventuelt så kan man bruke fulle standard byer, og bare fylle inn hva det er.

[spoil]
Kode:
javascript:sp=0;sw=0;ax=00;scout=5;lc=0;hv=0;cat=1;ra=0;coords='242|70 272|88 275|89 280|87 243|70 293|59 244|62 298|68 294|83 237|75 243|69 278|85 243|76 241|73 236|76 243|63 243|72 293|82 277|28 284|56 248|27 247|29 214|50 261|15 237|72 276|33 216|58 284|27 235|72 246|34 281|15 249|36 261|31 255|33 238|70 264|19 273|88 279|88 292|62 274|87 281|87 292|60 249|32 299|68 298|59 285|26 266|32 279|32 258|22 297|55 246|29 272|6 260|21 286|82 278|29 285|82 243|75 296|55 277|32 284|82 274|78 276|90 279|83 245|64 234|76 251|33 244|70 238|85 277|87 256|39 237|83 277|80 245|63 232|75 275|84 235|73 274|88 242|74 246|71 245|79 255|40 239|70 236|75 243|79 244|76 273|89 273|78 240|87 237|86 241|80 238|82 256|38 248|73 235|71 239|87 236|81 269|80 236|74 257|38 268|81 235|74 244|77 269|79 239|73 246|73 240|78 238|74 240|79 237|85 239|85 239|84 242|71 238|73 250|72 238|87 240|80 272|82 245|78 241|79 274|79 249|72 237|82 241|81 269|82 243|71 255|37 250|73 235|82 246|78 240|86 273|84 278|84 241|71 246|75 241|72 273|80 279|87 279|84 271|84 275|81 273|81 275|88 245|74 274|86 278|86 237|69 274|82 268|82 276|89 273|79 240|82 244|64 242|79 272|85 242|75 242|72 256|36 236|83 276|83 274|80 249|73 276|84 236|73 271|85 240|70 270|84 278|90 246|63 282|89 281|89 283|88 246|66 249|66 249|71 241|82 240|83 254|43 250|42 239|39 292|84 294|77 241|40 241|41 284|84 283|84 252|43 244|33 243|66 296|54 276|21 206|49 218|56 270|6 260|24 266|16 270|13 247|36 275|29 275|19 279|22 279|8 271|10 238|65 274|35 268|25 271|6 209|46 269|26 214|52 287|81 265|26 273|20 232|33 283|7 288|81 259|30 257|21 291|81 260|14 259|22 285|25 295|81 206|47 280|8 263|12 289|24 275|35 252|38 211|45 255|26 278|19 264|31 210|52 278|30 281|32 211|52 258|18 249|30 279|25 211|54 271|20 267|27 270|11 248|30 271|27 209|48 278|9 273|33 277|16 214|55 271|28 276|29 291|82 283|25 280|26 265|27 271|30 275|24 267|34 297|59 277|22 272|80 269|33 252|31 291|60 297|53 214|49 290|59 275|21 291|57 282|24 265|34 272|33 297|57 214|57 296|60 258|33 294|58 274|27 284|57 263|31 292|55 275|26 283|56 297|58 295|58 237|67 277|23 267|32 290|61 278|28 295|57 275|27 275|28 277|31 279|29 271|29 271|31 272|35 295|61 265|24 274|30 258|23 258|24 211|47 254|26 261|30 268|24 273|32 231|34 260|20 253|38 288|58 283|28 262|18 246|35 292|82 266|10 212|55 206|50 250|28 284|26 278|23 263|26 275|82 260|17 271|24 282|27 256|28 256|26 276|25 265|33 275|25 275|80 266|28 251|31 277|18 265|25 269|32 277|34 247|63';var%20doc=document;if(window.frames.length>0)doc=window.main.document;url=document.URL;if(url.indexOf('screen=place')==-1)alert('This%20script%20needs%20to%20be%20run%20from%20the%20rally%20point');coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2019,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);javascript:var doc=window.frames.length?window.main.document:document;doc.forms[0].building.value="farm";void 0; end();
[/spoil]
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Jeg får ikke lagt til koordinat-scriptet til min hurtigbar.
Når jeg skal legge til et nytt script, og fyller inn all info i alle boksene - og trykker på OK - så forsvinner scriptet istedet for å bli lagt til i hurtigbaren.

Er det en funksjon i spillet som stopper koordinatscriptene å bli lagt til i hurtigbaren, og dere ikke har rukket å fjernet den enda?


Scriptet:
[spoil]
Kode:
javascript: ALT_TEXT = "(Alt Text) Farmescript: Når man er inne på samlingsplassen, og trykker på scriptet så vil det bli fylt ut x antall tropper og koordinater for deg. (End Alt Text)"; sp=0;sw=0;ax=0;scout=1;lc=12;hv=0;cat=0;ra=0;coords='500|499';var%20doc=(window.frames.length > 0) ? window.main.document: document;  url = doc.URL;  if (url.indexOf('screen=place') == - 1)     {window.location = "http://" + window.location.hostname + "/game.php?village=947&screen=place";     }  else      ;coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2019,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();
[/spoil]
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Jeg får ikke lagt til koordinat-scriptet til min hurtigbar.
Når jeg skal legge til et nytt script, og fyller inn all info i alle boksene - og trykker på OK - så forsvinner scriptet istedet for å bli lagt til i hurtigbaren.

Er det en funksjon i spillet som stopper koordinatscriptene å bli lagt til i hurtigbaren, og dere ikke har rukket å fjernet den enda?


Scriptet:
[spoil]
Kode:
javascript: ALT_TEXT = "(Alt Text) Farmescript: Når man er inne på samlingsplassen, og trykker på scriptet så vil det bli fylt ut x antall tropper og koordinater for deg. (End Alt Text)"; sp=0;sw=0;ax=0;scout=1;lc=12;hv=0;cat=0;ra=0;coords='500|499';var%20doc=(window.frames.length > 0) ? window.main.document: document;  url = doc.URL;  if (url.indexOf('screen=place') == - 1)     {window.location = "http://" + window.location.hostname + "/game.php?village=947&screen=place";     }  else      ;coords=coords.split("%20");index=0;farmcookie=document.cookie.match('(^|;) ?farm=([^;]*)(;|$)');if(farmcookie!=null)index=parseInt(farmcookie[2]);if(index>=coords.length)alert('last village');if(index>=coords.length)index=0;coords=coords[index];coords=coords.split("|");index=index+1;cookie_date=new%20Date(2019,11,11);document.cookie ="farm="+index+";expires="+cookie_date.toGMTString ();doc.forms[0].x.value=coords[0];doc.forms[0].y.value=coords[1];insertUnit(doc.forms[0].spear,sp);insertUnit(doc.forms[0].sword,sw);insertUnit(doc.forms[0].axe,ax);insertUnit(doc.forms[0].spy,scout);insertUnit(doc.forms[0].light,lc);insertUnit(doc.forms[0].heavy,hv);insertUnit(doc.forms[0].ram,ra);insertUnit(doc.forms[0].catapult,cat);end();
[/spoil]

Dette er litt spesielt, jeg sliter med et annet script enn deg som ikke vil bli lagt inn.. Mens andre faktisk får lagt det inn. Så jeg selv klarer ikke helt se hva som er feilen her.

Noen har nevnt at man kanskje ikke har plass til så mange tegn i hurtigbaren, men for å være helt ærlig så vet jeg ikke hvordan det fungerer.
 

DeletedUser

Guest
Jeg sjekket om det var det som var feilen ved å slette et av de største scriptene mine (mest tegn), og deretter prøvde å legge det inn. Men det gikk dessverre ikke nå heller.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har fått et av scriptene til å fungere på v5, og det fungerer veldig bra :) Versjon nummer 2 av det første alternativet.
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
Sett litt på scriptsa :) Virker i og for seg greie de, men why all the hype til bruk av faking forstår jeg ikke :)

Til støtte sending og angrep så funker det kansje meget greit (For de som ønsker å gjøre det på den måten vell og merke) Jeg personlig liker å ha litt bedre kontroll på hva som blir sendt hvor men ser helt klart nytten av det på verdner som v1,v2 osv :)


Flott å se at teamet hører på flertallet i denne sammenhengen vell og merke. Selvom jeg kansje ikke støtta det, så er det alltid bra når demokratiet bestemmer.
 

PABben

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
23
Det er gjort en liten oppdatering på .no nå, så begge scriptene bør nå fungere :)
 

lowenan

Aktivt medlem
Reaksjonspoeng
36
Ufattelig at dette blir tillatt igjen, og det helt uten noen form for diskusjon, bare snikinnført. For meg så bygger scriptet opp under de late som ikke orker å bruke tid på å sende ut angrep, samtidig som det mye lettere kan føre til fakeoverdoser slik som holdt på å ødelegge v1 sist det var tillatt.
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Håper folk sier ifra hvis for eksempel forklaringa i førsteposten er uklar, så skal jeg prøve å fikse. Eventuelt hvis skriptene ikke funker.

Ufattelig at dette blir tillatt igjen, og det helt uten noen form for diskusjon, bare snikinnført. For meg så bygger scriptet opp under de late som ikke orker å bruke tid på å sende ut angrep, samtidig som det mye lettere kan føre til fakeoverdoser slik som holdt på å ødelegge v1 sist det var tillatt.

Du er selvfølgelig klar over at denne tråden har vært her i over fem uker hvor det har vært mulig å diskutere? Faktisk så har det vært diskusjon her, om enn noe ensidig. Ikke akkurat noe snikete over det.
 

DeletedUser

Guest
går jo alltid ann å kjøre en undersøkelse ingame, for å virkelig sjekke ut hvor mange som vil og ikke vil ha dette scriptet godkjent..
jeg bruker scriptet nå, er kjempe greit, og kjempe lett å finne fakes når fiendene angriper :p så vi får nå se hva som skjer videre ;)
 

DeletedUser

Guest
Grunnen til at det er så stor harnisk rundt dette scriptet er jo at det var noen personer som ble bombet med fakes før det var vanlig å få 1000 incs i fleisen. Dette har gitt folk traumer og de er livredde dette scriptet. Saken er den at folk som er raske på avtrekkeren vel så raskt kan gi like mange fakes like fort ved bruk av økter, eller troppeinnsettingsscript.
 

DeletedUser

Guest
Ufattelig at dette blir tillatt igjen, og det helt uten noen form for diskusjon, bare snikinnført. For meg så bygger scriptet opp under de late som ikke orker å bruke tid på å sende ut angrep, samtidig som det mye lettere kan føre til fakeoverdoser slik som holdt på å ødelegge v1 sist det var tillatt.

har lest argumentene for å bruke scriptet, men er fortsatt enig me deg, selv om det nok er flott å bruke, så gir det en alt for stor fordel til angriperne. syns en avstemning om et såpas avgjørende (verdensendrende) script hadde vært på sin plass
 
Topp