Kvalitet eller kvantitet?

DeletedUser

Guest
Nå har jeg undret meg i laaaang tid over hva som er det beste forsvaret og det beste offensivt. Jeg har sett på flere maler og lest alle disse guidene som har blitt lagt ut. Bl.a. de guidene som er tatt fra andre servere som .net og lignende.
På .no har jeg sett mange varianter med forsvar og jeg ser en ganske artig likhet mellom stammene. I RNG har jeg sett opptil flere spillere med nesten helt lik mal både offensivt og defensivt. Nå er vel dette positivt, men også en stor ulempe om man kjemper mot en som har mer enn 2 hjerneceller (wasntme). Problemet er at det krever 3 hjerneceller for at forsvareren endrer taktikken sin, så angriperen sitter ofte med det lengste strået.

Det jeg har fundert på er ofte forsvaret mitt. Nå er det ikke en stor hemmelighet hva folk har som forsvarsmal, men jeg ser at folk er ganske delt i hva de foretrekker.
Personlig liker jeg mer mobilitet og et greit oppsett som er ganske effektivt i enhver situasjon.

Men det jeg lurer på, er om hva som er best av kvalitet eller kvantitet. Etter å ha sett på flere maler og deres "styrke", har jeg alltid lurt på hva som lønner seg. Nå er det kanskje lite lurt å diskutere dette på forumet, men det er da en artig sak at folk deler sin ekspertise. Derfor spør jeg hva dere har opplevd i forsvar og kan lære andre litt? Er det bedre å ha bare sverd/bue med konsekvensen at det er litt lengre produksjonstid og gangtid, enn en blanding av de pluss litt HC?

Jeg kommer ikke til å gå tilbake på det med hjerneceller, for jeg vil ikke hjelpe forsvarerne jeg kjemper mot. Vil ikke gjøre ting vanskelig for meg selv her :hmm:
 

DeletedUser

Guest
Jeg gikk for kvantitet så lenge jeg spillte. Å få opp forsvar raskt var nødvendig. + å ha noen tropper for alle ganghastigheter så sniping var lettere. Jeg vet ikke hvor mye folka her sniper mer da med annen limit for millicekundene...
 

Capitan22

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
247
Selv foretrekker jeg å bruke både kvalitet og kvantitet i skjønn forening. Opererer med 4 varianter.. men hvorfor blande inn HC med sverd/bue?
 

DeletedUser

Guest
Selv foretrekker jeg å bruke både kvalitet og kvantitet i skjønn forening. Opererer med 4 varianter.. men hvorfor blande inn HC med sverd/bue?

Har litt av det samme systemet selv, men opererer med bare 3 stk :p Alt fra kraftig til enkelt og mobilt.

Jeg vet ikke, men har sett en bruke det.
 

DeletedUser

Guest
Jeg har for lengst gitt opp å finne det beste oppsettet.

Annet enn slike relativt standard ting som muligheten til å snipe i alle hastigheter ( med unntak av LK ) og ikke alt av én type enhet så foretrekker jeg å se an situasjonen på verdenen. Men for å slenge ut noen eksempler;

  • Ved en aktiv front går jeg ( nesten ) alltid for spyd/TK kombinasjonen, da det gir klart mest forsvarsstyrke per dag i produksjon.
  • Etter hvert som en front roer seg ville jeg gått for å erstatte en del av TK'ene med sverd, da dette totalt sett blir et billigere og sterkere forsvar. Dessuten, sverd er sexy.
  • På en stabil verden, hvor jeg ikke lå spesielt spredd, så ville jeg gått for hovedsakelig en sverd/spyd kombinasjon. Det har over 90 % av styrken til sverd/bueskyttere, produseres på 75 % av tiden, koster kun 67 % av prisen og, sist men ikke minst, det er ekte old school.

I mange tilfeller ville jeg nok også produsert et par hundre TK, for sniping. I enkelte tilfeller kan jeg se appellen ved å ha noen flere TK, for å ha muligheten til å kjapt støtte opp utsatte byer. Heller det enn noen rene TK byer.

Kilde.
 
Topp