Besvart Lagre pakker i aka.

habbomannen

habbomannen
Reaksjonspoeng
551
Hei, jeg har nå ett relevant spørsmål til v17.

Jeg (og ( no)en venn(er)) har nå fått akademi på v17, og lurer da på essensielle ting. F.eks. lurer vi på om det vil være mulig å lagre pakker i akademiet, også lage adels i en annen by. Lurer på dette da det 1:ikke finnes en knapp for det enda (har 1 aka) og 2: det trengs bare en pakke per adels på denne verdenen. På vanlige pakkeverdener der kostnaden for am er den samme som hbilken am den er i rekken. 57.am koster da 57 pakker, og det klarer du ikke lage på en gang. Da kan man lagre pakkene, men jeg vet ikke om det er fra 1. eller 2.aka det gjelder. Det vil jeg ha svar på.

Takk for du leste dilemmaet mitt og håper du vil komme med fornuftige svar som vil gjøre meg mer kunnskapsrik innen temaet "Akademi med pakkesystem".

Mvh,
Magnus
 
Sist redigert av en moderator:

Gunnar Gås

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
142
Er vel en pakke per adel for de fire første adlene tror jeg, mener det var slik på tidligere pakkeverdener.

Ellers er systemet slik du beskriver, derfor er det veldig viktig å adle gode byer på v17 så man slipper å bruke for mye ressurser på å få opp akademiene.
 

Skurre

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
228
Er vel en pakke per adel for de fire første adlene tror jeg, mener det var slik på tidligere pakkeverdener.

Ellers er systemet slik du beskriver, derfor er det veldig viktig å adle gode byer på v17 så man slipper å bruke for mye ressurser på å få opp akademiene.

Adelsene på v17 vil alltid koste en pakke. I inntsillingene vil man kalle det for "Pakker, konstant pris". Av det man har lært fra matte, så betyr konstant at noe som ikke minker eller øker. Derfor vil alltid en am koste en pakke. Det er så og si endgame med en gang. Men det jeg vil vite er bare om det er mulig å lagre i en by, og lage am i en annen, mtp innstillingene?

EDIT;

Posta fra feil konto nå, men fish. Det er trådstarter som poster her.
 

DeletedUser

Guest
Skurre skrev:
Men det jeg vil vite er bare om det er mulig å lagre i en by, og lage am i en annen, mtp innstillingene?

Dette var ikke mulig på HP5 med konstant lav pris på adels. Da kunne man aldri lagre pakker.
 

Dakapo

Tidligere CM
Reaksjonspoeng
392
Når en pakkepris er konstant, trenger en aldri å lagre pakker da du aldri vil være nødt til å ha 352 pakker før du kan utdanne neste adelsmann. Grunnen til at du kan lagre pakker er jo pga at jo flere adelsmenn du lager jo dyrere blir de, men varehuset har fortsatt bare en maks på 400.000 av hver ressurs.. Det eventuelle problemet løser du ved å lagre pakker.

Når pakker har en konstant pris, så vil en adelsmann alltid koste èn pakke og du trenger derfor ikke lagre på samme måte.


Det som derimot er litt viktig med akkurat v17 (og verdener med samme system generelt), er at du er nødt til å passe litt på hvor mange nivå du har på akademiene dine. Om du kun har nivå 1 i din første by, kan du kun rekruttere èn adelsmann. Får du det opp til nivå 3, kan du rekruttere tre osv.
 
Topp