Raaaaaaaaaaaaaaaaaaaator
Populær på forumet
- Reaksjonspoeng
- 350
Mulig dette er tatt opp før, isåfall beklager jeg.
Begynner å bli lei av lykkeflaggene som egentlig bare tar opp plass da de ikke har noen verdi.
For å gjøre det klart: Et lykkeflagg vil, med antall % flagget gir, forsøke å få en kamplykke til 0 - uansett om den er positiv eller negativ. Dette vil altså si at med et lykkeflagg kan lykken like gjerne gå fra 18% til 0 som fra -18% til 0 - altså en 50%/50% vinn/tap-situasjon. I motsetning til de andre flaggene gir altså ikke lykkeflagget noen garanterende fordel, et flagg med angrepsstyrke vil jo hjelpe f.eks 8% uansett, mens du vil få ekstra ressurser fra et flagg med forbedret ressursproduksjon.
Jeg tviler på at lykkeflaggene blir aktivt brukt uansett, da angrepsstyrkeflagg alltid vil være å foretrekke - men en mulig erstatning kan de jo bli. Har faktisk aldri sett noen bruke et lykkeflagg, og det med god grunn.
Til poenget. Det jeg ønsker er en forandring som gjør at lykken kun vil balanseres dersom den er negativ. En lykke på 16% vil altså forbli på 16% mens en lykke på -16% vil gjøres om til 0. En kan jo si at det da fortsatt er 50%/50%, men denne gangen vil tap-siden kun være at man ikke får de prosentene man evt. kunne hatt fra et angrepsflagg. Bruker man f.eks et nivå 7 lykkeflagg vil man altså ha en 50% sjanse for å forbedre sin egen kamplykke med 18% (i og med at det er 50% sjanse for positiv lykke og 50% sjanse for negativ, eksklusiv 0). Dette vil bli omtrent det samme som et angrepsflagg, og kanskje blir det mulig å se lykkeflaggene bli brukt.
Hva tenker dere om dette? For min del virker det egentlig logisk, da lykkeflaggene som sagt er det eneste flagget som faktisk har en 50% sjanse en negativ virkning for brukeren. Det hadde vært noe annet om flagget hadde økt lykken med x antall prosent, men det gjør det ikke - det balanserer den, for å få den til 0 (hadde den økt ville det blitt som et angrepsflagg, bare med flere prosent).
Begynner å bli lei av lykkeflaggene som egentlig bare tar opp plass da de ikke har noen verdi.
For å gjøre det klart: Et lykkeflagg vil, med antall % flagget gir, forsøke å få en kamplykke til 0 - uansett om den er positiv eller negativ. Dette vil altså si at med et lykkeflagg kan lykken like gjerne gå fra 18% til 0 som fra -18% til 0 - altså en 50%/50% vinn/tap-situasjon. I motsetning til de andre flaggene gir altså ikke lykkeflagget noen garanterende fordel, et flagg med angrepsstyrke vil jo hjelpe f.eks 8% uansett, mens du vil få ekstra ressurser fra et flagg med forbedret ressursproduksjon.
Jeg tviler på at lykkeflaggene blir aktivt brukt uansett, da angrepsstyrkeflagg alltid vil være å foretrekke - men en mulig erstatning kan de jo bli. Har faktisk aldri sett noen bruke et lykkeflagg, og det med god grunn.
Til poenget. Det jeg ønsker er en forandring som gjør at lykken kun vil balanseres dersom den er negativ. En lykke på 16% vil altså forbli på 16% mens en lykke på -16% vil gjøres om til 0. En kan jo si at det da fortsatt er 50%/50%, men denne gangen vil tap-siden kun være at man ikke får de prosentene man evt. kunne hatt fra et angrepsflagg. Bruker man f.eks et nivå 7 lykkeflagg vil man altså ha en 50% sjanse for å forbedre sin egen kamplykke med 18% (i og med at det er 50% sjanse for positiv lykke og 50% sjanse for negativ, eksklusiv 0). Dette vil bli omtrent det samme som et angrepsflagg, og kanskje blir det mulig å se lykkeflaggene bli brukt.
Hva tenker dere om dette? For min del virker det egentlig logisk, da lykkeflaggene som sagt er det eneste flagget som faktisk har en 50% sjanse en negativ virkning for brukeren. Det hadde vært noe annet om flagget hadde økt lykken med x antall prosent, men det gjør det ikke - det balanserer den, for å få den til 0 (hadde den økt ville det blitt som et angrepsflagg, bare med flere prosent).
Sist redigert av en moderator: