1.2 – kanselleringsmetoden
Den andre metoden jeg skal ta for meg har jeg kalt kanselleringsmetoden. Dette er rett og slett fordi denne metoden går ut på å sende ut troppene i landsbyen som er under angrep, for så å kansellere kommandoen riktig sekund, slik at troppene returnerer mellom adelsmennene i det innkommende toget.
Denne metoden er etter min mening bedre å bruke enn støttemetoden, men denne krever mer av deg som spiller – den er vanskeligere å gjennomføre. I denne metoden kreves det at man er i stand til å regne ut riktig tidspunkt å kansellere kommandoen på. Dette kan i utgangspunktet høres ganske enkelt ut, men dersom man logger på og finner et innkommende adelstog som treffer om for eksempel 8 minutt, kan stressfølelsen ødelegge nok til at den forholdsvis enkle ligningen blir helt feil, og man bommer på snipingen. Derfor har jeg laget en
snipe calculator i Excel, som jeg vil dele med dere. Denne kalkulatoren regner ut nøyaktig når man bør kansellere kommandoen for deg. Alt du trenger å gjøre er å føre inn noen tall. Følg bruksanvisningen lagt ved i dokumentet og mattedelen blir ikke noe problem:
Okay, hvordan fungerer så denne metoden? Den enkleste måten å forklare dette på blir ved å visualisere et falskt adelstog:
Kode:
[B]Tid[/B] [B]Troppetype[/B]
04:12:20:130 Adelsmann med nuke
04:12:20:185 Adelsmann
04:12:20:245 Adelsmann
04:12:20:300 Adelsmann
There we go. Som dere ser er dette et bra tog; 170ms. I tillegg er toget sendt slik at alle angrepene treffer innenfor samme sekund. Vi kan med andre ord ikke bruke støttemetoden. Vi må altså bruke kanselleringsmetoden (merk; i dette eksempelet har vi kun 1 landsby, og kan derfor ikke bruke metode 2.1 eller 2.2). Det første vi må gjøre her er rett og slett å vente. Denne metoden er ganske sikker å bruke, men det fordrer at man venter til adelstoget kun har 20 minutter igjen før det treffer, før man begynner å jobbe mot sniping. Grunnen til dette er kanselleringsvinduet på 10 minutter vi har på alle verdener her på TW.no. Dette betyr at dersom man prøver å snipe før adelstoget er >20 minutt fra å treffe, vil en av de to scenarioene under forekomme:
- Man må vente for lenge, og mister muligheten til å kansellere kommandoen.
- Man ender opp med å kansellere for tidlig, ettersom det er umulig å treffe adelstoget når det er mer enn 20 minutter fra å treffe.
Begge deler vil resultere i at du taper landsbyen uten å påføre angriperen noe som helst skade – en ganske kjedelig og flau situasjon.
Med andre ord er man pent nødt til å slappe av og vente en stund, til toget er >20 minutt unna å treffe. Spis middag, gå på fotballtrening, se TV, gjør hva du vil. Vær tålmodig. Til slutt vil toget nødvendigvis være nær nok til at snipingen kan begynne:
Kode:
00:18:50:130 Adelsmann med nuke
00:18:50:185 Adelsmann
00:18:50:245 Adelsmann
00:18:50:300 Adelsmann
Poenget nå er at du må sende troppene ut slik at ditt angrep treffer i et hundredelssekund mellom første og siste adelsmann. Sekund, minutt eller timer angrepet tar, har ingenting å si. Her teller kun hundredelssekunder. Grunnen til dette er at når man kansellerer et angrep vil troppene returnere nøyaktig det hundredelssekundet de ville truffet byen du opprinnelig angrep. Det vil si at dersom man sender et angrep som treffer en annen by 00:20:19:269 (20 minutt, 19 sekund og 269 millisekund), venter 5 minutt for deretter å kansellere, vil troppene bruke 00:05:00:269 (5 minutt og 269 millisekund) på å returnere. Dette gjelder uansett når i sekundet man kansellerer. Så lenge man velger riktig sekund vil man kunne beregne nøyaktig når troppene skal returnere.
”The beauty” med denne metoden er at man har nesten uendelig forsøk på å treffe riktig millisekund. Send troppene du skal snipe med ut og sjekk hvilke millisekund angrepet ditt treffer. Treffer angrepet mellom første og siste adelsmann kan du bruke
snipe calculatoren til å regne ut når du skal kansellere. Treffer du ikke kan du rett og slett kansellere angrepet med en gang og prøve igjen. Som regel tar det ikke alt for mange forsøk før man treffer innenfor riktig millisekund.
Vi går tilbake til eksempelet mitt:
Kode:
00:18:50:130 Adelsmann med nuke
00:18:50:185 Adelsmann
00:18:50:245 Adelsmann
00:18:50:300 Adelsmann
Her kan man enkelt bruke kanselleringsmetoden for å snipe. Alt man trenger å gjøre er å sende et angrep med de troppene man ønsker å snipe med. Prøv helt til angrepet treffer riktig millisekund:
Deretter skriver du inn de tidspunktene jeg har beskrevet i
snipe calculatoren, og kansellerer angrepet riktig sekund. Resultatet vil da bli som følger:
Kode:
00:09:25:130 Adelsmann med nuke
00:09:25:185 Adelsmann
[B][COLOR="Red"]00:09:25:200 Din støtte [/COLOR][/B]
00:09:25:245 Adelsmann
00:09:25:300 Adelsmann
Dermed har du ved å kun bruke en eneste landsby snipet et meget bra tog.
Fordeler med denne metoden:
- Sikker metode for sniping med 1 landsby – man har nesten uendelig forsøk på å treffe riktig millisekund
- Kan snipe tog som treffer innenfor 1 sekund
- Kan enkelt regne ut mattedelen ved hjelp av snipe calculator
- Tar mindre tid. Man kan snipe tog selv om det kun er noen få minutter igjen før toget treffer når man oppdager toget.
Ulemper med denne metoden:
- Lag kan ødelegge mye
- Ikke like sikker som støttemetoden – bommer man på riktig sekund taper man landsbyen.
Konklusjon
Denne metoden bør kun brukes dersom:
- Man kun har 1 landsby å snipe med
- Det er liten tid mellom adelstoget treffer og du oppdager toget
- Adelstoget treffer innenfor samme sekund
<-- rate me!