Koordinatskript

DeletedUser

Guest
Vel, no har æ igrunn ikke satt mæ så fryktelig godt inn i det her koordinatscriptet, ei heller prøvd det. Men æ har allikavell lyst te å pløy frem et par visdomsord te dæm som sitt på toppen å ruge på admintool her inne. Å vel, det bli kritikk. Relativt krass kritikk vil mange si.. Men personlig føle æ det e på sin plass å si ifra at ting fader ikke fungere godt nok her inne!

Kordan kanj et team bestående av tilsynelatende relativt oppegående persona, vær så forbaska trangsynt å gammel i sin tankemåte? Æ mene, det virke som dokker fullstendig ignorere allj slags meninga for det her scriptet, for ikke å snakk om de meget gode argument for scriptet som har komme fra både Mikkel/Vvolverine og diverse andre forumbrukera, samtidig som at dokker knapt har komme med ett eneste motargument? Å allikavell bli det avslått? Hvorfor?

Koffor i huleste bli det avslått, når dokker ikke makte å argumenter mot det en gang? E det virkelig bare æ som ser at det hele bli totalt høl i høvve? No ska itj æ bruk ord som diktatur, enevelde osv. da det bli å dra det i helt feil retning, mtp. at dokker ellers gjør en god jobb. Men det e visse punkt innen modereringa, og diverse avgjørelsa fra teamet sin side som e helt bak mål!

Som sagt, æ har ikke lyst te å uttal mæ om scriptet, da æ har null kjennskap te det, ei heller bli det at æ kjæm te å få nå erfaring med det i første omgang. Derimot etterlyse æ ordentlige og gjennomtenkte svar ifra teamet, når dokker faktisk prestere å avslå et script som veldig mange her på .no, ser etter. Å når da Mikkel skriv en hel post som argumentere for scriptet, bli det bare tåperlig at dokker knapt gidde å svar en gang. Æ har nevnt det før, og æ nevne det igjen. Kommunikasjon mellom team og spillera e alfa og omega på et slikt spill og forum. Når teamet her feile så bastant på akkurat denj biten, bli det murring i rekkan.

Ka i svarte e dokker redd for? Ikke vet æ. Men en ting dokker bør vær redd for, e å mist grepet om spilleran.. Da kanj det virkelig bli både månelyst og nitrist på .no..
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
Enig med de som klager på teamets behandling av saken.

Dette er noen av argumentene som gjør at vi - igjen - avslår script som kan brukes til faking.

Hva er de andre argumentene? Det hadde vært greit å fått noen argumenter mot som ikke er avhengig av hullete logikk, oppmuntrer til elitisme og forskjellsbehandling, eller baserer seg på at TW spillere er irrasjonelle personer. Mer om det her, her eller her.

Nå er det mange gode - og hittil ubesvarte - argumenter her for å tillate slike skript, men bare to argumenter mot. Disse to har også blitt besvart, og pekt ut konkret hvorfor de er dårlige argumenter.

At dere har diskutert innad i teamet har dere nevnt, men det er ikke rart man begynner å lure på hvordan dere har diskutert. På et åpent forum som dette her så er det enklere å få flere synspunkter enn det man vil få i en lukket gruppe av personer. Skal man se på responsen i tråden her så virker det nesten som om det bare er majoriteten i teamet som er mot, mens spillermassen ønsker å ha det.

En sunn diskusjon er fint, men for å ha en diskusjon trenger man som regel to sider.
 

DeletedUser

Guest
Nå var jeg egentlig imot dette scriptet jeg også. Jeg har nå heller ikke lest hele posten så vet ikke om flere har skrevet dette argumentet, men syns mods burde tenke over dette argumentet om dem ikke allerede har gjort det:

Argumentasjonen som blir brukt mot dette scriptet er pgr det kan brukes til å fake. Noe det har vært noen heftige diskusjoner på tidligere. Senest på V1 hvor en spiller i IB fikk flere tusen incs (?). Dette scriptet er ikke et rent fakescript, men et script som b.la gjør forsvaring, angriping og farming lettere. De som prøver å poengtere at vi mister spillere pgr dette tar jo helt feil. Med dette scriptet vil det gjøre farming sinnsykt mye lettere, og det vil jo trekke til spillere fra andre servere.

Per dags dato brukes ikke de internasjonale forumene overhode. Dette kan gjøre .no til en mer attraktiv server for internasjonale spillere. For hvem gidder å spille på en server der farming er mye mer tungvindt enn hos deres egen server? Disse nygbegynnerene som visstnok ikke tåler incs vil jo bli rimmet av større spilleren før eller siden med eller uten dette scriptet uansett. Så om det virkelig er så dårlig for .no med dette scriptet så kom med noen dugbare argumenter. For dette blir for dumt.

P.S ja jeg har brukt dette scriptet, og ja jeg vil se dette scriptet her på .no. Det vil føre til økt aktivitet for meg, og jeg ser virkelig ikke hvorfor dette scriptet er så forferdelig for oss.
 

DeletedUser

Guest
"Fakescript" er nok det vanligste navnet på det i forumet, fordi det navnet skaper mest drama, men det vanligste navnet i praksis er nok "Farmescript". Siden scriptet har mange bruksområder så vil nok det mest dekkende navnet i diskusjon om scriptet som helhet, være et som sier hva skriptet faktisk gjør og ikke et som fokuserer på kun ett av mange potensielle bruksområder.
 

DeletedUser

Guest
Dette er et koordinatskript. Finito.

Enig i kritikken mot modsa her. Dette er ikke vanlig syt, det er klager med innhold. Vi har fått - hva? - én post fra teamet med faktiske begrunnelser på valget deres? Og etterpå har dere plent nektet å gi lyd fra dere? Trådstarter har gjort en enorm innsats med denne tråden, og det fortjener faktisk å belønnes. Ikke for innsatsens skyld, men for resultatene. Jeg tror ikke det er flere enn tre personer som har uttalt seg negativt om scriptet, og tatt i betraktning av hvor mange som har svart, burde det være nok til at teamet revurderer sin kortfattede vurdering av scriptet.

Én ting, bare... Majoriteten av spillerne er ikke på forumet, og selv av alle forumbrukerne er det et fåtall som faktisk har svart på tråden her - positivt eller negativt. Mange av de som er aktive på forumet, kanskje, men likevel. Kanskje... bare kaaaaaaanskje, det går an å lage en undersøkelse ingame, for å få grep på om majoriteten av spillere virkelig vil ha dette scriptet lovlig på .no? I samme slengen kan dere sende en mail til alle spillerne ingame, sånn at de er obs på det. Etter min mening burde alle undersøkelser ingame informeres om på mail og ikke bare på forum, forumbrukerne gir uansett lyd fra seg så det holder ;) I mailen kan dere forresten inkludere en link til denne tråden. Hadde vært flott om spillerne kunne få et innblikk i hva scriptet faktisk gjør.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Noe av det som er grunnleggende feil med dette spillet er altså mengden tid man må legge i det, dette har jo innogames begynt å skjønne og innførte jo blant annet kontoadmin for lategamespillere slik at dem skal holde ut med denne massive bybyggingen etter passerte 10 mio ish...

På .net og så og si alle andre servere så har dem jo og sett det at farmingen i seg selv kan bli så tidkrevende for mange og så meningsløst gjentakende at de tillater farmescript og øktfarming og sider som hjelper til med farminga i seg selv. For spillegleden bør sjelden gå over til å være repetiv grisejobb for folk flest. På .net så ser du at de som hevder seg i toppen er de som klarer å regne ut den lille forskjellen på når man skal bygge smie lvl 20 og når man ikke skal det. der er marginene, men fremdeles så sliter dem med at den store massen synes det blir tidkrevende og holder seg til oppstartspill. noe som ble ett problem da store mengder oppstartsnisser startet på hver eneste verden og bare gangbanga hele sulamitten før dem gikk grå og hoppet rett til neste verden.
Så dem innførte no haul verdenen som da skulle føre til at de som hadde dårlig tid sku kunne hevde seg ved å bruke mer taktikk i spillet. Den første verdenen der hadde noen tilfeller med merging av kontoer over lav sko, men det er så absolutt ett skritt i riktig retning å se på hva som kan gjøres for å beholde flere medlemmer over lengre tid.

Generellt sett så går online spillene all over ned i antall medlemmer for tida, men det er vel mye også pga vi er i Mai. Mens på .no her så sitter altså teamet og ikke helt klarer å ta innover seg hvilke problemstillinger innogames i sin helhet står ovenfor.
De nekter bruk av farmescript pga noobs kan bli redde og ikke ville spille i oppstarten når dem f.eks sku få 200 angrep på seg. Men lite tenker dem da på dem på v1 og v2 som faktisk kunne kommet noen vei mot å få avsluttet en server rett og slett ved å bruke dette scriptet til f.eks støttesending til fronten, du vet jo sikkert selv hvor vanskelig det kan være å få tilsendt støtte til 25 byer på en så stor server, det er ett ork å splitte opp noe som helst av deff byer før du sender det og ihvertfall når flere byer skal sendes til hver enkelt.
Overalt da så krever man at hele stammer holder ett urealistisk høyt aktivitetsnivå. Og når da noen arbeidsløse slasker på amfetamin slår seg sammen og bestemmer seg for å bruke 3-4 måneder på å lage baluba på en server for så å gå grå etterpå så får du tilstander som v3 hvor få gjør noe, og den blir svært inaktiv som server og stående som ett skrekk eksempel på hva teamet blir sittende igjen og jobbe med.
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Føler at fizz drepte tråden gitt.

Hvorfor driver teamet denne hide&seek leken sin? Jeg ser dere aldri i diskusjoner angående spillet, foruten Kristure som stiller opp når han har noe å bidra med. Og selv om jeg ikke er enig med han bestandig, så er jeg virkelig glad han deltar. Kudos.

Hva med å revurdere dette anti- farming/fake script tullet deres? Som dere ser er det mange som ønsker at dere skal det. Jeg skjønner at det er kjipt å innrømme feil og at herr pabben nekter å ryke på slike nederlag, men pokker da, tenk dere om. Drit i ego og nederlag nå, gjør heller .no.com til en plass der spillere ønsker å være.

Min teori er at pab ble knust pga dette på .net, og av den grunn hater hærligheten.

Jeg har rett og slett ikke tid nok til å spille her på .no.com, så jeg må spille på andre servere. Der bruker jeg ca 1 time hver dag på en topp 50 plassering. Her måtte jeg klokke inn på 5-6 timer for å oppnå det samme. Hva f. er det for noe piss da? Jeg håper at dere med det argumentet skjønner at dere pisser i buksa for å holde dere varm med å nekte for denne typen skript.

En del av oss som spiller tw spiller også IRL på si..

Back on topic.

Hvor blir det av teamet i diskusjonen?
 

DeletedUser

Guest
Sku gjerne hatt dette scriptet... Ser at Forespørselen er avslått uten at det har kommet noen argumenter som gir meg noen som helst form for tilfredstillelse, bare den samme gamle smørja "Nei det gir de gode altfor mange fordeler" den argumentasjonen er jo så tynn at om den ikke har hatt anoreksia, så har den det nå hvertfall. Syns det fokuseres for mye på "fake fordelen"....
 

DeletedUser

Guest
Dette scriptet vil bli tatt opp til ny vurdering.

Vennligst la vær å poste eventuelle lykkerop uten videre diskusjon, vi vil gjerne at tråden skal holdes oversiktelig.

/Forcas:)
 

Vv0lv3r1n3

Litt aktiv?
Reaksjonspoeng
8
@Forcas: Kult. Er det mulig å gi en tidsramme på når vi får svar igjen? :)

Én ting, bare... Majoriteten av spillerne er ikke på forumet, og selv av alle forumbrukerne er det et fåtall som faktisk har svart på tråden her - positivt eller negativt. Mange av de som er aktive på forumet, kanskje, men likevel. Kanskje... bare kaaaaaaanskje, det går an å lage en undersøkelse ingame, for å få grep på om majoriteten av spillere virkelig vil ha dette scriptet lovlig på .no? I samme slengen kan dere sende en mail til alle spillerne ingame, sånn at de er obs på det. Etter min mening burde alle undersøkelser ingame informeres om på mail og ikke bare på forum, forumbrukerne gir uansett lyd fra seg så det holder ;) I mailen kan dere forresten inkludere en link til denne tråden. Hadde vært flott om spillerne kunne få et innblikk i hva scriptet faktisk gjør.

Nå tror jeg en undersøkelse IG kanskje er en smule overkill. Delvis fordi det vil sette en presedens som kan gjøre prosessen av å få skript godkjent enda treigere. Men også fordi det virker unødvendig når det foreløpig ikke har kommet noen gode argumenter mot denne typen skript. Selv ikke en moderator med en smurfekonto har kommet med noen motargumenter, som jo har skjedd i tidligere diskusjoner om andre emner.

Hvis det nå mot formodning opprettes en undersøkelse IG om slike skript så støtter jeg helhjertet opp om det Winterweird sier om å sende rundt en mail IG, og å linke til denne tråden. Men jeg ville også ha foretrukket det om formuleringen av undersøkelsen fikk en runde med feedback her på forumet, for å unngå en objektiv formulering.

Jeg begrunner at det er nødvendig da det virker som om flere i teamet har en lettere irrasjonell motvilje mot slike skript, noe som ubevisst kan påvirke formuleringen, og fordi det ville ikke vært første gangen en formulering ble, vel, klønete. For å være konkret på siste der, så kan formuleringen i den undersøkelsen tolkes slik at det mest vil være en fordel for større spillere. Noe som er feil, da det vil være en fordel for aktive spillere. Antakeligvis ble dette påvirket av at en del har problemer med å se antallet mynter preget i forhold til antall byer man har. En liten digresjon.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har ikke noe imot scriptet i seg selv (grunnet jeg ikke har lest førstepost), men jeg vil sette et spørsmål til dere i teamet angående slike typer script.

Dere begrunner det med at det hjelper de som bruker det veldig mye, og de som får angrepene mot seg og som er nybegynnere mister motet.
Jeg er i grunnen enig i den avgjørelsen, det gjør en stor forskjell om man kan bruke et script til å fake.

(Når jeg tenker meg om, spørsmålet er egentlig til alle, ikke bare teamet)

Spørsmålet er: Dette spillet er for barn fra ca. 11-årsalderen (eller noe deromkring), ikke sant? Det er få 11-åringer som har lov til å betale for Premium Konto, og man må ha Premium Konto for å bruke script. Dette betyr at både de som ikke har lov til å kjøpe Premium Konto og de som er nybegynnere blir svekket. Da er vel hele meningen med scriptet å gjøre det lettere for angriperen å vinne over forsvareren? Det har ingen positive sider for forsvareren, helt til det blir motsatt, at forsvareren angriper en annen spiller. Slik fortsetter det i det uendelige.

Hva er da grunnen for å få dette scriptet godkjent, utenom å gjøre det lettere for angriperen?
 

DeletedUser

Guest
For det første er ikke dette kun et fakescript, noe du sikkert ville fått med deg hvis du hadde lest blant annet førsteposten. Et eksempel på annen bruk enn faking er jo støttesending, som faktisk - logisk nok - gir forsvareren en fordel igjen. Dessuten gjør det farming en del mindre slitsomt og tidskrevende, som jo også er en veldig klar fordel.
For det andre: om så 11-åringer ikke får kjøpt PP's like lett som de litt eldre, har vel ikke det noen verdens ting med dette scriptet å gjøre? Det blir som å banne MR-scripts fordi folk som ikke har pk ikke kan bruke det.. Dessuten fins det alltid måter å skaffe PP's på, så å si at 11-åringer ikke har mulighet til å kjøpe det blir feil.
Så, for å svare på spørsmålet ditt: fordi det gjør de kanskje mest tidskrevende aspektene (i selve spillet) veldig mye mindre tidskrevende, og man trenger med andre ord ikke å sitte 10 timer hver dag for å farme inn nok ressurser til å hevde seg.

Hvis du vil ha en litt bedre forklaring, vil jeg råde deg til å lese i hver fall førsteposten, og gjerne også resten av postene i denne tråden.
 
Topp