Maleficare - Han med de store ordene

DeletedUser

Guest
- Hva er din tw-historie?
Starta å spille i mars år da jeg snubla over det her spillet ved en tilfeldighet. Etter å ha spillt noen dager danna jeg Scumhogs (ja lekkert navn) og etterhvert ble noen av mine nærmeste IRL-venner med i stamma. Vi lå spredd og fant ut at det var ikke liv laga, så vi joina andre stammer hver for oss.Og etter noen mellomstasjoner så havna jeg i det som da het TWR men som nå altså heter TMR. Har aldri spillt noe lignende spill over nett. Men er godt vant med strategispill gjennom Settlers og Civilization f.eks. Men nå er jeg totalt hekta på TW og spiller en del timer i døgnet. *host*

- Hvor mye tid bruker du daglig på tribalwars og hvorfor spiller du?
Er jo litt varierende, men generelt for mye tid sikkert. Jeg er ofte på bortimot 16-17 timer i døgnet. Alt ettersom hva som må/bør gjøres. Grunnen til at jeg spiller er at dette spillet utfordrer meg på mange områder der jeg liker å teste meg selv. Alt fra strategiske evner til kalkulering og relasjoner mellom mennesker.

- Hva er din spill-strategi?
Spill-strategisk så går jeg for overkill i stedet for sjansing. Ikke for å være feig men heller det å slippe å bruke tropper og ikke minst tid unødig.
Diplomatisk/Relasjonsmessig så prøver jeg å holde en jovial og folkelig tone. Om jeg lykkes med det får andre bedømme.

- Hva er det morsomste TW-øyeblikk?
Morsomste enkelt-tilfelle var en episode der jeg ikke var så *host* heldig eller dyktig. Skulle noble en by og sendte nukes med påfølgende adles tog. Underveis så skifta byen plutselig navn til: ”Din timing suger...” Og jeg lærte the hard way hvorfor... Men ellers er det hysteriske episoder rett som det er. Og det er og i grunn en av årsakene til at dette spillet er så fasinerende.

- Hvordan er din TW-hverdag? Mye arbeid?
Ifra jeg begynte å spille til nå så har dette endret seg drastisk ja. Når man får mere ansvar så følger det automatisk med mere jobb. Og til tider kan det være hektisk. Enkelte ganger så medfører arbeidet med styre og stell litt sendrektighet utover den aktive spillinga. Men for all del, det er jo moro å drive med administrasjon og. Og er jo en god del av sjarmen ved spillet. Men TW-hverdag medfører vel ikke riktighet i denne sammenheng. Er veldig ofte en TW-natt. Men natta er en periode da kreativitet og ideer blomstrer mest hos meg. Og slik kommer det nok til å fortsette en god stund fremover kjenner jeg meg sjøl rett.

- Hva var tanken bak TMR og hvorfor ble stammen dannet?
Tanken bak var jo å danne et konsentrert kraftsenter med sterkest mulig slagkraft imot det som vi anså som våre mål fremover i overskuelig fremtid. Spillermassen tatt i betraktning vil jeg si at sammenslåinga var en suksess, uavhengig av måten den ble gjennomført på og hva som ble synset om akkurat dette.

- Hvordan er familiestammen renegades bygget opp?
Vi er organisatorisk bygget opp veldig enkelt. Hver stamme har sin ledelse hvor det er ledelsens ansvar å organisere samhandling mellom de enkelte stammene.

- Hvordan synes du TMR gjør det i forhold til forventningene dine?
TMR, som alle andre, kunne sikkert gjort det bedre, eller verre og for den del. Som stamme har vi våre utfordringer på flere områder; aktivitet hos den enkelte spiller, organisering, ledelse, spillforståelse etc. etc. Men i bunn og grunn så må vi være fornøyde, oppgavene vi står ovenfor tatt i betraktning. Og jeg aner en positiv trend som er i demring innad i stamma som sådan. Og jeg vil bli veldig forbauset om det ikke vil avstedkomme frukter etter det abeidet som legges ned i TMR om dagen.
Vil også si at jeg egentlig betrakter hele renegades-familien som en stamme, hvor ingen er sterkere enn det svakeste ledd. Og hvor vi prøver å bistå hverandre så godt som mulig er. Vi deler både oppturer og nedturer som om vi var en stamme. Men siden du spurte eksplisitt om TMR så vil jeg poengtere at min første kommentar var gjeldende kun for mitt syn på TMR.

- Hvordan synes du krigen i v1 har vært til nå, tror du den vil dø ut eller vare til det er en klar vinner?
Ha Ha Ha, for min del har det blitt utrolig lite action siden jeg har mine byer i "Sveits". Og har fra dag 1 jobbet for å komme meg dit det skjer. Krigen til nå har vel utarta seg omtrent som estimert, med noen få overraskelser slik innimellom. Men om vi får en klar vinner... Det er vel i realiteten en umulighet å spå noe om. Ting forandrer seg fort her i en slik fiktiv verden. Relasjoner bygges underveis. Relasjoner opphører. Folk blir lei på ulike tidspunk. Sitasjoner oppstår. Nye stammer kommer inn i krigsbildet. Og "krigen" på åpent forum vil og i en tilmålt grad påvirke utfallet. Men slik jeg ser det så ser jeg på det som om krigen fremdeles er i en startfase. Om det som er skjedd til nå er toneangivende for utfallet er vanskelig å si. Men jeg vil tro at den alliansen som har ledelse som evner å formidle spilleglede og å ha spilleglede over lengre tid vil ha en sterk katalysator for å få fremgang i krigføringa. Situasjonen per i dag vurderer jeg slik at det er mye frem og tilbake. Og at en større endring i krigsbildet tidligst vil komme utpå vårparten engang.

- Tonen TMR- og BOLspillere har på forumet har blitt diskutert endel, har du noen meninger om dette?
Jeg har meninger om det meste, også om dette. Noe er jeg fornøyd med andre ting ikke så fornøyd med. Men som jeg har hevdet før så holder jeg ytringsfrihet høyt, og er kun i tilfeller der det går utover den enkeltes ve og vel at jeg kan ofre den uten omtanke. Men vil oppfordre alle og enhver til å tenke seg om hvordan de formulerer seg i et slikt forum.

De fleste ytrer seg fra sitt ståsted men, og selv om jeg ikke er enig i at det er det rette, det lyset en kaster på forumet vil kaste gjenskinn eller skygger på den stammen en tilhører. Noe som er litt trist i og med at det er personlige oppfatninger som kommer til uttrykk gjerne. Det jeg gjerne hadde sett er at det kom en klarere grense for hva som er tillatt og ikke tillatt. Jeg er klar over at det finnes regler for dette, men der det er regler er det ofte like mange gråsoner. Og å overholde disse reglene fra moderatornes side vil kreve en fulltids jobb. Men jeg har også en oppfatning av at det hele er under bedring i.h.t. hva som blir postet på forumet. Selvsagt vil det fortsatt komme enkelte tilfeller av grove regelbrudd og overtramp. Men dette ser jeg på som en uungåelig ting og vil være et spøkelse vi alle må leve med.

- Hvilke spillere synes du har påvirket krigen mest?
Siden vi er delaktige i mer eller mindre grad alle vi som er på den ene eller andre siden, så vil jeg ikke fremheve noen spesielle her, siden vi alle er avhengige av andre for å prestere. Og innsatsen fra hver og en er med på å fremme virkningen av de mest aktive av spillerne som tar flest byer og øyensynlig har mest påvirkning.

- Hvordan tror du at du har påvirket den norske serveren?
I veldig liten grad vil jeg tro. Jeg håper jeg har bidratt med mitt engasjement til å fremme vekst og trivsel i stamma. Men bortsett fra det så tror jeg min innflytelse har vært forsvinnende liten.

- Hvilke spillere synes du er mest profilerte i v1 og hva du mener om dem?
Hva jeg mener om dem er egentlig irrelevant. Men mest profilert er nok uten tvil du, glitter. Ellers så er vel Brann, Kemp23 og Grimlock høyt profilerte spillere. Og om jeg må nevne noe så må jeg trekke frem Kemp23, Grimlock og Frejaco1 som utrolig dyktige spillere. Creds til alle tre. (Og Grim, om du KVer noen jeg skal ta så kommer jeg og knabber bøkene dine!) En liten slengbemerkning, Brann, har mye å si om deg egentlig men ønsker ikke å bidra til mere ufortjent publisitet.

- Noen spillere du vil takke?
Ønsker å takke spillgruppa i TMR, TFR og TVR for en utrolig hyggelig spillopplevelse. Jeg nevner ingen spesielt bortsett fra Bigstorm og Mirgoth.
Mirgoth var den som hadde trua på meg og fikk meg inn i ledelsen i gamle TWR. Tusen hjertelig takk for tilliten og din tro i meg da det stormet.
Bigstorm, sukk, min gode venn. Trodde egentlig at jeg ikke kom til å spille når du tok pause. Savner deg noe helt vannvittig og gleder meg utrolig til du igjen er på plass med dine intelligente oppfatninger og utrolige krigerevner. Miss you big guy! Du er den som til nå har betydd spillmessig mest for meg. Og jeg spiller til ære for deg! I will not let you down.
Ellers så sier jeg takk til hele Renegades familien for deres mot og positive holdning. Glad i dere alle sammen.
 
Sist redigert av en moderator:

DeletedUser

Guest
Maleficare<3

Er uenig med mye av det du har skrevet, though.. ;)
 

DeletedUser

Guest
Bra Intervju, likte dette bedre enn de forrige siden det hele tiden var fokus på BOL familien i de andre intervjuene følte jeg, håper på flere;)
 

DeletedUser

Guest
Det var en ren klang gjennom hele intervjuet, ikke noe hemmeligheter eller noe aggresivitet jo:eek:

Gleder meg til Kemp sitt, går det i dialekt tro?:)
 

DeletedUser

Guest
Ett med meg :)

DarkMoon Elsket og hatet spion og forumspammer hhaa
 

Osbada

Nytt medlem
Reaksjonspoeng
0
vellyket bra intervju, men bør ikke forumet hete "intervjuer" istedet for nyheter, for nyheter har ikke bare med intervjuer å gjøre.. så vis det heter nyheter bør det komme noe mere enn bare intervjuer., SRy for offtopic, men var jo litt on topic også da:p
 
Topp