Kvænangens by-mal, for V3.

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Jeg vet det er mange som liker at byene deres har lik oppbyggningsstruktur og dermed lik poengsum på byene. Dette er ikke mulig på verden 3 pga. kirkene, mèn det er mulig å få alle byene dine til å ha samme poengsum med litt forskjellig oppbyggningsstruktur.

Så da satt jeg meg ned en natt og forsket på disse oppsettene, i noen minutter.

Håper noen vil ta i bruk dette ;)



By uten kirke: 9754

Hovedkvarter (Nivå 20)
Brakker (Nivå 25)
Stall (Nivå 20)
Verksted (Nivå 6)
Akademi (Nivå 1)
Smie (Nivå 20)
Samlingsplass (Nivå 1)
Statue (Nivå 1)
Marked (Nivå 20)
Hogstfelt (Nivå 30)
Leiregrop (Nivå 30)
Jerngruve (Nivå 30)
Gård (Nivå 30)
Varehus (Nivå 30)
Skjulested (Nivå 4)
Mur (Nivå 20)


By med første kirke eller en kirke i nivå 1: 9754

Hovedkvarter (Nivå 20)
Brakker (Nivå 25)
Stall (Nivå 20)
Verksted (Nivå 5)
Kirke/flørste kirke (Nivå 1)
Akademi (Nivå 1)
Smie (Nivå 20)
Samlingsplass (Nivå 1)
Statue (Nivå 1)
Marked (Nivå 20)
Hogstfelt (Nivå 30)
Leiregrop (Nivå 30)
Jerngruve (Nivå 30)
Gård (Nivå 30)
Varehus (Nivå 30)
Skjulested (Nivå lvl 4)
Mur (Nivå 20)


By med kirke nivå 2: 9754

Hovedkvarter (Nivå 20)
Brakker (Nivå 25)
Stall (Nivå 20)
Verksted (Nivå 5)
Kirke (Nivå 2)
Akademi (Nivå 1)
Smie (Nivå 20)
Samlingsplass (Nivå 1)
Statue (Nivå 1)
Marked (Nivå 20)
Hogstfelt (Nivå 30)
Leiregrop (Nivå 30)
Jerngruve (Nivå 30)
Gård (Nivå 30)
Varehus (Nivå 30)
Skjulested (Nivå 3)
Mur (Nivå 20)


By med kirke nivå 3: 9754

Hovedkvarter (Nivå 20)
Brakker (Nivå 25)
Stall (Nivå 20)
Verksted (Nivå 5)
Kirke (Nivå 3)
Akademi (Nivå 1)
Smie (Nivå 20)
Samlingsplass (Nivå 1)
Statue (Nivå 1)
Marked (Nivå 20)
Hogstfelt (Nivå 30)
Leiregrop (Nivå 30)
Jerngruve (Nivå 30)
Gård (Nivå 30)
Varehus (Nivå 30)
Skjulested (Nivå 1)
Mur (Nivå 20)


Slik blir da byene å se ut med de respektive kirkene.

Mvh

Kvænangen
 
Sist redigert:

Torquemada

Populær på forumet
Reaksjonspoeng
252
Tror faktisk det er noen som har tatt opp dette temaet før deg. Og løst problemet. :p
 

DeletedUser

Guest
Så får man spørre seg om det er verdt å handicappe byene sine bare for å få lik poengsum på dem.
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Men, er det noen som har publisert denne malen før ?

Hvis det ikke er tilfelle, så er dette ikke noe problem.
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Så får man spørre seg om det er verdt å handicappe byene sine bare for å få lik poengsum på dem.

Men, hvis du ikke er med i den gruppen som liker å ha byene med samme poengsum så er ikke dette noe for deg.

Jeg vet det er mange som liker at byene deres har lik oppbyggningsstruktur og dermed lik poengsum på byene.

Så da er denne for posten tilegnet for dem.
 

DeletedUser

Guest
Så får man spørre seg om det er verdt å handicappe byene sine bare for å få lik poengsum på dem.

Er greit at det ikkje er opplagt kvar kirkene er da. Alternativet er å gå litt random på hk/marked/skjulested men det funkar ikkje så bra om du har eit optimalisert rekrutteringsscript. Så derfor er det greit med slike builds.
Men ville gått for ein mal med verksted lvl 15.
 

DeletedUser

Guest
Er greit at det ikkje er opplagt kvar kirkene er da. Alternativet er å gå litt random på hk/marked/skjulested men det funkar ikkje så bra om du har eit optimalisert rekrutteringsscript. Så derfor er det greit med slike builds.
Men ville gått for ein mal med verksted lvl 15.

Bygger ikke scriptet etter ratio da? I så fall burde ikke det være et problem.
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Er greit at det ikkje er opplagt kvar kirkene er da. Alternativet er å gå litt random på hk/marked/skjulested men det funkar ikkje så bra om du har eit optimalisert rekrutteringsscript. Så derfor er det greit med slike builds.
Men ville gått for ein mal med verksted lvl 15.

Får jeg spørre grunnen til å ha vekstedet i lvl 15 ?

Men det beste er jo å ha alle kirkene i lvl 3, eller hva ?
 
Sist redigert:

DeletedUser

Guest
Bygger ikke scriptet etter ratio da? I så fall burde ikke det være et problem.

Jo, men ratio er ikkje bra nok. Det er fordi eg har eg skrive eit program for å rekne ut optimal troppesamansetting ut frå byggetid. Dvs at scripta mine brukar akkurat så mykje farmspace som er i tilgjengelig i byen, og brakkene og stallen brukar nøyaktig like lang tid på å bygge ferdig. Derfor blir alt fucked om eg ikkje har like byar (Spes fort gjort at det blir for lite rams) ;)


Får jeg spørre grunnen til å ha vekstedet i lvl 15 ?

Men det beste er jo å ha alle kirkene i lvl 3, eller hva dommola ?

Verksted 15 fordi katapultar er gøy og byggetid er viktig. Og spes på v3 med fakkelen er jo kats viktige.

Er ikkje vits å ha lvl 3 kirke om du ikkje treng det, da er det jo berre bortkasta farmspace, men ja, best å unngå for mange småcluster med kirke 1 om det var det du meinte ;)
 
Sist redigert av en moderator:

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Jo, skal si meg enig at katas er artig. Men da lurer jeg på hvilke troppe-oppsett du bruker som har så mye katas.

Skulle gjerne kunne sett alt det du gjør riktig :p

Og ja, det med kirke i lvl 3 er jo for å unngå mange små kirker. For i lengeden så sparer du jo tropper på det.
 

DeletedUser

Guest
Jo, men ratio er ikkje bra nok. Det er fordi eg har eg skrive eit program for å rekne ut optimal troppesamansetting ut frå byggetid. Dvs at scripta mine brukar akkurat så mykje farmspace som er i tilgjengelig i byen, og brakkene og stallen brukar nøyaktig like lang tid på å bygge ferdig. Derfor blir alt fucked om eg ikkje har like byar (Spes fort gjort at det blir for lite rams) ;)

Ah, da så. Har pleid å bruke ratio, jeg. Er vel bedre å regne ut, men det har jeg aldri orket å gjøre ettersom det er godt over et år siden sist jeg spilte på en verden som ikke var stappfull av småbyer selv i midten.
 

DeletedUser

Guest
Dette er veldig greit for dei som ikkje brukar veldig mykje katapultar.. Sjølv byggar eg byane som det passar, og ender opp med forskjellig marked/ressursnivå etter kor byane er plassert (mtp ressurs- sending og mottak)
 

DeletedUser

Guest
Med litt matematiske ferdigheter og litt tålmodighet så kan man løse dette "problemet" veldig lett :p

Når jeg spilte V3, så hadde jeg en egen mal på 9523 poeng for Kirke 3, Første kirke, Fakkelbyen min(Med verksted 15 :p) og selvfølgelig de vanlige byene da (off/deff) :)
 
Topp