Lilo og Stitch - En v3 veteran

Chaosisalex

Forumstjerne
Reaksjonspoeng
688
Denne gangen kommer det ut et veldig interessant intervju, et av selveste Simen/Kvænangen som her i v11 er Lilo og Stitch.

Håper dere liker intervjuet:)



Lilo og Stitch - En v3 veteran

________________________

Kan du ikke starte med å fortelle litt om din TW historie?

Det hele startet 26. januar i 2009, jeg startet opp på verden 3 under nicket Kvænangen. Der kom jeg raskt inn i stammen UNI, som jeg spiller i den dag i dag, og ikke er langt unna fra å gå av med seieren. Flotteste stammen jeg har vært innom. Her var det plass for alle som en, tidligere erfaringer og kunnskapsnivå betydde ingenting. Veldig inkluderende stamme!

Verden 3 har virkelig vært den verden som har stått høyest hos meg, og det er ingen andre verdener som kan måle seg med den. Er V3 som hovedsaklig har holdt meg gående her på tw.

Her traff jeg på flere erfarne spillere som har hatt veldig mye å si for min fremgang og "suksess". Da bl.a. Bambam og dommola, som jeg spiller på nå per dags dato.

Ellers har jeg vært med på alle de andre norske verdene og classic servere, og en hau med utenlandske. Alltid på jakt etter nye erfaringer og skape nye bekjentskaper.
Vært med på og gjort så å si alt som er å gjøre på tw, nesten iallefall :)

Du virker som en spiller med mye erfaring og kunnskaper i TW. Tror du det har vært med å påvirke hvor langt og godt du har gjort det i v11 til nå? Eller har du vært heldig/fått en lett til nå her i v11?

Det har nok påvirket spillet på v11 til en stor grad, vil jeg påstå. De siste verdene som har vært har jeg fått til start-upene veldig bra, noe som jeg har hatt problemer med tidligere.
Men har pelco å takke for at jeg fikk en så stor og fin by nr. 2, noe som hjalp godt på den videre spillingen.
Vidre her så har jeg tatt større sjangser og spilt med høyere risiko enn tidligere, i den grad at jeg har vært mer offensive og ikke nølt med å angripe dem rundt meg. Konstant holdt dem nede inntil adelsmenn har vært tilgjengelig, dog motstanderne her har gitt en god kamp.

Så føler at jeg har utviklet meg til en bedre spiller her på v11.

Selvsagt, ex.dualen min Kjetil har vært til veldig stor hjelp i sommer mens jeg har vært opptatt med jobb, og skal ha en del av "æren".

Har du en spillerstrategi?

Har flere spillstrategier som jeg bruker, noe som jeg ikke ønsker å dele ut, da de lett kan brukes i mot meg under en krig. Men har noen enkle ting jeg tenker på når jeg spiller.

- Sørg for å ha en aktiv stamme. En god og aktiv stamme kan gjøre underverker for hver og en.

- Ikke spis mer enn hva du kan svelge, i den forstand at man ikke burde være fiender med alle som en. Noe som ikke gikk for bra her på v11.

- Tilpasse spillerstilen sin i forhold til nabolaget og stammens situasjon. I starten her på v11 hadde vi muligheten til å være ekstremt aggressive i spillestilen. Mens senere ble vi tvunget til å bli mer defensive. Viktig å ha en god balanse på dette, ikke kun for deg selv, men også for stammen sin del.

- Strukturert spilling. Jeg er veldig fan av å ha god orden på ting. Har forskjellige oppgaver som jeg gjør hverdag og er veldig nøye med å bruke tropper og ressurser til riktig tid, og ikke sløse med dem.
Tenker nøye igjennom ulike scenarier før man hiver seg inn i en aksjon bl.a.

Og ja, det finnes to hemmeligheter for å oppnå suksess:

1. Ikke fortell dine motstandere hva du gjør.
2. Og ikke minst ...

S-A-T var den dominerende stammen her på v11, men plutselig fikk de alle imot seg, var dette forventet? Tror du noe av det samme kan skje igjen med de nye lederene av v11? og hvorfor?

Vi fikk tilslutt alle mot oss, noe som ble skjebnesvangert. Om dette var forventet, er litt to delt.

Hadde egentlig ikke forventet at WIC skulle gå i mot oss, men da de valgte å gjøre nettopp det, ble det for mye for oss. Kunne nok klart å stå i mot 24/7, AKDM og WIC om ikke solaas valgte å gå tilbake til der han hørte hjemme. Og når WIC da annonserte at de avsluttet IAP'en med S-A-T skjønte jeg fort at de kom til å legge fokuset på oss.

Hvorvidt det var taktisk smart av WIC og velge den siden av krigen kommer litt på hvordan man velger å se på det.
Det var klart den safeste måten å bli kvitt sin sterkeste motstander, men igjen risikoen for at S-A-T kom til å bli oppløst og kunne merget inn til 24/7 ble avverget av at de tok initiativet til å hente inn medlemmer fra den oppløsende storstammen.

Men nå som WIC har en sterk alliert i BNP, tviler jeg på at det kommer til å bli rank 1 mot resten, selv om det vil være det taktisk smarteste å gjøre for de andre stammene. Regner med at dette mysteriet blir avslørt om ikke lenge.

Du ble nylig et medlem av BNP, hvilke ambisjoner har du for stammen fremover?

Har selvsagt store forhåpninger til den nye stammen, og kommer til å utføre stammens oppgaver så langt det lar seg gjøre.
Da jeg ikke er leder for BNP kan jeg vel ikke si så mye om hva mine ambinsjoner er for stammen, men er klar for alt av utfordringer som stammens diplomati byr på!

Hvilke hendelser mener du har forandret v11 mest?

PP-Stuntet til ekans satte jo en viss standard tidlig i spillet, og forandret jo på hele starten her. Ellers det rekrutteringstøntet han kjørte tidlig i spillet, som gav S-A-T mange fiender og satte ett dårlig stempel på stammen.

Men det som har forandret v11 mest som vi kan kjenne og føle på per i dag, må være når WIC valgte sin side i krigen og vi la ned D!R7Y. Foruten om disse er det ikke så mange hendelser som har forandret v11 så mye.

Etter ditt syn, hvilken stamme(r) har gjort det best i v11 og hvorfor?

Må jo si at jeg synes S-A-T/D!R7Y gjorde det veldig bra, og muligens best. Litt patriotisk kanskje, men selv med WIC i mot oss var det ikke tapt før folk valgte å ditche stammen. Mye rart innad i stammen som skjedde helt på tampen i sommer.

Foruten om oss, så må jeg si 24/7 og AKDM gav god kamp, selv om jeg trur at de ville falt for D!R7Y etterhvert.

Ønsker ikke å inkludere WIC og BNP, da de etter mitt syn ikke har gjort så mye stort krigsmessig. Greit nok at de to stammene har sterke medlemmer, men måten de har kommet dit de er nå har ikke hatt mye med kriger å gjøre.

Hvilken stamme / hvilke spillere (trenger ikke nevne 40stk liksom, et par) tror DU kommer til å stå igjen som vinnere av v11? og hvorfor?

Et veldig vanskelig spørsmål det der. Nå som det ikke er noen kriger av betydning, vet man aldri.
Men ut i fra medlemsmassen til WIC stiller de som den sterkeste kandidaten til å gå av med seieren.
Kommer helt sikker til å falle ut noen medlemmer der, men skal ikke se bort i fra at de blir erstattet med noen spillere fra de andre 3 toppstammene.

Skulle gjerne ønsket å kunne si at jeg kommer til å være blant vinnerne, men med dalende motivasjon etter fallet til Dirty, ser jeg mulig at min tid er omme snart.

Men om jeg sier WIC og henry001 som en del av vinnerne på v11, trur jeg at jeg har helgardert meg ;) Henry har en vinnerskalle og WIC store skumle, så gjenstår bare å se.

Hvem anser du som de mest profilerte spillerne på v11, og hva mener du om dem?

Born to kill har vist seg som å være en veldig profilert spiller, hva nå det betyr. Garantert en spiller som kommer til å gjøre det stort her. Gjenstår bare å se om han virkelig har det som skal til, når han ikke kan internadle mer.

Henry001 er også en spiller som jeg vil si er veldig profilert. Har gjort det veldig bra etter han forlot 24/7. Gjort det storveis på v4 og BNP der, så ser ingen grunn til at han ikke kan gjøre det her også.

Decrypt, virkelig en kar jeg har lært å kjenne via godt samarbeid i Dirty. Kanskje ikke den man legger mest merke til, men gjør en knall god jobb i fronten, og holder ikke av for å hjelpe dem som trenger det.

Vil nevne Hophoolio (Chris) til slutt. En knall god spiller og muligens den beste som har besøkt v11. Synd han sluttet, da han hadde det som skulle til for å vinne denne verden!

Mange fler som kunne vært med her, men tar da de som jeg mener har utmerket seg veldig godt.

Hvilke spiller(e) tror/mener du har hatt størst innvirkning på v11? og på hvilken måte?

For uten tvil har ekans hatt enorm innvirkning her. Selvsagt snakker jeg om måten han utnyttet måten man kunne kjøpe ressurser på. Selv så bestemte jeg meg for å ikke satse på denne verden, med mindre jeg kom i stammen til ekans, da jeg lå såpass nærme han.

Ellers så har jo de respektive lederne av de øverste stammene hatt sine store innvirkninger. Føler at det blir litt feil å nevne navn når jeg ikke kjenner til hvem som har stått for de forskjellige avgjørelsene som er tatt.

Da velger jeg å avslutte dette intervjuet ved å gi deg muligheten til å si noen få ord om det du måtte ønske og takke de spillerne du mener har fortjent litt ekstra oppmerksomhet :) + hvordan tror du v11 ser ut om 5 måneder?

Vil si noen pene ord om den vakre Mathilde som fikk meg til å starte på v11, Lilo og Stitch. Hehe. Hadde du satset her sammen med meg, hadde vi vært ustoppelig ;*

Ønsker også å hedre BG HAWT ;) Samarbeid mellom 3-4 spillere som knuste alt i sin vei.

ChaosHåkon må jo også få litt omtale, som tar på seg jobben med å intervjue alle de snåle folka som spiller dette spillet.

5 måneder fra nå ligger ligger WIC og BNP og kriger om seieren, mens jeg ligger på rank 1 safer inn seieren. Hvem sin side jeg er på, får dere vente 5 mnd med å se ;)
 

Kvænangen

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
135
Dette er det korte og redigerte utdraget av intervjuet. Enda en a4 side til som ikke er med (giggle)
Neeeida :gjeip:
 

Kleppe

Velkjent medlem
Reaksjonspoeng
101
Flott intervju:-D

BG HAWT <3
Synd det ikke varte lengre :'(


Kleppe
 
Topp