Kunsten å snipe - guide

DeletedUser

Guest
Først, la meg bare si at jeg syns dette var en meget grundig og gjennomført beskrivelse.

Vil bare legge ved et par kommentarer.

Fordeler med denne metoden
  • Sikker metode for sniping – med 5 bølger støtte kan man være ganske sikker på å treffe riktig millisekund
  • Kan snipe tog som treffer innenfor 1 sekund
  • Kan enkelt regne ut mattedelen ved hjelp av angrepsplanleggeren til TWstats
  • Kan snipe uten for store tap selv om byen som er under angrep er en angrepsby uten egne forsvarstropper
  • Har man mange forsvarsbyer kan man prøve mange ganger

Ulemper med denne metoden
  • Krever at man har god tid til å snipe. Oppdager man toget for sent er alt håp ute
  • Eventuelle tropper som treffer før adelstoget vil dø
  • Har ingen lag-garanti. Får man lag vil man miste byen

Konklusjon
Denne metoden bør brukes dersom:
  • byen under angrep er en angrepsby
  • man har god tid før toget treffer
  • man har mer enn 1 by
Metoden kan brukes uavhengig av om adelstoget treffer innenfor samme sekund eller ei.

Kommentarer til fordeler
* Det er også et skript som man kan bruke for å finne forskjellige muligheter for å time inn sniping. Temmelig sikker på at det er godkjent her på .no.
* Man kan også bruke premium funksjonen som viser tidsavstanden. Start i byen under angrep, og beveg seg rundt til man finner en passende by med passende avstander.
* Dette er grunnen til at man gjerne bør ha noen sverdenheter i angrepsbyer ( og forsvarsbyer ), da dette gir flere alternativer for sniping. Det er bedre å snipe med en offby enn ikke i det hele tatt.

Kommentarer til ulemper
* Alt er relativt, men i det senere stadiet i spillet pleier som man regel å ha god tid til å snipe.
* Man kan alltids avbryte sendinga av troppene som ankommer før ( eventuelt etter ) toget. Men for de(t) før vil jeg egentlig ikke anbefale det, da det er alltid noen snikete folk som vil prøve seg på å la mesteparten av sine angrepstropper følge med det andre adelsangrepet, siden mange lar byen stå tom før første, og sniper andre. Det er også noen som deler opp troppene sine jevnt mellom samtlige adels.
* Når det gjelder lagg er det ingen garanti, men den er relativt uforandret. Det kan være greit å teste ut den et par ganger før snipingen.

Generelle kommentarer
* For meg er dette den beste metoden. Forholdsvis sikker, og man har som oftest veldig mange muligheter til å få det til. Spesielt hvis det er tog som lander når du ikke er pålogget ( sove, skole, jobb, osv. ) er det nå ikke noe problem å snipe i god tid på forhånd.
* Samme prinsippet gjelder hvis man bare sender en gruppe med støtte, for eksempel til å treffe mellom nukes og et adelstog.
* Det er ikke alt for vanlig med tog som er i nærheten av den lovlige grensen, mange ligger på 5-600 millisek. Disse er det ikke noe spesielt stort problem å snipe med en pulje - hvis man, for eksempel, vil ha inn mye støtte.
 

DeletedUser

Guest
Ser at det er en ting som ikke er nevnt her i denne guiden, som kan kanskje det er greit og belyse samtidig & og som undertegnede egentlig lurer litt på hvordan regelen blir håndhevet.


Alle (eller ihvertfall flesteparten) er klar over at "tog" 4/5 kommandoer på under 150 ms er ulovlig - her tenkt på som i angrep.
Det kanskje mange derimnot ikke tenker på er at den samme regelen gjelder når du skal snipe/støtte opp din(e) egne byer som er under angrep.
Med andre ord må du også passe på at ikke dine 4/5 "snipes" er under denne grensen da du i såfall bryter samme regel.

Spm: Hvordan blir denne delen håndhevet fra teamet sin side ettersom det jo er spillerene som er under angrep som gjerne anmelder forholdet?
 

DeletedUser

Guest
Jeg vil foreslå at du stiller dette spørsmålet i en egen tråd, eller på pm til en i teamet. Etter min erfaring så leser ikke teamet gjennom alle postene her på forumet hele tiden, så ikke alltid like lett for å dem å kunne komme med svar. Vil ikke tro de forventer noen spørsmål som krever dems ekspertise i en guide.
 

DeletedUser

Guest
Ser at det er en ting som ikke er nevnt her i denne guiden, som kan kanskje det er greit og belyse samtidig & og som undertegnede egentlig lurer litt på hvordan regelen blir håndhevet.

Alle (eller ihvertfall flesteparten) er klar over at "tog" 4/5 kommandoer på under 150 ms er ulovlig - her tenkt på som i angrep.
Det kanskje mange derimnot ikke tenker på er at den samme regelen gjelder når du skal snipe/støtte opp din(e) egne byer som er under angrep.
Med andre ord må du også passe på at ikke dine 4/5 "snipes" er under denne grensen da du i såfall bryter samme regel.

Spm: Hvordan blir denne delen håndhevet fra teamet sin side ettersom det jo er spillerene som er under angrep som gjerne anmelder forholdet?

Lurte litt på dette selv, så jeg tok en liten titt innom reglene og fant ut av dette:
I tillegg så omhandler dette også alle angrep eller forsvar bestående av 4 kommandoer (også kjent som tog) som er sendt i et tidsrom som er mindre enn 150 ms (millisekunder).

Som du ser her så omhandler dette også forsvar.

Jeg vil foreslå at du stiller dette spørsmålet i en egen tråd, eller på pm til en i teamet. Etter min erfaring så leser ikke teamet gjennom alle postene her på forumet hele tiden, så ikke alltid like lett for å dem å kunne komme med svar. Vil ikke tro de forventer noen spørsmål som krever dems ekspertise i en guide.

Vi prøver så godt vi kan å lese gjennom alt, men det blir til tider ganske mye å holde styr på.
Men du har rett, å sende en ticket eller en PM til en av oss er som regel det som fungerer best. Eller å opprette en ny tråd i spørsmål forumet.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Du kan sende så sjappe forsvars støtte som du vil :)

Så trekker du vekk de som er unøvendige = Ikke Ulovelig lengre

f.eks.

du treffer 2 stykker inni, du fjerner de 3 andre som gjør støtten ulovelig :cool:
 

DeletedUser

Guest
La til del 2.2 - koordinert sniping lolz :cool:

Helt klart den morsomste delen hittil!

iStock_000003827645XSmall1.jpg
 

Mr. Game And Watch

Ganske godt likt medlem
Reaksjonspoeng
48
Eller så gidder jeg ikke i det hele tatt fordi del 3 viste seg å være fullstendig unyttig. Bare se på listene med fordeler / ulemper og sammenlign selv. Man ser fort hvilke metode som bør brukes i hvilke situasjoner ;)

Forøvrig hadde det vært kult om noen gadd å gi meg litt +1 for denne walloftext guiden min, sånn siden jeg er en forumryktehore og vil ha fleste grønne kort.
 

DeletedUser

Guest
Tusen takk

Tusen takk assa viste ikkje ka sniping var før dette tørte ikkje å spør folk for ej var redd for dei skole tru ej va noob
 

varanior08

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
144
De aller fleste ledere i stammer og erfarne spillere setter pris på at du er ærlig med dine kunnskaper og heller prøver å lære, istedet for at du later som om du kan det. Just saying ;) De fleste merker uansett fort hvor god du egentlig er uansett. Så lite vits i å skjule det :)
 

Clayzer

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
155
??

Herlig guide! Hadde ikke noe særlig ide om hvordan man snipet, men nå føler jeg at jeg kan det bedre!
Men jeg skjønte ikke noe særlig av den snipe kalkulatoren..
Totalte avstanden: Mener du da varigheten på angrepet, eller ankomsten?
PT:Men hvis dette er alt over 20 min vil det jo ikke fungere? Med tanke på at du ikke kan kansellere når det har gått over 10 minutter? Har jeg rett her eller? Håper noen kan hjelpe så jeg faktisk får dette til.
 

DeletedUser

Guest
Herlig guide! Hadde ikke noe særlig ide om hvordan man snipet, men nå føler jeg at jeg kan det bedre!
Men jeg skjønte ikke noe særlig av den snipe kalkulatoren..
Totalte avstanden: Mener du da varigheten på angrepet, eller ankomsten?
PT:Men hvis dette er alt over 20 min vil det jo ikke fungere? Med tanke på at du ikke kan kansellere når det har gått over 10 minutter? Har jeg rett her eller? Håper noen kan hjelpe så jeg faktisk får dette til.

Snipe kalkulatoren er, så vidt jeg forstår, et relativt enkelt excel program som regner ut når du bør avbryte kommandoen du sendte for at den skal komme tilbake mellom angrepene. Det er et enkelt regnestykke, men det regner det ut for deg, hvis hoderegning ikke er noe du trives med. Den totale avstanden er nok varigheten på kommandoen din.

Det å kansellere en kommando vil som du sier bare virke dersom du faktisk er pålogget de siste minuttene før adelstoget treffer. 20 minutter hvis fristen for å avbryte en kommando er 10 minutter. For andre tidspunkter anbefales andre metoder, for eksempel ved å sende et tog av støtte fra en annen by. En som ikke nevnes her - så vidt jeg kunne se - går ut på å sende et angrep på en by slik at troppene dine returnerer mellom adelstoget. Siden angrep returnerer på hele sekunder ( dvs. millisekundene er 000 ) kan det være greit når man ikke er så tilgjengelig, og man finner som regel en gråby som passer utmerket.

Dersom du er interessert i generelt forsvar vil jeg anbefale denne guiden.
 

TrAnxZ

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
297
Cancel snipe er den letteste snipe måten, om du faktisk kan den. Og da slipper du å være avhengig av nabobyene :)
 

DeletedUser

Guest
Cancel snipe er den letteste snipe måten, om du faktisk kan den. Og da slipper du å være avhengig av nabobyene :)

Kun under rette omstendigheter, og det er en høyst subjektiv vurdering. Hvis det er snakk om tog over korte avstander, og ekstremt tette ( som for eksempel på V10, hvor togene kan være nede på en håndfull millisekunder ), så er det nok enklest med den metoden. Men dersom toget treffer på upassende tidspunkt ( for eksempel mens man helst vil sove, jobb, trening eller annen aktivitet som gjør det problematisk å være pålogget ) er det helt klart den vanskeligste metoden. Alle de andre metodene har større fleksibilitet når det gjelder å planlegge i forveien.

Personlig foretrekker jeg å snipe togene fortest mulig når jeg vet kan har tid, og ikke vente til de siste 20 minuttene. Det er så kjekt å ha tropper tilgjengelig dersom angriperen finner på noe mer sprell helt på slutten.

Man er jo forsåvidt ikke direkte avhengig av nabobyene dersom man ønsker å snipe ved enten å trekke tilbake støtten eller angripe en annen by.

Det er selvfølgelig fordeler og ulemper ved alle metodene. IMNSHO er det beste å bruke den metoden som passer best der og da, etter å ha vurdert alle mulighetene.
 

DeletedUser

Guest
Ut fra et rent logisk perspektiv ville jeg sagt at det absolutt beste måtte være å kjenne til og kunne alle metodene, for så å kunne bruke den metoden som best passer en gitt situasjon :)
 

DeletedUser

Guest
Ut fra et rent logisk perspektiv ville jeg sagt at det absolutt beste måtte være å kjenne til og kunne alle metodene, for så å kunne bruke den metoden som best passer en gitt situasjon :)

Ja, ikke sant? Det virker ganske åpenbart, men det virket litt teit for meg å komme med en veldig bastant påstand om noe når jeg akkurat hadde sagt meg uenig med TranxZ når han kom med en bastant påstand om det samme. Derfor IMNSHO foran påstanden :p
 
Topp