Kunsten å snipe - guide

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
kunsten å snipe

Da var det klart for en ny liten stooor(!) guide fra meg :) Siden jeg allerede har lært dere en enklere måte å sende raske adelstog på, tenkte jeg vi skulle kikke nærmere på sniping. Kjekt å kunne forsvare seg mot gode tog også! (Noen kan nok dette fra før av, men ikke alle).

Denne guiden vil bestå av en rekke forskjellige måter å snipe på, både med 1 og med flere medvirkende landsbyer.

Aller først vil jeg forklare hva sniping er:
Definisjonen, i følge AI, lyder som følger:
To time support / recall defence in such a manner as to split an attackers noble train and thus prevent him from conquering your village in one stroke. This is a favoured defence tactic by experienced players when defence needs to be conserved.
Kilde: The (almost) Complete TW Dictionary.

Sniping er med andre ord når man sender støtte til sin egen landsby slik at støtten treffer mellom adelsmennene i det angripende adelstoget. På denne måten mister man minimalt med tropper, og man beholder landsbyen. Eksempel:

En av landsbyene dine har et innkommende adelstog:
Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
00:12:20:130		Adelsmann med nuke
00:12:20:185		Adelsmann
00:12:20:245		Adelsmann
00:12:20:300		Adelsmann

Dersom du sniper dette, vil innkommende tropper se ut som noe à la dette:
Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
00:42:20:130		Adelsmann med nuke
00:12:20:185		Adelsmann
[B][COLOR="Red"]00:12:20:193		Din støtte[/COLOR][/B]
00:12:20:245		Adelsmann
00:12:20:300		Adelsmann

Dermed vil de to siste adelsmennene til angriperen dø.



Over til den viktige delen; Hvordan gjør man så dette på best mulig måte?
Som nevnt finnes det flere måter å gjøre dette på. Jeg har valgt å gå nærmere inn på 4 metoder:
Kode:
1 - sniping med en landsby
	[POSTLINK="153912"]1.1 – støttemetoden[/POSTLINK]
	[POSTLINK="153913"]1.2 – kanselleringsmetoden[/POSTLINK]

2 – sniping med flere byer
	[POSTLINK="153914"]2.1 – snipetrain[/POSTLINK]
	[POSTLINK="153915"]2.2 – koordinert sniping[/POSTLINK]

<-- rate me!
 
Sist redigert:

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
1.1 – støttemetoden
Den første teknikken jeg vil ta for meg er en metode jeg har kalt støttemetoden. Denne metoden baserer seg på bruk av kun 1 landsby, og er kanskje den mest utbredte metoden for sniping med en landsby. For å si det kort (skal gå nærmere i detalj senere) går denne metoden ut på å sende støtte til en landsby i nærheten, for så å kalle tilbake støtten på riktig tidspunkt, slik at troppene returnerer mellom adelsmennene. Denne metoden er, etter min mening, den enkleste å bruke for å snipe et tog med en landsby. Men det er en ekstremt viktig ting å huske på:
Når man sniper ved å bruke denne metoden, vil troppene returnere til landsbyen nøyaktig i det et nytt sekund begynner. Et eksempel:
Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
00:12:20:730		Adelsmann med nuke
00:12:20:885		Adelsmann
00:12:20:945		Adelsmann
00:12:21:100		Adelsmann

Dersom du sniper dette toget, vil resultatet se slik ut:

Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
00:12:20:730		Adelsmann med nuke
00:12:20:885		Adelsmann
00:12:20:945		Adelsmann
[B][COLOR="Red"]00:12:21:000		Din støtte [/COLOR][/B]
00:12:21:100		Adelsmann

Som dere ser vil troppene man kaller tilbake fra en annen landsby returnere nøyaktig på sekundet. Selv om jeg sender tilbake troppene midt i et sekund, vil troppene returnere nøyaktig på sekundet. Hva betyr så dette for deg når du skal snipe?

Konsekvensen av dette blir at å snipe et tog som ikke er delt over 2 sekunder vil være umulig. Eksempel:

Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
[B][COLOR="Red"]00:12:20:000		Din støtte [/COLOR][/B]
00:12:20:130		Adelsmann med nuke
00:12:20:185		Adelsmann
00:12:20:245		Adelsmann
00:12:20:300		Adelsmann
[B][COLOR="Red"]00:12:21:000		Din støtte [/COLOR][/B]

Som dere ser vil det være umulig for støtten å treffe mellom adelsmennene, og denne metoden vil dermed være ubrukelig.

Om man derimot har et innkommende adelstog som er delt over to sekund, vil vi kunne bruke støttemetoden for å enkelt kunne snipe dette toget. For å bruke denne metoden går man frem som følger:

Det første man må gjøre er å sende forsvarstroppene du har i landsbyen som blir angrepet til en annen landsby. Helst bør denne byen ligge så nær som mulig. Det neste man må gjøre er litt enkel matte. Først må man finne ut hvor lang tid troppene dine vil bruke på å returnere fra byen du støtter. Dette kan for eksempel ta 22 minutter. Deretter anbefaler jeg å åpne et eksternt vindu. Gjør dette vinduet mindre, slik at du både kan se de innkommende angrepene og kan trykke ”OK” raskt:

SH4.png

merk: her har jeg brukt speidere som støttetropper. Dette er kun for eksempelets skyld. Jeg gadd ikke vente på at treige spydmenn skulle forflytte seg til byen jeg støtter.


Her har jeg all infoen jeg trenger (dette er egentlig forskjellige faner, men for enkelhets skyld har jeg klippet ut de viktigste delene). Ut i fra dette bildet kan vi lese følgende:
  • Støtten bruker mye kortere tid på å komme hjem enn adelstoget bruker på å treffe
  • Jeg har delt støtten opp i 5 faner, som skal sendes som ”støtte-train”

Dette betyr at jeg må vente til adelstoget har like lenge igjen før det treffer som troppene mine vil ta på å returnere fra landsbyen jeg støtter. Det vil si at når adelstoget treffer om 12 minutt og 44 sekund må jeg trykke meg gjennom støttefanene mine. Da vil forhåpentligvis de innkommende troppene se ut som dette:

Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
[B][COLOR="Red"]00:12:42:000		Din støtte [/COLOR][/B]
00:12:42:730		Adelsmann med nuke
00:12:42:885		Adelsmann
00:12:42:945		Adelsmann
[B][COLOR="Red"]00:12:43:000		Din støtte [/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]00:12:43:000		Din støtte [/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]00:12:43:000		Din støtte [/COLOR][/B]
00:12:43:120		Adelsmann
[B][COLOR="Red"]00:12:44:000		Din støtte [/COLOR][/B]

Som dere ser vil 3 av støttegruppene treffe mellom adelsmann #3 og adelsmann #4, og toget vil bli snipet.

Fordeler med denne metoden:
  • Sikker metode for sniping med 1 landsby
  • Enkelt å gjennomføre
  • Flere faner øker sannsynligheten for å treffe, selv med lag

Ulemper med denne metoden:
  • Tropper som treffer før adelstoget vil dø
  • Metoden virker kun dersom adelstoget er delt over 2 forskjellige sekunder.

Konklusjon
Denne metoden bør kun brukes dersom:
  • Man kun har 1 landsby å snipe med
  • Man har forholdsvis god tid til å planlegge snipingen
  • Adelstoget er delt over 2 sekunder

<-- rate me!
 
Sist redigert:

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
1.2 – kanselleringsmetoden
Den andre metoden jeg skal ta for meg har jeg kalt kanselleringsmetoden. Dette er rett og slett fordi denne metoden går ut på å sende ut troppene i landsbyen som er under angrep, for så å kansellere kommandoen riktig sekund, slik at troppene returnerer mellom adelsmennene i det innkommende toget.

Denne metoden er etter min mening bedre å bruke enn støttemetoden, men denne krever mer av deg som spiller – den er vanskeligere å gjennomføre. I denne metoden kreves det at man er i stand til å regne ut riktig tidspunkt å kansellere kommandoen på. Dette kan i utgangspunktet høres ganske enkelt ut, men dersom man logger på og finner et innkommende adelstog som treffer om for eksempel 8 minutt, kan stressfølelsen ødelegge nok til at den forholdsvis enkle ligningen blir helt feil, og man bommer på snipingen. Derfor har jeg laget en snipe calculator i Excel, som jeg vil dele med dere. Denne kalkulatoren regner ut nøyaktig når man bør kansellere kommandoen for deg. Alt du trenger å gjøre er å føre inn noen tall. Følg bruksanvisningen lagt ved i dokumentet og mattedelen blir ikke noe problem:

----------------------------

Snipe calculator

----------------------------​

Okay, hvordan fungerer så denne metoden? Den enkleste måten å forklare dette på blir ved å visualisere et falskt adelstog:

Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
04:12:20:130		Adelsmann med nuke
04:12:20:185		Adelsmann
04:12:20:245		Adelsmann
04:12:20:300		Adelsmann

There we go. Som dere ser er dette et bra tog; 170ms. I tillegg er toget sendt slik at alle angrepene treffer innenfor samme sekund. Vi kan med andre ord ikke bruke støttemetoden. Vi må altså bruke kanselleringsmetoden (merk; i dette eksempelet har vi kun 1 landsby, og kan derfor ikke bruke metode 2.1 eller 2.2). Det første vi må gjøre her er rett og slett å vente. Denne metoden er ganske sikker å bruke, men det fordrer at man venter til adelstoget kun har 20 minutter igjen før det treffer, før man begynner å jobbe mot sniping. Grunnen til dette er kanselleringsvinduet på 10 minutter vi har på alle verdener her på TW.no. Dette betyr at dersom man prøver å snipe før adelstoget er >20 minutt fra å treffe, vil en av de to scenarioene under forekomme:
  • Man må vente for lenge, og mister muligheten til å kansellere kommandoen.
  • Man ender opp med å kansellere for tidlig, ettersom det er umulig å treffe adelstoget når det er mer enn 20 minutter fra å treffe.
Begge deler vil resultere i at du taper landsbyen uten å påføre angriperen noe som helst skade – en ganske kjedelig og flau situasjon.

Med andre ord er man pent nødt til å slappe av og vente en stund, til toget er >20 minutt unna å treffe. Spis middag, gå på fotballtrening, se TV, gjør hva du vil. Vær tålmodig. Til slutt vil toget nødvendigvis være nær nok til at snipingen kan begynne:

Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
00:18:50:130		Adelsmann med nuke
00:18:50:185		Adelsmann
00:18:50:245		Adelsmann
00:18:50:300		Adelsmann

Poenget nå er at du må sende troppene ut slik at ditt angrep treffer i et hundredelssekund mellom første og siste adelsmann. Sekund, minutt eller timer angrepet tar, har ingenting å si. Her teller kun hundredelssekunder. Grunnen til dette er at når man kansellerer et angrep vil troppene returnere nøyaktig det hundredelssekundet de ville truffet byen du opprinnelig angrep. Det vil si at dersom man sender et angrep som treffer en annen by 00:20:19:269 (20 minutt, 19 sekund og 269 millisekund), venter 5 minutt for deretter å kansellere, vil troppene bruke 00:05:00:269 (5 minutt og 269 millisekund) på å returnere. Dette gjelder uansett når i sekundet man kansellerer. Så lenge man velger riktig sekund vil man kunne beregne nøyaktig når troppene skal returnere.

”The beauty” med denne metoden er at man har nesten uendelig forsøk på å treffe riktig millisekund. Send troppene du skal snipe med ut og sjekk hvilke millisekund angrepet ditt treffer. Treffer angrepet mellom første og siste adelsmann kan du bruke snipe calculatoren til å regne ut når du skal kansellere. Treffer du ikke kan du rett og slett kansellere angrepet med en gang og prøve igjen. Som regel tar det ikke alt for mange forsøk før man treffer innenfor riktig millisekund.

Vi går tilbake til eksempelet mitt:

Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
00:18:50:130		Adelsmann med nuke
00:18:50:185		Adelsmann
00:18:50:245		Adelsmann
00:18:50:300		Adelsmann

Her kan man enkelt bruke kanselleringsmetoden for å snipe. Alt man trenger å gjøre er å sende et angrep med de troppene man ønsker å snipe med. Prøv helt til angrepet treffer riktig millisekund:
SH5.png

Deretter skriver du inn de tidspunktene jeg har beskrevet i snipe calculatoren, og kansellerer angrepet riktig sekund. Resultatet vil da bli som følger:

Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
00:09:25:130		Adelsmann med nuke
00:09:25:185		Adelsmann
[B][COLOR="Red"]00:09:25:200		Din støtte [/COLOR][/B]
00:09:25:245		Adelsmann
00:09:25:300		Adelsmann

Dermed har du ved å kun bruke en eneste landsby snipet et meget bra tog.

Fordeler med denne metoden:
  • Sikker metode for sniping med 1 landsby – man har nesten uendelig forsøk på å treffe riktig millisekund
  • Kan snipe tog som treffer innenfor 1 sekund
  • Kan enkelt regne ut mattedelen ved hjelp av snipe calculator
  • Tar mindre tid. Man kan snipe tog selv om det kun er noen få minutter igjen før toget treffer når man oppdager toget.

Ulemper med denne metoden:
  • Lag kan ødelegge mye
  • Ikke like sikker som støttemetoden – bommer man på riktig sekund taper man landsbyen.

Konklusjon
Denne metoden bør kun brukes dersom:
  • Man kun har 1 landsby å snipe med
  • Det er liten tid mellom adelstoget treffer og du oppdager toget
  • Adelstoget treffer innenfor samme sekund

<-- rate me!
 
Sist redigert:

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
2.1 – snipetrain
Den tredje metoden jeg skal gjennomgå med dere er en metode jeg har valgt å kalle ”snipetrain” – snipetog. Grunnen til navnet er fordi denne metoden er basert på samme prinsippene som et adelstog. Faktisk er likhetene så store at man er nødt til å kunne sende adelstog for å få til dette her. Dersom du ikke kan sende adelstog, legger jeg ved linker her:


For å bruke denne metoden trenger man minst 2 landsbyer. Poenget er nemlig at man sniper ved å sende tropper til byen under angrep fra en annen by. Helst bør byen man sender tropper fra være en forsvarsby med så mye forsvarstropper som mulig. Grunnen til dette er at flesteparten av troppene ikke vil komme til å treffe på riktig tidspunkt. Som jeg nevnte tidligere er et snipetrain mye det samme som et adelstog, og det er grunnen til at ikke alle forsvarstroppene treffer på riktig tidspunkt. Når man sender ut et snipetrain vil mest sannsynlig noe av støtten – kanskje 2 eller 3 av støttebølgene – treffe innenfor riktig tidsrom. Resten vil enten treffe før, eller etter adelstoget.

Så hva er egentlig et snipetrain, og hvordan fungerer det?
Et snipetrain er 5 bølger med støtte som treffer en landsby rett etter hverandre (på samme måte som et adelstog) og dermed høyst sannsynlig sniper et innkommende adelstog.

Et snipetrain settes opp på samme måte som et adelstog, men i stedet for å ha alle troppene i første angrep, fordeler man troppene likt i alle 5 kommandoene. Selvsagt blir også et snipetrain sendt som støtte, og ikke angrep. Et eksempel:

Man logger på og finner et innkommende adelstog:
Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
05:04:10:230		Adelsmann med nuke
05:04:10:285		Adelsmann
05:04:10:345		Adelsmann
05:04:10:400		Adelsmann
Problemet er at byen adelstoget treffer er 100% angrepstropper. Man må med andre ord enten ofre nuken sin for å snipe – noe som fort kan ende med at man uansett taper byen – eller man kan sende et snipetrain fra en annen by. Måten å gjøre dette på er enkel. Det første man må gjøre er å notere seg hvor lenge det er til adelstoget treffer byen. Her er det 5 timer, 4 minutt og 10 sekund til adelstoget treffer. Det neste man må gjøre er å finne en forsvarsby som bruker mindre tid på å støtte byen under angrep enn det tar for det innkommende adelstoget å nå frem. Man må med andre ord finne en by som ligger mindre enn 5 timer og 4 minutt unna.

Etter å ha funnet forsvarsbyen er det neste man må gjøre å gå på TWstats og bruke angrepsplanleggeren til å finne ut når man må sende forsvarstroppene for at de skal treffe samtidig som det inkommende adelstoget. Husk å regn med eventuell lag. Et eksempel:

Klokka er 10:10:00 og adelstoget treffer klokka 15:14:10 (5 timer, 4 minutt og 10 sekund til toget treffer), og du har funnet en by der forsvarstroppene bruker 04:34:10 timer på å nå bort til byen. På angrepsplanleggeren kan du dermed regne nøyaktig ut når du må sende troppene for at de skal treffe mellom adelsmennene i toget. I dette eksempelet må man sende støtten klokka 10:40:00. Ettersom det (i eksempelet) er 30 minutt til klokka er 10:40:00 har man en del tid å forberede seg på, eventuelt ta seg en kopp kaffe. Det anbefales at man i god tid før man må sende troppene setter opp 5 faner, alle med like mange tropper i. For eksempel 2000 spyd og 250 TK i hvert angrep. Legg angrepene i 5 forskjellige faner, trykk deg frem til ”confirm attack” siden og vent til klokka slår 10:40:00, da klikker du deg raskt gjennom alle fanene for å sende støtten – på samme måte som ved sending av adelstog. Resultatet vil da mest sannsynlig bli noe slik som i eksempelet under:

Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
[COLOR=red][B]04:34:10:210		Støtte[/B][/COLOR]
04:34:10:230		Adelsmann med nuke
04:34:10:285		Adelsmann
[COLOR="Green"][B]04:34:10:330		Støtte[/B][/COLOR]
04:34:10:345		Adelsmann
[COLOR=green][B]04:34:10:370		Støtte[/B][/COLOR]
[COLOR=green][B]04:34:10:391		Støtte[/B][/COLOR]
04:34:10:400		Adelsmann
[COLOR=orange][B]04:34:10:432		 Støtte[/B][/COLOR]

Hva betyr så dette?
  • Støtten som treffer før adelsnuket (markert med rødt)vil mest sannsynlig dø.
  • Støtten som treffer etter adelstoget (markert med orange) vil ikke dø, men vil heller ikke redde byen din. Å ha støtte som treffer rett etter toget er ikke dermed sagt en ulempe – man kan plutselig være sikker på at byen ikke kan bli tatt med en gang uten at den først klareres. Det står jo støtte der allerede.
  • Støtten som er markert med grønn vil snipe adelstoget. Dersom den første støttebølgen dør er det fortsatt to andre bølger som kan – og vil mest sannsynlig - snipe toget.

Dermed har man ved bruk av 2 byer snipet et tog som er rettet mot en angrepsby.

Fordeler med denne metoden
  • Sikker metode for sniping – med 5 bølger støtte kan man være ganske sikker på å treffe riktig millisekund
  • Kan snipe tog som treffer innenfor 1 sekund
  • Kan enkelt regne ut mattedelen ved hjelp av angrepsplanleggeren til TWstats
  • Kan snipe uten for store tap selv om byen som er under angrep er en angrepsby uten egne forsvarstropper
  • Har man mange forsvarsbyer kan man prøve mange ganger

Ulemper med denne metoden
  • Krever at man har god tid til å snipe. Oppdager man toget for sent er alt håp ute
  • Eventuelle tropper som treffer før adelstoget vil dø
  • Har ingen lag-garanti. Får man lag vil man miste byen

Konklusjon
Denne metoden bør brukes dersom:
  • byen under angrep er en angrepsby
  • man har god tid før toget treffer
  • man har mer enn 1 by
Metoden kan brukes uavhengig av om adelstoget treffer innenfor samme sekund eller ei.

<-- rate me!
 
Sist redigert:

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
2.2 – koordinert sniping
Siden dette spillet heter Tribal Wars er koordinasjon viktig. Stammemedlemmer må kunne samarbeide, og helst også kunne koordinere sammen. Koordinert sniping går rett og slett ut på å la naboen gjøre arbeidet for deg!

For å bruke denne metoden trenger man:
  • En god nabo (med tropper)
  • God kommunikasjon mellom deg selv og den gode naboen (gjerne Skype)
  • Angrepsplanleggeren i TW-stats
Man trenger ikke:
  • Å ha tropper selv
  • Et strykejern

La oss se for oss et scenario hvor man har en enslig by i fiendeland. Den eneste allierte i nærheten er et stammemedlem som også har en by. En morgen logger man på TW og ser at man har inkommende adelstog på denne ensomme byen.
Kode:
[B]Tid[/B]   [B]Troppetype[/B]
02:08:10:930  Adelsmann med nuke
02:08:10:985  Adelsmann
02:08:11:145  Adelsmann
02:08:11:200  Adelsmann
"Lett! Jeg har jo lært å snipe et slik tog ved å lese den eminente guiden til Mr.G&W" tenker dere sikkert, men vent! Byen adelstoget treffer har ikke tropper! Og dere har ikke noen andre byer i nærområdet! What to do, what to do? Hvis dette var Vil Du Bli Millionær ville ex-fotballspiller og programleder Frithjof Wilborn hatt løsningen: Ring en venn.

Hvis man kan snipe et tog ved å sende snipetrain er det ingenting i veien for at naboen kan gjøre det samme, er det vel? Dersom man er flinke og gir nøyaktig informasjon om når adelstoget treffer byen vil det være superlett for naboen å sende et snipetrain på din by. Det kan her være en god idé å ikke bare gi info om når adelstoget treffer, men også hjelpe til med angrepsplanleggingen i TW-stats. Kommuniser dere imellom og bli enige om en snipemetode.

Fordeler med denne metoden
  • Sikker metode for sniping – med 5 bølger støtte kan man være ganske sikker på å treffe riktig millisekund
  • Kan snipe tog som treffer innenfor 1 sekund
  • Kan enkelt regne ut mattedelen ved hjelp av angrepsplanleggeren til TWstats
  • Kan snipe uten for store tap selv om byen som er under angrep er en angrepsby uten egne forsvarstropper

Ulemper med denne metoden
  • Krever at man har god tid til å planlegge snipingen. Oppdager man toget for sent er alt håp ute
  • Dersom naboen ikke er pålogget mister man byen
  • Man blir selv stående passiv og se på at naboen kanskje klarer å snipe toget
  • Eventuelle tropper som treffer før adelstoget vil dø
  • Har ingen lag-garanti. Får man lag vil man miste byen

Konklusjon
Denne metoden bør brukes dersom:
  • byen under angrep er en isolert angrepsby / by uten egne tropper
  • man har forholdsvis god tid før toget treffer
  • man har en hyggelig, flink og aktiv nabo
Metoden kan brukes uavhengig av om adelstoget treffer innenfor samme sekund eller ei.

<-- rate me!
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Veldig bra guide.*
icon14.gif


Gleder meg til resten av guiden kommer.
 

.kongen av verden 3

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
Kode:
[B]Tid[/B]			[B]Troppetype[/B]
[B][COLOR="Red"]00:12:44:000		Din støtte [/COLOR][/B]
00:12:44:730		Adelsmann med nuke
00:12:44:885		Adelsmann
00:12:44:945		Adelsmann
[B][COLOR="Red"]00:12:44:000		Din støtte [/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]00:12:44:000		Din støtte [/COLOR][/B]
[B][COLOR="Red"]00:12:44:000		Din støtte [/COLOR][/B]
00:12:45:120		Adelsmann
[B][COLOR="Red"]00:12:45:000		Din støtte [/COLOR][/B]

Tredje adelsangrep ankommer 12:44:945, og støtten som liksom skal komme inn etterpå ankommer 12:44:00?
 

DeletedUser

Guest
1.2 – kanselleringsmetoden

Kan legge til.

at hvis du deler opp byen. og sender ut til forskjellige tidspunkter har du flere sjanser.
treffer du på første kan du la de andre bli trekt tilbake etter angrepet og du vil ha så og si hele byen din intakt. Så sant da dette er et "vanlig tog".
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
1.2 – kanselleringsmetoden

Kan legge til.

at hvis du deler opp byen. og sender ut til forskjellige tidspunkter har du flere sjanser.
treffer du på første kan du la de andre bli trekt tilbake etter angrepet og du vil ha så og si hele byen din intakt. Så sant da dette er et "vanlig tog".

Det er strengt tatt ikke nødvendig siden du ser på byen du angriper hvilken ms du har sendt ut på...

Kun ett poeng dersom du føler at fienden har sendt selve adelsnuken som nr to eller tre...
 

DeletedUser

Guest
Det er strengt tatt ikke nødvendig siden du ser på byen du angriper hvilken ms du har sendt ut på...

Kun ett poeng dersom du føler at fienden har sendt selve adelsnuken som nr to eller tre...

Du må jo uansett trykke på avbrytt på riktig tidspunkt? eller har jeg misforstått helt her?
Vanskelig nok det da det gjelder et 0,2 sec tog.
 

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Riktig sekund ja...

Ms blir det samme som du sendte det ut på, som du igjen kan se på byen du angriper ;)
 

DeletedUser

Guest
haha, lærte jeg noe nytt i dag også. Snakker om å ha gjort det tungvindt før :D
takker Are, for å gi meg det inn med teskje :p
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Fint, da slapp jeg å forklare :p takker, Are

Har dere (dvs alle som leser dette) flere spørsmål, så kom med dem! :)
 

-TK-

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
250
Fin Guide Joakim/Joachim :)
Da er det bare å finpusse den :D
 
Topp